Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jilleroo schreef:ik heb een chihuahua en een sheltie
Per maand gemiddeld 30 euro aan voer (BARF) ik koop dat eens per 2 maanden in
snacks ongeveer ook 10 euro per maand (ik droog zelf vers vlees snacks voor trainingen en tussendoor)
ik betaal 90 totaal voor beide honden per maand aan verzekeringen. (bewuste keuze, ik heb minimum inkomen en ik vind het verplicht voor mezelf ze medische hulp kunnen te bieden wanneer dat nodig is )
Inentingen en ontworming wordt door mijn verzekering vergoed (voor beide uitgebreid pakket)
hondenbelasting is niet aan bod bij mijn gemeente.
Ik train met de honden ik betaal daarvoor jaarlijks lidmaatschap bij een KC. 30 euro per jaar
Trainen doe ik bij zelfstandige trainers , Dit is voor mij gratis omdat ik zelf de puppyklas geef en reserve sta voor uitval. Maar dat kost normaal 30 euro per seizoen (half jaar) (dit is een vriendenprijs , hou er rekening mee dat bij een kc trainen duurder is als je elk kwartaal een cursus wilt doen)
Ik koop regelmatig nieuwe knuffels bij IKEA voor speeltjes (mijn hond is er gek voor) dat is gemiddeld denk ik wel 2 euro per maand. Dat is geen luxe imo, mijn hond speelt graag met die knuffels en dat houd hem psychisch gezond.
tsja sommige dingen kun je zo duur maken of zo goedkoop als je wilt. Een verzekering nemen of niet, en wat voor 1 is persoonlijk. Zat mensen die het met een eigen potje doen. voor mij is dat geen luxe maar een noodzaak.
chanel1985 schreef:Wij zijn voor een halfgrote hond (kruising labrador/mechelaar) aan droge brokken ong 30 euro per maand kwijt, telt daar nog is 10 euro aan koekjes en derg bij.
enting is 1 keer in t jaar 50 euro en dan heb je nog pipetje voor vlooien en teken een 100 euro per jaar.
Per maand gerekend is dat dus ronde de 55 euro per maand.
Maar dat te zijde ben ik ongeveer hetzelfde kwijt 50 per maand, hij krijgt gewoon droog voer! Altijd hetzelfde merk, wat vaak ook in de uitverkoop is.. Koek en snoep krijgt hij zelden, mergpijpjes is het enige wat ik heb staan a €0,99... Je kunt het zo gek maken als je wilt..
.. maar gok dat deze er dan nog magertjes bij is 
smurffie schreef:Je weet wel zeker dat ze het over een hond hebben en niet over een paard?
))elenaMM77 schreef:maar, waarom zou je de discussie eigenlijk aan willen gaan met je ouders?
ze hebben je immers de toestemming al gegeven?
als je 'door gaat draven' en je gelijk wilt halen, kunnen je ouders nog van het hele plan af zien..
beste is gewoon, stil zijn, zoet zijn en je vast verheugen..
kun je later altijd nog zeggen (na de eerste maanden) zien jullie wel dat het niet zoveel kost.