Gebakken sponzen & giftige brokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:12

Op Radio Noord-Holland werd juist gezegd dat het geen gebakken sponsen zijn.
Maar sponszwammen die gewoon groeien in de natuur. Niet mee gekregen of dat alleen voor een bepaald gebied gold.

Ik hoop voor de hondenbezitters dat dit ook bij de rest zo blijkt te zijn.

http://nos.nl/artikel/2022662-gebakken- ... ammen.html hier het stukje van NOS

Stukjes worst met naalden erin hebben hier wel tijdje gelegen.. Daar hebben verschillende honden zich aan opengehaald. Gelukkig geen een aan overleden voordat het allemaal weg werd gehaald.

arabella2000

Re: Gebakken sponzen & giftige brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:20

Hmm op de een.of andere manier heb ik het idee dat ze de problemen weg aan het praten zijn. Volgens de officiële instanties waren het geen giftige brokken, maar vuurwerk, 2 maanden na oud en nieuw. Toch zijn er honden aan dood gegaan.Er zijn hondenhaters actief op landelijke schaal, anders zouden er niet opeens zoveel l honden sterven. Anders hadden we dit andere jaren toch ook mee moeten maken?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:44

Heel erg dat dit gebeurd. Iedereen ergert zich wel eens. Dan wel aan de hond, kat, het kind, enz. Moeten we maar alles willen doodmaken? Bah.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:47

Ik zag het vandaag ook weer voor de zoveelste keer op facebook langs komen.
Hoe goed bedoeld ook, ik denk dat het goed is er niet zoveel aandacht aan te besteden.
Op deze manier word het alleen maar bekender hoe je honden makkelijk doodziek kan maken en ik denk dat daardoor het nu ook op steeds meer plekken opduikt. Een hondenhater ziet dat op internet en vind het een goed idee omdat ook eens in zijn eigen buurt te gaan proberen.

Zelf ben ik er voor mijn hond niet zo bang voor, ze is heel kieskeurig en loopt altijd aan de lijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 10:24

kosseh schreef:
Op Radio Noord-Holland werd juist gezegd dat het geen gebakken sponsen zijn.
Maar sponszwammen die gewoon groeien in de natuur. Niet mee gekregen of dat alleen voor een bepaald gebied gold.

Ik hoop voor de hondenbezitters dat dit ook bij de rest zo blijkt te zijn.

http://nos.nl/artikel/2022662-gebakken- ... ammen.html hier het stukje van NOS

Stukjes worst met naalden erin hebben hier wel tijdje gelegen.. Daar hebben verschillende honden zich aan opengehaald. Gelukkig geen een aan overleden voordat het allemaal weg werd gehaald.

Voor zover ik begreep waren er sponszwammen ingeleverd bij de politie, maar lagen er ook wel degelijk gebakken sponzen.

Helaas is mijn hond buiten niet vies van een lekker hapje in de berm. Zo had hij een aantal maanden geleden een kippenkluif te pakken. Dikke paniek natuurlijk en direct naar de DA gegaan. Uiteindelijk viel het allemaal gelukkig mee en hebben we niks vreemds aan hem gemerkt. Maar een gebakken spons of iets dergelijks is natuurlijk minder onschuldig.

Mjetterd: je hebt een goed punt, maar ik heb liever dat mensen er op geattendeerd worden, dan dat ze net die ene spons tegenkomen die door de hond wordt opgegeten.

Wij hebben Renzo aan een halti lopen, dus mocht hij iets op het oog hebben dan kunnen we makkelijk zijn neus erbij wegtrekken. Een muilkorf zou ook nog een oplossing zijn maar op de één of andere manier stuit die optie mij een beetje tegen de borst.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:37

Dat is ook niet prettig, en heel erg dat het nodig is, het mooiste is gewoon als je hond het kan aanwennen niks van de grond te pikken...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:41

Ik word stapelgek van al die meldingen, en dat je van veel berichten ook niet weet of ze nou wel of niet waar zijn. Ik hou mijn hond heel goed in de gaten. Zieke mensen die dit doen! Walgelijk :r

Mijn hond vreet alles wat los en vast zit, dus ik heb het er niet op..

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:47

In Katwijk is het ook, is daar al een paar keer neergelegd waarom willen mensen in godsnaam dieren vergiftigen? -:(-

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:34

silversomali schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik keur niet goed dat mensen dit doen, niemand heeft het recht om andermans dieren te vergiftigen of opzettelijk te doden.

Maar ik kan wel snappen dat mensen het vervelend vinden dat er overal poep lijkt te liggen en dat ieder strookje gras ingepikt wordt als poepveldje, net als de bosjes waar kinderen in spelen. Hetzelfde gaat op voor dat ieder muurtje, iedere lantarenpaal en iedere boom onder gezeken wordt. En natuurlijk raapt heel bokt altijd keurig de poep op en is er niemand hier die voor het gemak de andere kant op kijkt als de hond zijn behoefte doet, maar het gebeurd wel veel. En dan snap ik dat mensen het zat zijn.

Nogmaals: ik keur de methode die ze gebruiken absoluut niet goed. Maar ik kan wel snappen waar het vandaan komt.

Ja en ik irriteer me ook dood aan die jengelende kinderen overal, en ja die kakken ook achter de speeltuin, gadverdamme. als daar wat mee zou gebeuren zou je niet zo snel zeggen dat je begrijpt waar het vandaan komt. Vreemd om dit in zo'n topic te melden, er zijn honden overleden aan dit soort toestanden -O-

Er worden soms ook scheermesjes aan speeltuigen gehangen zodat kinderen zich verwonden, zou daar begrip voor zijn.

Iemand hond vergiftigen, dan kan je evengoed iemand zijn kind vergiftigen... :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 00:11

Nou, vandaag bij mijn opa onder een bankje, precies waar hij altijd langs loopt, vlak bij zijn deur... :(

Mijn opa is 81 en zijn hond is 12 (Kaido, reutje, Shiba Inu). Zielig als je dat dan zo doelbewust doet...

Foto van de gebakken spons. Echt 'vakwerk' 8)7 Stokje er in om het lekker in de jus (oid) te dopen en dan op een heel doelbewuste plek neerleggen. Het ding ruikt naar een oliebol.

Heb het op Facebook gezet, vooral voor mede IJsselmuidenaren. En mijn moeder heeft het bij de politie gemeld. Maarja, dat laatste zal weinig uithalen.

Afbeelding

Overigens loopt mijn opa altijd keurig met Kaido naar het hondentoilet. Dus ik zou niet weten wat de aanleiding is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 00:58

Bah!!!! Sommige mensen zijn echt compleet gestoord. :r

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 01:06

Anoli schreef:
Ja heb even terug gezocht. Van Deventer is er een politiebericht, van Apeldoorn kan ik niks meer terugvinden, dus misschien dat niet goed gezien en toch nog niks gevonden in Apeldoorn.

Dat meende ik ook gezien te hebben, maar dat bleken vuurwerkrestanten te zijn?

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... -1.4811435

is een recent nieuwsbericht. Maar ik weet het niet, als ik ga zoeken, duiken er steeds meer gebakken sponzen en vergif op, her en der in de buurt.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:53

Ook bij ons zijn in meerdere parken en losloop gebieden voor honden spons gevonden.

Ik vraag mij ook wel eens af of de media en de grootschalige aandacht die er aan besteed word er niet JUIST voor zorgt dat steeds meer en meer gekken dit soort ideeën krijgen.

(Wat overigens niet weg neemt dat ik het heel erg prettig vind om te weten waar ik extra moet opletten)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 18:29

Bah wat naar toch weer, Thesserd. Gelukkig is de spons gevonden voor de hond het kon pakken.

Van de week kwamen leerlingen van ons na schooltijd binnen, helemaal in paniek want ze hadden een gebakken spons gevonden. Uiteindelijk bleek het gewoon een vies schuursponsje te zijn, maar wel top dat deze kids ook allert zijn.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:07

In Barendrecht en Heerjansdam zijn vandaag ook gebakken sponsen gevonden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:15

cynthiar schreef:
In Barendrecht en Heerjansdam zijn vandaag ook gebakken sponsen gevonden.

Heb je een link toevallig?
Ben benieuwd naar de exacte plekken.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:55

Ja op facebook staan de berichten. Het is bij de Wevershoeve en smithoekse baan in Barendrecht.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:56

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:54

Dank je.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:01

Als wij naar een gebied gaan waar honden loslopen en er meldingen of dreigingen zijn geweest gaan de muilkorven om. Ze kunnen niks eten en wel flink rennen en ravotten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:04

Waar houden jullie die meldingen bij? Ik kan op facebook zo snel niets vinden namelijk.

Nou eet mijn hond niets van de grond, maar ik houd het toch graag in de gaten. Je weet nooit.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:06

Hier in de buurt hebben ze het ook over schuttingen heen gegooid... Ik kijk dus mijn tuin helemaal na voordat ik mijn katten er in los laat... Zieke mensen allemaal :n

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:09

Voor de regio hier is een Facebook pagina geopend, en in het nieuws, overigens ook via Twitter. Via de boswachter enzo.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:29

c_alsemgeest schreef:
Hier in de buurt hebben ze het ook over schuttingen heen gegooid... Ik kijk dus mijn tuin helemaal na voordat ik mijn katten er in los laat... Zieke mensen allemaal :n

Bah, en wat moet je dan met je kat die netjes in haar eigen tuin blijft? Met dit mooie weer gun ik poeslief haar chillplekje onder haar struik wel maar je zou toch bijna wel drie keer nadenken voordat je je kat naar buiten laat...

Kan me helemaal indenken dat je de pest hebt aan honden, katten, paarden of kinderen, kan me ook voorstellen dat je ze het liefst dood wenst maar om dan ook de daad bij het woord te voegen gaat me te ver. Ik kan er niets anders van maken dan dat het zieke geesten zijn en het lijkt wel alsof het er steeds meer worden. Sowieso alsof niemand meer elkaars plezier gunt. Bah. :r
Wat betreft media-aandacht, alleen maar handig om te weten of er ook zo'n mafketel bij jou in de buurt actief is. Mensen die het gaan nadoen zijn ook ziek in de kop. Misschien dat ze er ideeën aan op doen maar aan de andere kant hadden ze anders wel zelf iets 'leuks' geknutseld met worst of zo.
Ik kan er gewoon niet bij dat je zo moedwillig dieren of kinderen pijn wil doen. :n

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:06

Van de week hier in deventer ook weer gevonden.
Ben echt wel alert nu met de hond, maar ook op personen zonder hond, of ie niet toevallig wat van zich afgooit ofzo.

Vind wel dit keer dat het extreme vormen aanneemt, door heel nl, verschillende dingen etc.