Kosten voor hond p/m?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:28

Mijn Golden mix , kost aan voeding; 22.- per maand incl Cavom brok / Smuldier vers vlees / schapenvet bonbons(knoflook en zeewier) / Zonnebloem olie... Entingen doe ik al jaren niet meer insgelijks ook de ontwormingen/

ik koop de groot formaat voerzak in. Ze krijgt om de dag haar vers vlees van Smuldier.
Laatst bijgewerkt door Qwillion op 22-02-15 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:31

Voor mijn reus van 65 kg ben ik kwijt:

Brok 20 kilo a 50 euro
Vlees a 25 euro
Kauwbotjes a 15 euro
Trainingskoekjes a 10 euro
Verzekering a 30 euro

Om de maand ontvlooiing gemiddeld 25 euro per pipet.

Ontworming om de 3 maanden a 10 euro.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:33

jilleroo schreef:
ik heb een chihuahua en een sheltie
Per maand gemiddeld 30 euro aan voer (BARF) ik koop dat eens per 2 maanden in
snacks ongeveer ook 10 euro per maand (ik droog zelf vers vlees snacks voor trainingen en tussendoor)
ik betaal 90 totaal voor beide honden per maand aan verzekeringen. (bewuste keuze, ik heb minimum inkomen en ik vind het verplicht voor mezelf ze medische hulp kunnen te bieden wanneer dat nodig is )
Inentingen en ontworming wordt door mijn verzekering vergoed (voor beide uitgebreid pakket)
hondenbelasting is niet aan bod bij mijn gemeente.

Ik train met de honden ik betaal daarvoor jaarlijks lidmaatschap bij een KC. 30 euro per jaar
Trainen doe ik bij zelfstandige trainers , Dit is voor mij gratis omdat ik zelf de puppyklas geef en reserve sta voor uitval. Maar dat kost normaal 30 euro per seizoen (half jaar) (dit is een vriendenprijs , hou er rekening mee dat bij een kc trainen duurder is als je elk kwartaal een cursus wilt doen)

Ik koop regelmatig nieuwe knuffels bij IKEA voor speeltjes (mijn hond is er gek voor) dat is gemiddeld denk ik wel 2 euro per maand. Dat is geen luxe imo, mijn hond speelt graag met die knuffels en dat houd hem psychisch gezond.

tsja sommige dingen kun je zo duur maken of zo goedkoop als je wilt. Een verzekering nemen of niet, en wat voor 1 is persoonlijk. Zat mensen die het met een eigen potje doen. voor mij is dat geen luxe maar een noodzaak.

Bij welke verzekeraar ben jij verzekerd, en welk type heb je dan?

VillaNeusjes

Re: Kosten voor hond p/m?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:41

Ik ben verzekerd bij Petplan en ik heb de uitgebreidste verzekering (totaal is dat geloof ik)
Ook bewust gekozen voornamelijk omdat ik Aedan mijn hulphond is en voor de sport gebruikt word. Dus wil ik ook fyshio etc verzekerd hebben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:56

Ik ben zo'n 30 per maand kwijt voor een hond van 25 kilo.
Ik heb verder geen verzekering oid, dus alleen inenten 1x per jaar komt er nog bij.
(En eventuele DAkosten uiteraard)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:59

Hier gaat er aardig wat doorheen.
Qua voer zitten ze rond de 60 euro per hond en dan nog het nodige kauwmateriaal.
Dan koop ik vrij veel speelgoed en kussens gaan er hier ook nog wel eens door.

Dan wormkuren, entingen, vlo en tekenspul enz. Dierenartskosten lopen snel op als er eens iets is.
Zo heeft mijn oudje een ontstoken kies. Nog niet verwijderd en al dik 350 euro verder.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:03

Ongeveer €40 voer per maand, dan nog zeker wel €20 aan snoepjes en botjes etc.
Ook krijgt ie elke maand wel een nieuw speelgoedje dat varieert van een balletje van €3 tot iets van €15.
Dan nog vlooienspul 4 pipetten voor €25 euro komt in de zomer dus op 6,25 per maand.
Dus gemiddeld per maand zon €80/100

En dan komen er nog diverse dierenartsbezoekjes bij, prikje, controle, druppeltje, pilletje...
En natuurlijk de aanschaf van tuig, wij hebben 2 halsbanden, een tuig, een jasje voor de erge winter en een rolriem(2e in 2 jaar) en ook nog een korte riem.
En dan nog manden, kussens, kleden, bench, voerbakken en andere aanpassingen aan je interieur..

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:04

Mijn hond kost ongeveer 120 euro per maand. Daar zit wel alles zo'n beetje bij in :)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:05

chanel1985 schreef:
Wij zijn voor een halfgrote hond (kruising labrador/mechelaar) aan droge brokken ong 30 euro per maand kwijt, telt daar nog is 10 euro aan koekjes en derg bij.
enting is 1 keer in t jaar 50 euro en dan heb je nog pipetje voor vlooien en teken een 100 euro per jaar.

Per maand gerekend is dat dus ronde de 55 euro per maand.

Heb ook een kruising Mechelaar/labrador :D Maar dat te zijde ben ik ongeveer hetzelfde kwijt 50 per maand, hij krijgt gewoon droog voer! Altijd hetzelfde merk, wat vaak ook in de uitverkoop is.. Koek en snoep krijgt hij zelden, mergpijpjes is het enige wat ik heb staan a €0,99... Je kunt het zo gek maken als je wilt..

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:12

wij hebben 6 honden waaronder
1husky 1 sintbernard 1sheltie 2 chiauwas 1 bommer
per week is dat is zak brokken van 7,00 en permaand zit je dan op de 28,- ongv. dit is allen droog voer.

licht er ook aan welk voer je wilt nartuurlijk wil je royal canin dan ben je een stuk duurder uit dan met aldi brokken bijv.

mijn sheltie krijg trouwens wel elke maand een nieuw bakje schapen vetbrokkjes voor haar vacht want zij is supper gevoelig, kost voor 80 bonbons 6,00 volgens mij en dan 1 bonbon voor 10kg lichaams gewicht.
mijn sheltie krijg er 2 per dag.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:16

3 a 4 tientjes per maand.
Soms wat meer (ontwormen, ontvlooien, inenting, nieuwe mand of speeltje, lekker botje etc).
Maar veel meer zijn we niet kwijt hoor. Je moet alleen een beetje mazzel hebben met dierenartskosten, dus als je alvast €400 opzij zet heb je in elk geval een buffer :D

Jemig, €400 per maand voor een hond? Krijgt ie dan gouden brokjes te eten?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:17

Welk ras krijg je TS? Dat is wat makkelijker. Wel heb je al goede berekeningen gehad denk ik zo :)

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:51

Honden kosten hier nooit hetzelfde per maand.
(wij hebben 6 honden)

Januari;
288 euro per 4 weken aan voeding
63 euro aan kauwbotten/koekjes/snacks voor de hele maand.(4 weken)
1344 euro Stronghold 6x en 1x Spoedoperatie.
20 euro 1x speeltje (Sumo)

Deze maand tot zover nog geen dierenarts gezien, of speeltjes wat vervangen moet worden.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 23:15

xSCWx schreef:
Welk ras krijg je TS? Dat is wat makkelijker. Wel heb je al goede berekeningen gehad denk ik zo :)

Dwerg pincher :j dan zijn de kosten waarschijnlijk ook lager dan een groot ras

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:29

Hier een herder van ongeveer 35 kilo, zal zo rond de 50/60 euro per maand kosten.. Hij eet wel
speciaal voer voor honden met een gevoelige maag.

De dierenarts kan duur worden als ze iets onder de leden hebben, dat heb je natuurlijk niet in de hand.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:37

Wij hebben 2 honden (kruising Amerikaanse bulldog x Engelse Stafford) als ik omreken naar 1 hond zijn wij per maand kwijt;

Brok €20
Verzekering €25
Vlooienpipetje; €10
Ontwormingstabletten; (een gokje..) €15 eens in de 3 maanden.

Daarbij dan nog de extra dingen, speeltjes, cursus, wat lekkers, da bezoek, 1x per jaar inenten etc. Denk ik dat wij zo rond de €75-€100 per maand per hond uitkomen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:45

Ooh dwerg pincher! Dan kom je echt nooit aan die 400 euro.
Ligt eraan wat je hem gaat voeren, maar mijn sheltie van 10 kg eet zo'n 25 euro per maand. Dus als je dat bedrag aanhoud heb je echt zat.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:51

ik zou gewoon bij je ouders vragen hoe ze op dat bedrag komen en dat vergelijken met wat je hier ziet..

Als ze volhouden dat een hond 400 euro per maand kost, vertel je ze maar dat je iedere week een grote stomende pan groentesoep voor de hond gaat koken.

maar ik denk dat je je ouders verkeerd begrepen hebt, ze bedoelen 400 per jaar denk ik zo..
dat komt veel meer in de richting met een dwergpincher en dan kun je m ook nog enten.

aanschaf van basisspullen.. bak voor voer, bak voor water, mand, wat balletjes (bij action halen, niet bij de dierenwinkel) en andere speeltjes, tweemaal vlooienmiddel, tweemaal wormenmiddel (is je beurs voor de gek houden.. valt in zo'n eerste koop minder op en dan heb je een klein voorraadje).. Geen kleine zakjes hondenvoer halen, maar een grotere verpakking (klein koop is duurkoop). als je het grof doet 150 euro..

als je die dwergpincher zover krijgt dat hij voor 350 euro weg kan eten, dan krijgt hij of kaviaar, of ik wil graag een foto zien na 6 maanden zich voleten :').. maar gok dat deze er dan nog magertjes bij is :D

Afbeelding

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:16

Interessant! Het is opvallend hoe de kosten kunnen verschillen.
Hierbij mijn, lijstje gebaseerd op 2 honden. Eentje van 9 kilo en een van 28. De kosten zijn voor beide honden per maand

Brokken: 20 euro
hartworm preventie: 3,50
vlooien/teken pipet: 13,50
kauwstaafjes: 4 euro

Ontwormen per kwartaal: 8 euro

Inenten jaarlijks: 60 euro

Boem kost 14,50 per maand extra aan tabletten voor zijn hd.

Verzekeringen heb ik niet, wel een envelop met 500 euro voor nood.

Naar mijn mening zijn de aanschaf kosten zeker iets om over na te denken voor de ouders van ts. Deze kunnen hoog oplopen. Puppy entingen, chippen, castreren, mand, voerbak, enz.

Hier doen ze heel lang met de dekens en de 'matrasjes' zijn absoluut hufterproof. Daar heb ik dus gelukkige geen extra kosten aan.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:34

Je weet wel zeker dat ze het over een hond hebben en niet over een paard? :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:43

maar, waarom zou je de discussie eigenlijk aan willen gaan met je ouders?
ze hebben je immers de toestemming al gegeven?

als je 'door gaat draven' en je gelijk wilt halen, kunnen je ouders nog van het hele plan af zien..
beste is gewoon, stil zijn, zoet zijn en je vast verheugen..

kun je later altijd nog zeggen (na de eerste maanden) zien jullie wel dat het niet zoveel kost.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:50

Mijn lab at voorheen voor zo'n 50 Euro per maand. Maar met de jaren nemen de kosten toe.
Nu eet ie voor zo'n 75 Euro

Daarnaast heb ik tegenwoordig per maand ongeveer 100 euro aan medicatie en rond de 40 voor supllementen.

Ik tel dan niet mee dat ik iedere dag heen en weer rij om hem thuis te brengen want aan bezine geld is ie ook niet gratis.
Verzekering heb ik (helaas) niet.

Eens in de ander half jaar verslijt ie een mand. Zijn riem heeft ie wel al heel zn leven.

De dierenarts heeft een zwembad aan laten leggen dankzij mijn maandagochtend modelletje.

Dus al met al tikt het stiekem aan.
Maaaaar nog steeds niet zo veel als je vader zei en dan heb ik een bejaarde dure hond.
Goedkoop is het echter helaas ook niet helemaal

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 01:10

Bij een dwergpinscher verwacht ik dat je met 50€/maand klaar bent. Gaat het over een pup? Voer, opnieuw die TOTW puppy, alleen dan de 3kg-verpakking want het moet wel op voor de houdbaarheidsdatum.

100g/dag gem. is 1 zak voer per maand is 20€, per jaar dus 240€.
9x ontwormen het eerste jaar (3x elke 2 weken, 3x elke maand, 3x elke 2 maanden) is 20€ per jaar.
2x enten blijft maximaal 2x50 dus 100€.
1 serestoband per jaar (8 maanden werkzaam) van 28€
24 kauwbotten (is 1 verpakking zooplus) is 16€ (voor 2 jaar)
2 halsbandjes a 10€.
2 tuigjes a 15€
1 lijn a 15€ (eventueel daarbij een flexi, maar zorg dat je ook altijd een echte, niet oprolbare, lijn hebt)
1 mand a 30€
20€ aan speeltjes? Een balletje, flostouw, knuffel, piepspeeltje en nog een extra

240+20+100+28+8+20+30+15+30+20=511€. Daar komt dan nog wel eventuele onverwachte dierenartskosten bij, net als trainingkosten (ik raad je aan om naar een positief trainende puppycursus of basiscursus te gaan), snacks en eventueel een bench. Maar goed, je komt nu uit op 45€/maand, niet 400€ maand. Dus daar kan je een leuke training van volgen.

Overigens: ga niet bezuinigen op het aanschaffen van de hond. Kies een dier uit met stamboom, waarbij de ouders getest (en vrij zijn van) patella luxatie (PL) en niet langer dan een jaar geleden getest en vrij zijn van oogproblemen. Ook moeten de ogen voldoende diep in de schedel liggen. Grote, soms zelfs uitpuilende ogen, wijzen op een te kleine schedel welke voor allerlei problemen (o.a. hoofdpijn) kan zorgen. Een goedkope hond kost je vaak het veelvoudige aan dierenartskosten. Een stamboomloze hond, een zogenaamde look-a-like, is juist gevoelig vaak voor dit soort problemen, omdat er helemaal geen controle over is. Bij onderzoeken die de rashond als ongezond wegschrijven, zijn de look-a-likes iedere keer weer ruimschoots vertegenwoordigd onder de honden die ze rashond noemen, omdat er te weinig rashonden (dus met fci stamboom) bij het onderzoek zijn, of omdat ze deze scheiding überhaupt niet aangebracht hebben.

Als woord ter voorzorg, of het nodig is, weet ik uiteraard niet. Als je sowieso al ging voor een geteste stamboomhond, toppie!

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 07:08

smurffie schreef:
Je weet wel zeker dat ze het over een hond hebben en niet over een paard? :=

Daar dacht ik in de eerste instantie ook, maar nu begrijp ik het beter (ze hadden beide twee grote duitse honden en dan moet die meer voer hebben dan een dwerg pincher (ik zei nog : als die zoveel eten krijgt dan ontploft die zeker :')))

elenaMM77 schreef:
maar, waarom zou je de discussie eigenlijk aan willen gaan met je ouders?
ze hebben je immers de toestemming al gegeven?

als je 'door gaat draven' en je gelijk wilt halen, kunnen je ouders nog van het hele plan af zien..
beste is gewoon, stil zijn, zoet zijn en je vast verheugen..

kun je later altijd nog zeggen (na de eerste maanden) zien jullie wel dat het niet zoveel kost.

Mijn ouders hebben het al vastgesteld. En hun maakt het niks uit of ik zeur of niet, ze onthouden het juist als ik er iets van zeg :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 07:33

Ik heb twee honden die ieder ongeveer voor 70 cent per dag aan brokken opeten.
Voor het gemak ga ik even uit van mijn Jonge Border Collie omdat een Engelse Buldog de meest dure soort is die je kan treffen.

Dat is dus 21 Euro/maand voor voer.
Wormen/vlooien 5 euro
Lessen hondenschool 40 euro
Reservering dierenarts 10 euro
Riem/bench/tuig etc. 10 euro (is bijna pup af maar groeit nog overal uit)
Benzine voor haar dagelijkse boswandeling 50
Speeltje kauwproducten 5 euro

Totaal 141 euro..

Best wel veel als ik het zo optel en dan heb ik er nog niet eens de pas aangeschafte hondenhindernissen bijgeteld....120 euro maar dat is eenmalig, oh ja alles wat ze gesloopt heeft vergeet ik voor het gemak.