Hoe katten van buren uit mijn tuin houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Hoe katten van buren uit mijn tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:32

Dan zou ik gewoon een stroomdraad spannen :j Aan de kant van de coniferen ca5 cm van de grond en bij het hek op de bovenkant. Maar ik gok dat ze onder de coniferen door komen. Duurt niet zo lang voor ze het doorhebben en dan laat je het draad hangen en haal je het stroom er weer af ;)

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:32

je mag mijn hond wel lenen _O-

daardoor durven er geen katten meer in de tuin
maar ze bijt ze niet ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:43

Als het echt vooral je buurkat is, dan zou ik eens met je buren overleggen wat zij willen doen om te zorgen dat hij jou geen overlast meer bezorgd :)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:01

Wij deden het met mottenballen (vinden ze stinken) en koffiedik (idem).
Daarnaast blijft koffiedik tussen de tenen zitten en moeten ze dat voor hen vieze spul er weer aflikken.
Dat doen ze één keer en nooit weer

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:05

Als je de tuin direct goed kat-afgesloten maakt kunnen je eigen katten ook direct genieten van een tuin!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:12

Plant Wijnruit in je tuin. Dat is een plantje wat katten (en honden volgens mij ook) absoluut niet lekker vinden ruiken. Mijn moeder heeft het in haar voortuintje staan en er is bij haar geen kat meer te vinden.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:22

wij hebben een (hoge) struik tussen de tuinen. Sinds we daar een netje (50 cm) voor hebben hangen om ons konijn in onze tuin te houden hebben we de kat van de buren eigenlijk ook niet meer gezien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:05

Naar je buren gaan en bespreken of er een oplossing mogelijk is? :? Snap niet waarom je zelf kosten zou gaan maken voor de kat van een ander..

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:30

Lienie_F schreef:
wij hebben een (hoge) struik tussen de tuinen. Sinds we daar een netje (50 cm) voor hebben hangen om ons konijn in onze tuin te houden hebben we de kat van de buren eigenlijk ook niet meer gezien

Ik denk eerder dat jouw konijn de kat uit de tuin houd :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:38

Hier stinkt mijn schuurdeur alweer naar kattenpis... zoals ieder jaar.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 21:15

Wij hebben hier in de buurt erg veel katten dus het is niet alleen de kat van de buren. Dingen die katten en honden niet fijn vinden is handig, zeker niet voor mijn eigen dieren.

De tuin afdichten zodat mijn eigen katten los kunnen zou ideaal zijn. Vind die roldingen voor aan de bovenkant van het hek erg mooi maar duur. Maar mijn vriend is handig dus die verwijs ik even naar dit topic met die foto's van het tuinhek met zo een schuine kant.

Super bedankt voor het meedenken!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:31

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:14

Air schreef:
Hier staan ook een heleboel foto's, met een kattennet: http://www.nettenlijn.com/nlkat.html

Ik heb het niet zo op van die slappe dunne netten... er komen makkelijk vogels in vast te zitten, heb ik bij vrienden gezien.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:23

Mag ik vragen waar je dan leest dat het slappe, dunne netten zijn? Ik gebruik dit ook op mijn balkon, nog geen vogel in vast komen te zitten hoor. Maaswijdte is groot genoeg om niet verstrikt in te raken en net ook duidelijk genoeg zichtbaar voor vogels.
Als je het op de juiste manier bevestigd hangt het er sowieso niet als een slap vodje bij, daar zou een vogel nog verstrikt in kunnen raken eventueel.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 00:54

Ik heb schrikdraad op de schutting. zie je bijna niet.
Mijn katten er niet uit,andere katten er niet in.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:21

Air schreef:
Mag ik vragen waar je dan leest dat het slappe, dunne netten zijn? Ik gebruik dit ook op mijn balkon, nog geen vogel in vast komen te zitten hoor. Maaswijdte is groot genoeg om niet verstrikt in te raken en net ook duidelijk genoeg zichtbaar voor vogels.
Als je het op de juiste manier bevestigd hangt het er sowieso niet als een slap vodje bij, daar zou een vogel nog verstrikt in kunnen raken eventueel.

Ik zag die foto's en dat soort netten kwam me bekend voor.
Ook bij "strak" gespannen netten kan het los gaan zitten, tenminste, bij bepaalde soorten van dat gaas en daar heb ik dus wel een vogel in vast zien zitten.
Neemt niet weg dat het de moeite kan zijn te proberen met gaas katten weg te houden.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:11

Oud topic, weet ik.
Maar voor mij heel actueel.

3 weken geleden is één van mijn 2 cavia's uit zijn ren verdwenen. Het dier was bijna een kilo en ik dacht niet dat een kat ermee aan de haal zou kunnen gaan. Roofvogels kunnen hier niet landen en het kan dus alleen maar een kat geweest zijn.

Nu zag ik dus zojuist de kat van de buren in mijn tuin richting het caviahok sluipen. Zou me niets verbazen als dat de boosdoener is geweest. Hoe kan ik hem weghouden bij mijn caviahok?

Ik heb helemaal níéts met katten en merk aan mezelf dat ik het beest nog het liefst de nek om zou draaien, maar ik ben toch op zoek naar een iets diervriendelijker (maar werkend!) alternatief :')

Ik ga niet de hele tuin omheinen met stroomdraad. Bewegingssensor met sproeier is een beetje zielig voor de cavia's.. nog meer opties?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:49

gaas/net over de ren heen ?
kunnen ze sowieso niet bij je cavia's

maar naast roofvogels en katten zijn er nog wel wat beestjes te verzinnen die met een cavia aan de haal kunnen gaan hoor...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:05

Katten vallen wel degelijk cavia's aan.Niet leuk voor de cavia's...Ik zou het hok en de ren dus helemaal afdekken zodat ze er niet meer bij kunnen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:19

@Sonja: Ja, een steenmarter, maar het schijnt dat die hun prooi direct opeten of in ieder geval een behoorlijke zooi achterlaten, en dat was niet het geval. Een vos had er niet bij gekund.

Ik heb nu inderdaad een net over de ren heen.
Toch ben ik er niet gerust op.. vandaag was ik thuis aan het werk en heb ik de kat weg kunnen jagen.. maar ik vind het geen fijn idee! Ook voor de cavia's is het natuurlijk stressvol als dat beest continue zit te loeren bij de ren...

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:31

Voor je een hoop moeite gaat doen: is de cavia niet gewoon ontsnapt?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:23

Dit is een heel oud topic en een net ander probleem dan de orginele TS had. Je kan beter een nieuw topic aanmaken, dat wordt ook beter bekeken.

Bij deze dus een slotje zodat het topic weer weg kan zakken.