Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RaafSmits schreef:beatje schreef:Ik mocht er bij blijven tot ze sliep, en als ik ze op kwam halen was ze alleen maar blij me te zien.
Een teef laat ik altijd helpen omdat de voordelen nu eenmaal groter zijn als de nadelen.
Een reu laat ik alleen helpen als het nodig is.
Pure nieuwsgierigheid.
Waarom??
.Dus die was vrij rap zijn ballen kwijt.
bello2005 schreef:Heel simpel een reu zonder ballen is geen reu. Bij een teef zie je niet dat er iets weg is bij een reu wel
Ze is die dag zelf nog een beetje rillerig geweest door de narcose maar daarna heb ik er helemaal niets meer van gemerkt. Inmiddels zijn de wondjes niet eens meer zichtbaar
Echt top!
Maar ze gingen zo goed met haar om..
Ik had dat er wel voor over omdat ik er erg goede verhalen over hoorde. Een van de betere klinieken en mijn voorkeur ging echt uit naar laparoscopisch en dat doen ze hier nergens. Voor mij is het ca. 30 km rijden maar dan wel in een normale auto dus normale snelheid. Is met trein niet te doen dan?
Ze hebben me alleen wel eerlijk gezegd dat het voordeel bij een klein hondje als Cinna er eigenlijk niet is... de 3 gaatjes/sneetjes liggen zo dicht bij elkaar dat je net zo goed 1 klein sneetje kan maken voor een gewone castratie... en dat scheelt bijna €200,--....
Mijn bulldogje was ook nog maar klein (6 maand) en 6 kilo maar dat kon prima. Het zijn maar 2 gaatjes van een halve cm.. Maar goed, als zij dat aanraden kun je dat inderdaad misschien beter doen. Banjer schreef:Trein komt niet tot in Hoogkerk... en Winsum opereerd ook laporoscopisch...Ze hebben me alleen wel eerlijk gezegd dat het voordeel bij een klein hondje als Cinna er eigenlijk niet is... de 3 gaatjes/sneetjes liggen zo dicht bij elkaar dat je net zo goed 1 klein sneetje kan maken voor een gewone castratie... en dat scheelt bijna €200,--....
Kuggur schreef:bello2005 schreef:Heel simpel een reu zonder ballen is geen reu. Bij een teef zie je niet dat er iets weg is bij een reu wel
[/quoteRaafSmits schreef:Dit vind ik dus ook té belachelijk voor woorden, maar helaas denken nog véél te véél mensen zo.
Raar eigenlijk want met hengsten staan ze voorop om te laten ruinen.
Ook die missen dan wat hoor!!
Maar ja, een hengst kunnen ze meestal niet houden........een reu of kater in tact geeft minder problemen én nog eens een stoerder imago op de koop toe.
Denk dat we dan dichter bij de waarheid zitten.

Pluttersput schreef:Het heeft imo niks met niet aankunnen te maken. Ik vind het gewoon onnodig om mijn dieren met overbodige hormonen te laten lopen. Als ze toch niet dekken, waarom dan al die razende tierende hormonen er in? Heeft niks met niet aankunnen te maken
Ze is er echt een super lieve hond van geworden en is maar een dag ziek geweest van de narcose