Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bij zulks volk koop ik geen hond, wie weet wat ze allemaal van plan zijn. Misschien hopen ze op gratis castratie en jatten ze daarna die hond gewoon? bridgetF schreef:Hier heb je zo'n gek...
Ander half jaar geleden kochten wij een teef via een stichting.
De teef was toen een jaar oud. Ook wij moesten € 200,- betalen en binnen 2 maanden steriliseren. Uiteraard kosten sterilisatie voor ons. Nu waren we steriliseren ook van plan, omdat we geen loopse hond wilden. We hadden het er graag voor over, het was een schat van een hond en precies wat we zochten.
Wij zitten gebonden aan een contract, waarin we de hond niet binnen 2 jaar mogen verkopen.
Willen wij de hond eerder weg doen, dan moet zij terug naar de stichting en krijgen we geen cent terug. Sterker nog volgens contract moeten we zelfs administratie kosten extra betalen.
Door allerlei omstandigheden van ons uit en van uit de hond, zijn we blij als we de 2 jaar er op hebben zitten. Ik weet niet of we de hond dan houden of toch verkopen. Het is een geweldig dier, luistert super, kan met andere honden, katten en kinderen, maar er zijn serieuze omstandigheden die er voor hebben gezorgd dat we niet weten of we de hond kunnen en willen houden. Ik kan hier niet alles over vertellen, omdat we nog onder contract staan, dus oordeel niet dat we een hond hebben genomen en misschien weer wegdoen. We houden zielsveel van het dier.
Maar nooit zou ik iemand aanraden om in zee te gaan met dergelijke contracten, want je wordt werkelijk met je rug tegen de muur gezet. Of een contract rechtsgeldig is of niet, de problemen die het mogelijk met zich mee brengt zijn al een reden om toch terug houdend te zijn.