Blaffende honden bijten niet,maar zijn wel lastig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:49

In de OP staat alleen dat ze buiten kan kijken, maar niet zoveel over de afmetingen wat er instaat. Het lijkt me opzich dat het met zo'n ruime kennel waarin ze opzich ook wat te doen heeft geen probleem hoeft te zijn.
Als je denkt dat het aan de prikkels ligt zou ik in eerste instantie denken dat je misschien gewoon het zicht helemaal moet benemen ipv de kiertjes open laten?

Eerlijk gezegd denk ik dat hoe begrijpelijk het ook is dat een andere hond lastig is het imo wel de meest logische reden is voor haar gedrag. Ik zou iig toch echt proberen het een aantal keer te proberen met een leenhond, kijken of het verschil maakt. Als ze echt ongelukkig is in de huidige situatie omdat ze alleen is denk ik niet dat je het met andere uitdagingen oid kan oplossen. De hond van mijn tante kon niet langer dan 4 uur alleen en als dat zo uitkwam ging hij dan naar doggy daycare, is er niet zoiets in de buurt?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:51

ik zou een kennel in huis maken,vroeger had ik argentijnen die ook de boel sloopte en teveel herrie maakte om buiten te houden,daar hebben we in een grote slaapkamer een kennel gebouwd,en de reu een vriendinnetje gegeven,zo konden ze toch lopen/rechtop staan,spelen enz...

en slopen...alleen wel wat ze mochten slopen...

zulke grote honden opsluiten in een kamerkooitje van 1m2 vind ik echt vreselijk :(

ik had zoiets( let op dit was dus níet mijn kennel maar meer een voorbeeld wat we gemaakt hadden)
Afbeelding

en ik zou toch evt een hond erbij overwegen, een hond is een roedeldier,en dan zijn ze in ieder geval samen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:52

Duhelo schreef:
RedPassion schreef:
Maar TS, wat wil je dan horen? :)
De informatie over je hond is heel relevant, het is een type hond met net wat meer oerinstinct dan de meeste andere rassen. Daarnaast hebben de meeste (jonge) honden veel beweging en mentale uitdaging nodig. Belangrijkste is echter dat het roedeldieren zijn en dat ze eigenlijk niet (lang) alleen horen te zijn. Jouw hond geeft dit ongenoegen ook duidelijk aan door te slopen en/of te huilen. Dan kan je wel een prikkelarme omgeving gaan maken, maar dat is in dit geval wel symptoombestrijding. Dat is wat iedereen hier probeert aan te geven. Niet om jou aan te vallen, wel om je hond en jou te helpen.

Ik wil opties horen, en ik vond het fijn dat er gegeven worden. Maar de optie: laat je hond niet alleen, is gewoon niet haalbaar.
Herplaats je hond doen we ook niet.
Een tweede hond is op dit moment ook niet haalbaar. Noch kwa geld,tijd,plaats en toestemming.
Ik kan ook alleen maar antwoorden geven op hetgeen dat voorgesteld wordt he :)

Ja, maar dat houdt dus eigenlijk in dat er geen suggesties meer gegeven kunnen worden? Want alle zaken die waarschijnlijk een groot deel van het probleem gaan oplossen zijn voor jullie geen optie. Als je echt een oplossing wilt moet je soms offers maken, maar als je elke suggestie direct wegwuift heeft een topic ook niet veel zin lijkt me?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:55

En als jullie een kennel hebben bij je schoonmoeder?
Dat ze wel het idee heeft dat ze niet alleen is maar dat de hond van je schoonmoeder buiten schot blijft?

Zijn er bij jullie in de buurt hondenhotels waar ze een grote "buitenbak"hebben? Bij mijn ouders in de buurt is zo'n oppasadres waar ze dagjeshonden in een soort Ceasar Milanbak zetten met klimdingen en een zwembadje. Erg moeilijke gevallen hebben een paddockje. (Ik heb geen hond, alleen een pony vandaar mijn paardenbenamingen )

Slopen kan ook ondeugd zijn hoor, heb 2 katten in een heel groot huis met genoeg speeltjes en elkaar.
Maar ondeugend zijn is ook erg leuk, vooral als baas kijkt. ;)

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:58

hmm ik vind deze hond eigenlijk niet geschikt voor je ...je hond geeft duidelijke signalen aan dat ze zich niet op haar gemak/veilig voelt als ze alleen is.
ik denk niet dat je dit opgelost krijgt met symptoom bestrijding..
ik zou toch kijken of je je hond niet afgeleid krijgt met door bv kong te geven bot om op te kauwen
of liever er een rustige hond erbij

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:03

Honden vertonen gedrag dat wordt bekrachtigd, ze denken in associaties. Waarom ze huilt is waarschijnlijk dan ook simpelweg: omdat de hond denkt dat het 'helpt' omdat het eersder heeft 'geholpen'.

Dus: hond is alleen -> hond huilt -> baas komt thuis -> hond is blij. Hoewel het huilen in feite niets heeft uitgehaald denkt de hond van wel. Zij denkt; ah zie je wel; door het huilen komt de baas thuis! Het geeft haar ook een stukje controle in een onvoorspelbare wereld. Komt de baas niet zal de hond denken; "nog harder/langer/beter huilen" en voila, uiteindelijk komt de baas thuis en is het de hond dus 'gelukt' om jullie 'naar huis te huilen'.

Vervelend, want dit kan heel goed nog (veel) erger worden.

Wat je zou kunnen doen is een camera op de hond zetten die jullie kunnen bekijken, bijvoorbeeld op de telefoon, en zorgen dat ze pas merkt dat jullie thuis komen/zijn als ze rustig ligt (en stil is).

Wel moet je dan weten waar ze op reageert; het horen van de auto? De deur die open gaat?

Overigens is dit zoals al eerder gezegt slechts symptoombestrijding, dit ras is misschien niet het beste ras voor jullie. Een tweede hond zou héél fijn zijn voor haar denk ik, maar ik zou geen tweede meer van dit ras nemen (zeker niet als je het gevoel hebt er mee 'opgescheept' te zitten).

Je zou ook kunnen denken aan werk waar ze mentaal meer mee uitgedaagd wordt, zoals speuren aanleren en dan gaan doen. 20 km fietsen is leuk als je aan conditieopbouw wilt doen, maar wat deze hond m.i. nodig heeft is mentale uitdaging.

smurfje

Re: Blaffende honden bijten niet,maar zijn wel lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:20

Er zijn maar weinig honden puzzels hunter proof.

Hier is de Jong wobbler een groot succes, als ik thuis ben. Is hij alleen thuis is. Kijkt hij nergens naar om. Gaat in de vensterbank zitten. En stopt zijn kop door de luxaflex en vouwt het hele handeltje dubbel.

Na opnamen met de camera. Laat hij verder weinig signalen zien. Dus we laten het maar zo.

Of het zielig is dat de hond "zo lang" alleen zit. Tja de mijne kan geen klok kijken en hij zal me ook niet op mijn vingers tikken als ik een uurtje korter of langer weg blijf

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:52

Misschien kan je iemand vinden die momenteel thuis zit en graag een dier ter gezelschap zou willen? Via marktplaats/facebook oid. Dan kan die ofwel gedeeltes van de dagen naar jullie huis komen of jullie hond gaat daar heen.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:14

Een dogsitter regelen :D heb dat tijdje gedaan met iemand anders.
Over het ras en huisvesting zeg ik niets, dat is per hond verschillend ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:19

quera schreef:
Ik denk dat zo'n hond meer ruimte en meer aandacht nodig heeft dan dat het nu heeft.

Precies dit. Mensen vergissen zich nogal in een wolfshond. Die hebben toch veel andere karakter eigenschappen dan een gewone hond. Zo hebben ze veel meer ruimte nodig om lekker rond te rennen etc. Ook hebben ze veel meer beweging nodig (ookal lijkt het lsof hij veel slaapt). Ik ken mensen met dit soort honden, die hebben en roedel van 5 en die hbben een stuk grond van 5 hectre waar ze op kunnen rennen, spelen etc. Wolfhond is niet geschikt voor mensen die overdag veel van huis zijn en alleen sochtends vroeg en savonds een ommetje gaan maken.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:47

Met Lianne hierboven eens... Een wolfshond is van een heel ander kaliber, ik vind het geen huishonden en kan dan okk niet begrijpen dat ie op 3 hoog woont.. Die honden hebben een giga ruimte nodig, rust regelmaat en be we ging tot je het woord niet meer wil horen.
Dus wat je enigzins kan proberen is minimaal een uitlaatservice. Ik vind die 3 dagen echt veeeel te lang alleen, niet alleen voor dit soort hond

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:50

Mensen, het zijn wolfhonden, niet wolfshonden.

Wolfhonden zijn honden met relatief veel wolvenbloed, dus echte oerhonden.

Wolfshonden zijn (wind)honden die gefokt zijn om op wolven te jagen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:59

Wolfhonden dan... Je snapt wat we bedoelen

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:08

RedPassion schreef:
Duhelo schreef:
En kwa tijd. Drie dagen per week alleen,met op min twee dagen tussen uren is niet bepaald veel.

Vind jij. Ik vind het veel te veel, je hond schijnbaar ook.

Duhelo schreef:
Nogmaals. De tijd dat ze alleen zit is geen verschil.gedrag is idem na 10 min als na 4 uur. Het alleen zitten op zich vind ze een probleem.

Ja, logisch toch voor een roedeldier? Zeker voor zo'n oerhond. Ik zou echt overwegen een tweede hond er bij te nemen.

Alsjeblieft jongens serieus?????
Een hond is al niet echt lekker op zijn plek.......een tweede hond erbij nemen zou dan het laatste zijn wat ik zou doen.
Het risico dat het gedrag gekopieerd wordt is levens groot!!!!
Zijn er straks twéé honden diep ongelukkig en een hoop heibel in de flat.

Voor wat het je waard is zou ik er een gedragsdeskundige bijhalen, die bekend is met dit soort honden.
Wees eerlijk in wat je de hond te bieden hebt en geloof ook oprecht in het advies.

"Wij "kunnen hier met z'n alle wel wat gaan roepen, en in élke tip zit wel een halve waarheid maar het gaat om het totaalplaatje.
Dat kan je alleen maar objectief bekijken als je het van dichtbij in zijn geheel ziet.
In mijn kennissenkring zijn veel hondenliefhebbers die in plaats van zelf te gaan prutsen bij de een of andere hondenschool, één op één gaan werken met een gedragsdeskundigen die bij hun thuis komt.
Zo iemand overziet de situatie met een zo genaamde "Helikopter view "
Ik hoor daar érg goede resultaten over.

Misschien eens iets om te overwegen???

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:13

Raafsmits ik kan je het antwoord van een gedragstherapeut geven hoor,maar die gaat de TS ook niet willen horen.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat de fokker van de tsjech een hond verkoopt aan iemand als de ts.Niet dat de TS zelf slecht voor de hond zal zijn maar dit zijn geen omstandigheden waarin je en hond van dit kaliber houd.Dat geld niet alleen voor een tsjech maar met bv een duits of een mechelaar beland je in het zelfde straatje.

De situatie van de TS is alleen geschikt voor een volwassen wat oudere hond die behoefte heeft aan rust.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:19

Ik ken het probleem. Bij mij hielp het om hem binnen in de huiskamer te laten, want dat is voor hem echt zijn thuis. Wij hebben kleine slotjes op de deuren geplaatst en de handvaten van de vensters er af.
Wij hebben uiteindelijk een 2de hond aangeschaft (jack russel) en dit heeft hem volledig rustig gekregen tijdens onze afwezigheid. Het is echt typisch voor een tjech en denk dat je weinig andere oplossingen hebt. Laat ze zich gewoon naar haar kennel brengen ?
Mijn reutje ging plat voor de auto gaan liggen als hij wist dat ik ging werken en ik moest hem naar zijn kennel slepen want hij veroerde zich niet. Hartverscheurend vond ik het |(

Wolfhonden kunnen echt niet tegen eenzaamheid. Vind dat fokkers hier vaak maar lichtjes overgaan als je naar de wolfhond informeert net zoals reutjes en reutjes absoluut niet samen kunnen (tenzij samen opgegroeid). Hoor ik maar zelden een fokker uitdrukkelijk aan een toekomstige klant zeggen.

Je hond is ook nog jong dus het zal sowieso wel verbeteren, maar ideaal is de situatie niet. Ze laat merken dat ze niet gelukkig is zo. Lijkt voor ons niets om 3x week paar uurtjes alleen te blijven, maar hun beleving is zo anders. Mijn tjech kon gerust 8 uur aan een stuk huilen en met de kennelpoort rammelen |o

Hopelijk vind je een oplossing, suc6

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 18:25

Dank je Mizora, ik was al een hele verbetering aan het maken :D
Voor de mensen die een dogsitter, uitlaatservice of dagopvang opnoemen:
Iemand dat ze niet kent komt hier het huis niet in, ik sta dan niet in voor haar gedrag. Zoals jullie vast ook wel weten zijn de wolfhonden absoluut niet gemakkelijk in gedrag. Bepaalde familie van ons mag erbij komen als we niet thuis zijn. Voor de rest is ze gewoon niet betrouwbaar genoeg. Uitlaatservice is ook fijn,maar ik mag het niet gedroomd hebben als ze zich los weet te krijgen en weg vlucht. Dagopvang is enkel mogelijk bij iemand binnenshuis met ervaring met het ras, of een heel goed afgesloten kennel. Gleuven van 20 cm wurmt ze zich onder/tussen, springt met gemak over 2 meter, kan klimmen.
Dus ik hoop dat jullie begrijpen dat ik vrij wantrouwig ben daar naar toe :D

Gt is hier trouwens al over de vloer geweest. De een wist er geen raad mee, de ander stak alles op dominantie ...

miszblueeyes schreef:
hmm ik vind deze hond eigenlijk niet geschikt voor je ...je hond geeft duidelijke signalen aan dat ze zich niet op haar gemak/veilig voelt als ze alleen is.
ik denk niet dat je dit opgelost krijgt met symptoom bestrijding..
ik zou toch kijken of je je hond niet afgeleid krijgt met door bv kong te geven bot om op te kauwen
of liever er een rustige hond erbij

Ze krijgt reeds kongs,voederballen,penslappen en runderstrotten in haar kennel.

Nogmaals: de oorzaak is het alleen zijn. Wij zijn niet in de mogelijkheid om 24/7 thuis te zijn voor de hond. Ik denk dat er niemand dat is. Die oorzaak kunnen we dus niet oplossen.
Een tweede hond erbij kan prima werken,maar is ook nog geen garantie.dus ik wil eerst alle andere opties aftasten voor we halsoverkop een andere hond nemen.

Iemand zei hier dat ik het gevoel heb met de hond opgescheept te zitten. Ook da is géén waar, we zien haar doodgraag en willen er alles voor doen. Ik wil echter geen tweede hond in huis nemen om dan te zien dat het geen nut heeft. Een tweede hond komt er als we er bewust voor kiezen en als we er klaar voor zijn.
En ja, dan gaan we mss wel weer voor een wolfhond, al is het maar omdat het opvalt dat twee wolfhonden beter matchen dan een wolf en een gewone hond.(andere honden raken al vlug geirriteerd van haar omdat ze haar signalen niet goed lezen)
Maar dat is nu ook absoluut niet aan de orde.

Ons"flatje" is trouwens groter dan een gemiddeld vrijstaand huis.

Smurfje: net zo, kauwbenen gaat ze savonds binnen gaan halen en kluift ze hier lekker op. Haar vers vlees eet ze altijd wel op, en de voederbal is ook leuk,maar volgens mij is dat meer voor het lawaai. De kong wobbler heb ik nog niet, kan ik ook eens aanschaffen :)
Over het algemeen gaat ze naar buiten kijken, en springt op haar hok om naar binnen te kijken, tussendoor maakt ze wat lawaai, bij voorkeur met grotere dingen die er staan,en nu en dan geeft ze een huilconcertje.(vroeger had ze een metalen tuinhuis,en we zagen dat ze erin ging staand, huilde, luisterde naar de echo, en terug ging rondlopen)
Ik denk dat de buren wel overdrijven met het huilen, want toevallig mag ik elk moment van de dag passeren en zelfs luisteren, en ik hoor zelden iets, maargoed.

Speuren ben ik op zoek naar een goede hondenschool,dat was ik al van plan om te proberen,maar het ligt hier niet echt dik gezaaid.

Redpassion: de suggestie's die zogenaamd oplossingen zijn zijn een tweede hond of herplaatsen. En beide zijn geen garantie dat dat dan ook werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:29

RaafSmits schreef:
Een hond is al niet echt lekker op zijn plek.......een tweede hond erbij nemen zou dan het laatste zijn wat ik zou doen.

Voor wat het je waard is zou ik er een gedragsdeskundige bijhalen, die bekend is met dit soort honden.
Wees eerlijk in wat je de hond te bieden hebt en geloof ook oprecht in het advies.

Mijn advies was o.a gebaseerd op bekend zijn met dit soort honden. Zoals meerdere mensen aangeven; dit type hond is over het algemeen heel ongeschikt om alleen te zijn. Nu zijn alle honden roedeldieren en geef ik de voorkeur dus meestal aan minimaal 2 honden houden, maar zeker bij dit soort honden.
Dat neemt niet weg dat ik de keuze voor dit type hond in de leef-en woonsituatie van TS verre van handig vindt. Echter is de hond er nu al, wil ze haar niet herplaatsen dus dan lijkt een tweede hond (in combi met de andere dingen die genoemd zijn) me de 'beste' optie. Ik durf er geld op in te zetten dat veel andere GT's dat ook adviseren bij deze hond. ;)

Duhelo schreef:
Redpassion: de suggestie's die zogenaamd oplossingen zijn zijn een tweede hond of herplaatsen. En beide zijn geen garantie dat dat dan ook werkt.

Dat klopt, garanties heb je nauwelijks met levende wezens. Je weet echter wel wat je nu hebt: Een ongelukkige hond. Zoals ik al schreef: Soms moet je offers brengen. Niet geschoten is sowieso mis.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:31

RaafSmits schreef:

Wat is voor een hond het verschil tussen een tuin van 200m² en een flat van 200m² ? wat doet een hond als zijn baas uit werken is ? Slapen natuurlijk. Voor een tjech maakt de grote van je eigendom echt niet uit. Ik heb de mijne de eerste 3 jaar in studio gehad en die heeft nooit meer zoveel gewandelt als toen, want moest altijd buiten uitgelaten worden met baasje wat hij super vond natuurlijk. Veel leuker als in de tuin uitgelaten te worden. Dan staat hij na 5 minuutjes terug aan de deur voor naar binnen te mogen.

Naar sommige commenaren te horen zouden mensen die werken geen honden mogen houden. Dat is echt nonsens. Het is alleen een uitdaging om een tjech van zijn baasje te scheiden voor enkele uurtjes.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 18:35

betadine schreef:
Ik ken het probleem. Bij mij hielp het om hem binnen in de huiskamer te laten, want dat is voor hem echt zijn thuis. Wij hebben kleine slotjes op de deuren geplaatst en de handvaten van de vensters er af.
Wij hebben uiteindelijk een 2de hond aangeschaft (jack russel) en dit heeft hem volledig rustig gekregen tijdens onze afwezigheid. Het is echt typisch voor een tjech en denk dat je weinig andere oplossingen hebt. Laat ze zich gewoon naar haar kennel brengen ?
Mijn reutje ging plat voor de auto gaan liggen als hij wist dat ik ging werken en ik moest hem naar zijn kennel slepen want hij veroerde zich niet. Hartverscheurend vond ik het |(

Wolfhonden kunnen echt niet tegen eenzaamheid. Vind dat fokkers hier vaak maar lichtjes overgaan als je naar de wolfhond informeert net zoals reutjes en reutjes absoluut niet samen kunnen (tenzij samen opgegroeid). Hoor ik maar zelden een fokker uitdrukkelijk aan een toekomstige klant zeggen.

Je hond is ook nog jong dus het zal sowieso wel verbeteren, maar ideaal is de situatie niet. Ze laat merken dat ze niet gelukkig is zo. Lijkt voor ons niets om 3x week paar uurtjes alleen te blijven, maar hun beleving is zo anders. Mijn tjech kon gerust 8 uur aan een stuk huilen en met de kennelpoort rammelen |o

Hopelijk vind je een oplossing, suc6

Hoi!:D
Het binnen in huis laten zou voor mij ook geen probleem zijn, maar ik zou liever niet thuis komen dat ze de sofa opgegeten heeft, of de eetplaats. En als ze alleen is zoekt ze wel zoiets.
Ze laat ich vrij gemakkelijk naar de kennel brengen, ze krijgt er altijd haar voer. Op werkdagen gemakkelijker dan op mijn vrije dagen,dan is de routine anders. Soms gaat ze idd wel in de zetel gaan ligten, maar dan doe ik gewoon een sjaaltje of theedoek losjes rond haar nek, en dan springt ze zelf al naar buiten.

Ik vrees dat we de huisbaas niet kunnen overtuigen voor een tweede hond, een kleine hond is zo breekbaar, en karakter moet toch wl actief zijn, maar geen watje, maar dan ook niet zo erg dat ze in de clinch gaan.
Met haar broer kan ze zich prima vermaken buiten,die twee spelen het af. Met alle andere honden speelt ze enkel in onze buurt, en voor de meeste is ze te opdringerig.
Een hond die wel zelfde energie niveau is zou op langere termijn niet gaan. Die ravotten gemakkelijk 6 uur aan een stuk, en staan kwa dominantie te dicht op elkaar.

En idd, ik snap de vergelijking met een flat en een huis niet. De living is 11 op 6. Dat is een balzaal gewoon! De keuken is 6 op 6. Bijkeuken van 4 op 3. Gang en drie slaapkamers. Niet dat ze veel doet hoor als we thuis zijn. Slapen...en in de zetel hangen ...

Afbeelding

Maargoed :D
Ik zeg, als we in de mogelijkheid zijn om een tweede hond te nemen dan doen we dat. Maar helaas hebben we momenteel niet echt die mogelijkheid ...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:36

Duhelo,jij hebt het alsmaar over ruimte.Hoe groot je woont heeft er niks mee te maken.Met ruimte kan een hond niks.

Je kijkt erg naar jezelf en heel weinig naar je hond,ik denk dat je dit ook al gedaan hebt voor je de hond hebt aangeschaft,anders had je geen hond genomen.Dat een GT niks voor jou kan doen vind ik ook niet vreemd.Je neemt niks van adviezen aan want alles kan niet.Dat je hond duidelijk aangeeft dat hij niet gelukkig is ,is blijkbaar pech voor de hond.

Een hond geeft niet om ruimte en luxe ,een hond wil aandacht en wat doen ,zeker een jonge actieve hond.Je kan wel gaan speuren met hem,maar daar heeft je hond niks aan in de tijden dat ze alleen in haar hok zit.
Je vertrouwt niemand met je hond,dus moet ze maar weg kwijnen.
Er zijn best mensen die ook goed voor jou hond kunnen zorgen en misschien moet je je eigen Ego eens op zij zetten in het belang van je hond.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:37

beatje schreef:
Je vertrouwt niemand met je hond,dus moet ze maar weg kwijnen.
Er zijn best mensen die ook goed voor jou hond kunnen zorgen en misschien moet je je eigen Ego eens op zij zetten in het belang van je hond.

Ik begreep eruit dat ze haar eigen hond niet vertrouwt met onbekende mensen. Lijkt me dus alleen maar wijs dat ze geen risico's neemt door zomaar iemand in huis te laten komen om de hond aandacht te geven.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 18:45

Ik vertrouw de hond idd niet met vreemde. Ze kan erg raar uit de hoek komen.
En ik wil niet dat als ze eens hapt of pitst, raad wat ze er mee doen.
Kwa kaliber is dit ook geen golden retriever ofzo he. Die hond springt letterlijk over je heen en heeft de kracht van een trekpaard.
De familie dat ze kent (mijn ouders, schoonouders, poetsvrouw) zijn allemaal geen probleem.maar vreemden zal ze mss uiteindelijk wel accepteren, maar ik weet niet wat ze zou doen als we er niet bij zijn. Waaks is ze nl wel heel erg.

En de hond heeft inderdaad niks aan de tijden in de kennel, maar niet iedereen heeft de luxe om hele dagen thuis te zijn voor hun hond, als ik haar eten wil geven moet ik wel gaan werken. En ik zou ze dolgraag meenemen naar het werk, en mss is er daar in de toekomst ruimte voor,maar dat is ook nog absoluut niet zeker(eerder niet dan wel)
Veel meer aan aandacht en beweging kan ik maar moeilijk nog gaan inpassen.
Drie dagen gaat ze letterlijk overal mee naar toe, de overige dagen geven we haar zoveel mogelijk aandacht en beweging als dat we thuis zijn.en ik heb extra momenten geregeld in de dagen dat we niet thuis zijn.
Ik vraag mij echt af hoe iemand anders dat doet met werk en honden? Of neemt iedereen gewoon er twee, en maakt dat direct alles goed?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:48

Duhelo schreef:
Ik vertrouw de hond idd niet met vreemde. Ze kan erg raar uit de hoek komen.
En ik wil niet dat als ze eens hapt of pitst, raad wat ze er mee doen.
Kwa kaliber is dit ook geen golden retriever ofzo he. Die hond springt letterlijk over je heen en heeft de kracht van een trekpaard.
De familie dat ze kent (mijn ouders, schoonouders, poetsvrouw) zijn allemaal geen probleem.maar vreemden zal ze mss uiteindelijk wel accepteren, maar ik weet niet wat ze zou doen als we er niet bij zijn. Waaks is ze nl wel heel erg.

En de hond heeft inderdaad niks aan de tijden in de kennel, maar niet iedereen heeft de luxe om hele dagen thuis te zijn voor hun hond, als ik haar eten wil geven moet ik wel gaan werken. En ik zou ze dolgraag meenemen naar het werk, en mss is er daar in de toekomst ruimte voor,maar dat is ook nog absoluut niet zeker(eerder niet dan wel)
Veel meer aan aandacht en beweging kan ik maar moeilijk nog gaan inpassen.
Drie dagen gaat ze letterlijk overal mee naar toe, de overige dagen geven we haar zoveel mogelijk aandacht en beweging als dat we thuis zijn.en ik heb extra momenten geregeld in de dagen dat we niet thuis zijn.
Ik vraag mij echt af hoe iemand anders dat doet met werk en honden? Of neemt iedereen gewoon er twee, en maakt dat direct alles goed?

Die nemen iig niet dit kaliber hond

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:52

Je bent niet verplicht een hond te nemen hè.
Wij wilde ooit heel graag een Saarloos hebben,ik heb die niet genomen omdat wij die niet konden bieden wat de hond nodig had.
In jou omstandigheden had ik geen hond genomen.Soms kunnen dingen niet hoe graag je ook wilt.