Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Bernoe schreef:Kippen zijn erg leuk! Ik heb er vier, twee zalmkleurige en twee zwart witte (krielkipjes).
Als je niet wil dat je tuin vernielt wordt zou ik een grote ren maken, als ze bij mij de hele dag door de tuin scharrelen is het 1 slagveld (Wat nu dus het geval is). Ze hebben het echt wel nodig om lekker te kunnen scharrelen en ze kunnen ook hele gaten graven op zoek naar beestjes en wortels van planten. Ik ben momenteel bezig om hun plek wat in te richten. Wellicht voor jullie ook een goed idee: ze hebben hun normale ren aan het nachthok, daarnaast krijgen ze straks nog een grote ren waar snelgroeiende planten in komen. Daar mogen ze dan enkele uren per dag in en kunnen ze lekker planten slopen en eten. Dit wordt bij elkaar zon 20 m2 (nachthok, ren en plantenren, waarbij ze ook onder het nachthok kunnen zitten). Als wij thuis zijn kunnen ze dan af en toe los in de tuin. Dan blijft daar ook nog wat van over en ligt er niet altijd overal kippenstront.
Mijne kunnen aardig vliegen, ze scheren regelmatig langs mijn hoofd en ik heb er al eens wat bij de buren op kunnen halen terwijl wij een schutting van ca 1,90 hoog hebben. Hou daar dus wel rekening mee. Ook in het geval van vogelgriep heb je een afschermplicht dus ren met gaasdak is dan echt wel een must.
Realiseer je wel dat kippen het grootste gedeelte van de dag lief pokken, maar dat ze ook aardig tekeer kunnen gaan! Bij mij is het vooral rond het middaguur als ze eieren gelegd hebben, dan moeten ze echt ff laten weten dat het ei er ligt zeg maar.
Het zijn echt supertoffe dieren en ik wordt vaak helemaal vrolijk van ze!
Als je wil kan ik wel even wat fotos plaatsen van hoe oa je tuin eruit kan komen te zien als ze in het weekend de hele dag en door de week enkele uurtjes los lopen.... Krijg je een idee.
.

). Leggen wel goed, maar kleine eitjes. Maar ze hebben dus niet veel ruimte nodig.

loeloemoekie schreef:Hallo Bokkers!
Wij ( ik en mijn ouders ) hebben jullie hulp nodig!
Mijn ouders zitten er al een poos aan te denken om kippen te nemen, maar waar begin je dan?
We wonen in een woonwijk maar hebben een tuin van 250 m2, we willen niet te veel kippen (max 4).
We zijn opzoek naar:
- kippen die eieren leggen
- gezond ras
- geen tuinvernielers
- hand tam ( of hand tam te maken )
Hopelijk kunnen de kippen-kenners ons helpen!