Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) een filter in en er schijnt nooit zonlicht op de bak.
. Beetje alg (hangt er wel vanaf welke) is ook een teken van goed water.

Kan ik wel dan morgen gewoon meer grond ingooien (om de planten beter te kunnen planten)? Of zijn daar ook speciale eisen voor?
Maar deze gelukkig wel weggekregen
onze bak groeit ondertussen dicht. 
. Let er wel op dat je hem op een stuk hout of een steen bind, in grind of zand gaat hij dood.
Filter ziet er goed uit
Die is dan gewoon sterk genoeg voor mijn bakje? (En dan bedoel ik echt stk genoeg, die wat ik nu heb is dat in theorie ook maar ik twijfel er toch aan
)
En ze schijten een pak meer

Ik vind ze op zich wel leuk, maar niet zo praktisch
Zou nu ook graag een leuk schooltje ofzo erin willen maar dat kan niet owv ... maar ze weg doen kan ik toch ook niet, ik koop dieren voor het leven, ookal gaat het niet altijd zoals je zou willen, zelfs vissen blijkbaar...
. Volgensmij heb ik ook allemaal mannen want ze hebben alleen de eerste twee weken geknord en daarna nooit meer. Mja wat doe je ermee he. Op marktplaats zetten?? Zijn er mensen die daar uberhaupt op reageren?? Straks worden ze aan de piranha's ofzo gevoerd
. Als het iemand zou zijn die ik kende zou ik ze nog wel weg durven te geven maar bij vreemde ben ik echt bang dat het idioten zijn die nog net het verschil tussen zoet en zoutwater weten
[***] schreef:10% is een halve emmer per week? Waarom zou dit beter/een oplossing zijn?
(en die wat er nu werkt neemt niks terug). Dus ik heb geen idee hoe ik er vanaf zou kunnen geraken, en zou inderdaad ook schrik hebben dat ze slecht terecht komen 
Ik neem het mee met de rest van de tips 

Heb ook het idee dat als er teveel zooi in de pomp/filter komt dat dan mijn aquarium vuil wordt, dat is echt op een dag of 2 dat het van mooi naar enorm veel rotzooi gaat ... dus had nu eigenlijk het idee om de pomp elke week sowieso schoon te spoelen (onder kraanwater, die zooi die daarin zit moet echt niet mijn aquarium in
en als ik geen water uithaal kan ik het daar niet in doen natuurlijk).
) maar de rest wel. Verder elke week (ongeveer) nieuwe wat in de filter en 1x per maand nieuw koolstofblokje. De rest kom ik niet aan, muv af en toe eens afspoelen als er echt veel zooi aan hangt. Steentjes doe ik met de stofzuiger om het oppervlakkige vuil weg te krijgen, maar verder doe ik daar niks aan.