Help hond blijft veel te mager iemand tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 10:32

annepaardoes schreef:
Is de hond een stresskipje? Stress vreet ook energie.

Daar heb ik ook heel erg aan gedacht omdat ze vele uren per dag besteed aan het "jagen" op de katten.... maar dat lijkt puur spel te zijn.

met haar ouders en broer en zussen is er ook nog contact

moeder was ook niet heel "dik" en haar broertje is ook wat aan de slanke kant. lijkt dus wel beetje in de fam te zitten....

Poosje81

Re: Help hond blijft veel te mager iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:38

Zogende teef met 7 pups aan de tiet, zelf ook nog eens heel werklustig en enthousiast, viel ook wat in tijdens zogen. Op Cavom pup gezet en op een gegeven moment zelfs moeten indammen qua inname, ze werd vadsig (tijdens het zogen)!

Mijn ervaring met Cavom is als dikmaker dus erg goed!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:45

Wij hebben een labrador van nu 2, bijna 3. Totaal ander ras, maar goed.
Hij is echt 2 jaar lang veel te mager geweest, ook helemaal binnenstebuiten gekeerd, nooit wat gevonden. Nu sinds 3 kwart jaar pas mooi op gewicht. Waar het aan gelegen heeft, is nog steeds een raadsel. Qua voeding hebben we zowat alles geprobeerd wat er maar mogelijk was... Nu krijgt hij Caro Croc, en blijft hij eindelijk netjes op gewicht. Misschien is het gewoon de aard van het beestje..

Edit: Cavom hebben wij slecht ervaring mee. Maar iedere hond is natuurlijk anders.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:46

Het komt inderdaad echt van mams, alleen zij schommelde veel meer in gewicht. Ze was periodes net zo dun als Zavijah maar ook periodes wat dikker. Sinds het nest en castratie(met 3,5 jaar) is ze eindelijk stabiel op gewicht en dat is het enige wat ik nog kan bedenken wat zou kunnen helpen. Geef haar in ieder geval nog de tijd om volwassen te worden.

wat je in ieder geval echt niet moet doen is 24/7 eten aanbieden, ze zal niet de eerste in haar familie zijn die zich letterlijk doodeet

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:27

Maar ik heb je nog steeds geen antwoord op de vraag zien geven: waarom geef je niet simpelweg meer voer?
Hoeveel gram krijgt ze nu?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:34

Ik heb een volle duitse herder, maar nu ook heel erg moeilijk op gewicht te houden.
300 euro verder bij de dierenarts met allemaal kwalen en we hebben haar binnenstebuiten gekeerd maar niks bijzonders te vinden.

Om haar door een hele slechte periode heen te trekken adviseerde de dierenarts rijst als dikmaker er bij, dat heb ik even gegeven als snelle dikmaker (2 weken of zo) en nu over op carocroc comfort en nu is ze nog wel dun maar niet meer broodmager. Voelde me niet echt prettig bij lange tijd geven van rijst maar daar is ze wel een paar kilo van aangekomen toen ze het echt even nodig had.
Hond is wel een erge stresskip.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:49

Als de hond lichamelijk niks mankeert zou je schapenvet kunnen proberen.
Ik heb in een groot hondenhotel gewerkt en daar gaven wij het standaard als een hond weken op vakantie was en door alle stress en beweging sneller af viel.
Het is echt puur als vet te geven gewoon door het voer, maar volgens mij is het tegenwoordig ook in vloeibare vorm te verkrijgen.
en heeft niet alleen op het gewicht effect maar ook op de vacht e.d.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:52

Is de hond ook niet ergens allergisch voor? Wormkuur, vlooienspul?

missymbJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:57

Wij hebben een herderxstasfford en was ook vrij schriel, veel energie en schrokte altijd zijn bak leeg, we zijn toen 3x per dag gaan voeren en hebben hem een schrokbak gegeven en uiteindelijk over gegaan op Cavon, dit laatste heeft het echt super goed geholpen, ik denk dat het best waard is om het eens te proberen zoals je leest zijn er meerdere die hier goede ervaring mee hebben ;)
Succes in iedergeval!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:58

heeft hij geen lintworm?Omdat hij dus ook zo schrokt dus echt honger heeft.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:01

Heb je al eens geprobeerd om haar meer voer te geven ? Dus bijv 1/3 erbij en kijken wat dat doet met haar gewicht? Soms kan dat de oplossing zijn
en dat dan over 3 maaltijden verdelen ipv 2. En verder haar tussendoortjes + vlees ook gewoon zo blijven geven als normaal.
Soms zien we dat dit de oplossing is bij honden met een snelle stofwisseling.
Als je alles al geprobeerd hebt en ze verder goed in haar energie zit het er gewoon bij laten. Sommige mensen blijven ook mager ondanks dat ze alles eten wat los en vast zit.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:07

Eén van mijn herders had hetzelfde, cavom voeren was de enige manier om haar op gewicht te houden.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:16

xSCWx schreef:
Maar ik heb je nog steeds geen antwoord op de vraag zien geven: waarom geef je niet simpelweg meer voer?

Maar eigenlijk moet je voeren op gevoel. Heeft de hond meer nodig? Dan geef je meer.
Ik ben nooit afgegaan op de grammen die op een pak staan want geen enkele hond is hetzelfde. Alles hangt af van karakter, beweging en spijsvertering.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:22

Haar moeder kon ik zo veel voeren als ik wou, het kwam er vanachter allemaal weer uit maar dikker werd ze niet.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 20:59

danzzz schreef:
xSCWx schreef:

Maar eigenlijk moet je voeren op gevoel. Heeft de hond meer nodig? Dan geef je meer.
Ik ben nooit afgegaan op de grammen die op een pak staan want geen enkele hond is hetzelfde. Alles hangt af van karakter, beweging en spijsvertering.

Ik heb samen met de dierenwinkel gesproken met de mensen van jarco. omdat dit dus een geperste brok is en uit elkaar valt waardoor het volume groter wordt kan je dit dus niet onbeperkt gaan voeren....
ze krijgt hier nu al op een dag verdeeld het maximum van... hier meer van voeren is kans op maagtorsie en maagdraaiing. en ze krijgt in principe al een 3e maaltijd in de vorm van vers..... en dat gaat niet om een bakje van 250 gram maar kan goed 1 tot 1,5 kilo zijn.

Dus simpelweg meer voeren.... ik denk dat we die grens al bereikt hebben.

wormen is ook op getest en ze wordt met verschillende merken ontwormt dus dat lijkt me vrij onlogisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:12

Wij voeren onze honden al jaren cavom. Zijn allen perfect op gewicht. Eentje hielden we expres wat schraler.

De labrador en mechel krijgen allebei ongeveer 400 gram per dag.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:23

heeft de dierenarts weleens gedacht aan een pancreas die niet naar behoren werkt?

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:25

Ik zag dat het recept van satin balls al gegeven was, dit lijkt me wel het proberen waard.

Ik vind de reactie van de dierenwinkel raar, geperste brok valt uit elkaar dus volume wordt groter? En brokken die in de maag volzuigen dan? Daar wordt juist het volume groter van.

Mijn inziend toch eens meer gaan voeren, beter nog de satin balls proberen :)

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 21:59

atilla schreef:
Ik zag dat het recept van satin balls al gegeven was, dit lijkt me wel het proberen waard.

Ik vind de reactie van de dierenwinkel raar, geperste brok valt uit elkaar dus volume wordt groter? En brokken die in de maag volzuigen dan? Daar wordt juist het volume groter van.

Mijn inziend toch eens meer gaan voeren, beter nog de satin balls proberen :)

satin balls ga ik inderdaad even proberen.

Meer voeren als nu ga ik niet doen. dit is wat de fabrikant aangeeft als max voor een dag.. lijkt me toch wel dat ik er van uit mag gaan dat hun dat niet voor niks aangeven en of dat nou verdeelt wordt over 2 3 of 4 voerbeurten maakt niet uit. Heb dit express door gevraagd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:01

maar als een paard te mager is ga je die toch ook meer voeren dan de richtlijnen?
Ik geloof dat ik hier iets niet begrijp?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:03

Ik begrijp ook niks van dit topic? Alles wat als tips en advies wordt aangedragen dat is niet goed en er mag niks veranderd worden en niet meer gevoerd. Dus ik zou echt niet weten hoe je die hond dan dikker wilt krijgen? Dat gaat ons vanaf het beeldscherm ook niet lukken hoor.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 22:17

ze krijgt al veel meer dan de richtlijnen dat is wat ik bedoel... volgens de richtlijnen zou ze maar 1/3 mogen hebben van wat ze nu krijgt. Hier zijn we al ver overheen. Wat de brokken betreft mag er niet meer gegeven worden. Dit advies komt dus ook niet vanaf de zak. De DA heeft ook gekeken naar wat ze krijgt en ook die zeggen dat het niet slim is om de totale dagportie brokken groter te maken.
ze krijgt dus 2 keer per dag haar brokken en daartussen is dus nog ruimte voor een vrij in te vullen "snack" vers

tips en advies wordt dus wel zeker naar gekeken.
Het punt is ook dat ze de kans moet krijgen op de brokken. Iedere week een andere brok gaat ook zeker geen verbetering geven.

Staan zat tips in die ik zeker wil gaan testen alleen moet ik even gaan kijken hoe ik dat in ga vullen.

De Satin balls ga ik morgen met haar starten als "koekje" tussendoor

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:27

Wij hebben een border collie, buitenhond. Hij is ook altijd mager geweest, ook gezond en al het voer uitgeprobeerd. Nu is hij iets bij gekomen, is nu 6 jaar. Maar niet veel, niet dik te krijgen. Hij krijgt z'n brokken, en alles wat onze kindjes laten liggen. (korsten van het brood, fruit (peer,banaan,appel) wat over is van het avond eten, enz.)
succes, wij hebben het maar geaccepteerd.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:34

Krijgen de honden bij elkaar te eten of apart? Staat er iemand (mens) bij als ze eten? Zoals al eerder aangegeven is kost stress energie en schrokken is een symptoom van stress. Onze slechte eter at of niks of schrokte, maar nu ze apart te eten krijgt en ook door ons met rust gelaten wordt is ze langzamerhand rustiger gaan eten. De oefening 'iets lekkers bij het eten in gooien' heeft ook geholpen met het schrokken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:39

Ik ga er even van uit dat wormen, pancreas enz. getest is?

Heb hier een hond die enorm veel energie heeft en daardoor veel stress. De eerste twee jaar was ze ook veel te mager en bestond uit bot en vel om het zo maar te zeggen. Er gingen grote hoeveelheden voer in. Na het eerste jaar puppyvoer overgezet op RC voor de DH maar bracht niks. Ben haar toen Josera High energy gaan voeren en dat was de juiste zet. Ze kreeg eindelijk genoeg binnen om om te zetten en binnen 3 weken zag ze er heel anders uit. Durfde het eest niet aan ivm nog meer energie maar dat gaat prima. Ze is nu prima op gewicht en ziet er top uit. En krijgt ook geen mega grote hoeveelheden meer. Wij voeren overigens altijd water bij de brokken om schrokken tegen te gaan.