Hond likt mand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

silversomali

Re: Hond likt mand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:11

Ik heb echt medelijden met jullie hond. Hij wordt duidelijk niet begrepen en zoals hierboven al vermeld wordt er niet voorzien in zijn basisbehoeftes. Logisch dat hij zich zo gedraagt. Ga alsjeblieft wat met je hond doen, wandelen en naar een hondenschool om jullie kennis te vergroten. Heel sneu

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:14

met veel likken aan een poot/mand maakt een hond endorfines aan,daardoor voelen ze zich gelukkiger...het is een zeer zelf belonend gedrag dus.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 16:36

Aha bedankt. Maar onze hond is wel al 8. En ik heb de grootste band met de hondjes en vooral met Sies. Max begrijpt wel wat ik bedoel maar hij wordt gewoon boos als je hem tikt. Hij stopt meestal daarna wel. Maar hij heeft wel een vergroeide poot dus veel wandelen zal niet gaan. In de zomer doet hij het wel een stuk minder. Dan kan ik wel wat meer doen met hem. Bedankt :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:05

drawerlover schreef:
Aha bedankt. Maar onze hond is wel al 8. En ik heb de grootste band met de hondjes en vooral met Sies. Max begrijpt wel wat ik bedoel maar hij wordt gewoon boos als je hem tikt. Hij stopt meestal daarna wel. Maar hij heeft wel een vergroeide poot dus veel wandelen zal niet gaan. In de zomer doet hij het wel een stuk minder. Dan kan ik wel wat meer doen met hem. Bedankt :)

Dat de hond 8 is maakt niets uit. Het spijt mij dat ik het moet zeggen, maar uit je verhaal blijkt niet dat je zo'n goede band met je hond hebt. Jij geeft de hond wel eens een tik en hij vind het nodig om tegen jou te grommen en dat heeft een gegronde reden. Dat straalt niets uit van het hebben van een goede band met je hond.
Als je hond fysiek minder inspanning kan leveren door zijn vergroeide poot (hij heeft daar last van trouwens?) ga dan hersenwerken met je hond. Zie www.hersenwerkvoorhonden.nl en hun Facebookpagina. Er zijn 1000 en 1 hersenwerkjes die je kan doen met je hond. Stop met het fysiek corrigeren van je hond en ga je inlezen over hondengedrag zodat jij je hond beter gaat begrijpen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 19:52

Ik zal kijken naar dat hersenwerk. Wat betreft dat grommen doet hij bij iedereen wat voor band je er dan ook mee hebt. Als ik in mijn vingers knip weet hij heel goed dat ik hem wil aaien en komt hij mooi maar mij toe. Vraag ik hem om een pootje dan geeft die ook braaf een pootje en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als wij eten doet hij het voornamelijk. Ik zei vandaag maxje kom, kom gauw. (Betekend kom vlug) mam zei laat hem. (Ja ze weten van dit topic) ik knipte in mijn vingers en daar kwam hij aan en toen aaide ik hem en toen heeft hij er niet meer aan gezeten. :)
Dus ik denk dat het inderdaad gewoon pure verveling is.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 11:16

annepaardoes schreef:
drawerlover schreef:

Dat de hond 8 is maakt niets uit. Het spijt mij dat ik het moet zeggen, maar uit je verhaal blijkt niet dat je zo'n goede band met je hond hebt. Jij geeft de hond wel eens een tik en hij vind het nodig om tegen jou te grommen en dat heeft een gegronde reden. Dat straalt niets uit van het hebben van een goede band met je hond.
Als je hond fysiek minder inspanning kan leveren door zijn vergroeide poot (hij heeft daar last van trouwens?) ga dan hersenwerken met je hond. Zie http://www.hersenwerkvoorhonden.nl en hun Facebookpagina. Er zijn 1000 en 1 hersenwerkjes die je kan doen met je hond. Stop met het fysiek corrigeren van je hond en ga je inlezen over hondengedrag zodat jij je hond beter gaat begrijpen.

Dat hersenwerk doe ik wel eens zie ik nu. Als mijn ouders niet thuis zijn ofzo dan verstop ik soms brokjes en dan mogen ze het gaan zoeken. Dat vinden ze heel leuk

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 11:18

Oke ik heb gisteren even uitgebreid hersenwerk zitten doen. Sies snapt het wel sneller dan max maar dat komt denk ik omdat sies ook een beter reukvermogen heeft. Het is een van de beste jachthonden kwa ras dus daar zal het wel aan liggen. En ze is nog wat jonger dan max. Ik vind het heel grappig om dan te zien dat ze als we klaar zijn nog in een bepaalde schoen gaan snuffelen of er echt niks meer in zit. Max moet dan echt vechten om aan de bodem te komen met zijn platte snoetje. Naar mijn idee vinden de honden het superleuk aangezien ze ook een soort beloningen krijgen. Daarna zijn ze ook lekker moe maar voldaan dus ik denk dat dit iets goeds is. Dankjewel voor de hulp iedereen :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:21

Maar waarom worden ze in vredesnaam niet gewoon uitgelaten in de winter?

En dat ''tikken'' moet je helemaal per direct mee stoppen, want ik geef hem groot gelijk als hij je de volgende keer wel goed hard bijt! Als ze niet reageren op een stemcommando kun je die ''band'' ook wel vergeten..

Laat hem maar gewoon eens 3x per dag een half uur uit, dan is dat likken ook al een heel stuk minder.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 20:17

Froukje1993 schreef:
Maar waarom worden ze in vredesnaam niet gewoon uitgelaten in de winter?

En dat ''tikken'' moet je helemaal per direct mee stoppen, want ik geef hem groot gelijk als hij je de volgende keer wel goed hard bijt! Als ze niet reageren op een stemcommando kun je die ''band'' ook wel vergeten..

Laat hem maar gewoon eens 3x per dag een half uur uit, dan is dat likken ook al een heel stuk minder.

Ze worden wel uitgelaten maar Een heel stuk minder. Meestal laten we ze swinters gewoon buiten. En elke dag anderhalf uur wandelen zal hem niet worden want als de een gaat wandelen moet de ander ook dus we moeten altijd met 2 man zijn en mijn ouders gaan echt niet elke dag anderhalf uur wandelen. Mijn moeder heeft die conditie niet en mijn vader werkt de hele dag. In de zomer wandelen we elke dag minstens een kwartier met ze

Dat tikken valt reuze mee. Wat wil je liever, een tikje of keihard schreeuwen. Dan gaat hij al helemaal bijten. Ik heb trouwens een nieuwe manier ik roep gewoon maxje kom en dan knip ik in mijn vingers dat werkt ook want dan moet ik hem gaan aaien. Beter als likken.

Dat hersenwerk is goed voor ze en dat doe ik zoveel mogelijk en vooral als mijn ouders niet thuis zijn.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:30

Minstens een kwartier! Poeh hè, echt meis, je kunt die hond niets kwalijk nemen.. En waarom kunnen ze niet tegelijk uitgelaten worden door 1 persoon?

Ik hoop voor de honden dat jullie snel gaan inzien dat dit niet de manier is van honden houden, want dit is gewoon zielig.

Lees dit zelf maar eens terug over een aantal jaar..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:45

Minstens een kwartier per dag?! Mijn hemel, sorry als dit misschien hard overkomt maar als het al teveel moeite is om je hond uit te laten, wat hebben ze dan bij jullie te zoeken?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 21:20

Nee want mijn vader kan een van de honden al moeilijk houden laat staan allebei. Max is wel oke maar sies dus niet. En mijn vader leeft al zijn hele leven met honden dus ja... En de honden zijn voor de rest hartstikke gelukkig. Ze worden de hele dag vertroetelt krijgen veel extra's en ze zijn altijd lekker lui net als wij. Vaak lomp. En een van onze honden heeft in het begin heel veel baarmoeder en darm problemen gehad en de andere hond is verkeerd gefokt. De bouw van dat lichaam is niet helemaal goed. En we steunen ze zo snel het nodig is. Echt waar wij doen bijna alles voor onze hondjes. Zo veel als we kunnen. Een van onze honden heeft al meer dan 1000 euro gekost vanwege haar darm en baarmoeder problemen. Anders zou ze er nu al niet meer zijn geweest en kijk wat ze nu een gelukkig leven heeft samen met max. Alleen dat likken is dus een probleempje.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:37

Wat een frustrerend topic.. Onopgevoede honden die geslagen worden en niet uitgelaten worden, waarvan 1 van de honden volgens zeggen ook nog eens een jachthond is. Ik wacht op het volgende topic over een gefrustreerde jacht geopend door TS. Tips zijn er al genoeg gegeven dus ik ga ze ook niet herhalen, de enige tip die ik kan geven is de tips op te volgen die mijn voorgangers voorgedragen hebben.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:55

Of het je 50ste hodn is of je eerste, of je nu 10 euro uitgegeven hebt of 1000. Het zal me werkelijk een worst wezen, als je ze niet te gelijk uit kunt laten heb je ze niet opgevoed en als je daarom vertikt ze uit te laten heeft dat vertroetelen ook geen zin..

Een hond heeft beweging nodig en duidelijkheid, en dat laat beiden zo te lezen nogal wat te wensen over...

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:06

Mijn hond(Maltezer) likte ook regelmatig haar mand ze loopt 3 keer per dag een rondje van een uur of langer en tussen door nog kleine rondjes. Mijn hond is dan wel 13. We weten niet waarom ze het doet we laten het ook en reageren er niet op ze stopt vanzelf.. Nu we ander voer geven is het ook eigenlijk gestopt.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:09

Nu lees ik dat jou vader 1 van de honden niet kan houden je hebt een basset en een Shi thu ofzo wat ik zag op je profiel. Het zijn kleine honden die kan je toch makelijk met ze 2e uitlaten om een grote wandeling te maken in je eentje?
Laatst bijgewerkt door trysteffy op 15-02-15 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:12

Oh, wauw, ik denken dat het om 1 of andere grote hond ging. Is het zo'n kleine swiffer..

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:19

Wauw TS, jullie verdienen het niet om honden te houden, wat een rot smoezen |(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:44

Die honden kunnen echt niet ruiken hoeveel geld jullie aan ze besteden hoor. Maar je geeft het zelf al aan: jullie zijn lui en dat blijkt ook maar uit het feit dat jullie weinig moeite doen om ze beweging te geven. Vertroetelen klinkt wel heel leuk en ideaal maar is niet alles wat een hond nodig heeft. Waarschijnlijk hebben de honden zich maar aan de situatie overgeven en gaan ze maar lui liggen slapen omdat ze toch niets anders hebben te doen.
En nu doe ik nog mijn best om het enigszins tactisch te brengen. Je zegt dat jullie alles voor die honden over hebben maar voor zover ik het lees is dit voornamelijk op materialistisch vlak.

Ohja en by the way: ik heb een bouvier van 12 die nog steeds vol energie en levenslust zit. Die geniet nog steeds van een flinke wandeling of uitgebreid spelen, bejaard of niet. Dat Max "al" 8 is zegt dus niets. Als ik Renzo met rust laat gaat hij ook gewoon liggen slapen maar hij is altijd in voor een spelletje of wandeling. Ga er dus niet automatisch vanuit dat je hond nergens zin in heeft of lui is als hij ligt te slapen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 09:48

WoW wat een tegenslag. Volgensmij stellen jullie je sommige dingen heel anders voor. En volgensmij hebben sommige hier een hekel aan mij maar dat begrijp ik stiekem wel. Weer even ontopic.
Denk je serieus dat een tikje echt slaan is? Een tikje is als hij niet wil stoppen na een paar tikjes wel een beetje harder ja maar een tikje is bij Ons zeg maar tussen slaan en aantikken en doet dus totaal geen pijn. Ja klopt we hebben een basset en een chi chu (ik weet nooit hoe je dat moet schrijven) maar een van onze honden, de basset dus, gaat keihard trekken als die een hond ziet. En dan kan mijn vader hem amper houden. Voor anderen Zal dat makkelijk zijn maar voor ons dus niet. En denk je dat we ons best helemaal niet doen? Ik moet naar school en kom meestal pas om 4 uur thuis en mijn vader moet tot 3 uur werken en wij gaan om 5 uur al eten en dan zijn mijn vader en ik moe en mijn moeder ook want ze heeft de hele dag het huishouden moeten doen. Ik zei toch ook al ik heb een tip gekregen voor hersenwerk te doen en dat doe ik nu zoveel mogelijk en dat vinden mijn hondjes heel leuk. Hebben ze tenminste iets te doen. En ja jullie zullen denken, ze bedenkt overal smoesjes voor, maar het zijn geen smoesjes want als je dit mijn ouders laat lezen zeggen ze zonder twijfel dat het waar is. En we doen ons best om veel te wandelen echt waar. Maar mijn moeder is dus niet zo sportief en kan 2 honden al helemaal niet houden en mijn vader en ik zijn de hele dag weg.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:57

Onze hond heeft ook wel eens fases dat ie zijn mand gaat likken. Geen idee waarom hij dat doet. Verveling lijkt me stug, hij wordt 4 keer per dag uitgelaten en regelmatig mee gespeeld. Soms wilt ie op een gegeven moment niet eens meer mee naar buiten 's avonds voor de laatste ronde, dan moet je hem echt buiten zetten :')

Maar over dat wandelen.. Is er bij jullie geen plek in de buurt waar ze lekker los kunnen lopen en hun energie kwijt kunnen? Ik heb ook geen conditie, maar ik kan wel telkens een half uurtje/45 minuten wandelen met de hond. En conditie kan je snel opbouwen :j
Daarbij is er hier 200 meter verderop een plek waar je de hond lekker los kan laten rennen, vind die van mij heerlijk.
Is dat dan geen optie voor jullie?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:59

Dan moet je je afvragen of jullie de honden nog wel moeten houden. Jullie thuissituatie vind ik echt niet geschikt voor twee honden. :n
En je zegt zelf ook dat jullie lui zijn, dat laat niets aan de verbeelding over. Zin moet je maken, nu worden de honden er de dupe van.
Ik heb geen hekel aan jou want ik ken je niet, maar ik heb wel een hekel aan de manier waarop jullie voor de honden zorgen want daar heb ik nu toch wel een aardig helder beeld van.
Alle redenen/smoesjes die je geeft zijn te weerleggen of een oplossing voor te vinden.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:18

Pff, ik loop regelmatig met 4 honden tegelijk, een duitse herder, twee kruising jachthond en een teckel. De teckel is het 'moeilijkste'. De andere zijn opgevoed en luisteren prima. Zou met twee ook moeten lukken..
Ik denk dat jullie die basset best kunnen leren om bij je te blijven, maar daar moet je wel tijd en moeite in steken. Het beste onder begeleiding bij een hondenschool waar ze werken met positief trainen.

Jullie hebben veel voor de honden over, maar aan hun basisbehoeften voldoen jullie niet. Dat is beweging en lekker rondscharrelen. Waarschijnlijk worden de honden rustiger met uitlaten als ze regelmatig hun beweging krijgen en zijn dan ook makkelijker met wandelen. Maar daar moet je wel even doorheen.

En sorry, jullie komen wel lui over, moe na een dag werk en school, doen jullie na 17 u niets meer dan?
Lekker even wandelen met de honden en uitwaaien vond ik heerlijk na een dag werken, even mijn hoofd leegmaken, want daar kwam de moeheid vandaan, niet van lichamelijk moe zijn.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 11:08

Hallo wij zijn de ouders van drawerlover. Wij lezen al het hele topic mee en we willen even reageren. Drawerlover weet dat niet omdat de dan vaak nog op school zit maar wij wandelen bijna elke dag met de honden dus minstens een kwartiertje. En ik denk dat drawerlover sommige Dingen een beetje verkeerd formuleerd. Daar heeft ze soms wat moeite mee en dat vinden we jammer. Misschien is een verschilletje ook dat de meeste van jullie paarden hebben en dus achteraf wonen in een bos of open vlakte. Wij wonen midden in een dorp. Wij gaan wel vaker naar de peel lekker wandelen. Dat is vaker meer dan een uur. De hondjes worden regelmatig buiten gelaten en dan laten ze alle remmen los. Het is wel degelijk waar dat de vader van drawerlover en drawerlover zelf moe zijn als ze thuiskomen. En drawerlover doet hersenwerk dat weten wij ook en dat vinden de hondjes leuk. Met een tikje bedoeld ze dat we even hem zo aanraken van he stop daar eens mee en ja vaak moet Max dan grommen maar dat doet hij net zovaak bij drawerlover dan bij iemand die max niet kent en bij ons precies hetzelfde verhaal. Ik hoop dat het nu voor iedereen een beetje duidelijker is. Drawerlover zal wel weer verder reageren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:11

Ik vind het wel toevallig dat jullie dezelfde typ- en grammaticafouten maken als TS.
Daarnaast is het op dit forum niet toegestaan dat andere mensen jouw account gebruiken, ook niet ouders. Hier kun je een ban voor krijgen.