Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Klavervier schreef:och wat naar! een hamster die zich zelf bol maakt kan wijzen op pijn.
ik zou hem inderdaad even met rust laten en hopen dat hij de nacht door komt.
heb je al wel een afspraak voor morgen ochtend kunnen maken bij de DA? wel belachelijk dat ze er zo makkelijk over doen. is er geen andere arts in je omgeving?
je kan je hamster trouwens wel wat extra nestmateriaal geven om hem het wat aangenamer te maken. wat toilet papier in stukjes vinden ze vaak wel lekker om in weg te kruipen.
beterschap voor je hamstertje
JadoreCherry schreef:Geen spoed?!? Dus een kat met een gebroken poot is wel spoed (overburen hadden een kat met gebroken poot en die gingen naar spoed) en een stervende hamster niet!?! Ik vind t ook discrimiatie. Als t een stuiptrekkende kat zou zijn geweest had je meteen een plekje gehad.
shettiessx schreef:inderdaad met rust laten. zijn lichaam doet zijn best hem beter te maken dus laat hem dit zelf doen. slapen is goed, zo rust hij. hoop dat hij in leven blijft
Zoolgangster schreef:TS, wat een vervelende situatie is dat, dat je vandaag niet eens terecht kunt bij je dierenarts.![]()
Arme hamster, hopelijk knapt hij snel weer op... en anders is het voor hem misschien beter als hij vannacht niet meer wakker wordt...
Als hij morgen nog leeft natuurlijk wel naar de dierenarts gaan. Al was het alleen maar doordat hij vermoedelijk in aanraking is gekomen met de kat en alleen al daardoor kan hij hele nare infecties krijgen, en is AB belangrijk.
Verder is warmte belangrijk, wat ik bij een hamster die iets mankeert wel eens doe is de kooi plaatsen op een grote bak ( een paar emmers kan ook) met warm water. De warmte dringt door de bodem van de kooi door en zo blijft de hamster lekker warm.
Ragdollcat schreef:Pfff dat moet een dierenarts mij niet gaan wijsmaken, want ik betaal ze ervoor, ooit had onze kat iets wat wel voor ons spoed was, bek wagenwijd open en met schuim en hijgen, zo ineens........
Zegt ie, kijk t ff aan en morgen kunnen jullie komen, ik van nee, het is spoed en ik wil nu naar de kliniek gaan, toen is ie toch gegaan haha, en het was inderdaad spoed ..................We laten ons niet zo makkelijk afschepen.
Ik denk dat jouw hamster het nu zwaar heeft en met mogelijke kneuzingen en een hersenschudding en dat kan flink zeer doen, ik hoop maar dat ie het haalt.......er zijn hier al goede tips van andere bokkers.
Patt schreef:Meer advies kan ik je helaas niet geven en het is ook al laat natuurijk voor een spoed dierenarts te vinden en ook je ouders moeten erachter staan, moeilijk hoor. Ik heb je verhaal gevolgd en wil je nog even sterkte wensen voor het slapen gaan en hoop dat je hamster het gaat halen. Lees morgen weer verder.