Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Geryon schreef:De konijnen hierin laten tot je het geld hebt voor een normaal hok kan niet. Begrijp me niet verkeerd, ik snap helemaal dat je niets anders hebt, maar dit is mishandeling. Kan je niet een rennetje improviseren? De bench bijvoorbeeld als 1 zijkant gebruiken, en de rest improviseren.
Zo'n hok als in je linkje, zonde van je geld en te klein ook. Ga voor een klein hondenhok achtig hokje, en zet die in een grote ren. Minimaal 2 bij 1m.

DeMolenhoek schreef:Zwerte: Ik heb niet gekozen voor die konijnen, al even min voor dat hok en nog minder voor de kosten. Ik kan ook doen alsof mijn neus bloed en die konijnen voor de komende 7 jaar in dat hokje plaatsen. Dat is mishandeling en verwaarlozing. Nu doe ik verdorie mijn stinkende best voor die dieren. Ben nog speciaal naar de wei gereden achter wilgentakjes, probeer op alle mogelijke plaatsen toch nog wat geld vrij te maken. Het is niet alleen die 2 konijnen, zus lief heeft er ook nog een puppy bij gedumpt, die ook eten en verzorging nodig heeft, waar ik ook al voldoende geld in heb gestoken. Alle dieren zijn hier welkom maar die konijnen moeten nu gewoon nog een maandje wachten. Ik had ze ook buiten kunnen laten staan. Was het ook niet mijn probleem geweest.
Eoweyn_x schreef:Met fruit en wortels zou ik uitkijken, zit veel suiker in. Beter is om ze te laten wennen aan groenten als witlof, andijvie, kun je ook allemaal op bunnybunch vinden.

Bedoeling is dat ze na verloop van tijd naar de weide kunnen in een grote ren met ruim kot. Heb nog wel ergens een flinke hoek over die zeker meerdere vierkante meters beslaat. schuur zou een optie zijn. Is eigenlijk zelfs zo geen gek idee. Moeten ze wel niet knagen aan de banden van de koets etc.
Ik weet dat het ondertussen een hoop dieren zijn maar het lukt nog allemaal wel. Na deze maand gaat er weer ruim voldoende geld zijn. Het voorbije jaar zijn er ook al 2 kittens gedumpt bij ons (anoniem, 2 en 3 weken) Daarvan heb ik er 1 gehouden maar de 2de is wel geadopteerd. 3 katten werd toch echt even wat te veel. Als die konijnen naar de wei kunnen zijn we al weer heel gerust
Ze gaan het daar goed hebben met veel ruimte
Maar goed dat ze jou nu gevonden hebben!