Hoe een bijzonder Nijn op mijn pad kwam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Hoe een bijzonder Nijn op mijn pad kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:12

Nou mijn konijn was dus ook nog zo vrolijk :) ondanks dat ze niks zag, ze wist precies waar alles stond en we zette ook altijd alles op dezelfde plek terug. Ze rende rustig de keuken door.

Op zich is t dan inderdaad te laat, alleen zoals je zelf ook zegt konijnen laten helaas niet iets snel merken...

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 12:15

nog een stomme vraag, die katoenvezels eten ze die niet op, aangezien Nijn ook verzot is op handdoeken?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:16

Nee hoor, heb dat nog nooit gehad :) ook bij mijn huidige konijnen gebruik ik dit en nooit gehad dat ze het opaten :) Ze nemen t wel eens in de bek om het te verplaatsen, leuk gezicht! maar nee ze hebben t nog nooit hier gegeten :)

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 12:18

wederom danke, ga het eens met een pluk proberen

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:19

Je hebt kleine verpakkingen en groter, ik bestel vaak bij Zooplus, scheelt vaak ook in de kosten en je krijgt als vaste klant als je besteld zoveel procent korting, ideaal !

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:33

Wat een fantastisch verhaal en heel bijzonder dat Nijn op jouw pad is gekomen. Prachtig en wat heeft hij het getroffen :j
Veel sterkte en kracht in deze moeilijke tijd
en veel geluk met je dappere steun en toeverlaat

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:40

Wauw wat bijzonder!
Ik had mijn vorige konijntje ook zo lopen. Die kwam ook nooit van het kleed af en sprong echt hoog af en toe! <3 Zo leuk :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:13

Wat ontzettend leuk , Nijn en jij hebben het maar getroffen met elkaar. Echt een ment to be konijn :j

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 21:49

Wederom dankje voor de mooie reacties
En ook super mooi om te zien dat het verhaal van Nijn op de facebook pagina van bokt staat. Het is tenslotte een paardenforum, dan verwacht is natuurlijk niet dat mijn bijzonder Nijn daar op mag pronken

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 02:45

Allereerst heel veel sterkte gewenst met het verlies van je moeder.
Maar wat een bijzonder verhaal! Het heeft gewoon zo moeten zijn.

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 08:22

Heel veel sterkte gewenst.
Wel een heel leuk dier <3

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:45

Aah wat een leuk beestje! <3

Mijn konijn heet Nijntje en word dus ook altijd Nijn genoemd :o Wij hebben ook laminaat in huis en ook onze Nijn komt niet van zijn deken af!

LindaColijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:43

Wauw Han, mooi verhaal. Maar ik ken de ins en outs van je Nijn natuurlijk al door en door. :) Plus heb hem persoonlijk ontmoet. Zeker een leuk konijn. Het was geen toeval dat ie zo op je pad kwam.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 01:00

Heel mooi verhaal en wat super dat je zo'n goed plekje hebt gegeven.

Nu las ik over je entropion en ik denk dat er erg weinig ervaring met konijnen mee is, maar ik heb inmiddels deze operatie al meerdere malen laten doen bij konijnen. Helaas, zijn er weinig dierenartsen mee bekend en lopen er dus veel konijnen gewoon mee door, maar dit is pijnlijk. Ik zelf heb lenzen en als die al wat irriteren of doen pfff echt niet fijn, zo moet het voor een konijn ook voelen. Binnenkort moet hier weer een ventje voor entropion operatie, die heeft met een andere ram gezeten en de nodige wondranden er aan over gehouden, gevolg hiervan is dat de haren nu op zijn oogje liggen. Gelukkig is er wat aan te doen.
Waar twijfel bij jou de dierenarts nog aan met de behandeling?

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 01:15

Is meer de twijfel hoe
Kan in Hasselt voor een volledige ooglidcorrectie gaan, maar dan zullen de totale kosten op lopen tussen de 300 en 400 euro
Of het kan bij eigen dierenarts, maar dan wordt ooglid zeg maar gelift(slagingskans 50-50)

Normaal ben ik heel eerlijk en zal ik voor een operatie bij een konijn geen 300 euro op tafel leggen, maar Nijn is wel Nijn dus vind het moeilijk.

Los van de koste kan de anesthesie een probleem worden, omdat Nijn al verschillende koliek aanvallen heeft gehad. De laatste optie kan onder een klein roesje

Moeilijk moeilijk

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 16:37

Het heeft even geduurd, maar Nijn is vanochtend eindelijk geopereerd aan zijn oog.
Zijn gezondheid gooide eerder roet in het eten, maar nu was hij er klaar voor. Er wordt tevens ernstig getwijfeld aan de geschatte leeftijd(4 jaar) gezien zijn bewegingen en gedrag schat een gedragsdeskundige hem eerder rond de 8-10 jaar, vandaar ook het besluit om hem niet tegelijk te laten Casteren. Er zijn wel twee haken op kiesjes verwijderd en nog 2 ienimini gezwelletjes in de buurt van oog.

Hij heeft de anesthesie goed doorstaan en was redelijk snel wakker(al loopt ie nog nog als een dronke man)

Hopen op een spoedig herstel! Wordt afwachten of operatie gewenste effect heeft, maar ben al helemaal trots op deze bejaarde man dat hij vandaag goed is door gekomen

Afbeelding

Afbeelding

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:49

Agos :(:) Dat Nijn maar goed herstelt. :j

Verder; wat een bijzonder verhaal zeg. Nijn heeft jou echt uitgekozen!
Nog sterkte met het overlijden van je moeder.

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:53

Hopen dat Nijn nu beter wordt. :j

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 18:01

Jaah ! Nijn is een topper
En jij ook :o

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:37

Ach, arme nijn :(:)
Gaat helemaal goed komen met jouw zorg. Je bent echt een topper!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:48

Wat een bijzonder verhaal, sprookjesachtig gewoon! Wat een geluk hebben jullie met elkaar. Hij voelde zich al snel op zijn gemak bij jullie he? :) Lekker relaxed is ie op alle foto's! Hopen dat ie nu gewoon helemaal gezond mag zijn. :)

Een ander dingetje, wat ik ook graag wil uiten, is dat de kooi echt te klein is om in opgesloten te worden snachts of als jij niet thuis bent. Kan je misschien een klein rennetje ervoor zetten? :)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:48

Wauw wat een geweldig verhaal.
Natuurlijk ging er iets vreselijks aan vooraf met het overlijden van jou moeder ( nog gecondoleerd ) maar wat een bijzonder persoontje kwam er op je pad.

Bizar dat hij al zo oud is......op jou eerste foto's zou ik hem zelfs jónger schatten dan vier jaar oud.
Gewoon, omdat hij er zo mooi en duidelijk verbeterd uit ziet!!
Super dat je hem deze operatie nog hebt gegund want als hij zoveel problemen heeft met zijn oogjes is dat natuurlijk een lijdensweg.

Petje af voor jou TS en ik hoop dat jullie nog héél lang van elkaar mogen genieten.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 20:11

Geryon schreef:
Wat een bijzonder verhaal, sprookjesachtig gewoon! Wat een geluk hebben jullie met elkaar. Hij voelde zich al snel op zijn gemak bij jullie he? :) Lekker relaxed is ie op alle foto's! Hopen dat ie nu gewoon helemaal gezond mag zijn. :)

Een ander dingetje, wat ik ook graag wil uiten, is dat de kooi echt te klein is om in opgesloten te worden snachts of als jij niet thuis bent. Kan je misschien een klein rennetje ervoor zetten? :)

op de foto's in openingspost is zoals vermeld zijn oude hok, snelle leenkooi en ivm drukte regelen begravenis, enz heeft daar maar even in gezeten
Hij heeft nu een hok van 1.40 en ook veel breder, hij kan in de breedte meer dan uitgestrekt liggen, daarnaast ook hupsen door het hok heen, hij is tenslotte maar 2 kilo en alleen
Daarnaast loopt hij heel veel los, al ligt deze bejaarde man dan voornamelijk op de deken te hangen, behalve als er wortels verstopt zijn.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 20:12

Nijn heeft zojuist weer echt bewogen, zich gewassen, zelf gedronken en zelf een ieniemienie stukje wortel op. Zo wel nog even critical care geven, want eten doet hij echt nog te wenig

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:20

Wauw ts wat een verhaal!! Krijgt hij in de toekomst ook een maatje of niet?