Kat in de tuin houden --> Tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:14

Afbeelding
Ik hoop dat ze zichtbaar zijn

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 16:25

enny schreef:
RoosTinker schreef:
Gaas aan de binnenkant van de schutting in een hoek van minimaal 45 graden?

Werkt dat ook om de katten van de buren uit je tuin te houden?
Mijn eigen katten zitten altijd binnen, maar desondanks zit mijn tuin toch nog vol stront dankzij de buurtkatten :-( Dus wil graag iets dat niet al te lelijk in mijn tuin eruit ziet, maar wel de katten erbuiten houdt.

Als het er niet uit kan, kan het er ook niet in denk ik zo :D

JadoreCherry schreef:
[ Afbeelding ]
Ik hoop dat ze zichtbaar zijn

Niet heel duidelijk. Maar ik begrijp wat je bedoelt :)
Bedankt voor het meedenken!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:46

Marjoow schreef:
claudia85 schreef:
Toen wij van een flatje naar een huis met een tuin gingen hebben we de katten in het begin aan een hele lange lijn gehad met een pin in de grond. Na verloop van tijd lijntje eraf en ze zijn altijd netjes in de tuin gebleven.

Is geen optie.. Nida word gek van iets wat om haar zit zoals een halsbandje.

Gaas over de tuin word hem niet. Buiten het feit dat mijn moeder graag vogeltjes in de tuin heeft, kan het niet met de parasol in de zomer.

pmarena schreef:
Ik ben echt benieuwd bij hoeveel katten een rol op de schutting, of iets van scherpe dingen ofzo wat je ook wel eens ziet := daadwerkelijk werkt.

Een beetje kat interesseert het echt geen fluit of die niet op het bovenste randje kan zitten...die klimt gewoon omhoog en stapt over het randje heen, achterpootjes ene kant, voorpootjes andere kant... dat bovenste randje hebben ze nergens voor nodig :P

Maar wat nou als die rol zo'n 5 cm doorsnede heeft en je schutting maar 2 cm breed is? :P

Dat is geen enkel probleem hoor, die van mij zijn echt niet bijzonder en zouden daar zo overheen schieten Y;(

Bij alleen een rand naar binnen toe met draad / gaas was het ook een kwestie van tijd voordat ze het voor elkaar kregen om er uit te raken.... met een grote sprong sloegen ze dan een klauw uit waarmee ze zich op konden hijsen aan het buitenste randje... en weg waren ze weer :P

Ook NIET grappig trouwens als er toch een buurkat vanaf de schutting over die rand heen komt....want die kan van daar af dan wel in de tuin springen maar er niet meer uit :=

Hier werd er op een gegeven moment bijna een buurkat vermoord die HEEL graag de tuin uit wilde maar niet meer weg kon komen :oo

Simoonzel

Re: Kat in de tuin houden --> Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:52

Ik vind het helemaal niet vreemd dat je je kat in de tuin wil houden, hoor. Frisse lucht is leuk, maar de buitenwereld brengt (zeker voor zo'n bijzonder geval) nu eenmaal veel gevaren met zich mee. Laat staan de overlast die katten bij anderen kunnen veroorzaken waar veel mensen geen rekening mee houden (poepen in tuinen, vechten met andere katten, en de hele lijst diersoorten die al is uitgestorven of bedreigd wordt door de huiskat).

Ik ga mee met wat al eerder genoemd is, iets in een hoek van minimaal 45 graden op de schutting zetten. Een draadje erboven kan ook maar ik weet niet of ze zich daar zonder stroom door zal laten weerhouden. En of je dan de buurtkatten ook buiten houdt.. dat weet ik niet. Anders vind je er vanzelf eentje in de tuin. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:00

Vind het alleen maar heel netjes dat je je kat in je eigen tuin wil houden! +:)+

enny: ik vrees er voor, het idé achter het naar binnen plaatsen is dat katten welliswaar goed kunnen klimmen maar ondersteboven ergens aan hangen is ook voor hun te veel van het goede dus ze kunnen er niet overheen omdat ze dan dus een afstandje "ondersteboven" moeten. In jouw geval zou je het dan haast naar buiten moeten zetten want naar binnen: dan kunnen ze er alsnog gewoon overheen want dan zitten ze aan de "goede" kant en maak je ze het in het slechtste geval makkelijker om in je tuin te komen en onmogelijk om er weer uit te komen. :+

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:40

Ik heb hier wel een net over mijn tuin, met een flink hoge parasol. Heb hoog in de fundering van mijn huis haakjes bevestigd waar hij aan vast zit, en eveneens touwtjes eraan vast gemaakt. Aan de achterkant van de tuin 3 hele hoge palen waar te touwtjes aan vast zitten, zodat het net erop leunt. Zo kan de parasol uit, heb ik geen last van katten en vogels, en kan mijn eigen kat naar buiten. Werkt echt goed zo hoor! Bak werk, maar 100x vriendelijker dan stroom

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:00

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:04

Knabbelgirl heb jij misschien foto's van hoe jij hebt afgezet ? Evt per pb? Ik heb een heel handige vader, maar hij wil een beeld bij "tuin afzetten met net" :) ik ben al om, Haha

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:09

Ja hoor, maar, dat is wel met 2 palen en touwtjes minder, die zijn er in de winter uit omdat ze niet vast genoeg stonden haha (hierdoor hangt hij nu langer en wat naar binnen aan de achterkant, voor heeft de goede hoogte). Is dat oke?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:24

Alle plaatjes met daar blije mensen bij vind ik super :) :) via Google vind ik ook een hoop maar dan mis ik vaak een verhaal erachter..

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:36

Ayasha schreef:
Vind het alleen maar heel netjes dat je je kat in je eigen tuin wil houden! +:)+

enny: ik vrees er voor, het idé achter het naar binnen plaatsen is dat katten welliswaar goed kunnen klimmen maar ondersteboven ergens aan hangen is ook voor hun te veel van het goede dus ze kunnen er niet overheen omdat ze dan dus een afstandje "ondersteboven" moeten. In jouw geval zou je het dan haast naar buiten moeten zetten want naar binnen: dan kunnen ze er alsnog gewoon overheen want dan zitten ze aan de "goede" kant en maak je ze het in het slechtste geval makkelijker om in je tuin te komen en onmogelijk om er weer uit te komen. :+

Daar ben ik dus ook bang voor :') Maar als ik het naar buiten plaats, ben ik bang dat de buren niet zo blij zijn (terwijl het wel hun kattensprong is...). Ga gewoon nog even verder kijken!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:44

Wij hadden een stroomdraadje met een stroomklok voor katten. Werkte erg goed.

SUPERMICK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:58

google maar eens op petsafe, werkt super

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:03

het enige wat hier werkt is schrikdraad