hond met tandsteen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:05

Met een tandenborstel krijg je het tandsteen niet weg tandenpoetsen zorgt hooguit dat er geen nieuw tandsteen ontstaat. Je kunt ook naar een hondentrimmer gaan die halen het weg zonder narcose. Persoonlijk vind ik het weghalen van tandsteen onder narcose echt onzin. (als er tanden moeten worden getrokken is het natuurlijk een ander verhaal). Dit dient alleen voor het gemak van de dierenarts.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:28

Billy20 schreef:
Met een tandenborstel krijg je het tandsteen niet weg tandenpoetsen zorgt hooguit dat er geen nieuw tandsteen ontstaat. Je kunt ook naar een hondentrimmer gaan die halen het weg zonder narcose. Persoonlijk vind ik het weghalen van tandsteen onder narcose echt onzin. (als er tanden moeten worden getrokken is het natuurlijk een ander verhaal). Dit dient alleen voor het gemak van de dierenarts.

Dat vind ik nogal kort door de bocht en dat het alleen dient voor het gemak van de dierenarts is simpelweg niet waar. Het dient ook voor het gemak van het dier. Je zit met genoeg scherpe instrumenten in de bek van de hond en vaak langdurig. Om goed en grondig te werk kunnen gaan dient het dier wel degelijk onder zijl te zijn omdat de kop gedurende de behandeling stil moet liggen en je zo ook beter bij de elementen kan.
Een hondentrimmer kan nooit zo grondig en kundig te werk gaan als de gebitsreiniging die in de dierenartsenpraktijk plaatsvind.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 13:53

Denk niet dat iemand het voor elkaar krijgt te krabben zonder narcose, eerlijk gezegd.
Zo'n makkelijk beestje is het helaas niet.

Zonet voor de 2e keer tanden gepoetst, gewoon weer eventjes.

Overigens, als ik die haken zien die ze bij de tanden gebruiken, hoeft maar 1x te snel verkeerde kant op te draaien en volgens mij heb je zo de mond kapot.