Billy, een bokje met een (nieuwe) toekomst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:22

Als je hier niet voor smelt weet ik het niet meer. <3
Wat een prachtig dier en hij heeft inderdaad iets speciaals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:28

Haha wat een geweldig diertje is het zeg. Wat fijn dat hij bij jou in de weide mag rondhuppelen.

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 20:02

Dankje allemaal. :)

Het was vandaag weer zo'n mooi weer dat hij weer veel heeft kunnen buitenspelen zonder dekentje. Hij begint het hier al goed gewent te raken. Hij heeft vandaag ook de kinder picknicktafel en glijbaan ontdekt, echt grappig zicht hoe hij op de glijbaan omhoog probeert te raken, zal het dit weekend eens proberen te filmen. :j

StalNollie

Re: Billy, een bokje met een (nieuwe) toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:06

wat een leukerd,

maar waarom al zo vroeg bij de moeder weg of is dat normaal bij geiten? (sorry geen verstand van)
en horen deze niet met een soortgenoot omdat ze anders enorm veel kabaal gaan maken ( heb ik me ooits laten wijsmaken)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:06

<3 <3 Wat een schitterend ventje ! En mooi verhaal ook..hij heeft jou duidelijk uitgekozen :+:
So cute met dat dekentje op !

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:10

Wat een trots kijkend diertje :)

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 21:15

StalNollie schreef:
wat een leukerd,

maar waarom al zo vroeg bij de moeder weg of is dat normaal bij geiten? (sorry geen verstand van)
en horen deze niet met een soortgenoot omdat ze anders enorm veel kabaal gaan maken ( heb ik me ooits laten wijsmaken)

Hij komt uit een melkerij dus na de geboorte worden ze vrijwel direct van hun moeder weggehaald. Ik kon hem dan ook al na een weekje mee naar huis nemen maar vond het veiliger en leuker voor hem dat hij daar nog even kon blijven.
Alleen zit hij hier totaal niet wees daar maar gerust om :) had hem enkel voor de foto's eens bij ons in de tuin genomen, daar waaide het ook niet zo hard om hem zonder deken te laten lopen.
En op gebied van lawaai is hij erg braaf, hij gaat enkel luid roepen als hij ons ziet en dan ook erge honger heeft.

MarlindeRooz

Re: Billy, een bokje met een (nieuwe) toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:16

Ik ben benieuwd naar jouw andere geitjes! <3

Ik wil later ook graag geitjes, je wordt zo vrolijk van die beestjes! <3

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:21

Wat een leukie!! Ik heb vroeger ook een geit gehad, was net een hondje!
Veel plezier met hem. En die geur mag inderdaad wel wegblijven %) :=

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:55

Veel plezier met Billy! Wij hebben hier zelf ook 2 kruisingen gehad tussen de 'normale' witte melkgeit en Nubische geit en het zijn echt zo'n lieve beestjes <3 Ik heb - helaas - onlangs nog een afscheidstopic geopend hier met enkele foto's van ons mieke.. Wij hadden broer en zus. Net zoals Billy is het bokje ook gered van de slacht.

Dit waren onze geitjes.
Afbeelding

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 21:55

Oh wat een leuke geitjes Jackytje! Jammer dat je al afscheid hebt moeten nemen. :(:)
Maar ik vermoed dat Billy miss maar 1/4 Anglo Nubisch is, vind zn oren wat aan de korte kant, zeker nu ik de jouwe zie :P Ook heeft hij meer een dishy hoofje ipv het typische ramshoofd. En als ik naar zn papa kijk lijkt hij mij ook al een kruising. Maarja dat maakt hem er niet minder leuk om, zeker omdat ik niet graag ramshoofden zie. :=

Mag ik ook vragen hoe groot de jouwe waren op volwassen leeftijd? Als ik Wikipedia moet geloven zou hij even groot of groter als mn mini's moeten worden. En zn papa gaat ook al goed richting de meter :P
Nu heel klein moet hij nu zeker ook niet blijven, dwerggeitjes overleven het niet bij Ziva, een van mn mini's en aangezien ik hem graag af en toe ook tussen de mini's op de wei wil om het gras overal kort te hebben moet hij toch een redelijke grote hebben om zn mannetje te kunnen staan. :D

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:57

Aaaaaaaaaaaahw... <3

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:06

Ehm even een foto naast onze shet :) Die zal zo'n 1m10 zijn. De bok was groter dan het mieke. Het mieke was toch wel een cm of 5 kleiner. Zij had wel een pittiger karakter als hij. Hij was eerder een zeurkous. Je toonde je hoofd nog maar en al meteen mekkeren.. tot vervelend toe.
Afbeelding
Enne, onze geiten hadden ook niet de extreme ramshoofden hoor. Het mieke had wel een typischer hoofd dan de bok. Onze geiten hadden geen oormerk, vonden we zonde :o Hielden het hier wel bij de hand maarja.. Ik mis ze nog altijd heel erg, maar anders bekeken is er nu meer weiland voor de paarden.. Ik raad wel af om ze bij de paarden te zetten. Hier aten ze de staarten op :P

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 22:12

Haha dan zat ik er precies toch niet veel naast met die grote. :')

Hier mag dat staarteten wegblijven hoor, en anders heb ik wel iets liggen wat verschrikkelijk stinkt, vies smaakt en bevorderlijk werkt voor de haargroei. _O- Zal wel helpen zeker?