Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Thesserd schreef:^ Daar ben ik het mee eens. Meestal is het aan de houding van de hond(en) al goed te zien of het mis gaat. Maar aan de andere kant, dat betekent dus dat je er altijd bij moet zijn als de honden samen zijn. Anders kan het alsnog mis gaan wanneer je er niet bent, of even niet goed op let.
Je wilt natuurlijk die vlam niet in de pan als je er niet bent, helemaal niet bij teven. Daar heb ik toch heel erg slecht aflopende verhalen over gehoord.
Teven bij elkaar is net als vrouwen bij elkaar... kunnen ongelooflijk bitchie zijn. Het gaat goed of het gaat niet goed. Annoya schreef:Ik weet niet of ik het goed doe hoor.. Maar ik straf als een hond, mijn bull terrier heeft 1x gegromd naar mij en ik heb dat hard af gestraft door dominant over haar heen te staan, haar in haar nekvel te plakken en op haar rug op de grond te leggen om haar rug met buikje naar boven. Ze heeft nooit meer gegromd naar mij, ik wil het ook absoluut niet hebben. Ik heb een collega gehad die ook een pitbull had en die schrok van het dominante gedrag van zijn hond en angst toonde daarna is hij de hond nooit meer de baas geweest.
Ik denk dat dieren de menselijke manier van straffen niet goed begrijpen. Je kan een klein hondje als een chihuahua best in het nekvel pakken. Fysiek doe je het hondje geen pijn, waarschijnlijk krenk je wel een beetje het ego want je maakt hem ondergeschikt aan jou.
Zijn er hondentrainers op bokt die advies kunnen geven? Want ik vertel je hoe ik het doe, en dat werkt voor mij en mijn hond maar ik ben geen honden trainer.