Wat moet ik nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Wat moet ik nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 09:06

Inderdaad, niet onbelangrijk, doe aangifte!
De volgende keer dat je hond gebeten zou worden door deze hond en in wordt case hij wordt doodgebeten, kun je wel aangifte doen, maar doet de politie er niks aan omdat het de eerste keer is. Dus aangifte doen is absoluut een goede tip.

Daarbij inderdaad niet hurken. Jouw hond achter je planten, en de aankomende hond wegsturen. Groot maken, schreeuwen, stampen, doe wat je moet doen. Jij moet in deze je hond beschermen :)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 09:42

betadine schreef:
_Milo schreef:
Niet aaien! Zo aai je er alleen maar meer angst in!

Ja inderdaad. Abdoluut de angst niet gaan bevestigen. Je zult je hond terug zelfvertrouwen moeten geven in het bijzijn van andere honden. Hoe oud is je pup ?

7 maand nu, en de jack is 14,

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 09:43

essiesilly schreef:
Het is wel angstagressie want "altijd heel onderdanig naar honden" en een hetder zo in de keel vliegen is geen normaal gedrag ;) opkomen voor de ander betekend nooit!! Naar de keel vliegen dus ja dat bind ik heel zorgwekkend.

Daar heb je een punt.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 09:43

update- ik heb net de politie gebeld en ik kan vanmiddag langs komen voor een gesprek,

over de jack; als het goed is kan ze maandag weer naar huis :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 09:50

Goed nieuws over je JR.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 10:47

Fijn, heel veel succes vanmiddag en verder met je Jack en pup, hoop dat alles snel goed komt!

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 10:48

ben net wezen lopen met de pup en ik heb de hond van de buren mee gevraagd en het ging redelijk, in het begin was hij heel bang, maar ik heb hem toen gewoon genegeerd en later hebben ze nog even gespeeld, dus ja het ging best goed.

vanmiddag na gesprek met de politie weer proberen met grote honden :)

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 10:53

Probeer hem op de goede momenten ook te belonen. Ik weet niet of hij goed op stem reageerd, maar dan zou je heel overdreven met een hoog stemmetje: ja goed zo! Braaf! Knap hoor!
En anders evt een snoepje of speeltje. Hier kan je hem miss op de momenten dat hij bang is ook wel mee afleiden. Wel afleide! Niet het snoepje al geven want dan beloon je hem weer voor zijn angst.
Alleen een hondenschool of gedragstherapeut kan hierin samen met je het juiste moment van belonen vinden zodat je niet te vroeg me te laat beloont en dus het verkeerde gedrag beloont.

Fijn dat het beter gaat met de JR!

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 11:01

_Milo schreef:
Probeer hem op de goede momenten ook te belonen. Ik weet niet of hij goed op stem reageerd, maar dan zou je heel overdreven met een hoog stemmetje: ja goed zo! Braaf! Knap hoor!
En anders evt een snoepje of speeltje. Hier kan je hem miss op de momenten dat hij bang is ook wel mee afleiden. Wel afleide! Niet het snoepje al geven want dan beloon je hem weer voor zijn angst.
Alleen een hondenschool of gedragstherapeut kan hierin samen met je het juiste moment van belonen vinden zodat je niet te vroeg me te laat beloont en dus het verkeerde gedrag beloont.

Fijn dat het beter gaat met de JR!

aah bedankt, dat ga ik zeker proberen.

ik heb me al ingeschreven voor 10 lessen voor honden met angst naar andere honden toe, mocht dat niet helpen dan komt de gedrag therapeute langs.

als er trouwens grote honden in mijn huis zijn is er niks aan de hand, maar als hij ze buiten ziet schiet hij helemaal in de stress en angst, maar het gaat al wat beter, :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:29

persoonlijk ben ik helemaal geen voorstander van belonen met snoep in deze situaties. Het lopen met een andere hond is niet bijzonder, het is gewoon. Dus mioet je er niet meer van maken dan dat het is. Bovendien als jij heel blij wordt van zijn rustige gedrag, straal je dat af en dát is een beloning. 'De baas is blij'!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:17

Angst kan je niet belonen met snoep ;) als ze nl echt heel bang zijn nemen ze al geen snoep meer aan
Dus ja je kunt gerust het gedrag ombuigen en al voor hij bang word snoep geven zodat hij de andere honden associeert met leuk/lekkers en dat hij op jou blijft letten

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:40

Heb je nog gegevens van die man met die herder? Hij is aansprakelijk voor de DA kosten die jij maakt voor je Jack. Het is niet cool dat je pup (en jij en je Jack) dit hebben meegemaakt, ik zou met de pup gaan trainen bijvoorkeur bij een hondenschool. Ik hoop dat hij geen naar gedrag aan dit incident overhoudt. Ik heb een bull terrier en ik heb altijd een beetje angst dat een andere hond begint met vecht, bull terriërs en staffords zijn heel vastberaden dus die laten zich niet pakken.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 17:18

update: ik kom net bij het bureau weg, en even samengevat eigenlijk kunnen ze niks voor mij betekenen aangezien ik niet kan bewijzen dat ik mijn honden had aangelijnd, en ik heb geen gegevens van die man,

vanmiddag ben ik nog even bezig geweest met de pup, we zijn met een groep van 4 ( 2 teven 2 reutjes ) oudere boxers weg geweest, en dat ging echt super, hij vond het nog wel heel moeilijk met de reutjes maar met de teven ging het perfect, die vonden het geweldig dat er een pup was, de reutjes vonden hem ook heel interessant maar rocky ( naam van de pup <klinkt wat persoonlijkere dan pup :+ ) vond het nogal moeilijk, maar naar een half uur wilde hij toch snuffelen .

over de jack: de rekening is echt enorm voor zover de dierenarts verteld heeft, maar de verzekering dekt 75% , maar eerst moet ik de volle 100% betalen, maarja daar heb je een apart potje voor, maar de jack begint al weer echt haar zelf te worden, en daarmee bedoel ik een echte trut, maarja :+

toch iedereen bedankt voor alle tips en tricks, dat waardeer ik echt :)

bedankt :)

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:57

Fijn dat je een verzekering hebt, dat scheel jou toch weer een slok op een borrel. En ik ben ook blij dat Rocky nu leert dat niet alle honden zo zijn.
Wat betreft die Kl@#tzak met de herder, ik geloof in karma. Die vent krijgt het wel een keer terug, laten we 'hopen' dan hij door zijn eigen hond gebeten wordt :Y)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:16

Alles heel duidelijk melden aan je verzekering, zij hebben er immers baat bij dat de dader bekend wordt om daar de schade te verhalen.
Met steun van de verzekering kom je vast verder bij de politie.

Overigens heb ik n.a.v. dit topic een verzekering voor mijn jonge hond afgesloten, mijn Engelse Buldog van 9 is niet meer te verzekeren.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:42

Hoe gaat het nu met je honden?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:53

Jeetje wat moet jij geschrokken zijn zeg en wat een eikel van een eigenaar van die herder, dan heb ik het nog heel zacht uitgesproken. Ik hoop dat je jack russeltje snel hersteld. Vroeger had ik ook een JR die altijd aan de stok had met de poedel van de buren en haar beste vriendin was onze kat , toen jij schreef over wat je mee maakte van je honden en de herder , zag ik het weer voor me , zoals je dat in een teken film ziet vloog eerste de poedel door de lucht gevolgd door de JR en als laatste de kat en dat een aantal keren achter elkaar. :(