Haalde om het minste uit. Terwijl haar zusjes hartstikke lief en nuchter waren (die waren grotendeels gestreept). Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Haalde om het minste uit. Terwijl haar zusjes hartstikke lief en nuchter waren (die waren grotendeels gestreept).
love_western schreef:De lapjeskat die ik kende is een gemeen vals ding. Zit nu op een plek speciaal voor katten met gedragsproblemen.
Mijn oma heeft dankzij haar 3 maanden moeten revalideren. EN heeft nu haar zusje in huis (is van mij geweest) en dat is echt een kroelkont.
Haar broertje ook.
Zusje is een grijze en broertje een rode.

)
en soms is ie ook poeslief, geen peil op te trekken
. Zo hadden we eens een lappendametje die twee volle lapjeszussen had en het enige wat die gemeen hadden was hun kleur.
Pluizebolpum schreef:Zou het niet ook zo wezen dat als je gelooft dat een lapje een apart karakter heeft je dat dier dan ook eerder die karaktereigenschappen toedicht? Want eerlijk gezegd geloof ik niet zo dat kleuren bepaalde karaktereigenschappen hebben. Voor elke kleur heb ik er wel minstens eentje, zo niet meer, die er een uitzondering op is (en ja, ik heb behoorlijk wat referentiemateriaal). Van de lapjeskatten die ik heb gekend was er maar eentje een echte b*tch maar ja, als je je kat Alexis noemt (voor de oudjes, inderdaad, die uit Dynasty) kun je daar ook bijna op wachten. Zo hadden we eens een lappendametje die twee volle lapjeszussen had en het enige wat die gemeen hadden was hun kleur.
Het enige waar ik wel een beetje in mee wil gaan is dat poezen soms wel wat krengeriger kunnen zijn. Vergeleken bij menig (ex)kater, die toch eerder sulletjes zijn, kunnen poezen echt wel best pittig uit de hoek komen. Katers kun je bij wijze van spreken achterstevoren en ondersteboven door de kamer slingeren en dan zullen ze nog spinnen, bij een poes doe je dat maar één keer. Als je al zover komt, tenminste.
Maar ben ook van kitten af aan streng geweest in de opvoeding. Ik ben baas en dat weet ze dondersgoed
Fhryso schreef:love_western schreef:De lapjeskat die ik kende is een gemeen vals ding. Zit nu op een plek speciaal voor katten met gedragsproblemen.
Mijn oma heeft dankzij haar 3 maanden moeten revalideren. EN heeft nu haar zusje in huis (is van mij geweest) en dat is echt een kroelkont.
Haar broertje ook.
Zusje is een grijze en broertje een rode.
ach jeetje, wat was er met je oma??

Zelfs paard en ezel wijken voor the Queen als ze haar pad toevallig kruisen..... Morrie schreef:mijn hoogebejaarde lapjespoes is ook de baas van het erf, haar kleinzonen en kind zijn te lui om vreemde katten weg te jagen, maar oma gaat ze te lijf, met succes!
We noemen haar altijd the Queen...... ze dwingt de etenstijd af en bepaalt zelf wel of ze aangehaald wil worden, of niet![]()
Zelfs paard en ezel wijken voor the Queen als ze haar pad toevallig kruisen.....