Goed / zeer groot konijnenhok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eline_di

Re: Goed / zeer groot konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 14:46

Mooie optie!

Alleen kunnen wij qua plaatsing niet die breedte kwijt. Dus de ren aan het hok vast.
Hierdoor staat de ren op een aparte plaats waar wel alle ruimte is. Maar het hok komt onder dak.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:46

Kippenhokken zijn juist vaak de hoogte in niet de breedte :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:49

Ik zou persoonlijk niet voor een tweedehands hok gaan. Je weet nooit of het vorige beestje iets besmettelijks heeft mee gedragen. Je kan he hok dan wel goed ontsmetten, maar ik zou het risico niet nemen :o

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 14:50

Ik zie ze vaak van 1.75m bij 1m (grondoppervlak) en dan een binnenhok daarboven van bijv. 1m x 1m. Maar dat vind ik te klein voor 6 konijnen. En bij twee van deze hokken naast elkaar kom je alweer op een breedte van 3,5m.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:53

Voor 6 heb je zeker wel 10 m2 nodig naar mijn mening, liefst groter.

Hier vind ik mijn ren voor de nacht zeg maar al klein, maar ja overdag lopen ze de gehele tuin door :) Die is 6 bij 12 dus zit je al lekker :D En heb er zelf maar 2 dan.

Zelf heb ik ook altijd de angst inderdaad met tweedehands hokken. Wie weet welk besmettelijke ziekte er in zit. Zelf heb ik mijn konijnen geënt maar is ook geen 100% zekerheid..

En als je ze in koppels wilt houden, neem dus aan 3 keer man bij 3 keer vrouw, dan is drie keer castreren ook prijzig, en dan hokken (nieuw)...

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 15:00

De kosten van 3x castreren + hok heb ik er zeker voor over. Het is nu alleen even uitzoeken hoe en wat.

En ja, hokken kunnen altijd groter voor de nacht. Mee eens, maar helaas is niet alles voor mij haalbaar.
Maar ik denk dat vele konijnen minder ruimte hebben 24/7.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:02

Kan je zelf niks goedkoper maken dan? Of gewoon hokken halen en de poten onderuit halen, kan je zo stelling maken ?

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 15:12

Dat laatste heb ik nog niet overwogen, maar ik verwacht niet dat dat gezamelijk goedkoper gaat zijn dan €345,-.
Daarnaast is de eerste optie eigenlijk niet veel goedkoper, zie één van mijn eerdere posts.

Ik denk dat ik ga voor het nieuwe hok op mijn maat.
Ik heb nog een aanvraag voor dezelfde afmetingen bij een andere leverancier staan. Even kijken naar de prijzen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:14

Je kan ook gewoon dit vragen bij meer leveranciers. En dan inderdaad kijken wie het goedkoop maar wel goed doet (hout dus behandeld ivm weer enzo anders ben je nog duur uit)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:20

ik zal als het beter weer is even een foto maken van ons hok! is ongeveer 1,50 hoog opgesplitst in 2 delen, boven en beneden beiden ongeveer 75 cm hoog. en ik denk rond de 1,80 lang, dan hebben ze er nog een puppyren aan vast. hok kan ook dicht alleen waarom doen als t niet nodig is!