Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
drawerlover schreef:Aha bedankt. Maar onze hond is wel al 8. En ik heb de grootste band met de hondjes en vooral met Sies. Max begrijpt wel wat ik bedoel maar hij wordt gewoon boos als je hem tikt. Hij stopt meestal daarna wel. Maar hij heeft wel een vergroeide poot dus veel wandelen zal niet gaan. In de zomer doet hij het wel een stuk minder. Dan kan ik wel wat meer doen met hem. Bedankt

annepaardoes schreef:drawerlover schreef:Aha bedankt. Maar onze hond is wel al 8. En ik heb de grootste band met de hondjes en vooral met Sies. Max begrijpt wel wat ik bedoel maar hij wordt gewoon boos als je hem tikt. Hij stopt meestal daarna wel. Maar hij heeft wel een vergroeide poot dus veel wandelen zal niet gaan. In de zomer doet hij het wel een stuk minder. Dan kan ik wel wat meer doen met hem. Bedankt
Dat de hond 8 is maakt niets uit. Het spijt mij dat ik het moet zeggen, maar uit je verhaal blijkt niet dat je zo'n goede band met je hond hebt. Jij geeft de hond wel eens een tik en hij vind het nodig om tegen jou te grommen en dat heeft een gegronde reden. Dat straalt niets uit van het hebben van een goede band met je hond.
Als je hond fysiek minder inspanning kan leveren door zijn vergroeide poot (hij heeft daar last van trouwens?) ga dan hersenwerken met je hond. Zie http://www.hersenwerkvoorhonden.nl en hun Facebookpagina. Er zijn 1000 en 1 hersenwerkjes die je kan doen met je hond. Stop met het fysiek corrigeren van je hond en ga je inlezen over hondengedrag zodat jij je hond beter gaat begrijpen.
Froukje1993 schreef:Maar waarom worden ze in vredesnaam niet gewoon uitgelaten in de winter?
En dat ''tikken'' moet je helemaal per direct mee stoppen, want ik geef hem groot gelijk als hij je de volgende keer wel goed hard bijt! Als ze niet reageren op een stemcommando kun je die ''band'' ook wel vergeten..
Laat hem maar gewoon eens 3x per dag een half uur uit, dan is dat likken ook al een heel stuk minder.