jessdaniels schreef:Wij hebben 2 katten uit hetzelfde nestje, ze zijn ondertussen 10 jaar oud, en zijn ook vanaf ze van de moeder afkomen bij ons geweest. De laatste 2/3 jaar is er eentje heel erg aan het kwakkelen..
Ze blijft redelijk mager, haar vacht is altijd doffig en ze kotst wel 3 a 4 keer per dag.
Het gaat dan echt om heel waterig "overgeefsel" niet zoals je standaard haarbal.
We zijn de afgelopen jaren meerdere keren naar dierenartsen geweest, maar die willen er niet eens naar kijken en zeggen "dat is normaal, dat doen katten nou eenmaal". Dat geloof ik niet, want je ziet verder aan haar dat er nog veel meer mis is, ze is bijvoorbeeld helemaal uitgedroogd. Als je haar vel pakt blijft het recht overeind staan, terwijl er hier altijd water beschikbaar is. We hebben zo'n beetje elk soort voer op de markt uitgeprobeerd, van heel goedkoop naar de overpriced dierenarts merken maar niets het verbeteren. Dat ze dit al zo lang overleeft vind ik bijna een wonder.
Dit alles is natuuelijk super sneu voor het diertje én wij zijn het ondertussen meer dan zat om elke dag meerdere plasjes kots op te ruimen. Dus als jullie enig idee hebben wat dit inhoud of wat ik er aan kan doen is alle hulp meer dan welkom!
(Of als jullie een dierenarts kennen dichtbij Zaltbommel die wel de moeite wil nemen naar een beestje te kijken zou ik dat ook graag horen)
Alvast bedankt!
Als eerste is dit NU een spoedgeval. Een kat die zo uitgedroogt is dat zijn vel letterlijk overeind blijft staan heeft zo snel mogenlijk vocht nodig. Kat voelt zich super beroerd.
Verder geloof ik het niet dat er meerdere dierenartsen zijn bezocht zonder dat er eentje eens verder gekeken heeft en niet even een bloed onderzoek heeft gedaan want dit zijn toch echt wel symptomen die bij slechte nieren horen of schildklier. Bij meerdere denk ik toch zeker aan 3 of 4 dierenartsen .
Deze kat is doodziek en dat al een paar jaar.
Ik heb ze regelmatig bij de dierenambulance (afgelopen week zelfs nog en poes moest zo snel mogenlijk ingeslapen worden, was niet meer te redden) en we werken samen met zo'n 10 praktijken en ze nemen alle 10 deze klachten serieus.
Wellicht is ts nog minderjarig maar als een dier al zo lang kwakkelt