Is dit normaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

Re: Is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 07:51

Amandavd ik ook niet hoor, maar wou weten wat jullie van deze eisen vonden.
Ik vond het zelf namelijk nogal vreemde eisen maar heb dan totaal geen verstand van het fokken en verkopen van honden en dus ook niet met de eisen die normaal zijn hiervoor.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:41

meisje2000 schreef:
Zouden ze slim worden of willen ze nu gewoon van de hond af?

Ofwel gaan ze pas over de eisen beginnen als de potentieel nieuwe eigenaar de hond al gezien heeft en ze hopen dat hij/zij al half verkocht is aan de hond dan :+ .

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 11:15

Dat zou ook nog heel goed kunnen inderdaad

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:18

Wat een rare lui. Ik zou die hond gratis niet eens hoeven met zoveel eisen. Belachelijk. Maar als de hond verkocht is hebben ze er niks meer over te zeggen, dus ze kunnen van alles wel eisen maar dat gaat niet werken. Verkocht is verkocht en de enige die nog iets over die hond te vertellen heeft is de nieuwe eigenaar.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:23

Wat een idioten :+ Bij zulks volk koop ik geen hond, wie weet wat ze allemaal van plan zijn. Misschien hopen ze op gratis castratie en jatten ze daarna die hond gewoon?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:23

antje_vip schreef:
Wat een idioten :+ Bij zulks volk koop ik geen hond, wie weet wat ze allemaal van plan zijn. Misschien hopen ze op gratis castratie en jatten ze daarna die hond gewoon?

Nou dat was ook mijn idee toen ik dit las dat ze een gratis castratie willen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:47

Hier heb je zo'n gek...

Ander half jaar geleden kochten wij een teef via een stichting.
De teef was toen een jaar oud. Ook wij moesten € 200,- betalen en binnen 2 maanden steriliseren. Uiteraard kosten sterilisatie voor ons. Nu waren we steriliseren ook van plan, omdat we geen loopse hond wilden. We hadden het er graag voor over, het was een schat van een hond en precies wat we zochten.

Wij zitten gebonden aan een contract, waarin we de hond niet binnen 2 jaar mogen verkopen.
Willen wij de hond eerder weg doen, dan moet zij terug naar de stichting en krijgen we geen cent terug. Sterker nog volgens contract moeten we zelfs administratie kosten extra betalen.

Door allerlei omstandigheden van ons uit en van uit de hond, zijn we blij als we de 2 jaar er op hebben zitten. Ik weet niet of we de hond dan houden of toch verkopen. Het is een geweldig dier, luistert super, kan met andere honden, katten en kinderen, maar er zijn serieuze omstandigheden die er voor hebben gezorgd dat we niet weten of we de hond kunnen en willen houden. Ik kan hier niet alles over vertellen, omdat we nog onder contract staan, dus oordeel niet dat we een hond hebben genomen en misschien weer wegdoen. We houden zielsveel van het dier.

Maar nooit zou ik iemand aanraden om in zee te gaan met dergelijke contracten, want je wordt werkelijk met je rug tegen de muur gezet. Of een contract rechtsgeldig is of niet, de problemen die het mogelijk met zich mee brengt zijn al een reden om toch terug houdend te zijn.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:54

bridgetF schreef:
Hier heb je zo'n gek...

Ander half jaar geleden kochten wij een teef via een stichting.
De teef was toen een jaar oud. Ook wij moesten € 200,- betalen en binnen 2 maanden steriliseren. Uiteraard kosten sterilisatie voor ons. Nu waren we steriliseren ook van plan, omdat we geen loopse hond wilden. We hadden het er graag voor over, het was een schat van een hond en precies wat we zochten.

Wij zitten gebonden aan een contract, waarin we de hond niet binnen 2 jaar mogen verkopen.
Willen wij de hond eerder weg doen, dan moet zij terug naar de stichting en krijgen we geen cent terug. Sterker nog volgens contract moeten we zelfs administratie kosten extra betalen.

Door allerlei omstandigheden van ons uit en van uit de hond, zijn we blij als we de 2 jaar er op hebben zitten. Ik weet niet of we de hond dan houden of toch verkopen. Het is een geweldig dier, luistert super, kan met andere honden, katten en kinderen, maar er zijn serieuze omstandigheden die er voor hebben gezorgd dat we niet weten of we de hond kunnen en willen houden. Ik kan hier niet alles over vertellen, omdat we nog onder contract staan, dus oordeel niet dat we een hond hebben genomen en misschien weer wegdoen. We houden zielsveel van het dier.

Maar nooit zou ik iemand aanraden om in zee te gaan met dergelijke contracten, want je wordt werkelijk met je rug tegen de muur gezet. Of een contract rechtsgeldig is of niet, de problemen die het mogelijk met zich mee brengt zijn al een reden om toch terug houdend te zijn.

ik vind het eigenlijk vrij normaal dat je bij een stichting/asiel een contract ondertekend, misschien is 2 jaar wel wat lang maar zo gaan mensen wel beter naar denken voor ze een hond aan schaffen om vervolgens tot de conclusie komen dat ze toch niet willen(niet perse gericht naar jou hoor maar in veel gevallen is wel zo)

toen ik mijn hond kocht in asiel moest ik ook een contract ondertekenen dat ik er niet mee mocht fokken, en als de hond terug bracht kreeg ik ook geen geld terug,ik vind zoiets niet meer als logisch

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:03

Volgens mij is het idd zo, dat wanneer je een kat/hond uit een asiel haalt, je deze niet mag doorverkopen ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:21

Via een stichting vind ik het een ander verhaal.
Als je een hond uit het asiel haalt heb je een fokverbod, de meeste asiels verplichten het bij honden niet om ze te laten castreren maar fokken of doorplaatsen mag gewoon niet.
Mijn moeder heeft al jaren een hondje uit Spanje, ze was nog te jong om haar te laten helpen maar dit konden we wel op kosten van de stichting doen, dat was voor ons alleen 1,5 uur rijden dus wij hebben het op eigen kosten bij onze eigen DA laten doen, rekening doorgemaild en klaar.. Zo hadden zij ook duidelijkheid dat het ook echt gebeurd was.
Mocht er echt iets gebeuren en ze kan niet blijven dan nemen we ook zeker contact met de stichting op, daar is immers voor getekend.

Deze mensen gaan nooit een eigenaar vinden die akkoord gaat met deze rare eisen, of diegene moet dat hondje wel heel graag willen, mensen op de hoogte houden is prima, een keer komen kijken hoe het gaat zou ik ook prima vinden maar mensen die echt regelmatig willen komen? Nee.. Het is mijn hond als ik hem gekocht heb en daar heb ik hen niet bij gekocht. Als hij zo nodig gecastreerd moet worden dan doen ze dat toch zelf en plaatsen/verkopen hem daarna?
Ik snap dat sowieso niet met mensen die een hondje weg doen met de mededeling dat er echt niet mee gefokt mag worden, zorg er dan voor dat dat ook niet meer kan want pas dan heb je de zekerheid dat het ook niet gebeurd.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 19:04

De hond zıt bıj ıemand dıe honden met gedragsproblemen helpt. Zowel de eıgenaar als zıj hebben het geld nıet voor de castratıe. Als het vıa een asıel od ıs kan ık me wat voorstellen bıj de castratıe maar doen asıels dat al nıet standaard als een hond word bınnen gebracht? Maar zoals dıt nnee dank je. Ze zıjn dan wel al wat bıj gedraaıd door nu het advıes te geven en het nıet meer af te dwıngen. De reden van de castratıe ıs omdat de hond echt reuengedrag vertoond vooral bıj de dames maar dan nog lıjkt het mıj dat dat de verantwoordıng ıs van de nıeuwe eıgenaren, voor het zelfde kunnen zıj er wel mee overweg. Alhoewel ık ook eerlıjk zeg dat het voor een hond dıe echt reu ıs mısschıen wel beter ıs om gecastreerd te worden maar dan nog lıgt dıe keuze bıj de nıeuwe eıgenaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:24

De meeste asielen castreren niet en stellen dit ook niet als eis bij honden, wel bij katten.
Geen geld hebben vind ik geen excuus, ze krijgen toch geld voor de hond? Zorg dan dat hij daarvan gecastreerd is, houd je dan niets over dan is dat jammer.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 20:38

Oke dan ben ik in de war met de katten.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:47

Volgens mij willen dit soort mensen gewoon dat anderen hun hond betalen, en dat zij er dan mee mogen spelen :+ Echt absurd, alsof iemand met deze eisen akkoord zou gaan.