Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shiloh schreef:Shirley schreef:Kunstgras is alleen leuk als afdeklaagje voor het zand...scheelt wegwaaien en meenemen aan de pootjes!
En het staat leuk natuurlijk
Het is goed schoon te houden en waterdoorlatend, dus ook de plasjes sijpelen er doorheen.
(Geen ervaring mee als hondentoilet, maar wel bij de varkentjes waar het als zodanig gebruikt wordt)
Hmm, klinkt goed. Dus jij zegt eigenlijk vooral, het kan goed werken, maar zorg voor een goede zandbodem onder het gras, zodat het vocht goed wegkan? Enig idee wat ik dan nodig zou hebben voor zand?

femke27 schreef:Hmmmm. Mijn honden zitten de hele dag samen in de tuin. 2 warme hondehokken, speelgoed, zand, planten, bomen, tegels en grind. Ze amuseren zich prima. Volgens de buren blaffen ze alleen met rede. Nee, ze zijn niet neurotisch en vervelend.
Iedere dag gaan we 2 uur uit, dan zijn ze lekker moe en kan ik weer werken.
Ik snap dus eigenlijk dat gezeur over werken en een hond niet. Mijn enige voorwaarde is een tuin. Buiten os het leuker en g3beurd er meer.
Michellette schreef:Wat ik eigenlijk mis in alle opmerkingen hierboven: de fokker, wat vindt die ervan? Hier hebben we moeten "solliciteren" naar onze pups en geen denken aan dat je deze kon kopen als je fulltime aan het werk was......
En met betrekking tot het toilet: wil je geen bonje met de buren dan kost het je elke dag zeker een uur om het in de zomer fris te houden, een uur die de hond weer moet missen!
femke27 schreef:Hmmmm. Mijn honden zitten de hele dag samen in de tuin. 2 warme hondehokken, speelgoed, zand, planten, bomen, tegels en grind. Ze amuseren zich prima. Volgens de buren blaffen ze alleen met rede. Nee, ze zijn niet neurotisch en vervelend.
Iedere dag gaan we 2 uur uit, dan zijn ze lekker moe en kan ik weer werken.
Ik snap dus eigenlijk dat gezeur over werken en een hond niet. Mijn enige voorwaarde is een tuin. Buiten os het leuker en g3beurd er meer.
Orchidee14 schreef:Dan kun je wel goed geregeld hebben dat de buren geen stankoverlast ervaren maar wat als je de pech hebt dat de hond gewoon heel slecht alleen kan zijn en de hele dag gaat lopen blaffen? Die zijn er namelijk ook
Shirley schreef:Ja, dat zeg ik
Wij hebben gewoon ophoogzand, wat de stratenmakers ook gebruiken onder stoeptegels, is grof en goedkoop.
Zoals Suzzy het omschrijft, zou het goed moeten werken, zou alleen adviseren tussen het puin en het zand een laagje worteldoek te doen, anders raakt het puin snel verzadigd door het zand dat er tussen gaat zitten...

Shiloh schreef:Shirley schreef:Ja, dat zeg ik
Wij hebben gewoon ophoogzand, wat de stratenmakers ook gebruiken onder stoeptegels, is grof en goedkoop.
Zoals Suzzy het omschrijft, zou het goed moeten werken, zou alleen adviseren tussen het puin en het zand een laagje worteldoek te doen, anders raakt het puin snel verzadigd door het zand dat er tussen gaat zitten...
Oké. Klinkt goed. Ik zal ook eens kinken wat er nu onder ligt. Tuin is voornamelijk betegeld nu.
Grind is inderdaad ook nog een optie. Moet het wel niet scherp grind zijn natuurlijk.
Roosch schreef:Ik vind dat er hier echt onredelijk gedaan wordt tegenover TS. Ze denkt hartstikke goed na over de gevolgen en mogelijkheden.
Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen die hier schreeuwen 'dat kan echt niet' fulltime (moeten) werken om rond te kunnen komen. Hoeveel mensen alleenstaand zijn en toch een hond hebben. En hoeveel mensen in de situatie van TS hadden gezegd 'nee ik doe het niet', ook al wilden ze zo graag die hond.
Ook mensen die alleenstaand zijn en fulltime moeten werken willen misschien graag een hond. Probeer elkaar een beetje te begrijpen hier.
TS. Ik vind dat je er goed over nadenkt. Probeer je eigen beslissing te maken hierheen. Voor wat betreft het toilet heb je denk ik genoeg tips gekregen.