Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Duhelo schreef:vencedor schreef:Ik verbaas me wel weer over de reacties. Als ze in een klein apartement zouden wonen, of in een drukke buurt woonden en af en toe blokje om gingen was het niet goed geweest. Nou hebben die dieren zee van ruimte in mijn ogen, veel meer dan de gemiddelde hond is het ook niet goed?
Het probleem is dat deze honden gewoon in een veredelde kennel gehouden worden. Wolfhonden zijn net erg gericht op hun eigenaar,kunnen moeilijk alleen zijn, en dan steek je ze gewoon met 5 in een grote kennel?
Er zt wel wolvenbloed in, veel gedrag is ook wolfachtiger dan hondachtiger. Maar het zijn géén wilde dieren.
Ik heb het trouwens meer gehoord dat groepen die het goed doen plots het niet meer goed doen.oplossing mijn insziens zou zijn, de hele boel castreren,en als er nog altijd onrust is de jongen scheiden van de ouders. En meer menselijke aandacht!
Om aan te tonen dat wolfhonden echt geen wilde dieren zijn:
[ [url=m/X3OJFP.jpg]Afbeelding[/url] ]
whahahaja super gevaarlijk hoor die van jou! zodiacje schreef:Wat ik nou niet snap...
Van de bokt politie moet mijn paard zo natuurlijk mogelijk.
Nu kan ik dat beest geen steppe aanbieden dus grote wei met soortgenoten, een waar paddock paradise, en ik krijg hier applaus.
Nu hebben deze mensen hun honden zo natuurlijk mogelijk, wederom geen heel natuur gebied maar wel zo goed als dat dat gaat.. Is dat ook weer niet goed genoeg.
Los van of ik vind dat honden zo gehouden zouden moeten worden
Vind ik het vooral lekker makkelijk zeiken vanachter je computer.

Traiectum schreef:In een wilde roedel zouden de jongen jaren geleden al de groep verlaten hebben, maar worden nu gedwongen om in de ouderlijke roedel te blijven. Uiteindelijk zullen ze de alpha (de vader) proberen te verstoten - dat is natuurlijk gedrag.
kimmie261 schreef:ik leef al jaren in een roedel,en die oude reu moeten ze sowieso eruit halen,die verliest het echt tegen 4 anderen,en als honden vechten doet gewoon alles leuk mee,dat is hier ook,zelfs honden die nooit zullen vechten doen graag een hapje mee...
overigens verstoord dát ook weer verhoudingen bij de jonge honden,grote kans als vader en moeder uit de groep gehaald worden dat de 2 broers aan de knok gaan...
mijn roedel leeft in huis,en ik regel nog best heel veel in de groep,doe je dat als mens niet dan gaan ze zelf op zijn 'honds' de boel wel regelen,en dan krijg je dit soort ellende...
advies is mijn inziens,vader en moeder uit de groep halen,deze zo huisvesten dat de 2 groepen honden elkaar ook niet kunnen zien,dat triggert ook weer gevechten,en dan zien wat die 2 broers doen,gaan die aan de knok dat of laten uitvechten ( geeft waarschijnlijk een hoop schade maar 1 zal winnen en de ander zich er waarschijnlijk bij neerleggen ),of je herplaatst 1 van de jonge honden,of deze zet je bij vader en moeder ( de minst vechtende en als vaderhond het loodje legt blijft deze bij moeders) .
dit is puur advies omdat deze mensen er niet bij zitten en dus zelf geen enige corrigerende invloed hebben...
Rindin schreef:Nou, heel wat reacties. Als ik vergeet ergens op te reageren, moet je me daar even op wijzen.
De manier van houden is ook niet mijn manier, maar dat is nu eenmaal zo en daar is nu geen invloed meer op. De honden zijn redelijk sociaal naar mensen toe, maar dan moet je wel zelfverzekerd zijn. Ze grijpen hun kans als je zwakte toont. Voorbeeld; de eigenaar is eens gestruikeld en lag op de grond en in no time stonden alle honden over hem heen te dreigen. Het zijn dus niet echt gedomesticeerde dieren, maar ook niet helemaal wild natuurlijk.
Volgens mij is alles gecastreerd, anders kon het natuurlijk niet bij elkaar in...
Als de honden eruit worden gehaald (wordt nog wel eens gedaan), dan zie je ze stokongelukkig zijn. Daar zijn ze gewoon te onzeker voor. Terwijl ze wel vriendelijk en vrolijk zijn als je bij ze in de kennel komt.
De manier van houden... Tsja, dat is zo ontstaan, het nest was een "oeps" want ma is gekocht als "geholpen". Het is dus ook jaren goed geweest. Maar pa wordt nu zwakker (oud, is al 14!!) en zoonlief ziet dat als kans.
Ik leg jullie tips aan de eigenaren voor! Bedankt

femo schreef:nou nou nou.. Het enige wat er aan kan veranderen is dat er met de honden gewandeld word. en dat de honden aandracht krijgen. Maar er is niks mis met het stukje bos. of ze nou thuis zitten of in een bos.
behalve dan dat het stuk bos een stuk groter is dan thuis zitten.
Het is ook nooit goed
Duhelo schreef:femo schreef:nou nou nou.. Het enige wat er aan kan veranderen is dat er met de honden gewandeld word. en dat de honden aandracht krijgen. Maar er is niks mis met het stukje bos. of ze nou thuis zitten of in een bos.
behalve dan dat het stuk bos een stuk groter is dan thuis zitten.
Het is ook nooit goed
Het bos op zich is misschien groter dan thuis zitten,maar als de honden anders geen uitdaging hebben is het gewoon een veredelde kennel.
Dergelijke honden moeten kunnen lopen en denken. Ik veronderstel dat ze niet op levende prooien mogen jagen en verscheuren?
Als je honden gewoon in huis of in een kennel houdt laat je ze elkaar toch ook niet afmaken?
femo schreef:Duhelo schreef:Het bos op zich is misschien groter dan thuis zitten,maar als de honden anders geen uitdaging hebben is het gewoon een veredelde kennel.
Dergelijke honden moeten kunnen lopen en denken. Ik veronderstel dat ze niet op levende prooien mogen jagen en verscheuren?
Als je honden gewoon in huis of in een kennel houdt laat je ze elkaar toch ook niet afmaken?
Maar dat zei ik toch ook al? ze moeten de honden wel uitlaten etc. maar er is verder niks mis met het 'buitenleven'wat die honden leiden. Beetje gek dat sommige dat wel ineens vinden..
Rindin schreef:Nou, heel wat reacties. Als ik vergeet ergens op te reageren, moet je me daar even op wijzen.
De manier van houden is ook niet mijn manier, maar dat is nu eenmaal zo en daar is nu geen invloed meer op. De honden zijn redelijk sociaal naar mensen toe, maar dan moet je wel zelfverzekerd zijn. Ze grijpen hun kans als je zwakte toont. Voorbeeld; de eigenaar is eens gestruikeld en lag op de grond en in no time stonden alle honden over hem heen te dreigen. Het zijn dus niet echt gedomesticeerde dieren, maar ook niet helemaal wild natuurlijk.
Volgens mij is alles gecastreerd, anders kon het natuurlijk niet bij elkaar in...
Als de honden eruit worden gehaald (wordt nog wel eens gedaan), dan zie je ze stokongelukkig zijn. Daar zijn ze gewoon te onzeker voor. Terwijl ze wel vriendelijk en vrolijk zijn als je bij ze in de kennel komt.
De manier van houden... Tsja, dat is zo ontstaan, het nest was een "oeps" want ma is gekocht als "geholpen". Het is dus ook jaren goed geweest. Maar pa wordt nu zwakker (oud, is al 14!!) en zoonlief ziet dat als kans.
Ik leg jullie tips aan de eigenaren voor! Bedankt