katten alleen laten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Enjoy_

Re: katten alleen laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:22

Je hebt ook voerbakken die je kan vullen van te voren en in kan stellen dat ze om bepaalde tijden open gaan.
1 nachtje (za ochtend tot zon avond) laat ik ze wel alleen, ze kunnen hier dan wel naar buiten, zelfs dan laat ik de buren weten dat we weg zijn, mochten ze iets zien gebeuren. Gelukkig hebben we veel buren met poezels en is er altijd wel iemand die 's avonds even langs wilt gaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:26

Je moet echt je katten niet meenemen. Verhuizingen etc kunnen ontzettend stressvol zijn voor katten, en zeker als het maar voor twee nachten is.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:13

Hee, ik zie je topic net :) als je nood aan de man hebt, kun je mij ook graag even appen! Woon toch gelijk om de hoek en werk in de weekenden (horeca) dus zou van te voren/erna even langs kunnen gaan!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:19

ik ben laatst nog elke dag even bij de katten van iemand geweest hier om de hoek. echter is dat niet gratis. Verder kunnen de meeste katten wel alleen, ze hebben elkaar en als je een extra kattenbak neer zet die je vrijdag ff ververst moet het haalbaar zijn tot zondag.

Echter je hebt wel eens katten die overal gaan plassen als ze echt alleen zijn. Mn neef had zo'n kat en daar was ik dan elke keer.
Nu was hij buiten werk voornamelijk thuis en was het alleen de vakantietijd.

Als vriendlief geen dieren heeft wilt hij wellicht inderdaad altijd komen, jij kunt dan bv de reiskosten om t weekend vergoeden.

Zo niet dan of iemand zoeken die desnoods tegen betaling die elke dag of alleen de zaterdag even komt voor de diertjes of een extra kattenbak, voldoende eten en drinken tot zondag

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:55

Monique je bent werkelijk waar een engel!!! Ik app je nog even!

Opzich zijn ze wel gewend aan het alleen zijn, overdag en in de nacht. Het zou alleen fijn zijn als iemand even kan checken of alles in orde is.

Het probleem momenteel is dat de moeder van mijn vriend slecht ligt en hij in de buurt wilt blijven, ik ga dus nu even meer zijn kant op.
In de toekomst zal hij wss wel weer meer mijn kant op kunnen.

Gelukkig kan ik mijn zusje nu wel voor de zaterdag vragen tegen reiskostenvergoeding.

En krijg ik natuurlijk dat ongelofelijke/ontzettende lieve aanbod van _MG!!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:03

Ik heb zelf de regel dat wanneer het meer dan twee nachten is dat mijn kat dan mee gaat. Mijn kat is al heel erg oud en heeft niet perse de aandacht nodig, maar er zal toch gevoerd moeten worden. Helaas hier ook niet de luxe van lieve mensen die willen oppassen.
Ik ga heel regelmatig een weekend naar mijn ouders, dan blijft ze gewoon thuis, ze heeft er meer stress van dat ze mee moet dan wanneer ik haar thuis laat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:06

Als ik een nachtje wegblijf, komt er een oppas voor mijn twee binnen katers :) Die speelt met ze, knuffelt en kroelt en geeft ze eten/drinken/schone bak.
Blijf ik langer dan 4 nachten weg, dan breng ik ze naar een kattenhotel :) daar zitten ze fijn in grote huiskamers met andere katten en hebben ze voor de nacht beide hun eigen verblijf :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:20

_MG schreef:
Hee, ik zie je topic net :) als je nood aan de man hebt, kun je mij ook graag even appen! Woon toch gelijk om de hoek en werk in de weekenden (horeca) dus zou van te voren/erna even langs kunnen gaan!

Als je bokt toch niet had ;)

Hier zijn ze ook weleens een nachtje alleen hoor. Dat is nog wel te overzien, maar als we echt een weekend weg gaan, dan vraag ik toch echt of iemand tussendoor even wil gaan kijken.
Daarbij zijn de engeltjes nogal gesteld op hun vlees in de avond en breken ze de tent bijna af als ze dat te laat krijgen :roll:

meenemen zou ik echt nooit doen. Veel te stressvol. Ook voor mijn kater die altijd alles gezellig, spannend ed. vindt zolang ik er maar ben. Maar voor de poes zou dat echt geen optie zijn.
Die zou trouwens ook dood ongelukkig worden in een kattenhotel waar ze met andere katten in een ruimte moet. Ik hou ze gewoon het liefste thuis in hun vertrouwde omgeving.