Oor kanker bij hond? (Foto's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:00

Amandavd schreef:
Druppels van de kruidvat? Seriously? Niet voor het een of ander, maar ga aub naar de DA. Je hond kan er een scheve kop aan overhouden als je niet fatsoenlijk te werk gaat bij oor problemen.

Druppelen is gevaarlijk als je niet weet wat er aan de hand is....ik ben zeker geen ''dierenarts de deur platloper''....maar oren zijn vrij serieus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:03

Ik moet zeggen dat ik dat ook serieus overweeg om zelf met dr naar de dierenarts te gaan, is het niet dat mn moeder gister via de app liet weten dat ze wel open staat voor een consult om de diagnose en behandelplan aan te horen. Nu wilt ze eerst wat meer voorbereid zijn op wat de ervaringen zijn (vandaar ook dit topic), maar zodra ze terug zijn ga ik gelijk een afspraak plannen bij de dierenarts en rijd ik inderdaad ook mee. Het zou mooi zijn als het inderdaad met druppels weg te werken is, al hielpen de antibiotica druppels van de dierenarts destijds helemaal niks..

Amandavd

Re: Oor kanker bij hond? (Foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:07

Doe je hond een plezier en hou onmiddelijk op met het druppelen van dat oor met die piep druppels van de kruidvat en maak vandaag of morgen een afspraak met de DA. Of blijf jezelf ook rond lopen met pijn in je oor?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:08

Shanna, sorry maar ik kan hier niet bij. Je overweegt het maar omdat je moeder je een bericht stuurt dat ze zelf ook wel eens wil horen hoe of wat ga jij dus niet. En wat is er mis met een belletje van haar volgende week en jij kunt het toch ook duidelijk uitleggen. Dat dier heeft gruwelijke pijn en moet vervolgens nog een dikke week wachten, ik snap het echt niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:13

Stop met druppels! Je kan daarmee ook het trommelvlies beschadigen of te week maken.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:15

Thesserd schreef:
Shanna schreef:
Ze heeft er pijn aan, jeuk (krabt er aan en piept vervolgens van de pijn) en ze schud regelmatig met dr kop. Ook schrikt ze behoorlijk als ze je niet aan hoort/ ziet komen, en blaft ze erg hart en hoog (ik denk omdat ze zichzelf niet meer zo goed hoort haha). Er aan komen voor de foto mocht, maar zodra ik dr liet gaan verstopte ze zich gelijk haha :+

Dat zijn precies de symptomen die onze kat ook heeft. Miauwt echt knoer hard, en hoort ons nooit aan komen. ze hoort helemaal niks meer. Schudt ook met haar hoofd, krabt er veel aan en er komen soms stukken oorsmeer uit haar oor.

Volgens de DA was het een soort van kanker en/of poliepen... (?) Ze heeft prednison kuur gehad maar dat hielp niet. (zalf)druppels van DA hielpen ook niet. Nu kijken we het even aan, en wil ik alleen nog even van een andere DA weten (waar we met onze honden ook heen gaan) of er symptoombestrijding mogelijk is, omdat wij een kat van 18 jaar niet willen laten opereren. Als het te erg wordt (we kunnen aan onze kat vrij goed zien wat haar stemming is) laten we haar inslapen, hiervoor ga ik ook de mening van de DA aanhoren... :(

Ik zou hier ook zeker mee naar de DA gaan... Desnoods zelf?

weet niet of het de kat op je avatar betreft maar als het zo is wil ik je er op attenderen dat (witte) katten sneller kans hebben op (huid)kanker rondom/op de oorschelpen ik weet niet of dat bij jou kat inderdaad het geval was maar sta er bij stil dat de kans dat dit het zelfde is als bij deze hond niet aanzienlijk is.. pas op met het delen van deze ervaring, laat deze hond lekker aan de DA van ts over..

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:16

Wij hebben ooit eens een labrador gehad met zoiets. Bleek geen oorkanker te zijn maar bloedproppen, haar oor kon ook helemaal zo dichtzitten.

Als ze al gevoelige oren hebben, en volgens mij hebben jullie een ras wat door ook gevoelig voor is, langere oren dat soort dingen.

Wij gebruiken nu bij nog eentje die gevoelig is Epi-Otic en zalven daar het oor mee, daar haal je ook alle vieze troep mee uit het oor. Alleen jullie komen al niet eens meer de gehoorgang in dus dit lijkt mij niet zo'n goed idee.

Als de brandweer naar de dierenarts, dit heeft al veel te lang geduurd lijkt mij, oren zijn heel gevoelig bij een hond en ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een beetje sneu vind. Beetje boel.

Daarna mocht dit nog op te lossen zijn, zouden jullie zelf Epi-Otic kunnen gebruiken, inspuiten, goed zalven en oren "soppen" daarna met keukenrol erin en alle troep proberen eruit te halen. Dit ziet er bij mij uit als een ontsteking die al veel te lang woekert. Ik zou NU dus even de telefoon pakken en even bellen, want dit kan natuurlijk echt niet!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:20

Flevolander schreef:
Thesserd schreef:

Dat zijn precies de symptomen die onze kat ook heeft. Miauwt echt knoer hard, en hoort ons nooit aan komen. ze hoort helemaal niks meer. Schudt ook met haar hoofd, krabt er veel aan en er komen soms stukken oorsmeer uit haar oor.

Volgens de DA was het een soort van kanker en/of poliepen... (?) Ze heeft prednison kuur gehad maar dat hielp niet. (zalf)druppels van DA hielpen ook niet. Nu kijken we het even aan, en wil ik alleen nog even van een andere DA weten (waar we met onze honden ook heen gaan) of er symptoombestrijding mogelijk is, omdat wij een kat van 18 jaar niet willen laten opereren. Als het te erg wordt (we kunnen aan onze kat vrij goed zien wat haar stemming is) laten we haar inslapen, hiervoor ga ik ook de mening van de DA aanhoren... :(

Ik zou hier ook zeker mee naar de DA gaan... Desnoods zelf?

weet niet of het de kat op je avatar betreft maar als het zo is wil ik je er op attenderen dat (witte) katten sneller kans hebben op (huid)kanker rondom/op de oorschelpen ik weet niet of dat bij jou kat inderdaad het geval was maar sta er bij stil dat de kans dat dit het zelfde is als bij deze hond niet aanzienlijk is.. pas op met het delen van deze ervaring, laat deze hond lekker aan de DA van ts over..

Nope, gaat niet om de kat in mijn avatar. Het gaat om een bruine gestroomde kat. Volgens mij ging het overigens niet om huidkanker bij onze kat.

Ik zeg overigens toch ook dat ze naar de DA moet gaan? Ik deel alleen maar mijn ervaring met 'oor-kanker'.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:27

Thesserd schreef:
Flevolander schreef:

Nope, gaat niet om de kat in mijn avatar. Het gaat om een bruine gestroomde kat. Volgens mij ging het overigens niet om huidkanker bij onze kat.

Ik zeg overigens toch ook dat ze naar de DA moet gaan? Ik deel alleen maar mijn ervaring met 'oor-kanker'.

Nee, helemaal met je eens hoor.. schepte alleen wat verwarring door het witte exemplaar op je avatar..

Hup naar de DA met dat diertje :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:29

Dit lijkt vooral op een ernstig verwaarloosde chronische oorontsteking. Sneu voor het dier. Dit krijg je ook niet in een week goed. Geen idee waarmee je gedruppeld hebt maar er bestaat een kans dat er een resistente bacterie zit of zich ontwikkeld heeft. Hier kun je maar een ding mee doen, naar de dierenarts. Vindt je het te duur om goed te behandelen? Dan kun je beter eerlijk zijn tegenover het dier....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:31

Guthedentjemie, wat een labbekakken.... Wel op vakantie maar miet fatsoenlijk voor de hond zorgen..... Ik wil hem of haar wel komen halen, maar dan zien ze hem niet meer terug......

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:33

Flevolander schreef:
Thesserd schreef:

Nee, helemaal met je eens hoor.. schepte alleen wat verwarring door het witte exemplaar op je avatar..

Hup naar de DA met dat diertje :j

Haha kan ik begrijpen inderdaad. Had trouwens ook wel eens gehoord dat katten met bijv. alleen witte neus en mond ook al vatbaarder zijn? Is dat ook zo of is dat een fabeltje? :P

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:39

Volgens mij heeft die een flinke ooronsteking.
Je laat dat arm dier toch niet wachten tot volgende week.
Heb zelf maar eens zo'n pijn, wil je toch ook gelijk vanaf!

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:40

Een oor is van binnen met dezelfde huidcellen bekleed als buiten. Het lijkt me dat hier sprake is van een huidprobleem wat met goede zalf een heel eind kan opknappen. Het vochtige klimaat in het oor is een voedingsbodem voor ongeregeldheden zeker als je hond ook nog eens uit heel veel haar bestaat.
Misschien moet er zoveel mogelijk haar uit het oor gehaald worden om de zalf goed in contact te laten komen met de huid. En naar alle waarschijnlijkheid zit het diep in de gehoorgang en moet die dus ook schoon.
Een oorspoeling zal zeker op zijn plaats moeten zijn en dus een gang naar de dierenarts is beslist noodzakelijk.
Niet om je nog ongeruster te maken maar een oorontsteking kan de hersenen aantasten en de afloop daarvan laat zich raden.
Het zal ongetwijfeld chronisch zijn en voor de rest van zijn leven intensieve zorg vragen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:50

Risico bestaat ook nog dat de ontsteking verder het hoofd in gaat en dan kan het dier een epileptische aanval krijgen met alle gevolgen van dien.
Desnoods betaal je dit zelf en ga je naar een andere dierenarts?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:50

Ongeloofelijk.... dat een dier zo lang moet wachten....

Doet me denken aan een hond op het werk die ook kwam met een verwaarloosd oor. Oorontsteking en alles dik. Daaronder alles vol met maden.... voor het dier kwam alle hulp te laat. I

k snap niet dat een 24 jarige geen verantwoording neemt.... zou het niet eens op bokt durven zetten en met dood schamen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:39

ach TS ,ga ajb eerder naar de DA,deze hond heeft zo gruwelijk veel pijn... :(

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:47

Nou inderdaad, " financiële toestand" maar wel vakantie.
Komaan zeg, ik ben ook geen dierenartsloper, maar dit is niet van 1 op andere dag ontstaan lijkt mij dus had hier allang veel eerder actie ondernomen kunnen worden.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:53

Ts, je bent 24 jaar oud. Dat houdt in dat jouw ouders niet langer financieel verantwoordelijk zijn voor jou.
Pak de hond en ga nu naar de DA!

Ik snap niet hoe je rustig kunt afwachten terwijl een dier lijdt. Desnoods tref je een betalingsregeling!

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:00

Hier valt mijn mond van open. Helaas zie ik het vaker gebeuren in mijn werk als paraveterinair, maar jeeminee waarom in godsnaam zo lang wachten? Ik durf de klok er op gelijk te zetten dat dit dier onwijs veel pijn heeft! Heb je zelf wel eens een (hele fikse!!) oorontsteking gehad? Daar ga je écht niet nog een week mee op de bank zitten ;) (even los van het feit of dit een oorontsteking is.. een andere pijnlijke oor-aandoening bij mensen om dit mee te vergelijken kan ik zo snel even niet bedenken...)

Kostenplaatje... ja, ook die heb ik meer gehoord. Als je op tijd naar de dierenarts gaat kun je in de meeste gevallen een hele hoop geld besparen ;) Laat je het zó ver komen, ja, dan heb je grote kans op een duurdere behandeling. én een hond met veel pijn. NU bellen om zoveel mogelijk schade te beperken! Oh, en stop in de tussentijd alsjeblieft met de oordruppels die nu gegeven worden, de kans dat het trommelvlies niet meer in tact is, is in dit geval zeker aanwezig. Oordruppels kunnen in dat geval levensgevaarlijk zijn!

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:19

Shanna schreef:
Ik moet zeggen dat ik dat ook serieus overweeg om zelf met dr naar de dierenarts te gaan, is het niet dat mn moeder gister via de app liet weten dat ze wel open staat voor een consult om de diagnose en behandelplan aan te horen. Nu wilt ze eerst wat meer voorbereid zijn op wat de ervaringen zijn (vandaar ook dit topic), maar zodra ze terug zijn ga ik gelijk een afspraak plannen bij de dierenarts en rijd ik inderdaad ook mee. Het zou mooi zijn als het inderdaad met druppels weg te werken is, al hielpen de antibiotica druppels van de dierenarts destijds helemaal niks..

Maar wat wil je moeder dan horen voor ervaringen??? Als ik jou was zou ik gewoon gaan hoor, ik heb toevallig laatst zelf een oorontsteking gehad en die pijn is echt niet te harden. En dan heeft je hond het aan 2 oren!! Als je nu gaat heb je zelfs kans dat de kosten minder zijn dan als je nog langer gaat wachten en je straks een operatie nodig hebt om de boel weer te herstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:37

Selka schreef:
Ts, je bent 24 jaar oud. Dat houdt in dat jouw ouders niet langer financieel verantwoordelijk zijn voor jou.
Pak de hond en ga nu naar de DA!

Ik snap niet hoe je rustig kunt afwachten terwijl een dier lijdt. Desnoods tref je een betalingsregeling!

Het is niet mijn hond maar die van mn ouders, ik zelf heb het financieel minder breed dan hen, vandaar dat ik niet zomaar de rekening op mij neem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:38

Oordruppels krijgt ze niet dagelijks, ook niet wekelijks, enkel wanneer dr oor erg vies is en volgens mn moeder haat het dan weer een paar dagen goed..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:46

TS, dat maakt toch niets uit? Het dier heeft nu medische hulp nodig. De inhoud van jouw portemonnee is totaal onbelangrijk.

Ook neem ik aan dat er maar weinig ouders zijn die dan hun kind met de rekening van hun hond laten zitten.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:50

Wel op vakantie maar niet de dierenarts rekening kunnen betalen? TS, pak die hond en ga alsjeblieft zo snel mogelijk naar de DA. Dit staat imo gelijk aan verwaarlozing. Ik weet zeker dat die hond ontzettend veel pijn heeft en veel eerder een dierenarts had moeten zien. Dat het de hond van je ouders is maakt niet uit, je moet dat arme dier gewoon helpen.