Wel of geen tweede hond en zo ja...welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:24

Billy schreef:
Ik zou er sowieso geen teef bij zetten in dit geval. Als je al wAt neemt zou ik een reu doen, minder kans op problemen

Precies dit. Twee teven van hetzelfde (volgens mij best wel pittige) ras en zelfde leeftijd is vragen om problemen, dat zou ik echt niet doen.
Een leuke reu is misschien wel een optie.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 06:07

2 teven zelfde leeftijd, beide zeer waarschijnlijk onzeker aan je verhaal te horen.. Ik zeg. Gedoemd om te mislukken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wel of geen tweede hond en zo ja...welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:11

Ik heb het gevoel dat TS allang een keus heeft gemaakt.
Ik zou dit ook niet doen. Heb het al te vaak fout zien gaan.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:14

Je kan het ook gewoon proberen, als het niet klikt merk je dat snel genoeg ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:18

Tja. Met je hoofd kan je zelf ook wel beredeneren dat het niet zo'n super goed idee is. Als je eerste hond nog niet 100 % onder controle is en dus gedragsfoutjes heeft (als voorbeeld: vals naar andere honden), is de kans groot de je met de tweede ook een dergelijk probleem zal hebben. Ze nemen veel van elkaar over. Of het klikt niet tussen beiden dat kan ook.

Maar ja, niets is ooit perfect en met je hart voel je de dingen vaak heel anders aan. Ik heb zelf ook een tweede hond genomen terwijl mijn eerste destijds nog niet 100 % gehoorzaam was, en ja, ze heeft een paar dingetjes van hem geleerd (bv. helemaal gek worden van rijdende bromfietsen). Nog geen seconde spijt van gehad om eerlijk te zijn :)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 08:33

Update, de kennismaking verliep super.
De sessie met de GT ook, mijn hond blijkt dus niet agressief te zijn, enkel onzeker.
Bij de kennismaking gedroeg ze zich super, eens ze los waren.

Echter, het andere hondje was erg schuw, en begon zich in korte tijd al wat op te trekken aan de onze. Dat is niet wat ik zoek en wil, want dan heb ik straks twee van die monstertjes ;-)
Ik heb er dus veel van geleerd, veel mooie gedragingen kunnen observeren, verrast en trots op mijn eigen hond!

In de tweede plaats had het hondje wat vreemde plekken, soort beginnende hotspots, en vreemde onderhuidse bultjes op de flanken. Ik heb daar geen ervaring mee en wil daar ook liever geen ervaring mee.
Onze conclusie is dat we ons nu waarschijnlijk op een puppylijst gaan plaatsen, zodat we de opvoeding zelf in de hand hebben, want wat een werels van verschil tussen een angstig hondje en een nieuwsgierige, ontdekkende hond!

We hebben haar dus niet meegenemone, en, alsof het zo moest zijn, heeft haar eigenlijke baasje haar terug opgehaald, geweldig nieuws voor het hondje!