samples kipvrije brokken om faillissement te voorkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:51

voordeel van drogen is dat het heel lang houdbaar is, dus te grote porties moeten maken, maatk dan niet zo veel uit

Careano

Re: samples kipvrije brokken om faillissement te voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:01

Je kunt Nutro Natural's Choice lam&rijst ook nog proberen. Op dit moment staan die van mij op de Chicken variant van Nutro, maar ik kan de volgende keer de lam&rijst nemen mocht je een proefzakje willen hebben. Onze honden lusten alles, dat scheelt.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:11

Sonja_vR schreef:
dus de brok vooral als beloningsvoer , wat betekend dat ik altijd een jaszak vol brokjes bij heb

Sorry ook mijn voer (Markus Muhle) heeft kip erin. Maar als beloning gebruik ik dus altijd wortel :+ Die van mij doen daar een moord voor. Of wat iemand al schreef kattevoer of zelfs paardebrok. Maar dat is dus alleen geschikt als beloning voor een enkele keer niet om 50% van zijn dagelijkse rantsoen te laten zijn.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:30

Gewoon gedroogde runderlong. Kant en klaar te kopen, in heel kleine stukjes te breken, met sterke geur, en honden zijn er in het algemeen echt dól op.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:36

Sonja_vR schreef:
zo, eindelijk bij een laptop in de buurt ipv een telefoon. Dat leest en reageert een stuk makkelijker.

maar iedereen bedankt voor de tips en opties en aanbiedingen voor ene proefje..ik ga zeker even wat pbeetjes versturen :j

hij krijgt trouwens halfom vers en brok , dus de brok vooral als beloningsvoer , wat betekend dat ik altijd een jaszak vol brokjes bij heb om hem te kunnen afleiden en belonen in situaties waar hij iets te hoog in de energie/adrenaline of testosteron komt te zitten (explosief type)
dus zelf vlees drogen of de farmfood trainers zijn niet handig , dat zijn te grote hoeveelheden .

hij krijgt nu een 400 gram kvv einde van de middag, dat is een halve portie , de rest krijgt hij in de vorm van werkend eten zeg maar . dat komt op een krappe 200 gram brokken er naast van de merken zoals totw etc. als ik dat met vers op wil vangen kom je al gauw op een +-300 gram vlees drogen per dag in de correcte verhoudingen spier en orgaan en moet ik bot extra gaan voeren... terwijl ik nu juist een klein beetje orgaan extra voer omdat hij anders iets te hard moet werken een drol te draaien ;)

is op zich wel optioneel ...maar daar moet ik eerst goed induiken om te zien wat de correcte verhoudingen zijn etc, daarnaast moet ik wel weer bijtijds vlees kopen en drogen en ...ben allang blij dat ik zijn eten bijtijds uit de vriezer trek over het algemeen (chaotisch...moi?? :roll: )

ik ga in ieder geval wel even alle tips bekijken, googlen en mailen en wat pb's versturen strakjes, thanks

Een vreemde redenatie heb je.Zal aan het chaotische liggen denk ik :D .Je wil bij het trainen een deel van zijn dag ratsoen geven als beloning?Maar vind dat je wat betreft gedroogd vlees dan te veel moet voeren?
Dan geef je toch gewoon tijdens het voeren wat meer.Van mij mag je voeren wat je wild hoor.Maar ik heb zelf ook een allergische hond en vooral kip reageert hij erg op.Maar in heel veel standaart brokken zit verborgen kip verwerkt onder andere de tast of wild.In bv de visvariant zit dan kipboulion of kipvet verwerkt.Ben alleen aan het denken waar ik die gegevens nu ook weer allemaal vandaan had (ben ook een chaoot).Dus het komt er op neer dat in heel veel brokken kip verborgen zit en dit niet altijd duidelijk op de verpakking staat omdat kip dan een bijprodukt is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 17:49

jemig... heel verhaal getikt...issie pleite...
vanavond even poging 2 :+

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:02

Je kan een proefverpakking farmfood aanvragen op de site van Farmfood daar krijg je ook nog beloningsdingetjes bij in plus zo uit mijn hoofd een waardenbon voor een verpakking. Farmfood gebruikt alleen maar rund in zijn produkt. Ze hebben 2 varianten de gewone classic waar ze lijnzaad in gebruiken en de zalm dit is hetzelfde brokje als de classic alleen hebben ze de lijnzaadolie vervangen voor de zalmolie.
Renske zou je ook nog kunnen mailen die heeft een lambrokje die ook wat kleiner is dus leuk als beloning.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:41

Schaf gewoon een voedseldrogertje aan en ga je eigen snacks drogen.
Of koop gedroogde snacks in de winkel.
Probleem opgelost.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:50

Probeer anders eens Nutro natural choice lam en rijst. Deze brok bevat geen kip en alleen lamsvlees als vlees aandeel. :) Ik kan je van deze zelf geen proef zakje opsturen, want ik voer zelf de senior variant met kip. Misschien kan je een sample opvragen via de nutro site of facebook?

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:04

Misschien even mailen met canex (fish brok) en barca premium en een sample vragen om op te laten sturen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:13

Je hond heeft je goed getraind :D "nee baasje bah dat lust ik niet ik wil wat anders" en wij gaan er maar in mee :D
Maar, inderdaad gedroogde snacks geven. Zal je altijd nog minder kosten dan als je nu elke keer een zak voer weg moet gooien.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:21

xSCWx schreef:
Je hond heeft je goed getraind :D "nee baasje bah dat lust ik niet ik wil wat anders" en wij gaan er maar in mee :D
Maar, inderdaad gedroogde snacks geven. Zal je altijd nog minder kosten dan als je nu elke keer een zak voer weg moet gooien.

Ik wilde het net zeggen.......
Hier eten ze wat ze voor geschoteld krijgen, want als ze het niet eten dan hebben ze pech.....
Dat houden ze 2 tot 3 dagen vol en dan denken ze.... laat ik maar eten want ik krijg toch niets anders.

Maar je zou bijvoorbeeld Canagan en dan de vis versie kunnen proberen.
Canagan is graanvrij, en de vis is ook gewoon kip vrij

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:30

Alleen gaat het nu om belonen en dat werkt niet als de hond er niet verzot op is. ;)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:41

Kijk eens op www.cavom.nl

Ik heb geen idee wat de precies samenstelling is.Maar dat is op de site wel te vinden.

Onze hond eet dit ook, dat is namelijk het enige voer waar hij niet ziek van wordt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:21

Sonja_vR schreef:
Maar zie maar eens een kipvrije brok te vinden met niet te veel graan, een flink vleesaandeel en dan om het spannend te maken...

cavom bevat 'maar' 18% vleesaandeel de rest is opvulling ( graan dus..)....

sonja,zijn beloningsbrokjes niet iets?? bv wildblokjes??

Afbeelding

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:27

Heb alleen een kat maar ook zeer kieskeurig. Bij Zooplus had ik allemaal hele kleine zakjes besteld om te kijken wat ze wel en niet ad. Koste iets van 2/3 euro per zakje. Heb je dat ook niet voor hondenvoer?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:35

Heb je Bosch Plus Forel & Aardappel al eens geprobeerd?
Er staat bij: "Uitgewogen single-proteïne droogvoer voor volwassen honden van alle rassen, slechts één dierlijke proteïnebron, zonder granen, ideaal bij voedselintoleranties, met omega-3 en -6."
Die van mij is ook kieskeurig en lust geen farmfood en een tijd geleden ook geen hill's meer. Overgestapt naar Bosch, en dat gaat prima. Je hebt meerdere smaken/diersoorten, maar ik heb alleen de forel dus ik wil je graag wat opsturen :)
http://t.zooplus.nl/shop/honden/hondenvoer_droog/bosch