Border collie fokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MonteKarlo

Re: Border collie fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 21:05

Bedankt voor alle reacties, ik ga er zeker wat mee doen :j

tiwi1969

Re: Border collie fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:11

Mijn hondenschool juf heeft haar eerste nestje, 6 reuen en zoekt dacht ik nog voor een of twee een goed thuis.
Dit is beslist geen broodfokker, maar een liefhebber die haar eerste nestje gefokt heeft.

http://www.jehondweetwaarom.nl

http://www.fruityborders.nl

Ze is wel kieskeurig waar haar pups heen gaan, maar als jij een goed en actief thuis te bieden hebt zou ik zeker met haar contact opnemen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:22

dierenfan schreef:
I_Nicky_I schreef:
Ik ben het met je eens Kuggur.
Onze werklijn borders zijn in huis gewoon rustig hoor! Dat is een kwestie van opvoeding.

Idd alleen zal je een border collie misschien wat moeten helpen en veel meer moeten begeleiden om rustig te zijn dan een engelse bulldog :D ;)

Snap niet dat zoveel mensen zo moeilijk doen over border collies. Ja ze zijn geen engelse bulldoggen maar ik kan ze niet erger vinden dan de gemiddelde labrador die een normaal leven heeft.

Ik bedoel maar er zijn mensen die het voor elkaar krijgen om een labrador 4x per dag 15 minuten uit te laten of nog minder. Sommige mensen zou dat met een border collie ook lukken. Maar die mensen gaat dat niet met elke labrador of met elke border collie lukken dat ligt weer aan het karakter van de hond.

Elke goed in elkaar zittende hond die heeft uitdaging nodig en dan maakt het echt niet uit welke ras naam er aan vast zit. Alleen een jachthond wil jagen, een waakhond gaat waken, een sledehond wil rennen en een border collie wil samen werken met de baas. Als huis hond gewoon geschikt als deze maar veel met de baas mee mag en samen dingen mag ondernemen. Ben je veel van huis dan ben je beter af met een ras dat afstandelijker is en graag op zichzelf is ;)

Grappig dat je deze vergelijking maakt.
Ik heb er van allebei eentje.

Mijn Engelse Bulldog (9 jaar)is in huis veel meer aanwezig dan mijn Border Collie (10 maanden). De Bull is erg ongeremd als het om eten gaat en kan erg opdringerig zijn in het aandacht vragen. Ook daarin dus geen rem.
Mijn Border is veel rustiger, maar houdt mij continue met een half oog in de gaten. Een beweging richting deur of het aantrekken van mijn loopschoenen is voor haar het sein om op actie te gaan staan.

Slim als ze is weet ze heel goed het verschil tussen mijn kantoorschoenen en mijn wandelschoenen...

Overigens liggen ze nu allebei te slapen op de bank.