Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Duhelo schreef:RedPassion schreef:Maar TS, wat wil je dan horen?
De informatie over je hond is heel relevant, het is een type hond met net wat meer oerinstinct dan de meeste andere rassen. Daarnaast hebben de meeste (jonge) honden veel beweging en mentale uitdaging nodig. Belangrijkste is echter dat het roedeldieren zijn en dat ze eigenlijk niet (lang) alleen horen te zijn. Jouw hond geeft dit ongenoegen ook duidelijk aan door te slopen en/of te huilen. Dan kan je wel een prikkelarme omgeving gaan maken, maar dat is in dit geval wel symptoombestrijding. Dat is wat iedereen hier probeert aan te geven. Niet om jou aan te vallen, wel om je hond en jou te helpen.
Ik wil opties horen, en ik vond het fijn dat er gegeven worden. Maar de optie: laat je hond niet alleen, is gewoon niet haalbaar.
Herplaats je hond doen we ook niet.
Een tweede hond is op dit moment ook niet haalbaar. Noch kwa geld,tijd,plaats en toestemming.
Ik kan ook alleen maar antwoorden geven op hetgeen dat voorgesteld wordt he
heb dat tijdje gedaan met iemand anders.
quera schreef:Ik denk dat zo'n hond meer ruimte en meer aandacht nodig heeft dan dat het nu heeft.
RedPassion schreef:Duhelo schreef:En kwa tijd. Drie dagen per week alleen,met op min twee dagen tussen uren is niet bepaald veel.
Vind jij. Ik vind het veel te veel, je hond schijnbaar ook.Duhelo schreef:Nogmaals. De tijd dat ze alleen zit is geen verschil.gedrag is idem na 10 min als na 4 uur. Het alleen zitten op zich vind ze een probleem.
Ja, logisch toch voor een roedeldier? Zeker voor zo'n oerhond. Ik zou echt overwegen een tweede hond er bij te nemen.

miszblueeyes schreef:hmm ik vind deze hond eigenlijk niet geschikt voor je ...je hond geeft duidelijke signalen aan dat ze zich niet op haar gemak/veilig voelt als ze alleen is.
ik denk niet dat je dit opgelost krijgt met symptoom bestrijding..
ik zou toch kijken of je je hond niet afgeleid krijgt met door bv kong te geven bot om op te kauwen
of liever er een rustige hond erbij

RaafSmits schreef:Alsjeblieft jongens serieus?????
Een hond is al niet echt lekker op zijn plek.......een tweede hond erbij nemen zou dan het laatste zijn wat ik zou doen.
Het risico dat het gedrag gekopieerd wordt is levens groot!!!!
Zijn er straks twéé honden diep ongelukkig en een hoop heibel in de flat.
Voor wat het je waard is zou ik er een gedragsdeskundige bijhalen, die bekend is met dit soort honden.
Wees eerlijk in wat je de hond te bieden hebt en geloof ook oprecht in het advies.

Duhelo schreef:Redpassion: de suggestie's die zogenaamd oplossingen zijn zijn een tweede hond of herplaatsen. En beide zijn geen garantie dat dat dan ook werkt.
RaafSmits schreef:Alsjeblieft jongens serieus?????
Een hond is al niet echt lekker op zijn plek.......een tweede hond erbij nemen zou dan het laatste zijn wat ik zou doen.
Het risico dat het gedrag gekopieerd wordt is levens groot!!!!
Zijn er straks twéé honden diep ongelukkig en een hoop heibel in de flat.
betadine schreef:Ik ken het probleem. Bij mij hielp het om hem binnen in de huiskamer te laten, want dat is voor hem echt zijn thuis. Wij hebben kleine slotjes op de deuren geplaatst en de handvaten van de vensters er af.
Wij hebben uiteindelijk een 2de hond aangeschaft (jack russel) en dit heeft hem volledig rustig gekregen tijdens onze afwezigheid. Het is echt typisch voor een tjech en denk dat je weinig andere oplossingen hebt. Laat ze zich gewoon naar haar kennel brengen ?
Mijn reutje ging plat voor de auto gaan liggen als hij wist dat ik ging werken en ik moest hem naar zijn kennel slepen want hij veroerde zich niet. Hartverscheurend vond ik het![]()
Wolfhonden kunnen echt niet tegen eenzaamheid. Vind dat fokkers hier vaak maar lichtjes overgaan als je naar de wolfhond informeert net zoals reutjes en reutjes absoluut niet samen kunnen (tenzij samen opgegroeid). Hoor ik maar zelden een fokker uitdrukkelijk aan een toekomstige klant zeggen.
Je hond is ook nog jong dus het zal sowieso wel verbeteren, maar ideaal is de situatie niet. Ze laat merken dat ze niet gelukkig is zo. Lijkt voor ons niets om 3x week paar uurtjes alleen te blijven, maar hun beleving is zo anders. Mijn tjech kon gerust 8 uur aan een stuk huilen en met de kennelpoort rammelen![]()
Hopelijk vind je een oplossing, suc6

beatje schreef:Je vertrouwt niemand met je hond,dus moet ze maar weg kwijnen.
Er zijn best mensen die ook goed voor jou hond kunnen zorgen en misschien moet je je eigen Ego eens op zij zetten in het belang van je hond.
Duhelo schreef:Ik vertrouw de hond idd niet met vreemde. Ze kan erg raar uit de hoek komen.
En ik wil niet dat als ze eens hapt of pitst, raad wat ze er mee doen.
Kwa kaliber is dit ook geen golden retriever ofzo he. Die hond springt letterlijk over je heen en heeft de kracht van een trekpaard.
De familie dat ze kent (mijn ouders, schoonouders, poetsvrouw) zijn allemaal geen probleem.maar vreemden zal ze mss uiteindelijk wel accepteren, maar ik weet niet wat ze zou doen als we er niet bij zijn. Waaks is ze nl wel heel erg.
En de hond heeft inderdaad niks aan de tijden in de kennel, maar niet iedereen heeft de luxe om hele dagen thuis te zijn voor hun hond, als ik haar eten wil geven moet ik wel gaan werken. En ik zou ze dolgraag meenemen naar het werk, en mss is er daar in de toekomst ruimte voor,maar dat is ook nog absoluut niet zeker(eerder niet dan wel)
Veel meer aan aandacht en beweging kan ik maar moeilijk nog gaan inpassen.
Drie dagen gaat ze letterlijk overal mee naar toe, de overige dagen geven we haar zoveel mogelijk aandacht en beweging als dat we thuis zijn.en ik heb extra momenten geregeld in de dagen dat we niet thuis zijn.
Ik vraag mij echt af hoe iemand anders dat doet met werk en honden? Of neemt iedereen gewoon er twee, en maakt dat direct alles goed?