Vernielingsdrang?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Vernielingsdrang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:24

Ik zou lekker wel met een bench gaan werken. Mijn mini's en grote hebben alle hun eigen plekje/bench. Geen van alle vind het vervelend om er in te gaan. Ze gaan snachts in hun kooi en overdag als er gegeten word en als ik weg ben. (en mijn man dus niet thuis is) Allemaal gaan vrijwillig in hun kooi/ bench. Ze krijgen dan een lekkertje en hopla op slot. Doe ik dat niet, vooral bij de kleintjes, dan gaan mijn kabeltjes kapot of poept of plast er 1 stiekum onder mijn bureaustoel of een ander stiekum hoekje. Een bench is niet zielig, niet een cel waar ze valse plannen kunnen uitbroeden.. een bench is een eigen plekje waar ze hun gang kunnen gaan en geen straf krijgen. Waarom? nou ze poepen heus niet expres in hun bench.. dat is al straf op zich genoeg. Ze mogen hun dekentje daar slopen als ze daar behoefte aan hebben.. een bench is van hun, hun domein, hun plek, hun ding en zeker geen straf. Mits uiteraard niet gebruikt word als strafhoekje.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 10:06

We hebben overigens een soort 'puppyren' waar ze in kan. Die hadden we hier staan toen we pups hadden, dus dan heeft ze ook nog voldoende bewegingsruimte voor die tijd. De echte bench staat even bij vriendlief die een Franse Bull krijgt over 2 weken.

Bedankt iig voor alle reacties! Ik zal een berichtje plaatsen hoe het gegaan is over een week. :j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:13

Hoe wat speeltjes voor als je weg gaat apart. Dat zijn dus echte leuke speeltjes want die zijn "nieuw".
Ook een lekkere kluif geven als je weg gaat of een hoefje met wat smeerworst in het puntje.
De speeltjes en kluiven die er altijd liggen zijn al lang niet meer leuk.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 10:17

Thanks! Dat is ook een goeie, want in principe ligt alles qua speelgoed/kluiven al voor het oprapen.
Ga het nu eerst proberen met zo'n voerspeeltje van Kong, die geven we haar dan alleen als we weggaan.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:37

Een bench hoeft écht geen straf te zijn oor honden, als je het maar goed op pakt.
En het hoeft ook geen klein "strafkamertje "te zijn.
Maar juist een gezellige fijne ruimte waar de hond zo gauw ze dat gewend is graag vertoeft.
Er zijn echt honden die er uit zichzelf graag in gaan liggen als ze die kans krijgen!!

Denk niet als een mens als het over de hond gaat, maar probeer te denken als een hond.
Dat is vaak de sleutel tot succes.