Agility voor beginners - maar dan de mini hond en materiaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 21:58

Ooh wat gaaf,
Ik zie mn hond nog niet zo 1,2,3 door een hoepel springen, maar het begin is er.
Het aanleren zal wel anders zijn, maar uiteindelijk doen ze dezelfe handeling, alleen dan wel op formaat :+

callumJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:02

9 mnd is nog jong. Goed overleggen met een professional. Spelenderwijs balkjes lopen en een tunneltje kunnen goed. De action heeft soms sprongetjes en tunnels. Korte sessies met een hoop beloning en plezier zijn zeker aan te raden. En vanaf 12 mnd eventueel trainen bij een vereniging om verder te komen. Is leuk om lessen te volgen met meerdere mensen leer je een hoop van.

veel plezier met je hondje

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 22:18

callum schreef:
9 mnd is nog jong. Goed overleggen met een professional. Spelenderwijs balkjes lopen en een tunneltje kunnen goed. De action heeft soms sprongetjes en tunnels. Korte sessies met een hoop beloning en plezier zijn zeker aan te raden. En vanaf 12 mnd eventueel trainen bij een vereniging om verder te komen. Is leuk om lessen te volgen met meerdere mensen leer je een hoop van.

veel plezier met je hondje

Bedankt, ik heb ook inderdaad les van een prof, en heel langzamerhand, kan ze al wat truucjes,
Balkjes lopen deed ze eigenlijk al, daar was heel weinig voor nodig, zo nu en dan maakt ze een sprongetje, om haar niet ermee te forceren is dit natuurlijk ieder train moment ;)

Mn instructrice, zegt dat het een heel leuk hondje kan zijn voor fun agility, ik ben benieuwd!

sammiesam

Re: Agility voor beginners - maar dan de mini hond en materiaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:28

Heb niet het hele topic doorgelezen, maar wij hebben een lhasa apso en toen hij een pup was hadden wij zo kattentunnel voor hem.
Inmiddels hebben we een tunnel van de Ikea, 9,99€ en niet kapot te krijgen. Gebruiken hem om te trainen maar vaak speelt hij er ook mee.

callumJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:28

Klinkt goed horseland.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:31

Kijk eens op alprovi.nl ... supermooie spullen van een mooie kwaliteit. En je ken eventueel later ook gemakkelijker uitbreiden.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:44

ik heb met mijn chihuahua ook agility gedaan. Eerst gewoon bij een hondenvereniging en nu zelf thuis.
Ik gebruik ook de tunnel van Ikea en een kattentunnel van de action. Ook gebruik ik, voor springpalen van die stokjes die je gebruikt om planten omhoog te houden, deze zijn licht en daar kunnen ze zich niet aan bezeren.. deze stokjes steek ik ook in de grond, zodat ik dan de paaltjes (slalom) creëer...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:21

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:19

Ik wou net ook zo'n topic aan maken :) Bedankt voor de tips dus :D
Ik ga ook beginnen met agility, mijn hond is nu 13 maanden dus kan wel denk ik! Ik moet alleen nog even zoeken waar ze goede agility cursussen geven. Als iemand tip heeft in omg. utrecht :D ?!

TS: Heel veel plezier met je hondje :)