Hoeveel speling tussen enting hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:13

elenaMM77 schreef:
daarnaast.. iemand die een hond met een mindere weerstand heeft, zijn hond netjes heeft laten enten kan behoorlijk de dupe worden van een ander die denkt 'ach, het is maar een beetje kennelhoest, daar ent ik niet voor'.

Dat klopt zowieso niet, want ook een ingeënte hond kan kennelhoest krijgen. En dat het een vrij simpel virus is klopt ook, alleen uitzonderlijke gevallen worden er echt ziek van. (vergelijk het met griep, is ook niets bijzonders maar kan voor oude of zwakke mensen toch een probleem zijn)
De vergelijking met kinderen kan inderdaad niet, het zijn geen kinderen en de situatie is heel anders.

De entingen die nu gegeven worden zijn gewoon onnodig, van veel is al aangetoond dat ze veel langer werken dan een jaar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:18

Bij mijn hond nemen ze bloed af om te kijken in hoe in verre ze nog beschermd is. Volgens mij is ze zo,n 3 jaar geleden voor het laatst geènt.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:47

elenaMM77 schreef:
Esther schreef:
..
Dat hondenscholen het nog steeds eisen is omdat ze er niet over nadenken, ze denken zo bescherming te bieden aan de honden die komen. Bij mijn hondenschool accepteer ik ook titeruitslagen en vraag geen weil of kennelhoest. Kennelhoest is niet meer dan een griepje waar ze een paar dagen hangerig van zijn. Net of honden alleen wat oplopen op een hondenschool, hoe zit het op de uitlaatveldjes?

In geval van TS zou ik de hond nog wel een keer laten enten en over 3 jaar als de enting afloopt laten titeren.

ik sprak ook over uitlaatveldjes..
En over kennelhoest moet ik je toch teleurstellen, als dat goed heerst kunnen honden echt doodziek ervan worden.

ik had een best sterke gezonde hond, en een vader met dezelfde insteek.. al die entingen, overbodig.. hij heeft bijna het loodje gelegd bij een epidemie die uitbrak en in het park overgedragen werd. Sindsdien onderschat ik zulke geintjes echt niet meer..

daarnaast.. iemand die een hond met een mindere weerstand heeft, zijn hond netjes heeft laten enten kan behoorlijk de dupe worden van een ander die denkt 'ach, het is maar een beetje kennelhoest, daar ent ik niet voor'.

Ik hoor overigens regelmatig dat honden die wel ingeënt zijn tegen kennelhoest meer last hebben als ze besmet worden dan honden die niet geënt zijn..

Mijn entbeleid komt niet uit de lucht vallen, dat is in overleg met een dierenarts die zich meer verdiept heeft in entingen en ellende die daaruit voortkomt. Mijn honden zijn getiterd en hebben dus voldoende antistoffen, daarmee zijn mijn honden dus geen risico om andere honden te besmetten. Kan ik ook voor mezelf niet verantwoorden omdat ze meelopen met de uitlaathonden, tijdens de wandellessen en mee zijn naar de workshops die ik geef.

_Micha_

Re: Hoeveel speling tussen enting hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 15:35

Maar wat dan, neem je de uitslag van de titelbepaling mee naar de club/waar je ook heen gaat en waar het vereist is?

Naar de UK gaan we trouwens niet, meer zuidelijk. Maar dan zorg ik uiteraard dat alles ruim van te voren goed uitgezocht is en klopt.