Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Milo schreef:Ik heb een jaar lang stage gelopen bij de Fugelhelling in Ureterp, opvang voor wilde inheemse dieren. Daar stikt het rond deze tijd en komende tijd van de haasjes. De verzorging is vrij intensief en varieert van de fles geven, tot zelf eten tot uitdroging en infuus geven.
Het haasje zal max 5 weken oud zijn en zich bij vrijlating totaal niet kunnen redden.
Breng hem naar een dergelijke opvang en ga niet zelf verzorgen. De dierenambulance zorgt in deze situaties vaak voor vervoer. Je kan hem ook naar een dierenarts brengen dan wordt ditzelfde door hun geregeld.
bij zelf verzorgen vergroot je alleen maar een evt lijdensweg, want overlijden zal hij dan hoogstwaarschijnlijk toch. Dan had hij beter kunnen blijven zitten waar hij wat en gepakt worden door een roofvogel. Tevens is het strafbaar een wild inheems dier in huis (als huisdie) te houden.
sorry dat ik misschien zo fel reageer, maar heb het idee dat je mijn eerdere advies niet in overweging neemt.
IrishCold schreef:Ik heb een opvang gebelt en alles uit gelegd. We kunnen hem vanavond brengen. De vrouw van de opvang zei dat hij waarschijnlijk nog gevoed is sochtends en vanavond weer zou worden gevoed. Dus qua voeding is er niks aan de hand.
Uitzetten gebeurd niet.
En voor de gene die me 14jarige noemt... advies hoef je niet op te volgen. Anders zou het geen advies zijn.
Maargoed beestje brengen wij vanavond naar de opvang
Eulogy schreef:IrishCold schreef:Ik heb een opvang gebelt en alles uit gelegd. We kunnen hem vanavond brengen. De vrouw van de opvang zei dat hij waarschijnlijk nog gevoed is sochtends en vanavond weer zou worden gevoed. Dus qua voeding is er niks aan de hand.
Uitzetten gebeurd niet.
En voor de gene die me 14jarige noemt... advies hoef je niet op te volgen. Anders zou het geen advies zijn.
Maargoed beestje brengen wij vanavond naar de opvang
Ja, maar dan moet je geen advies vragen en er vervolgens helemaal niets mee doen