Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anniek22 schreef:pluisje mag ik zeggen dat er een nieuw konijn bij moet, een konijn hoort niet alleen te zitten :-/
Anniek22 schreef:en op konijnen moet je niet sparen, zien ze er ziek uit of doen ze iets wat niet normaal is, huppekee naar de dierenarts (als ze niet eten, niet drinken of ziek tonen)
Anniek22 schreef:Pluisje, dit is absoluut niet waar. Die konijnen wonen samen in een groep, niet alleen. BEL EEN OPVANG! Dat is vaak de oplossing hoor ze kunnen daar heus wel goed koppelen.
Bovendien, ik zeg dat niet maar dit is gewoon wat ik betaal voor mijn konijnen. Dus?

Eoweyn_x schreef:Ik heb 6 konijnen.
Voerkosten:
- ik betaal 20 euro voor een zak voer (Hope farms super trio, 15 kg), hier doe ik ruim een halfjaar mee. Dus, omgerekend 3,33 per maand aan voer.
- Groenvoer: 10 euro per week, dus 40 euro per maand.
's Zomers krijgen zij vanalles uit de natuur en vrijwel nooit iets uit de winkel
- Luzerne (12 euro per zak, doe ik 6 maanden mee)
- Hooi (4 euro per baal, hier doe ik 3 maanden mee)
Bodembedekking gebruik ik niet, alleen 's winters wat stro. Was afgelopen winter 8 euro kwijt aan stro.
Verder DA kosten. Dat wisselt. Ik heb maanden dat ik niets hoef te betalen, zo ook dure maanden. Wat wel vaste kosten zijn, zijn de jaarlijks terugkerende entingen. Die pak ik altijd met een vaccinatiecampagne, waar ik zo'n 120 euro in totaal kwijt ben.
myandalusier schreef:_Forgetten schreef:Ook met snoezels hier hetzelfde. Hekje ertussen zijn ze heel lief, maar als je ze bij elkaar zet loopt het niet goed af..
Door het hekje hier lijken ze ook beste vriendinnen ,helaas.. Zo jammer.
[/quote]
myandalusier schreef:Enne, jij weet dat konijnenkoppels een gecastreerd mannetje en een vrouwtje horen te zijn? Dat mannetjes of vrouwtjes samen zelden goed gaat? Just for your knowledge, hoop dat ze een vriendje van je kunnen krijgen
[/quote]Sterretje90 schreef:myandalusier schreef:Enne, jij weet dat konijnenkoppels een gecastreerd mannetje en een vrouwtje horen te zijn? Dat mannetjes of vrouwtjes samen zelden goed gaat? Just for your knowledge, hoop dat ze een vriendje van je kunnen krijgen
Zeker , ik bedoelde dat ze Door het hekje vriendjes is met mijn 2 andere konijnen (2 dames). Maar matchen met mannetjes hebben we geprobeerd. Helaas is ook dit niet gelukt. Wil gewoon niet dat ze nog meer konijnen pijn doet en aangezien ze blij is en nog steeds dagelijks contact heeft met de andere konijnen heb ik er vrede mee
Sterretje90 schreef:Eoweyn_x schreef:Ik heb 6 konijnen.
Voerkosten:
- ik betaal 20 euro voor een zak voer (Hope farms super trio, 15 kg), hier doe ik ruim een halfjaar mee. Dus, omgerekend 3,33 per maand aan voer.
- Groenvoer: 10 euro per week, dus 40 euro per maand.
's Zomers krijgen zij vanalles uit de natuur en vrijwel nooit iets uit de winkel
- Luzerne (12 euro per zak, doe ik 6 maanden mee)
- Hooi (4 euro per baal, hier doe ik 3 maanden mee)
Bodembedekking gebruik ik niet, alleen 's winters wat stro. Was afgelopen winter 8 euro kwijt aan stro.
Verder DA kosten. Dat wisselt. Ik heb maanden dat ik niets hoef te betalen, zo ook dure maanden. Wat wel vaste kosten zijn, zijn de jaarlijks terugkerende entingen. Die pak ik altijd met een vaccinatiecampagne, waar ik zo'n 120 euro in totaal kwijt ben.
Woow dit klinkt echt goed, heb jij foto's van hoe je je konijnen houdt?![]()
myandalusier schreef:pluisje88 schreef:Mijn konijn heeft meerdere konijnen toegetakeld, enkele tot bijna de dood aan toe. Ik wil dat niet nogmaals op mijn geweten hebben. Hij heeft zijn kaarten verspeeld
Precies hetzelfde hier.