mijn kleine meisje overleden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horseloverl

Re: mijn kleine meisje overleden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:46

Sterkte!! Ik zou een ander hondje erbij kopen, klinkt heel hard maar zorgt coor afleiding voor jou en je andere hondje ;)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 17:52

Ik heb besloten haar niet mee naar huis te nemen shirley,
Ze word over de zee uitgestrooid, ik vond dat een mooier idee voor haar.
Thuis in een urn vind ik ook maar zo "opgesloten" zegmaar..

wat heftig anneliesdj :( t kan zo snel gaan ineens. Ik hoop dat het bij haar ook zo snel is gegaan..
Voor t zelfde geldt lag ze daar 2 uur lang zo :(

Voorlopig komt er zeker al geen ander.. al voor me hond niet dan voor me zelf al niet.
Ben daar echt niet aan toe, en zeker ook niet ivm werk enzo..

Misschien dat jullie hier tips voor hebben, ik weet echt niet hoe ik dit op moet lossen.
Me hond plast sinds gister echt overal.
In huis op de grond denk ik nog van nou ja, zal wel overgaan.
Maar ze heeft nu al 2 keer op de bank geplast, en 1 keer over mij heen...
Dit vind ik toch een beetje te ver gaan.
Is dit echt puur domineren? De klus kwijt zijn? Lizey was immers wel echt de leider over alle beessies hier in huis..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:55

Je moet ook pas een andere hond nemen als je er echt aan toe bent, anders ga je vervanging zoeken en dat is niet goed.

Dat plassen ligt eraan, kan zijn dat je hond echt nog van streek is door het gebeuren, misschien voelt ze zich eenzaam en zoekt ze een manier om je aandacht te trekken, kan idd ook zijn dat ze misbruik maakt van de situatie. Dat is moeilijk te beoordelen zo.
Op watvoor momenten plaste ze op de bank en over jou heen? Wat ging daaraan vooraf?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 17:59

Als ze op de grond plaste zei ik niks, ruimde het gewoon op.
Op de bank zei ik alleen hè joh, gewoon op een normale toon. Was meer van wtf doe jij zegmaar..
Toen ze over mij heen plaste had ik eigenlijk later Door.. ik lag half te slapen, ( lag op de bank )
Ze heeft wel vaak als ze rustig ligt ontzettend snel ademt en haar hartje echt tekeer gaat. Ik denk toch in de richting dat dat iets Een stress aanval is...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:12

Ik begrijp het, dat is ook een mooie gedachte.

Zou inderdaad gebruik maken van het aanbod van deb_tink, wellicht kan dat jullie een eind de goede richting op helpen...

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:13

Ik heb 4 maanden terug mijn oudste hond in laten slapen, en heb ervoor nog de jongste een soort van afscheid laten nemen. De jongste hond is vanaf pup af aan dus nooit zonder maatje geweest. Hij heeft het de eerste twee maanden echt zwaar gehad, heel veel stress. Ik heb er ook nog steeds geen nieuwe hond bij genomen (hij is 2 en half) en heb hem wat vaker uit moeten laten die weken. Misschien dat er later nog een andere hond bij komt maar dat zit nu niet in de planning. Ben in die weken ook bij hem zitten en steeds rustig tegen hem zitten praten waardoor die steeds meer en meer ging ontspannen, nu zie ik weer de hond die hij was (okee je merkt wel dat die geen vast maatje heeft met spelen thuis).
Uiteindelijk komen ze er wel overheen, geef het de tijd, blijf rustig praten ertegen (maakt niet uit waarover) het moet wennen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 18:29

Ik heb idd een pb gestuurd :)

Idd de tijd geven doe ik ook.. Doe veel, neem dr mee, afleiding geven..
Misschien ergens maar weer is een cursusje meepakken, weer ff lekker bezig zijn..

Zit net filmpjes te kijken & op te slaan enzo..
Pfff vind t wel ff heftig.. :(

Hier lag de 1 te slapen.. en de ander at een botje op haar hoofd :+
http://youtu.be/2lJl6EffUHA

& hier moest Hoe dan ook... dat balletje uit d'r haar :+
http://youtu.be/o2rCyPWRhLI

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:33

Het lijkt wel een verliefd stelletje, hoe schattig kun je zijn samen?

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:38

heel veel sterkte!!!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:38

Angelique nogmaals heel veel sterkte :(:)
Ik kon wel zien aan alle foto's etc op FB hoe dol jij en Amy op Lizey waren, ik schrok ook echt van dit bericht!
Mooi dat je haar as over de zee uit laat strooien!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:42

Ach wat een geweldig leuk amerikaantje was ze, zijn geweldige dieren... heel veel sterkte.. :(:)

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:47

Wat erg, heel veel sterkte! Y;( .
Vreselijk, geef de andere hond even wat tijd. Voor hem of haar is het ook een shock.. Net als het voor jou is, het zal even duren voordat die er over heen is. Zeker heel fijn dat je hem wat extra aandacht geeft! Oja, en over een andere hond. Doe dit pas als je er echt maar dan ook echt aan toe bent. Het kan voor sommige mensen als een oplossing lijken, maar het verdriet zal daardoor niet minder worden. Nogmaals heel veel sterkte Y;( .

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:57

Ohhh bah wat sneu. Gecondoleerd met het verlies. :(:)

Onze Beagle was ook helemaal van het pad af toen zijn vriendinnetje nu bijna een jaartje geleden overleed. Hij bleef maar janken en piepen door het huis. Wij wilden de roedel nog even de tijd gunnen om afscheid te nemen maar naar een uurtje of 3 in huis gelegen te hebben konden we het gehuil van de Beagle niet meer aan horen.
De beide andere honden (herders) hebben er geen kik om gegeven. Ze hebben gesnuffeld en toen was het 'klaar'.

Wij wonen op een boerderij en de overleden hond is dus begraven hier. We hadden een plaats waar de andere honden nooit komen ver van het huis af... nou de volgende dag duurde het geen 5 minuten of Beagle had haar al gevonden en begon al joelend te graven.

Zoooo ongelooflijk zielig. Echt balen. Hij heeft een week om haar getreurd en toen was het goed.

Of hij steun had aan de andere honden, mwah ik geloof het niet. Hij was verdrietig en bleef dat ook.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:20

Angeliquee18 schreef:
Als ze op de grond plaste zei ik niks, ruimde het gewoon op.
Op de bank zei ik alleen hè joh, gewoon op een normale toon. Was meer van wtf doe jij zegmaar..
Toen ze over mij heen plaste had ik eigenlijk later Door.. ik lag half te slapen, ( lag op de bank )
Ze heeft wel vaak als ze rustig ligt ontzettend snel ademt en haar hartje echt tekeer gaat. Ik denk toch in de richting dat dat iets Een stress aanval is...

Ik bedoel wat zij zelf doet, ligt ze gewoon rustig bij je of klimt ze echt tegen je aan, lijkt ze gestressd of gaat ze heel doelbewust te werk of...

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 15:32

Dankjulliewel voor de reacties weer! Vandaag dag 3, het gaat redelijk.
Ik moest werken, en heb d'r dus meegenomen.
Plassen doet ze nog steeds veel, op kussens vooral.
Ik zit nog in dubio om naar de dierenarts te gaan, want naar mijn inzien is ze loops, ( Hoe de reuen er op reageren )
Maar haar vulva is niet onwijs groot. ( bloed wel )
Dus aan de andere kant denk ik voor t zelfde geldt heb ze een blaasontsteking..
Maar dan moet ze toch veel kleine plasjes plegen?
Ze plast meestal nog wel een behoorlijke plas...
Misschien ben ik nu wel overbezorgt hoor, maar dat is niet zo heel erg gek lijkt me..

Ahg wat sneu tjinta :( is zo zielig om ze zo te zien..
Aan mij heeft ze momenteel ook niet heel erg veel, ik geef dr wel veel afleiding en knuffelen ect.
Maar ze reageert nu ook ontzettend op mijn emoties natuurlijk...

Dat is heel verschillend anneliesdj, ze is vooral héél erg druk en vervelend. Rondjes Door het huis rennen, alles doen wat niet mag, over tafels heen lopen prullenbakken stelen kastjes open maken ect ect.
De andere moment ligt ze weer heel veel bij me, en is ze ontzettend sipjes.
Ook heeft ze momenten dat ze rustig Ligt, en ontzettend snel ademt, en haar hartje heel erg tekeer gaat..
Is een beetje van alles wat dus..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:39

Dus ze is ook flink aan het uitproberen, daar moet je wel streng in zijn.
Even langs de dierenarts gaan kan geen kwaad, of desnoods alleen even bellen en het probleem voorleggen. Dan weet je waar je aan toe bent.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:40

Een bezoekje aan de dierenarts lijkt me dan geen overbodige luxe.
Al is het maar voor je eigen gemoedsrust :(:)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 15:47

Streng zijn doe ik op dat soort momenten ook inderdaad. Ben ook weer gewoon bezig met zit en blijf ect bij de deur / met eten enzo.
Wil ook weer een cursus meepakken. Gewoon puur om al lekker bezig te zijn met d'r.

Ik ga inderdaad morgen maar gewoon even bellen, zit me toch niet lekker :(

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:49

Wat verschrikkelijk verdrietig zeg..
Heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet.
Ik heb de rest vh topic niet gelezen dus excuses als ik tips geef die al gegeven zijn.
Ik heb helaas enkele jaren geleden ook mijn honden verloren(zelf in laten slapen) en mijn boerenfox was toen na al die jaren ineens helemaal alleen.
Hij was ook erg van slag, plassen in huis, piepen, continue zoeken en niet meer eten.
Ik heb hem zoveel mogelijk aandacht gegeven en leuke dingen gaan doen en veel geknuffeld en getroost.
Hij was ook echt in rouw zoals mijn dierenarts dat noemde.
na een week ging het iets beter maar dat hij echt weer de oude was heeft toch heel lang geduurd...

Let wel goed op dat je niet alles zomaar accepteert wat ze eerst niet mocht zoals de dingen die je hierboven beschrijft.
geef wel duidelijk de grenzen en regels aan ondanks dat je zelf zo verdrietig bent...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:53

Ik zou eerlijk gezegd ook even met je hondje langs de Da gaan.Vooral omdat het niet helemaal duidelijk is waar de ander aan overleden is.
Dat je hond het padje kwijt is en wat binnen plast Alla,maar het over jou heen plassen en op de bank plassen gaat wel erg ver.Dus ik zou zeker even een check-up laten doen.

Ik ben mijn honden in een ongeluk kwijt geraakt waarvan er één het overleefd heeft,die was ook het padje kwijt.Plots was zijn vertrouwde roedel weg,hij wilde ook niet meer eten niet meer spelen niks meer.
Ik kreeg plots de vraag van iemand om een hond over te nemen omdat hij anders ingeslapen werd.Zelf had ik er geen zin in,had op dat moment ook nog een baby.Maar goed de hond werd anders in geslapen en het was nog een relatief jonge hond 1 1/2 jaar.Dus hond er bij genomen,en eigenlijk had ik het eerder moeten doen.Mijn hond knapte helemaal op,wilde weer eten en spelen.Samen zijn ze toch nog gelukkig oud geworden.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 16:00

Ahg zielig is dat hè :( voor die hondjes zelf vind ik t nog t ergste..
Ik accepteer inderdaad ook niet alles, dan heb ik het zelf niet leuk meer haha.
Ik laat dr ook gewoon af en toe even weer een half uurtje alleen thuis in de bench.
Ze zal het toch moeten leren alleen. .

Ik ga morgen inderdaad ook bellen beatje, al is het voor me zelf al zegmaar :)
Kwa andere hond betreft, zie ik wat de tijd brengt.. dat moet op ons pad komen zeg ik altijd maar.
Net zoals Lizey op me pad kwam, want ik wou nooit 2 honden :+

hier een foto van de druppeltjes bloed
Afbeelding
is dat gebruikelijk voor een blaasontsteking?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:05

niet wachten als je denkt dat het om een blaasontsteking gaat! Ik ken het, zelf ook vaak gehad. zou vandaag nog dierenarts inschakelen. Bij een blaasontsteking denk je voortdurend dat je plassen moet.......

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 16:16

Maar zal ze dan niet veel vaker moeten plassen?
Ze heeft de eerste avond ( vrijdag dus )
Zo'n 5 keer in huis geplast, ( zover ik nog weet )
Zaterdag de hele dag, heb ik er maar 2 opgeruimd. Wel dan nog een keer op de bank, en over mij heen.
Vandaag heeft ze 1 keer over de honden kussen van een andere hond heen geplast ( op werk )
En 1 keer op de grond.
Voorderest slaapt ze regelmatig en ligt gelukkig, piept niet bij de deur ofzo
Dus echt een "drang" zegmaar kan ik er niet in vinden...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:16

Ik zou zelfs vandaag nog even bellen. Je hondje is overleden aan iets onbekends. En je andere hond is logisch volledig van streek maar lijkt toch vreemde lichamelijk dingen te hebben. En bloed verliezen is voor hier meteen de dierenarts bellen, tenzij het om een loopse teef gaat.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:18

Dit lijkt meer op loopsheid.