Hondentoilet voor overdag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:14

Wij hebben sinds ander halve week een golden retriever pup in huis. Mijn vriend en ik werken beiden fulltime. Ik werk vanaf nu alleen latendiensten en nachtdiensten. Avonddienst moet ik om 15 uur beginnen en mijn vriend werkt tot 18.00 uur. Kwa alleen zitten vind ik echt de max, in jou situatie zou ik geen hond nemen en zeker geen pup

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:18

Wat ik eigenlijk mis in alle opmerkingen hierboven: de fokker, wat vindt die ervan? Hier hebben we moeten "solliciteren" naar onze pups en geen denken aan dat je deze kon kopen als je fulltime aan het werk was......

En met betrekking tot het toilet: wil je geen bonje met de buren dan kost het je elke dag zeker een uur om het in de zomer fris te houden, een uur die de hond weer moet missen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:20

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat half bokt op tilt slaat als een paard acht uur lang op stal staat maar de meesten het blijkbaar wel normaal vinden om een hond minimaal acht uur alleen te laten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:21

Shiloh schreef:
Shirley schreef:
Kunstgras is alleen leuk als afdeklaagje voor het zand...scheelt wegwaaien en meenemen aan de pootjes!
En het staat leuk natuurlijk :j

Het is goed schoon te houden en waterdoorlatend, dus ook de plasjes sijpelen er doorheen.

(Geen ervaring mee als hondentoilet, maar wel bij de varkentjes waar het als zodanig gebruikt wordt ;) )

Hmm, klinkt goed. Dus jij zegt eigenlijk vooral, het kan goed werken, maar zorg voor een goede zandbodem onder het gras, zodat het vocht goed wegkan? Enig idee wat ik dan nodig zou hebben voor zand?

Ja, dat zeg ik :j

Wij hebben gewoon ophoogzand, wat de stratenmakers ook gebruiken onder stoeptegels, is grof en goedkoop.
Zoals Suzzy het omschrijft, zou het goed moeten werken, zou alleen adviseren tussen het puin en het zand een laagje worteldoek te doen, anders raakt het puin snel verzadigd door het zand dat er tussen gaat zitten...

Anoniem

Ik heb geen Hollandse herder, maar een Mechelse Herder. Een uit een zeer goede werklijn.

En hij is meerdere uren per dag alleen. En het werkt perfect. We trainen elke dag met hem kwartiertje. En voor de rest wat spelen. En de rest van de dag is hij aan het bankhangen.

En 1 x per week gaan we met hem naar een ipo club.

Dus als je elke dag genoeg uitdaging geeft, moet het prima kunnen.

Bij mij op de club werken de meeste ook overdag en bij al die honden gaat het gewoon goed. Allemaal werklijn honden.

Onze honden (heb zelf nog een labje) poepen ook gewoon in de tuin. Ruimen het elke dag op. Paar keer per jaar met hoge drukspuit er over. En er word ook 2 x een uur mee gewandeld. En met de lab nog een half uur gefietst.

Animal

femke27 schreef:
Hmmmm. Mijn honden zitten de hele dag samen in de tuin. 2 warme hondehokken, speelgoed, zand, planten, bomen, tegels en grind. Ze amuseren zich prima. Volgens de buren blaffen ze alleen met rede. Nee, ze zijn niet neurotisch en vervelend.
Iedere dag gaan we 2 uur uit, dan zijn ze lekker moe en kan ik weer werken.
Ik snap dus eigenlijk dat gezeur over werken en een hond niet. Mijn enige voorwaarde is een tuin. Buiten os het leuker en g3beurd er meer.

Maar toch is dit iets anders als een puppy die in zijn eentje thuis moet zitten. Wij hadden twee duitse herders die altijd op de boerderij losliepen terwijl mijn ouders achter in de schuur (kantorencomplexje) aan het werk waren. Die honden vermaakten zichzelf wel. Zo af en toe kwamen ze eens langs bij de kantoren om eens een aai te halen (ze hebben altijd vrije toegang tot de schuur gehad en gingen dan daar voor de glazen deur zitten als ze aandacht wilden).

Alleen toen ze pup waren zaten ze wel degelijk regelmatig bij mijn ouders in het kantoor onder werktijd en gingen ze tussendoor vaak even spelen en een rondje wandelen. De pups konden toen ook alle kanten op, maar verkozen toch het gezelschap van mijn ouders. Die van ons waren dan wel met z'n tweeën, maar nog vonden ze het alleen zijn als pup heel erg naar. Later toen ze wat ouder en zelfstandiger werden vermaakten ze zichzelf/elkaar wel. Naar mijn mening laat je ook zelfs twee pups met voldoende ruimte niet de hele dag alleen. Ongeacht welk ras het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:22

Michellette schreef:
Wat ik eigenlijk mis in alle opmerkingen hierboven: de fokker, wat vindt die ervan? Hier hebben we moeten "solliciteren" naar onze pups en geen denken aan dat je deze kon kopen als je fulltime aan het werk was......

En met betrekking tot het toilet: wil je geen bonje met de buren dan kost het je elke dag zeker een uur om het in de zomer fris te houden, een uur die de hond weer moet missen!

Erg overdreven dat laatste stuk. Want als je bij ons achterthuis komt ruik je niks nada noppes.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:22

femke27 schreef:
Hmmmm. Mijn honden zitten de hele dag samen in de tuin. 2 warme hondehokken, speelgoed, zand, planten, bomen, tegels en grind. Ze amuseren zich prima. Volgens de buren blaffen ze alleen met rede. Nee, ze zijn niet neurotisch en vervelend.
Iedere dag gaan we 2 uur uit, dan zijn ze lekker moe en kan ik weer werken.
Ik snap dus eigenlijk dat gezeur over werken en een hond niet. Mijn enige voorwaarde is een tuin. Buiten os het leuker en g3beurd er meer.

Ik zie al één groot verschil met de aanstaande HHpup....die zit daar straks in zijn uppie.

Een hond hoort gewoon niet zo lang alleen te zijn. Vindt dat Shiloh dit veel te veel vanuit haar perspectief alleen bekijkt. Vreemd toch dat een goede fokker hieraan meewerkt.
Tussen de middag op je nieuwe scooter naar huis om de hond uit te laten...Weet niet wat voor werk je doet, maar hoe realistisch is dat...?

lizy29

Re: Hondentoilet voor overdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:25

Qua hondentoilet heb ik geen ervaring dus daar kan ik niets over zeggen.

Ik wil je wel even meegeven dat je de laatste jaren steeds vaker hoort dat pups gestolen worden uit tuinen of zelf ontsnappen. Ik zou daar dus nog wel even heel goed over nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:25

Dan kun je wel goed geregeld hebben dat de buren geen stankoverlast ervaren maar wat als je de pech hebt dat de hond gewoon heel slecht alleen kan zijn en de hele dag gaat lopen blaffen? Die zijn er namelijk ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:30

Orchidee14 schreef:
Dan kun je wel goed geregeld hebben dat de buren geen stankoverlast ervaren maar wat als je de pech hebt dat de hond gewoon heel slecht alleen kan zijn en de hele dag gaat lopen blaffen? Die zijn er namelijk ook

Die pech hebben wij nog maar 1 x gehad. En dat was met een berner die dement werd. Hier is een oplossing voor gezocht zodat hij nooit alleen was.

Maar zowel met de lab en mechel nergens geen last van. Beide wonen niet samen. Maar de planning is dat er 2 mechel pups bij komen. Zodat beide een maatje hebben. Maar dan zorgen we er wel voor dat ze de eerste 2 a 3 maand zo weinig mogelijk allleen zitten. Vooral eerste weken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 11:37

Nou nog 1 reactie dan en dan ga ik er echt niet meer verder op in. Wat een gezeur!

8 uur werken, 8 uur slapen = 8 uur aandacht. Het grootste deel van jullie vergeten dat een pup 16 tot 18 uur per dag slaapt!! Mits je regelmaat in brengt en in de uren dat je er wel bent veel aandacht hebt voor de pup (en dus niet in zijn bijzijn alleen maar op de bank hangen en tv kijken, maar echt aandacht voor hem hebt). Gaat hij in de overige uren gewoon slapen. Daarnaast kun je hem ook goed bezig houden door zijn eten vooral via denk spelletjes en kongs te geven. Met mijn werk heb ik veel indelingsvrijheid in de dag en is naar huis gaan smiddags geen enkel probleem! Daarnaast heb ik ook afgesproken met mijn baas dat ik de eerste maanden lees en schrijfwerk ook regelmatig thuis kan doen. Kan het onverhoopt een keertje niet voor de lunch, of heb ik eens een keertje een hele drukke week kan hij uit logeren bij ouders of 1 van de 6 vriendinnen met honden waar hij meer dan welkom is. Daarnaast gaat hij zoals ik al zei 1a2 keer in de week mee met een uitlaatservice (zodra hij dit fysiek aan kan) die ruim een uur met een groep honden gaat wandelen en hij alles bij elkaar bijna 3 uur van huis is.

De kunst zit hem erin balans aan te brengen tussen wanneer je er wel bent en wanneer je er niet bent. Ben je 8 uur van huis, loop je twee keer een half uurtje en plof je vervolgens op de bank neer, nee, dan niet doen. Maar zorg je voor voldoende beweging, uitdaging en denkwerk in de uren dat je er wel bent is het geen enkel probleem. Ik heb er tientallen voorbeelden van in mijn omgeving met stabiele, niet verveelde, gelukkige honden die allemaal op een dergelijke manier als pup zijn opgevoed.

Ik had een vraag over een honden toilet, de rest van de discussie is hier niet op zijn plaats en ook niet nuttig. Veel mensen, veel meningen, ik ken er genoeg die het volledig met me eens zijn!

En nu terug on topic!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 08-02-15 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:40

ik vind het jammer dat je het alleen van uit jouw kant bekijkt voor de hond, dat de puppy zoveel alleen komt te zitten lijkt je weinig uit te maken..je slaap nacht ook gemiddelt 8 uur dus hij zou 16 uur geen aandacht of niks krijgen.. en dan kies je ook nog voor een hh..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:49

Is er niet iemand in de buurt die tussendoor nog iets met je hond wil doen?

Misschien een oproepje op marktplaats zetten of zo? Dat is wellicht prettiger voor de hond qua aandacht en beweging. Dan hoef je je ook minder zorgen te maken om de hondentoilet buiten?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:51

Een hond kan best een paar uur alleen maar een pup niet. Ik vraag me af hoe je dat gaat doen de eerste 2 maand? Pup zal toch eerst moeten wennen enz.

En twee rustige ouders zegt ook niks. Heb er ook 1 uit twee rustige ouders nou, die is verre van rustig was zeer actief als pup en sloopte alles wat ze tegen kwam.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:54

Ik zou eerder voor grind gaan dan voor zand.
Persoonlijk zou ik niet een pup verkopen aan iemand die full time werkt .
Maar ik vind het al beter dat die lekker buiten kan dan de hele dag binnen in een bench.
Waarom geen twee honden?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 11:57

Shirley schreef:

Wij hebben gewoon ophoogzand, wat de stratenmakers ook gebruiken onder stoeptegels, is grof en goedkoop.
Zoals Suzzy het omschrijft, zou het goed moeten werken, zou alleen adviseren tussen het puin en het zand een laagje worteldoek te doen, anders raakt het puin snel verzadigd door het zand dat er tussen gaat zitten...

Oké. Klinkt goed. Ik zal ook eens kiJken wat er nu onder ligt. Tuin is voornamelijk betegeld nu.

Grind is inderdaad ook nog een optie. Moet het wel niet scherp grind zijn natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 08-02-15 12:03, in het totaal 2 keer bewerkt

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:58

Ik zou gewoon een buur zoeken die hem een paar keer per dag even uit laat. In de tuin zijn behoeften laten doen kan best,als je op een boerderij woont of zo. Niet in zo'n klein tuintje in een woonwijk. Maar dat is mijn mening. Mijn hond was de laatste jaren ook twee dagen per week alleen thuis. Maar er kwam altijd iemand om haar even uit te laten tussendoor.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:59

Shiloh schreef:
Shirley schreef:

Oké. Klinkt goed. Ik zal ook eens kinken wat er nu onder ligt. Tuin is voornamelijk betegeld nu.

Grind is inderdaad ook nog een optie. Moet het wel niet scherp grind zijn natuurlijk.

Als je er een grasmat overheen legt, kan dat ook prima in plaats van zand.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:00

Wij hebben ook als full time werkers honden, eerste hond was 2,5 toen nummer 2 er bij kwam.
Ik zu het ook even bekijken, onze hond sliep vanaf nacht 1 volledig door en kon vanaf dag 5 rustig alleen thuis blijven voor 4-5 uur.
Mijn man viel van het paard in week 3 en we hebben toen uren op de eerste hulp gezeten. Familie stond stand by, maar moest 30minuten rijden en de EH bleef roepen dat het nog maar 30min duurde en dat steeds weer. Uiteindelijk is hondje echt lang alleen thuis gebleven, dus we verwachtte een ramp bij thuiskomst, maar er kwam een heerlijk slaperig kopje uit de bench, geen enkel probleem.

In nood (onverwachte zaken dus, niet iets dat wekelijks of zelfs maandeljiks voorkomt) kunnen onze honden 12 uur zonder problemen ophouden en hebben dan nog geen haast om buiten te komen, maar dat zal echt per hond verschillen.
Het is goed om iets in gedachte te hebben, maar als je ze tussen de middag uit kunt laten heb je grote kans dat je helemaal geen hondentoilet thuis nodig hebt rn dat ze het die uurtjes prima op kunnen houden na die weken thuis.
Direct goed beginnen met wennen aan alleen thuis zijn zodat ze geen stress hebben en dan zou je geen grote problemen gen hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:01

Fulltime werken en dan een hond nemen vind ik niet kunnen.
Alleen het feit al dat je vraagt om een hondentoilet voor overdag geeft je probleem al aan.
Dus denk niet aan jezelf maar aan de hond en doe het niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:08

ik vind het ook niet kunnen...niet wat ruimte betreft,als je hem gewoon de hele tuin geeft.Zorg dat de tuin echt hermetisch dicht is.
Twee honden vind ik wel kunnen.Dan hebben ze gezelschap aan elkaar.Een hond alleen de hele dag is het net niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:08

Ik zou ook eerst iemand zoeken die je kan helpen. Ik vind 3 weken fulltime thuis en daarna 4 uur werken al vrij snel gaan voor een pup. Het is verstandig de tijd te nemen om een hond te leren alleen te zijn, bij de ene gaat dit sneller dan bij de andere, maar ga je te snel en leert hij het niet goed dan kan je hond lang last krijgen van verlatingsangst. Wij waren 6 weken thuis en toen langzaam weer gaan werken. Heb je niet iemand in de buurt die eventueel voor een zakcentje wilt helpen? Hou er overigens ook rekening mee dat je in t weekend en in de avond er ook echt niet altijd zou zijn. Er moeten toch boodschappen gedaan worden en wellicht af en toe op visite.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:14

Ik vind dat er hier echt onredelijk gedaan wordt tegenover TS. Ze denkt hartstikke goed na over de gevolgen en mogelijkheden.

Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen die hier schreeuwen 'dat kan echt niet' fulltime (moeten) werken om rond te kunnen komen. Hoeveel mensen alleenstaand zijn en toch een hond hebben. En hoeveel mensen in de situatie van TS hadden gezegd 'nee ik doe het niet', ook al wilden ze zo graag die hond.

Ook mensen die alleenstaand zijn en fulltime moeten werken willen misschien graag een hond. Probeer elkaar een beetje te begrijpen hier.

TS. Ik vind dat je er goed over nadenkt. Probeer je eigen beslissing te maken hierheen. Voor wat betreft het toilet heb je denk ik genoeg tips gekregen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:16

Roosch schreef:
Ik vind dat er hier echt onredelijk gedaan wordt tegenover TS. Ze denkt hartstikke goed na over de gevolgen en mogelijkheden.

Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen die hier schreeuwen 'dat kan echt niet' fulltime (moeten) werken om rond te kunnen komen. Hoeveel mensen alleenstaand zijn en toch een hond hebben. En hoeveel mensen in de situatie van TS hadden gezegd 'nee ik doe het niet', ook al wilden ze zo graag die hond.

Ook mensen die alleenstaand zijn en fulltime moeten werken willen misschien graag een hond. Probeer elkaar een beetje te begrijpen hier.

TS. Ik vind dat je er goed over nadenkt. Probeer je eigen beslissing te maken hierheen. Voor wat betreft het toilet heb je denk ik genoeg tips gekregen.

mee eens...de hond van TS komt nog buiten terwijl het gros in een bench zit de hele dag.