hamster. einde leven ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:48

och wat naar! een hamster die zich zelf bol maakt kan wijzen op pijn.
ik zou hem inderdaad even met rust laten en hopen dat hij de nacht door komt.

heb je al wel een afspraak voor morgen ochtend kunnen maken bij de DA? wel belachelijk dat ze er zo makkelijk over doen. is er geen andere arts in je omgeving?

je kan je hamster trouwens wel wat extra nestmateriaal geven om hem het wat aangenamer te maken. wat toilet papier in stukjes vinden ze vaak wel lekker om in weg te kruipen.

beterschap voor je hamstertje

myandalusier

Re: hamster. einde leven ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 22:50

Update : hij slaapt maar ademt onregelmatig dus laat hem liever met rust..

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 22:51

Klavervier schreef:
och wat naar! een hamster die zich zelf bol maakt kan wijzen op pijn.
ik zou hem inderdaad even met rust laten en hopen dat hij de nacht door komt.

heb je al wel een afspraak voor morgen ochtend kunnen maken bij de DA? wel belachelijk dat ze er zo makkelijk over doen. is er geen andere arts in je omgeving?

je kan je hamster trouwens wel wat extra nestmateriaal geven om hem het wat aangenamer te maken. wat toilet papier in stukjes vinden ze vaak wel lekker om in weg te kruipen.

beterschap voor je hamstertje

Heb afspraak kunnen maken zoek nu nog naar da maar zo snel niks gevonden.

Dat is het probleem hij slaapt op de raast plekken en besteld nergens..

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:52

Geen spoed?!? Dus een kat met een gebroken poot is wel spoed (overburen hadden een kat met gebroken poot en die gingen naar spoed) en een stervende hamster niet!?! Ik vind t ook discrimiatie. Als t een stuiptrekkende kat zou zijn geweest had je meteen een plekje gehad.

shettiessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:53

inderdaad met rust laten. zijn lichaam doet zijn best hem beter te maken dus laat hem dit zelf doen. slapen is goed, zo rust hij. hoop dat hij in leven blijft

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 22:53

JadoreCherry schreef:
Geen spoed?!? Dus een kat met een gebroken poot is wel spoed (overburen hadden een kat met gebroken poot en die gingen naar spoed) en een stervende hamster niet!?! Ik vind t ook discrimiatie. Als t een stuiptrekkende kat zou zijn geweest had je meteen een plekje gehad.

Ja echt belachelijk maarja..

shettiessx schreef:
inderdaad met rust laten. zijn lichaam doet zijn best hem beter te maken dus laat hem dit zelf doen. slapen is goed, zo rust hij. hoop dat hij in leven blijft

Dankje !Hier heb ik veel aan. Dan laat ik hem gewoon met rust en kijk ik morgen wel

Hij ligt nog steeds snel te ademen.. Wil hem nog niet kwijt :(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-15 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de EDIT knop gebruiken

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:58

TS, wat een vervelende situatie is dat, dat je vandaag niet eens terecht kunt bij je dierenarts. :(:)

Arme hamster, hopelijk knapt hij snel weer op... en anders is het voor hem misschien beter als hij vannacht niet meer wakker wordt...
Als hij morgen nog leeft natuurlijk wel naar de dierenarts gaan. Al was het alleen maar doordat hij vermoedelijk in aanraking is gekomen met de kat en alleen al daardoor kan hij hele nare infecties krijgen, en is AB belangrijk.

Verder is warmte belangrijk, wat ik bij een hamster die iets mankeert wel eens doe is de kooi plaatsen op een grote bak ( een paar emmers kan ook) met warm water. De warmte dringt door de bodem van de kooi door en zo blijft de hamster lekker warm.

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:02

Zoolgangster schreef:
TS, wat een vervelende situatie is dat, dat je vandaag niet eens terecht kunt bij je dierenarts. :(:)

Arme hamster, hopelijk knapt hij snel weer op... en anders is het voor hem misschien beter als hij vannacht niet meer wakker wordt...
Als hij morgen nog leeft natuurlijk wel naar de dierenarts gaan. Al was het alleen maar doordat hij vermoedelijk in aanraking is gekomen met de kat en alleen al daardoor kan hij hele nare infecties krijgen, en is AB belangrijk.

Verder is warmte belangrijk, wat ik bij een hamster die iets mankeert wel eens doe is de kooi plaatsen op een grote bak ( een paar emmers kan ook) met warm water. De warmte dringt door de bodem van de kooi door en zo blijft de hamster lekker warm.

Merkt je hamster daar niet veel van ? Laat hem liever slapen.. maar zal alvast water warm maken

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:04

Pfff dat moet een dierenarts mij niet gaan wijsmaken, want ik betaal ze ervoor, ooit had onze kat iets wat wel voor ons spoed was, bek wagenwijd open en met schuim en hijgen, zo ineens........

Zegt ie, kijk t ff aan en morgen kunnen jullie komen, ik van nee, het is spoed en ik wil nu naar de kliniek gaan, toen is ie toch gegaan haha, en het was inderdaad spoed ..................We laten ons niet zo makkelijk afschepen.

Ik denk dat jouw hamster het nu zwaar heeft en met mogelijke kneuzingen en een hersenschudding en dat kan flink zeer doen, ik hoop maar dat ie het haalt.......er zijn hier al goede tips van andere bokkers.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:04

Sterkte TS, je doet het zelf goed! Laat het dier rusten en hopen dat hij zelf opknapt!

Belachelijk dat je niet bij dierenarts terecht kan !

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:06

Ragdollcat schreef:
Pfff dat moet een dierenarts mij niet gaan wijsmaken, want ik betaal ze ervoor, ooit had onze kat iets wat wel voor ons spoed was, bek wagenwijd open en met schuim en hijgen, zo ineens........

Zegt ie, kijk t ff aan en morgen kunnen jullie komen, ik van nee, het is spoed en ik wil nu naar de kliniek gaan, toen is ie toch gegaan haha, en het was inderdaad spoed ..................We laten ons niet zo makkelijk afschepen.

Ik denk dat jouw hamster het nu zwaar heeft en met mogelijke kneuzingen en een hersenschudding en dat kan flink zeer doen, ik hoop maar dat ie het haalt.......er zijn hier al goede tips van andere bokkers.

Heb alles ook uitgelegd en ze vonden het nog geen spoed..

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:07

Dany94 schreef:
Sterkte TS, je doet het zelf goed! Laat het dier rusten en hopen dat hij zelf opknapt!

Belachelijk dat je niet bij dierenarts terecht kan !

Hoop het ook..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:09

Jammer, dan is het in dit geval toch afwachten en morgen kijken hoe het met het hamster gaat........sterkte en beterschap toegewenst.'

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:09

Je hebt echt veel voor hem over. Je bent een goed baasje. Als ik hamster was zou ik wel weten door wie ik geknuffeld wil worden.

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:12

Cas123 schreef:
Je hebt echt veel voor hem over. Je bent een goed baasje. Als ik hamster was zou ik wel weten door wie ik geknuffeld wil worden.

Als je dieren hebt moet je er goed voor zorgen . Toch ?
Ze hebben me al mijn zakgeld gekost aan dierenartskosten maar wat zou ik ze missen..

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:14

Als je zoekt op SPOED dierenarts voor hamster kom ik een aardig aantal dierenartsen tegen, weet natuurlijk niet waar je woont maar je kunt eens kijken

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:15

JadoreCherry schreef:
Als je zoekt op SPOED dierenarts voor hamster kom ik een aardig aantal dierenartsen tegen, weet natuurlijk niet waar je woont maar je kunt eens kijken

Ik zoek nu ook al. Maar het is wel dubbel vind overal dat hij moet rusten en dat kan hij dan niet..

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:17

Snap ik, heb respect voor je, ik ben zo'n stresskip, zou meteen 112 bellen of iets dergelijks

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:18

JadoreCherry schreef:
Snap ik, heb respect voor je, ik ben zo'n stresskip, zou meteen 112 bellen of iets dergelijks

Ik ook.. maar als dat betekent dat hij daardoor niet kan rusten en hij niet kan herstellen.. het is nu een moeilijke keuze en als ik het verkeerde kies neem ik het mezelf kwalijk..

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:21

Meer advies kan ik je helaas niet geven en het is ook al laat natuurijk voor een spoed dierenarts te vinden en ook je ouders moeten erachter staan, moeilijk hoor. Ik heb je verhaal gevolgd en wil je nog even sterkte wensen voor het slapen gaan en hoop dat je hamster het gaat halen. Lees morgen weer verder.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:21

Wellicht kun je hem wat suikerwater aanbieden. 1 druppel bij hem neer leggen en hopen dat dat hem trekt.

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:22

Patt schreef:
Meer advies kan ik je helaas niet geven en het is ook al laat natuurijk voor een spoed dierenarts te vinden en ook je ouders moeten erachter staan, moeilijk hoor. Ik heb je verhaal gevolgd en wil je nog even sterkte wensen voor het slapen gaan en hoop dat je hamster het gaat halen. Lees morgen weer verder.

Ouders vinden dat de keuze aan mij is. Maar vind het zo dubbel. . En ben bang dat de DA niet vreselijk veel kan betekenen in deze situatie

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:23

smurffie schreef:
Wellicht kun je hem wat suikerwater aanbieden. 1 druppel bij hem neer leggen en hopen dat dat hem trekt.

Als hij wakker is zal ik dit doen!

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:30

Hij ademt al rustiger naar mijn idee. Ga nu proberen te slapen

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:38

Zou in dit geval toch de dierenarts bellen om langs te komen.
Je zegt dat hij weinig kan doen, maar wat nou als blijkt dat Hammie te ernstig gewond is en veel pijn heeft? Dan kan hij hem iig humaan in laten slapen.