Hond heeft ibuprofen gegeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Hond heeft ibuprofen gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 07:27

Hou haar de komende dagen maar in de gaten. Laat voor de zekerheid over een aantal dagen nier en lever waardes bepalen. In een uur zijn die tabletten opgelost, misschien dat er nog een deel is uitgebraakt. Ik had voor de zekerheid nog even een flesje infuus aangehangen, spoelt het lichaam extra.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 10:05

SharonIndezz schreef:
Onze hond heeft een keer een hele strip van de aanrecht gepakt.. Met strip en al opgevreten.. Op braken na, heeft hij er geen last van gehad.

Dit vind ik fijn om te horen!

Iedereen bedankt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:36

Het ziet ernaar uit dat je hond geluk heeft gehad! Hopelijk van nier en lever testen dan ook mee. :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:56

Cemlys schreef:
Hou haar de komende dagen maar in de gaten. Laat voor de zekerheid over een aantal dagen nier en lever waardes bepalen. In een uur zijn die tabletten opgelost, misschien dat er nog een deel is uitgebraakt. Ik had voor de zekerheid nog even een flesje infuus aangehangen, spoelt het lichaam extra.

En jij bent ook dierenarts? Er is met 2!! dierenartsen overleg geweest en die vonden het niet nodig deze actie. Ts gaat voor de zekerheid vandaag nog een keer overleggen met de dierenarts. Waarom moet bokt het altijd beter weten als de mensen die er voor geleerd hebben vraag ik mij af?
Als iemand hier niet met dier wat hulp nodig heeft naar de dierenarts gaat krijgen ze heel bokt over hun heen (dat is op zich logisch)nu is er met 2 dierenartsen overleg geweest en dan is het nog niet goed en wordt dit advies nog niet vertrouwd....

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:37

Onze Jack Russel kreeg na het eten van 4 ibuprofen tabletten zware epileptische aanvallen, dus het kan echt wel kwaad

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 11:46

Vanmorgen dierenarts weer gebeld en was voor de zekerheid toch beter om even een infuus er in te doen. Ze ligt nu dus naast ne met infuus.

Ze voelt zich verder goed.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:51

Jeetje heftig ts. Je hebt nu alles gedaan wat je kon en veel contact met de dierenartsen sterkte met je hond ik hoop dat het voor jullie met een sisser afloopt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:39

genja schreef:
Cemlys schreef:

En jij bent ook dierenarts? Er is met 2!! dierenartsen overleg geweest en die vonden het niet nodig deze actie. Ts gaat voor de zekerheid vandaag nog een keer overleggen met de dierenarts. Waarom moet bokt het altijd beter weten als de mensen die er voor geleerd hebben vraag ik mij af?
Als iemand hier niet met dier wat hulp nodig heeft naar de dierenarts gaat krijgen ze heel bokt over hun heen (dat is op zich logisch)nu is er met 2 dierenartsen overleg geweest en dan is het nog niet goed en wordt dit advies nog niet vertrouwd....

Ja ik ben dierenarts...
En zie bericht hieronder
Laatst bijgewerkt door Cemlys op 05-03-15 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:40

maj0 schreef:
Vanmorgen dierenarts weer gebeld en was voor de zekerheid toch beter om even een infuus er in te doen. Ze ligt nu dus naast ne met infuus.

Ze voelt zich verder goed.

Gelukkig. Kan nooit kwaad

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 13:51

Volgende week gaan we inderdaad weer terug om bloed te prikken. Ze heeft nu twee van die flessen vocht naar binnen gekregen. Nu weer lekker thuis. We houden haar goed in de gaten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:57

Het komt vast goed! sterkte!

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:59

Hier ooit eens een puppykoper van ons gehad die helemaal in paniek was, die had namelijk een heel doosje diclofenac opgegeten (labrador he) maar meteen naar de dierenarts gegaan, ook laten braken, maar van die 25 stuks heeft hij er nooit iets aan overgehouden. Was overigens 50 milligram diclofenac. Dus ik denk zomaar eens dat het wel goed komt.

Mensen laten nu niets meer slingeren en medicijnen liggen achter slot en grendel :D

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:01

jeetje ts wat zal jij in de rats hebben gezeten. Gelukkig nacht goed doorgekomen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:40

fijn dat het goed gaat!Tja...honden en medicijnen.De hond van mijn vader heeft een keer een heel doosje cholesterolverlagers opgegeten.Kon geen kwaad volgens de dierenarts.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:23

Als de eerste 24uur goed verlopen zijn verwacht ik niet meer veel.een van mijn pupkopers had dit ook week geleden met 1 pilletje ibropufen.dus iets minder dan ts

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 21:07

Ze is goed te pas maar wel helemaal kapot. Maar dat zijn wij ook haha. Vanmorgen npg weer twee uur aan het infuus gezeten bijnde da nu wachten en volgende week bloedprikken.

Ze is gelukkig actief eet en drinkt goed, plast en poept goed dus lijkt voorzichtig positief.

We zijn ons idd rot geschrokken. Dr gaat echt van alles door je heen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 07:50

Ik zou er niet zo licht over denken. (Niet dat jij dat doet TS, maar een aantal bokkers die reageren wel) Bij de hoeveelheden die jouw hond gegeten heeft is het echt heel gevaarlijk, alleen komen de symptomen pas na een paar dagen. En dan kan er erge schade zijn aan de nieren en kunnen de honden er aan overlijden als er niet ingegrepen wordt.

Ik zou dus persoonlijk eerder een uitgebreid bloedonderzoek willen, maar het spoelen is wel erg goed. Ik duim dat het met een sisser afloopt TS :(:)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:14

MyWishMax schreef:
Ik zou er niet zo licht over denken. (Niet dat jij dat doet TS, maar een aantal bokkers die reageren wel) Bij de hoeveelheden die jouw hond gegeten heeft is het echt heel gevaarlijk, alleen komen de symptomen pas na een paar dagen. En dan kan er erge schade zijn aan de nieren en kunnen de honden er aan overlijden als er niet ingegrepen wordt.

Ik zou dus persoonlijk eerder een uitgebreid bloedonderzoek willen, maar het spoelen is wel erg goed. Ik duim dat het met een sisser afloopt TS :(:)

Precies :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:20

Hond van stal heeft mijn week voorraad Prascend (tegen cushing) opgegeten. Denk dat hij iets van 3 pillen in de mik had.

Nou,.....als ze die niet naar de DA hadden gebracht had hij het mooi niet overleefd. Die stond te zwalken op zijn benen en leek 'out' te gaan. Heel eng.

Fijn dat alles goed komt met je hond!

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:23

Vorig jaar had mijn Berghond (50-55 kg) ook een doosje Ibuprofen naar binnen gewerkt, samen met Paracetamol, maar de Ibu was lekkerder en de Parcetamol heeft hij grotendeels laten liggen :') . Net nieuwe doosjes, dus was alles bij elkaar ook behoorlijk wat.

Uiteraard DA gelijk gebeld. Gewicht hond en hoeveelheid medicijnen telt idd mee in beslissing en was voor het eerst een groot voordeel dat hondje zo groot is. Advies: boterham met pindakaas er achteraan gooien en verder in de gaten houden. Niets aan over gehouden.
Als de hond kleiner was geweest, dan was het advies ook anders geworden.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 11:52

MyWishMax schreef:

Bloedonderzoek had nu nog geen zin. Voordat ze wat konden zien in het bloed moesten de nieren al voor 3 kwart "kapot" zijn. Anders nemen de nieren gewoon het kapotte stuk over. We gaan zowiezo volgende week weer na de da bloedprikken. Mocht ze voor die tijd ergens last van krijgen gaan we natuurlijk eerder.