Ervaringen ferplast konijnenhok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:44

Ik heb ook twee Ferplast hokken en twee houten hokken. En ik moet echt zeggen dat de Ferplast hokken 100x beter zijn. De hokken zijn redelijk groot en wat ik ook merk is dat ze er best vaak gewoon zo maar in gaan zitten. Dat zou met een klein nachthokje niet kunnen. Ze zijn makkelijk schoon te maken en waterdicht. Ik wil echt niet meer anders. Ik heb er een met alleen bovenverdieping zou maar zeggen, dus waar ze niet uit kunnen. En een met trappertje naar beneden. Ik heb voor de tralies van dat nep glas gedaan tegen wind en kou. O ja en in hen ze alle een hele tijd en kan niet echt merken dat de hokken slechter worden.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:46

En bij de onder ren heb ik de tralies aan de voorkant er uit gehaald en de bak onderin ook zodat het makkelijker schoon te maken is.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:58

Eoweyn_x schreef:
Nee, je konijn moet gewoon 24/7 flink de ruimte hebben om te rennen en spelen en doen, niet 4 uur. Met uiteraard een maatje :)

Ja... Altijd weer die discussies.. Natuurlijk eigenlijk moet een konijn niet op twee vierkante meter maar veel meer. Maar het minimale is 4 uur loslopen op een dag en het maximale is er niet..! Alleen, als je konijn 20/24 uur in dát hokje moet zitten sterft ie wss op hele jonge leeftijd :-( en ik snap waarom eigenlijk

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 13:28

Voor de duidelijkheid, het topic gaat puur en alleen over de kwaliteit van het ferplast konijnenhok.

De konijnen hadden al 24/7 iets meer dan een vierkante ren, met een kooi met boven en onderverdieping. inmiddels hebben ze 24/7 meer dan het dubbele (Weet niet hoeveel precies) waar ze kunnen spelen.

En ze zijn met hun 2 dus ze zitten ook al niet alleen... Ik doe mijn best om het zo goed mogelijk voor ze te doen en het hokje (met speeltjes) elke x weer uit te breiden en beter te maken. Maar dit kost geld wat er niet altijd is (er moet natuurlijk ook een potje voor DA zijn waarin ik spaar!)
Maar ik denk dat mijn konijnen het niet slecht hebben..:)

@zoef: oke bedankt! dus prijs kwaliteit is het wel waard?

zoef123

Re: Ervaringen ferplast konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:48

@ meisje

Ja ik vind van wel. Als mijn houten hokken oud worden wil ik echt alleen nog maar ferplast plastic hokken. Het nadeel van hout is echt dat ze er aan gaan knagen en dat je kans hebt op lekkage. Als je wil kan ik wel een foto plaatsen met hoe het er uit ziet?

Inderdaad het lijkt me dat iedereen het beste met z'n konijntjes voor heeft. En zolang je ze goed verzorgd is het echt geen mishandeling of verwaarlozing. En bovendien zoals meisje_ al aan geeft is dat niet haar vraag.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:50

En ik bedenk me nog iets, haha. Ik vond de lade op de bodem ook niet handig ivm met geluidsoverlast. Mijn konijnen besloten in nacht heen en weer te gaan roetsen en dat hoorde je dus duidelijk....

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:52

Ik heb de 140 variant van dat hok voor mijn caafjes. Vind 'm super! Makkelijk schoonmaken en gaat eeuwig mee.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:14

Manou schreef:
Toen ik dat hok in de winkel zag vroeg ik me wel af hoe je de onderren moet schoonmaken, er zit maar een klein deurtje in de ren. Nou had mijn dubbele hok juist zeer ruime deurtjes onder.

Heb ik geen last van, ik heb de tralies eruit gelaten omdat het handiger is met schoonmaken.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 17:13

oh jee mijn nijntjes houden ook van roetsjen:') haha..
Dan ga ik sparen voor een ferplast, of todat deze echt uit elkaar valt!

@zoef: een foto zou fijn zijn ja, dan heb ik een goed beeld!=D

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:36

Is goed ik zou van de week even een Foto plaatsen

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:14

Wij hebben dit hok sinds een half jaar ongeveer voor 2 grote konijnen. Onderin hebben we het "deurtje" altijd open staan zodat ze altijd de ren in kunnen. Eigenlijk verblijven ze altijd in de ren, en poepen ze alleen maar in het hok. Vind het hok wel heel gemakkelijk schoonmaken, je kunt heel makkelijk de bakken eruit halen dus ideaal. Achteraf had voor ons zo'n groot hok niet zo nodig geweest aangezien ze er verder eigenlijk niet in zitten maar goed, dat weet je nooit van te voren :-)