Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pearlx schreef:Hier iemand die vrijwillig bij de dierenambulance werkt en vooral na wat ik allemaal heb gezien ben ik echt ontzettend tegen het "zomaar" aanschaffen van een dier. Er zouden restricties of gevolgen moeten zitten aan de aankoop van een dier waardoor het al zodanig lastiger wordt om uit impuls te kopen! Verschrikkelijk dat de dieren vaak de dupe zijn van onwetende eigenaren (die het vaak niet eens slecht bedoelen, maar gewoon verkeerd zijn voorgelicht of helemaal niet!).
Ik kom alleen nog maar bij een dierenwinkel in Duitsland waar je een pak papier moet invullen als je ook maar iets wilt aanschaffen waar leven in zit, zeer uitgebreid wordt voorgelicht en er een dierenarts bij te pas komt die het dier eerst gezond moet verklaren voor het wordt meegegeven. Was dat al maar overal zo dan was de drempel ietsje hoger voor je zomaar een leuk konijn, vis of pietje meeneemt!
AnnemiekvM schreef:Pearlx schreef:Hier iemand die vrijwillig bij de dierenambulance werkt en vooral na wat ik allemaal heb gezien ben ik echt ontzettend tegen het "zomaar" aanschaffen van een dier. Er zouden restricties of gevolgen moeten zitten aan de aankoop van een dier waardoor het al zodanig lastiger wordt om uit impuls te kopen! Verschrikkelijk dat de dieren vaak de dupe zijn van onwetende eigenaren (die het vaak niet eens slecht bedoelen, maar gewoon verkeerd zijn voorgelicht of helemaal niet!).
Ik kom alleen nog maar bij een dierenwinkel in Duitsland waar je een pak papier moet invullen als je ook maar iets wilt aanschaffen waar leven in zit, zeer uitgebreid wordt voorgelicht en er een dierenarts bij te pas komt die het dier eerst gezond moet verklaren voor het wordt meegegeven. Was dat al maar overal zo dan was de drempel ietsje hoger voor je zomaar een leuk konijn, vis of pietje meeneemt!
Welke dierenwinkel is dat?
Coberlina schreef:Klinkt als een zeer goede winkel. Zo zouden ze allemaal moeten zijn.

Snollygoster schreef:Hier ben ik het ook meer dan eens mee. Veel mensen kopen vaak een schattig huisdier als impulsieve aankoop, maar realiseren zich niet hoeveel kosten er wel niet bij komen kijken. Heb je wel geld voor het dier aan te kopen, maar geen geld voor het onderhoud? Neem dan geen dier, punt. Vind het sowieso al ronduit onbeschoft dat mensen voor gratis spullen gaan schooien bij anderen. In het geval van diefstal of brand e.d. kan ik hier nog wel inkomen, maar bij anderen heb ik geen medelijden.
Bij kinderen geld dit trouwens ook. Zo was er een tienermoeder in de buurt. Meisje stond wel bekend als iemand die veel dronk en ook andere dingen deed. Twee weken voor haar bevalling zag ik haar nog op een feestje met een sigaret en een biertje in d'r hand. Een week voor de bevalling kreeg iedereen van het drop plots een brief in de brievenbus met vraag om babyspullen of geld te doneren voor haar, omdat haar ouders haar financieel niet wilden ondersteunen (woonde toen ook met haar oudere vriend in omdat ze ruzie had met d'r ouders). Heeft geen geld om haar kind te onderhouden, maar wel om elk weekend te gaan feesten, neen sorry, daar heb ik dan geen medelijden mee
Cinderella schreef:Waarom zie ik het zwart wit?
Ik zet toch duidelijk neer dat het om mensen gaat die spulletjes vragen, omdat ze er zelf niet het budget voor hebben..
Zo las ik vandaag iemand die in de bijstand zit, maar toch graag twee kittens wilt en dus spullen zoekt voor de diertjes.
Als iemand gratis spulletjes aanbiedt, is dat natuurlijk leuk. Of voor een klein prijsje.
Daar doel ik ook niet op. Ik doel echt op de mensen die aangeven zelf het budget (momenteel) niet ervoor te hebben.
Geloof me, het zijn er genoeg en ze worden echt door veel mensen verdedigd. Vandaar!