Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonja_vR schreef:dus de brok vooral als beloningsvoer , wat betekend dat ik altijd een jaszak vol brokjes bij heb
Die van mij doen daar een moord voor. Of wat iemand al schreef kattevoer of zelfs paardebrok. Maar dat is dus alleen geschikt als beloning voor een enkele keer niet om 50% van zijn dagelijkse rantsoen te laten zijn. Sonja_vR schreef:zo, eindelijk bij een laptop in de buurt ipv een telefoon. Dat leest en reageert een stuk makkelijker.
maar iedereen bedankt voor de tips en opties en aanbiedingen voor ene proefje..ik ga zeker even wat pbeetjes versturen![]()
hij krijgt trouwens halfom vers en brok , dus de brok vooral als beloningsvoer , wat betekend dat ik altijd een jaszak vol brokjes bij heb om hem te kunnen afleiden en belonen in situaties waar hij iets te hoog in de energie/adrenaline of testosteron komt te zitten (explosief type)
dus zelf vlees drogen of de farmfood trainers zijn niet handig , dat zijn te grote hoeveelheden .
hij krijgt nu een 400 gram kvv einde van de middag, dat is een halve portie , de rest krijgt hij in de vorm van werkend eten zeg maar . dat komt op een krappe 200 gram brokken er naast van de merken zoals totw etc. als ik dat met vers op wil vangen kom je al gauw op een +-300 gram vlees drogen per dag in de correcte verhoudingen spier en orgaan en moet ik bot extra gaan voeren... terwijl ik nu juist een klein beetje orgaan extra voer omdat hij anders iets te hard moet werken een drol te draaien
is op zich wel optioneel ...maar daar moet ik eerst goed induiken om te zien wat de correcte verhoudingen zijn etc, daarnaast moet ik wel weer bijtijds vlees kopen en drogen en ...ben allang blij dat ik zijn eten bijtijds uit de vriezer trek over het algemeen (chaotisch...moi??)
ik ga in ieder geval wel even alle tips bekijken, googlen en mailen en wat pb's versturen strakjes, thanks
.Je wil bij het trainen een deel van zijn dag ratsoen geven als beloning?Maar vind dat je wat betreft gedroogd vlees dan te veel moet voeren?
Ik kan je van deze zelf geen proef zakje opsturen, want ik voer zelf de senior variant met kip. Misschien kan je een sample opvragen via de nutro site of facebook?
"nee baasje bah dat lust ik niet ik wil wat anders" en wij gaan er maar in mee
xSCWx schreef:Je hond heeft je goed getraind"nee baasje bah dat lust ik niet ik wil wat anders" en wij gaan er maar in mee
![]()
Maar, inderdaad gedroogde snacks geven. Zal je altijd nog minder kosten dan als je nu elke keer een zak voer weg moet gooien.