Exo knaag houten 2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:11

Hey Maeve & carr_friesje, het halve muizenforum heeft zich hier al gemeld zie ik :P (Ik ben Denise--)

Ik wil ook gaan! Ik ga dan voor de muizen, maar alle andere dieren worden ook uitgebreid bekeken :)

Knudd

Re: Expo knaag houten 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:13

Dit is dicht bij huis! Ik ben niet echt geïnteresseerd om met beestjes thuis te komen, maar wel misschien met nieuwe spulletjes.
Is daar veel van te zien op deze expo? Kraampjes met toebehoren voor knaagdieren? Want 10 euro entree en geringe aanbiedingen is wel zonde van het geld...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:18

Ik wil er ook een keer heen maar de drukte houd mij tegen, het schijnt echt schuifelen te zijn en lange rijen bij binnenkomst.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:19

Eens gaan nadenken of ik daar heen wil... Het is de combi van het knaag gedeelte en de reptielenbeurs, dus wel erg leuk, maar daar ergens willen we ook de verjaardag van DL vieren... Dilemma... :wow:

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:20

lange rij wel, maar ik vond dat er binnen genoeg loopruimte was! dat viel me echt mee! er waren brede gangpaden tussen de kraampjes en het is een grote ruimte zodat je toch de ruimte had. bij het terraria gedeelte erlangs was het daarin tegen wel erg schuifelen ja, daar was ik ook zo weer weg.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:39

Drukte was idd voornamelijk de ingang, knaagdierengedeelte was heerlijk rustig en de reptielen smorgens ook nog wel, nou waren wij er ook vroeg en later werd het toch wat drukker... maarja dan zijn de leukste muisjes ook al weg :')

En Niece wat grappig! Dat we ook allemaal paardenliefhebbers zijn, haha :-P

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:41

Ik ga waarschijnlijk ook weer heen! (Ondanks dat ik afgelopen december ook geweest ben.) Ga dan wel voornamelijk voor de reptielen, maar loop ook altijd langs de knaagdieren!

Honden zijn niet toegestaan.
Kaartje is €10,- en in de voor verkoop €11,10 maar dan hoef je niet in de lange rij buiten te wachten. Parkeren is gratis.

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:50

Ik ben er ook weer te vinden. Niet zozeer voor de dieren ( al kwam ik de laatste keer wel met een rat thuis :') ) vooral voor de spullen en lekker overal neuzen!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:12

Leeft iedereen hier nog? :=

Vind het wel een goed initiatief van de NKV nu.
Normaal moet je lid zijn om mee te doen aan de keuringen maar nu kun je éénmalig als niet lid voor 5,- meedoen aan de keuring.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:38

Ja! :D Het is al bijna, tijd gaat snel! Leuk, heb er zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:09

O dat is zeker leuk!

Ik heb toch besloten om niet te gaan, het is zo dicht op juni en juni komt mij een stuk beter uit :)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:43

Hou je er rekening mee dat de beurs in juni een stuk kleiner is?

Ik vermoed dat je in april een veel ruimere keuze hebt in muizen.
In mijn beleving is april de grootste, gevolgd door december.

Ik ga er ook weer heen :D Ik ga voor muizen en misschien een cavia erbij (die zitten er de laatste jaren niet veel dus dat is afwachten).
Als ik echt een mooie hamster zie dan gaat ie ook wel mee, maar in principe heb ik momenteel genoeg hamsters.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:10

Hallo :D

Was al benieuwd of er meer mensen zouden gaan!

Ik kom (en zo te lezen als eerste) voor de andere beestjes.
Ik en mijn vriend zijn op jacht voor daggekko's. En eventueel nog iets voor het terrarium voor hen of het terrarium van de gifkikkers.

Al is het terrarium voor de gekko's op het moment nog in aanbouw. De grote jacht op het moment is nog de bamboe. Dat valt namelijk flink tegen om de vinden.

Ik vond vorig jaar het knaagdier gedeelte wat tegenvallen trouwens, kleiner dan ik had verwacht. Zal nooit vergeten dat ze toen roofvogels in dezelfde zaal hadden gezet }:0

xDenies

Re: Exo knaag houten 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:13

Ik ga ook :) Ooit in december erg tegengevallen dus ben benieuwd hoe het nu is.

Tip voor mensen die dieren over willen nemen; doe dit alsjeblieft van te voren afspreken met een fokker. Het is nu veel strenger mbt de gezondheid om de dieren binnen te krijgen :) En als je van te voren regelt met een fokker dan weet je ook dat het goed zit.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:31

Inderdaad Denies!
En niet alleen vanwege de gezondheid....
Als je je muisjes op de exo zelf verkoopt (ook al heb je dat van tevoren afgesproken), wil de organisatie ook nog een deel van de verkoopprijs vangen.

Staat in de regels dat er uitsluitend via de organisatie verhandeld mag worden :\

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:22

Serieus? Oh dat wist ik niet, bizar hoor! Ik regel het wel fijn op de parkeerplaats ...

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:51

Nou ja het is op zich wel te begrijpen. Mensen betalen netjes voor een tafel en als jij dan zonder tafel je dieren verhandelt is dat niet eerlijk. Dat is wat anders dan dat de organisatie een deel van de verkoopprijs zou willen hebben.
Zonder mensen die een tafel huren kan het evenement niet bestaan.

Als ik dieren meeneem dan is het van fokkers die een tafel hebben. Heb niet zo'n zin in gedoe op de parkeerplaats, tijd in de gaten houden, etc.

Ze hebben altijd roofvogels bij de knaagdieren dus dat zal nu ook wel weer zo zijn. Ik vind het ook wel wat apart.

Denies was die keer in december lang geleden? Naar mijn idee was december eerst veel kleiner dan april maar is het verschil de laatste jaren wel kleiner geworden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:54

moonsparkle schreef:
Ik wil er ook een keer heen maar de drukte houd mij tegen, het schijnt echt schuifelen te zijn en lange rijen bij binnenkomst.

Gewoon een kaartje kopen in de voorverkoop dan kun je zo naar binnen.

Ik wil op zich ook wel weer (gewoon om even rond te kijken) maar met het OV is het echt een ramp helaas.

Roofvogels waren er vorige keer niet trouwens.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:57

Heel leuk voor de wat grotere fokkers dat ze een tafel huren.

Maar ik, en vele met mij, hebben slechts een aantal muisjes voor de verkoop die vaak van tevoren al gereserveerd zijn.. Dus dan zou ik een tafel huren, om 10:00 binnenkomen, al m'n gereserveerde muisjes aan hun nieuwe eigenaren overhandigen en dan de rest van de dag met m'n kont achter een dure, LEGE, tafel gaan zitten turen..
Nou sorry, maar dat ga ik dus echt niet doen :')

Tafels zijn voor de verhuur van grotere fokkers & (web)shops voor knaagdiertoebehoren... Niet voor de hobbyfokkers die incidenteel een nest hebben en misschien 5-10 muisjes voor de verkoop heeft.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:58

Fiffill schreef:
Gewoon een kaartje kopen in de voorverkoop dan kun je zo naar binnen.

Ik wil op zich ook wel weer (gewoon om even rond te kijken) maar met het OV is het echt een ramp helaas.

Roofvogels waren er vorige keer niet trouwens.

De roofvogels zouden wel komen maar waren er niet vanwege de vogelgriep die destijds heerste.

Kaartje kopen is zeker een aanrader!
In de knaagdierhal is het niet schuifelen, in de reptielenhal wel. Bij de reptielenhal is het vaak ook erg benauwd :\
Het is inderdaad erg jammer dat het zo slecht te bereiken is met OV.
Ik heb het wel eens gedaan maar ik ben erg blij dat ik er tegenwoordig met de auto heen kan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:04

Ik heb het wel vaker gedaan maar de laatste keer (vorig jaar of 2 jaar terug, weet het niet meer ik ben de laatste 2x met de auto meegereden met iemand) was het echt absurd. Stonden we daar met een hoop mensen bij de bushalte komt daar een busje aan waar max 8 personen in konden. Echt waardeloos. Die buschauffeur had het ook al helemaal gehad natuurlijk, want iedereen zat tegen haar te klagen en zij kon er ook weinig aan doen. De organisatie had niks doorgegeven aan Connexxion en op zondag rijdt daar dus zo'n klein busje een keer in het uur of halfuur want normaal komt er natuurlijk geen hond. Heb uiteindelijk een taxi moeten nemen met een stel mensen die daar ook stonden want ik ga niet een uur staan wachten en hopen dat je dan wel in het busje past.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:50

Temeraire schreef:
Nou ja het is op zich wel te begrijpen. Mensen betalen netjes voor een tafel en als jij dan zonder tafel je dieren verhandelt is dat niet eerlijk. Dat is wat anders dan dat de organisatie een deel van de verkoopprijs zou willen hebben.
Zonder mensen die een tafel huren kan het evenement niet bestaan.

Als ik dieren meeneem dan is het van fokkers die een tafel hebben. Heb niet zo'n zin in gedoe op de parkeerplaats, tijd in de gaten houden, etc.

Ze hebben altijd roofvogels bij de knaagdieren dus dat zal nu ook wel weer zo zijn. Ik vind het ook wel wat apart.

Denies was die keer in december lang geleden? Naar mijn idee was december eerst veel kleiner dan april maar is het verschil de laatste jaren wel kleiner geworden.

Was in 2013. Maar ook mede door het slechte ov hoor. Precies wat filfill zegt. Ik stond samen met vriendin als 1e bij halte... maar tegen 30man kon ik niet op en kon nog eens 1.5 uur in de ijskou wachten....

Mijn dieren komen gewoon via een fokker.. maar op de parkeerplaats scheelt een hoop gedoe met extra bijkomende kosten.
Overigens zitten er ook genoeg 'brood/groot' fokker met tafels dus dan spreek ik liever af dan zomaar bij jan en alleman wat weg te pakken.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:37

Fiffill dat is echt waardeloos inderdaad :\
Toen ik met de bus ging kwam er wel een normaal formaat bus maar ook daar paste lang niet iedereen in. Gingen die bussen niet maar 1 keer in de 2 uur?
Fijn dat je een taxi kon nemen.

Ik snap best dat je geen tafel hebt als je maar een paar dieren hebt. Dat is logisch. Ik snapte alleen de negatieve opmerking richting de organisatie niet dus vandaar mijn toelichting.

Ik hoop dat het nu niet tegen valt Denies! Volgens mij was in 2013 december nog wel vrij klein dus ik hoop dat je verschil merkt deze keer.
Ik koop niet zomaar wat bij jan en alleman, ook op de beurs kan je de goede fokkers wel van de minder goede onderscheiden. Maar ik ga er maar van uit dat je dat algemeen bedoelde en niet tegen mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:47

Dat de beurs in juni kleiner is, weet ik. Tenminste vergeleken december! Hoewel ik vorig jaar in juni het aanbod qua muizen groter vond dan tijdens december.. Of dat komt doordat ik afgelopen december gericht op zoek ging naar een kleurslag.

Fijn dat jullie meedenken! Alleen de beurs in april komt voor mij echt te vroeg.. :)

Heel veel plezier voor de mensen die wel gaan :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:19

Temeraire schreef:
Ik snap best dat je geen tafel hebt als je maar een paar dieren hebt. Dat is logisch. Ik snapte alleen de negatieve opmerking richting de organisatie niet dus vandaar mijn toelichting.

Ik hoop dat het nu niet tegen valt Denies! Volgens mij was in 2013 december nog wel vrij klein dus ik hoop dat je verschil merkt deze keer.
Ik koop niet zomaar wat bij jan en alleman, ook op de beurs kan je de goede fokkers wel van de minder goede onderscheiden. Maar ik ga er maar van uit dat je dat algemeen bedoelde en niet tegen mij.

Niet persoonlijk, maar wel op dit stukje wat je zegt:
'Als ik dieren meeneem dan is het van fokkers die een tafel hebben. Heb niet zo'n zin in gedoe op de parkeerplaats, tijd in de gaten houden, etc.'

2013 was inderdaad vrij klein. Maar de 2,5 uur die ik in de kou heb moeten staan wachten bedorf voor
mij absoluut de pret. Ik heb winterbenen en heb daar dus echt staan sterven van de kou en werd ook
niet meer warm ...

Met zo'n evenement vind ik dat je genoeg bussen o.a moet inzetten :) Of iig groot genoeg!