Blinde hond in asiel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:05

Te gek voor woorden om zo'n dier dit allemaal aan te doen. Een blinde hond kan normaal al verschuivingen niet verwerken, waarom dan een asiel aandoen en nieuwe "familie" en nieuwe omgeving. Er worden voor veel minder al honden ingeslapen, ik zou als eerste eigenaar echt door hebben gezocht naar een da die het wel had gedaan. Zo'n dier heeft er minder last van dat spuitje dan al wat het nog te wachten staat... zeker een angstig hondje

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:14

love_western schreef:
Je kunt een dier niet uitleggen waarom hij niks meer ziet. Ik vind het niet diervriendelijk. Het kan op weinig plekken rondlopen. Knalt straks overal tegen aan in het nieuwe huis.

Snap niet goed waarom tegenwoordig alles maar moeten redden.

Als mijn energieke lab of herder blind worden. Dan is de keus heel makkelijk. Elke dagen mogen ze minimaal 2 uur door de bossen rennen. Met de lab word gefietst en oefenen we met de frisbee. En met de herder doen we ipo.

Beide veel beweging en uitdaging nodig. Waarin ze beperkt worden als ze blind zijn.

Amen!! Een blind dier heeft geen waardevol bestaan wat mij betreft.

daffodil

Re: Blinde hond in asiel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:20

Nou ja wel in zijn eigen omgeving....ik laat echt niet zomaar een dier afmaken omdat ie blind is. Zolang het leefbaar is, blijft ie gewoon. Maar ik snap het verhaal ook niet helemaal. Weet de eigenaar nou wel of niet dat zijn hond naar het asiel gegaan is? Ik zou daar dus echt nooit mee akkoord gegaan zijn...

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:02

Simbaa schreef:
love_western schreef:
Je kunt een dier niet uitleggen waarom hij niks meer ziet. Ik vind het niet diervriendelijk. Het kan op weinig plekken rondlopen. Knalt straks overal tegen aan in het nieuwe huis.

Snap niet goed waarom tegenwoordig alles maar moeten redden.

Als mijn energieke lab of herder blind worden. Dan is de keus heel makkelijk. Elke dagen mogen ze minimaal 2 uur door de bossen rennen. Met de lab word gefietst en oefenen we met de frisbee. En met de herder doen we ipo.

Beide veel beweging en uitdaging nodig. Waarin ze beperkt worden als ze blind zijn.

Amen!! Een blind dier heeft geen waardevol bestaan wat mij betreft.

Een blind dier hoef je niets uit te leggen. Die is in staat zijn eigen houding daartoe te bepalen over het algemeen. Een ander, lees ieder ander dan de hond zelf, kan niet bepalen wat een waardevol bestaan is. je kunt alleen proberen de signalen van je dier te lezen. Vaak geeft een dier zelf aan klaar te zijn met leven door b.v. niet meer te eten of drinken.
Het staat ieder natuurlijk vrij zijn eigen opinie daarover te hebben :) Maar respecteer ook de keuzes die anderen daarin maken zonder ze direct uit te maken voor van alles. De ene mening is niet beter dan de andere.

sannxxelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:14

In mijn ervaring worden juist deze 'zielige' dieren worden snel geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:14

Waar respecteer ik andermans meningen niet?

Ik geef alleen mijn mening hoe ik erover denk. En dat mijn honden er niet gelukkiger door worden. Omdat ze enorm beperkt worden in hun dingen. En nee ze zullen niet zomaar stoppen met eten en drinken. Puur door hun instinct om te overleven en de grote will to please naar mij toe.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:18

Ik heb ooit een blind hondje meegenomen uit het asiel. Binnen een paar dagen was hij gewend aan het huis en wist hij zelfs boven op de eetkamertafel te klimmen om daar te slapen. Hondje had het best naar zijn zin en heeft nog een paar goede jaren gehad.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:22

Bij ons in het asiel zitten ook regelmatig honden waarvan ik denk 'die is beter af wanneer ie dood is.'
Laatst een extreem agressieve hond, was al 12 jaar oud. Flinke hond, dus niet zo keffer die je even afstraf. Mocht er absoluut niet bij in het hok komen omdat ie zonder twijfel zou aanvallen. Dier was gewoon enorm bang, was mishandeld, poepte en plaste hele hok onder van angst.
Op site werd gezet dat ie alleen wat angstig was. Ondertussen is de hond naar een gezin wat hem 2 weken later gelukkig heeft laten in slapen, wel nadat hij een kind had gebeten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:26

Kaus schreef:
Bij ons in het asiel zitten ook regelmatig honden waarvan ik denk 'die is beter af wanneer ie dood is.'
Laatst een extreem agressieve hond, was al 12 jaar oud. Flinke hond, dus niet zo keffer die je even afstraf. Mocht er absoluut niet bij in het hok komen omdat ie zonder twijfel zou aanvallen. Dier was gewoon enorm bang, was mishandeld, poepte en plaste hele hok onder van angst.
Op site werd gezet dat ie alleen wat angstig was. Ondertussen is de hond naar een gezin wat hem 2 weken later gelukkig heeft laten in slapen, wel nadat hij een kind had gebeten.

In mijn opinie is jullie asiel in het geval dat jij beschrijft misdadig nalatig geweest.
Onvoorstelbaar dat zo´n hond geplaatst is, bij een gezin nog wel. Wie haalt dát in zijn hoofd...?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:28

Ik lees hier dan wel wat reacties dat de dierenarts de hond in het geniep heeft door gesluisd. Maar zo hoeft het niet gegaan te zijn. Het kan ook in overleg met de eigenaren zijn gebeurt. Deze dierenarts kent de hond en de eigenaren. Er zijn baasjes waar deze hond het heel prettig heeft. In mijn leven zou hij super passen als ik niet al een hond had. Maar er zijn ook een heleboel die een hond hebben en er eigenlijk helemaal geen kaas van gegeten hebben. En het ook niet willen leren. Die niet het hek dicht willen maken zodat de hond niet meer hoeft te happen. Enz enz.
Alles hangt helemaal af van hoe de hond met zijn handicap omgaat en dat kan de dierenarts toch het beste beoordelen. Lijkt mij. En misschien hebben ze wel gezegd; we proberen het. Lukt het niet dan laten we hem alsnog inslapen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:29

Asiel doet wel vaker van dit soort rare acties. Ga verder geen namen noemen, maar het asiel staat ook niet echt goed bekend.
Is niet de eerste keer dat zo iets gebeurd :n

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:29

Waarom moet alles maar "gered"worden? Nieuwe belijd van niets inslapen in het asiel vind ik niets.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:30

kaatje888 schreef:
Ik vind daar niks belachelijks aan.
Waarom moet zo`n beestje ingeslapen worden, alleen omdat hij blind is?
Dat is pas belachelijk.

Nou idd, inslapen omdat ie blind is???
Op vandaag wordt al maar heel snel gezegd dat het beter is voor het beestje.
Wat ik echt onzin vind, als een dier de kop laat hangen en er sneu bij zit vind ik dat wat anders.
Maar als ik de foto's zo bekijk is dat niet het geval.
Op vandaag wordt er ook wat snel ingeslapen.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:32

Ik zou zo'n hond in huis nemen hoor. Snap de dierenarts wel. Maar snap de eigenaars ook. Lastige situatie. Hopelijk vinden ze een nieuwe plek voor dat beestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:43

Jennyj01 schreef:
Ik lees hier dan wel wat reacties dat de dierenarts de hond in het geniep heeft door gesluisd. Maar zo hoeft het niet gegaan te zijn. Het kan ook in overleg met de eigenaren zijn gebeurt. Deze dierenarts kent de hond en de eigenaren. Er zijn baasjes waar deze hond het heel prettig heeft. In mijn leven zou hij super passen als ik niet al een hond had. Maar er zijn ook een heleboel die een hond hebben en er eigenlijk helemaal geen kaas van gegeten hebben. En het ook niet willen leren. Die niet het hek dicht willen maken zodat de hond niet meer hoeft te happen. Enz enz.
Alles hangt helemaal af van hoe de hond met zijn handicap omgaat en dat kan de dierenarts toch het beste beoordelen. Lijkt mij. En misschien hebben ze wel gezegd; we proberen het. Lukt het niet dan laten we hem alsnog inslapen.

Wat is dit nu weer voor rare beschuldiging?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:39

of deze hond ingeslapen moet worden vind ik moeilijk. Misschien dat het in ee rustig huis nog wel fijne jaren kan hebben.
Kennisje van mij heeft ook een blinde hond en die weet precies wat waar staat in huis en tuin e.d. Spelen kan dus ook gewoon nog met deze hond. Apporteren kan hij ook, als je maar speeltjes gebruikt waar een belletje aan zit.

Maar wat ik me wel afvraag soms is: Moet echt alles gered worden tegenwoordig? Ik soms op facebook ook honden en katten voorbij komen waarvan ik denk dat ze misschien beter af zijn als ze gewoon ingeslapen worden. Ik vind dat de asiels tegenwoordig best ver gaan daarin.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:43

love_western schreef:
Jennyj01 schreef:

Dat is geen beschuldiging maar een feit. Er zijn gewoon ook een hoop mensen die geen enkele notie hebben van een hond. Kijk alleen maar naar het aantal honden wat in de zomer nog in een auto wordt achter gelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:51

Jennyj01 schreef:
love_western schreef:

Dat is geen beschuldiging maar een feit. Er zijn gewoon ook een hoop mensen die geen enkele notie hebben van een hond. Kijk alleen maar naar het aantal honden wat in de zomer nog in een auto wordt achter gelaten.

Wat heeft dat te maken met een blinde hond? Want het stukje komt op mij over als dat als je een blinde hond laat inslapen, dat je geen verstand hebt van honden en je er ook niet in wil verdiepen. En te lui zijn om een hek dicht te maken enz. enz.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:35

Dat mensen geen tijd en zin hebben in een hond met handicap dat kan wel zo zijn, maar dat wil niet zeggen dat de hond niet nog steeds graag leeft.
Als zo'n dier op een fijne plek terecht komt kan die een prima leven hebben.
Een oude hond levert ook wat meer aanpassingen op, maar wil niet zeggen dat het niet leefbaar is.
En dat heeft niks te maken met koste wat kost alles laten overleven, maar het is en blijft een leven.
Ik denk toch dat een dierenarts dit best in kan schatten en een spuit, die is zo gegeven mocht dit toch nog nodig zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:36

Kuggur schreef:
Kaus schreef:

In mijn opinie is jullie asiel in het geval dat jij beschrijft misdadig nalatig geweest.
Onvoorstelbaar dat zo´n hond geplaatst is, bij een gezin nog wel. Wie haalt dát in zijn hoofd...?

inderdaad...hoe halen ze het in hun hoofd.levensgevaarlijk.
In amerika doen ze een soort van gedragstest.Komt de hond daar niet door word hij of ingeslapen of het herplaats adres word dusdanig aangepast dat er geen risico is.(geen kinderen,geen andere honden,en bij mensen die er verstand van hebben)

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:39

piezze schreef:
Belachelijk eigenlijk. De vorige eigenaar had besloten en de dierenarts brengt de hond in het geniep naar het asiel. Zo lees ik het tenminste.

De DA deed dat, omdat die inzag dat er nog wel iemand was die Japie wil hebben. En dat je hond blind is of naar mensen hapt die hem aaien is geen reden om een hond in te laten slapen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:40

trouwens, een agressieve hond vind ik idd iets heel anders.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:43

jesito schreef:
trouwens, een agressieve hond vind ik idd iets heel anders.

das inderdaad iets anders....deze is nog wel plaatsbaar maar bij een rustig iemand zonder andere dieren of kinderen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:49

love_western schreef:
Jennyj01 schreef:

Wat heeft dat te maken met een blinde hond? Want het stukje komt op mij over als dat als je een blinde hond laat inslapen, dat je geen verstand hebt van honden en je er ook niet in wil verdiepen. En te lui zijn om een hek dicht te maken enz. enz.

Dat heeft er mee te maken dat een blinde hond voor sommige eigenaren net even te hoog gegrepen is. Net even te veel inspanning en aanpassing vraagt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:52

Heb je een hond vanaf pup en hij wordt langzaam blind zou ik houden.
Hond past zich, net als baasjes, steeds meer aan.

Deense dog uit de buurt wetd langzaam blind.
Baasje en andere hond hadden belletjes om en hij kon nog lekker loslopen.
Ze hadden hem vanaf pup en hij is inmiddels gestorven.

Blinde en happende hond in huis nemen zou ik niet doen.