Vervelende hond in de buurt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:56

maar wat verwacht je nou van deze man dan?
Ik zeg niet dat je het moet opzoeken maar je komt deze man nu eenmaal tegen.
Daarbij is jou hond de 1e die is uitgevallen dus geen garantie dat die dat niet weer doet.
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 27-01-15 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:57

Waar ligt het probleem? er is aanlijnplicht. Dus gewoon correct aan de lijn houden en het probleem is opgelost.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:57

Niet aan gedacht dat jouw hond misschien ook wel als vervelend bestempeld is? Jouw hond heeft immers als eerste aangevallen. Die andere hond wilde dus het zekere voor het onzekere nemen (zal dus wel een onzekere hond zijn???) en heeft jouw hond gegrepen voordat die hem kon grijpen. Opzich niet meer dan een logische reactie. Maar om die hond dan direct maar vervelend te noemen? Nee.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:58

sorry dat ik het zeg maar je doet net alsof de man en de andere alles schuld zijn..jouw hond is toch echt als eerste begonnen met aanvallen niet hij.. dus ik zou ook ff het probleem bij je eigen hond zoeken en niet alleen bij de andere hond

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 10:58

Shirley schreef:
Als ik die man was, zou ik ook helemaal geen zin meer hebben in een gesprek na zo te zijn aangesproken door je vader :n

Lekker elkaar uit de weg blijven gaan!
Niks uitlokken met of zonder honden...

Vond het onbeschoft van meneer dat hij zomaar wegliep zonder ookmaar even te vragen of het goed ging met mijn hondje die aan het piepen was van de pijn. Maar dat ter zijde, ik ga ook niks opzoeken en idd elkaar uit de weg blijven gaan! Ik zou gewoon even weten hoe bokt hier tegenover stond :)

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 10:59

miszblueeyes schreef:
sorry dat ik het zeg maar je doet net alsof de man en de andere alles schuld zijn..jouw hond is toch echt als eerste begonnen met aanvallen niet hij.. dus ik zou ook ff het probleem bij je eigen hond zoeken en niet alleen bij de andere hond

Wil je in dit geval alsjeblieft alle reacties doorlezen?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:00

Leprycorn schreef:
Mijn eigen ervaringen met eigenaren van kleinere honden hoef niet te betekenen dat jij ook zo bent. Ik merk alleen zelf dat eigenaren hiero vaak al snel gewoon hun hond hun gang laten gaan omdat hij toch zo makkelijk tegen te houden is. Dan gaat er bijvoorbeeld een Chihuahua helemaal uit zijn stekker gaat zodra mijn (grotere) hond in beeld is. En vervolgens hun hond niet corrigeren en dan mij wel vuil aankijken dat ik vervolgens mijn handen vol heb om mijn hond die eerst niets deed, tegen te houden. Kijk hij vreet die Chihuahua zowat op maarja :+

Ik hoop alleen dat jij niet zo bent en dat je je hond wel corrigeert ;) :j

Dit dus. Ik blijf het lastig vinden om mensen met kleine hondjes hierbij advies te geven. Vaak zijn het namelijk de kleine hondjes die al veel signalen afgeven maar "hij doet nog niks". Als mijn vorige hond, een uit de kluiten gewassen Mechelaar met politietraining( ja dat was bekend in de buurt) dan reageert op de signalen is mijn hond opeens vals.

Niet persoonlijk tegen jou bedoeld TS, maar weet je zeker dat jouw hond geen signalen afgeeft?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:00

Ik vind het onbeschoft dat jou hond als eerste aanvalt en je nu die man de schuld overal van geeft.
Je had je hond bij je moeten houden en beter onder controle moeten hebben want blijkbaar doet hij dit vaker omdat je de hond er vaker doorheen moet praten.
Een hond die uitvalt moet aan de lijn, klaar

MissBmx

Re: Vervelende hond in de buurt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:01

En heel eerlijk als jou hond de mijne had aangvallen dan was daar nu bar weinig van over, en was dat mijn schuld geweest? Nee want jou hond dreigt, daagt uit en valt aan. Dus niet heel gek dat andere honden hier op reageren

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 11:02

Leffroi schreef:
Niet aan gedacht dat jouw hond misschien ook wel als vervelend bestempeld is? Jouw hond heeft immers als eerste aangevallen. Die andere hond wilde dus het zekere voor het onzekere nemen (zal dus wel een onzekere hond zijn???) en heeft jouw hond gegrepen voordat die hem kon grijpen. Opzich niet meer dan een logische reactie. Maar om die hond dan direct maar vervelend te noemen? Nee.

Heb ik zeker aan gedacht hoor! Mijn hond is ook niet de makkelijkste af en toe, daarom hou ik haar ook altijd aangelijnd. Rooney zoekt nooit de problemen op eigenlijk. Teule wel, zal wel aan mij liggen :Y) Misschien is het hondje ook wel onzeker, maar om mijn andere hondje te pakken terwijl de hond die t hondje aanviel naast mij en mijn vader liep? Ik snapte de plotselinge agressie niet zo aangezien Rooney op haar rug ging liggen en de andere hond haar greep. In het wild is dit namelijk ook niet normaal omdat dit dodelijk kan zijn.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 11:03

PaulinBijoux schreef:
Leprycorn schreef:
Mijn eigen ervaringen met eigenaren van kleinere honden hoef niet te betekenen dat jij ook zo bent. Ik merk alleen zelf dat eigenaren hiero vaak al snel gewoon hun hond hun gang laten gaan omdat hij toch zo makkelijk tegen te houden is. Dan gaat er bijvoorbeeld een Chihuahua helemaal uit zijn stekker gaat zodra mijn (grotere) hond in beeld is. En vervolgens hun hond niet corrigeren en dan mij wel vuil aankijken dat ik vervolgens mijn handen vol heb om mijn hond die eerst niets deed, tegen te houden. Kijk hij vreet die Chihuahua zowat op maarja :+

Ik hoop alleen dat jij niet zo bent en dat je je hond wel corrigeert ;) :j

Dit dus. Ik blijf het lastig vinden om mensen met kleine hondjes hierbij advies te geven. Vaak zijn het namelijk de kleine hondjes die al veel signalen afgeven maar "hij doet nog niks". Als mijn vorige hond, een uit de kluiten gewassen Mechelaar met politietraining( ja dat was bekend in de buurt) dan reageert op de signalen is mijn hond opeens vals.

Niet persoonlijk tegen jou bedoeld TS, maar weet je zeker dat jouw hond geen signalen afgeeft?

Ik weet zeker dat mijn hond ook signalen afgeeft, alleen in het eerste geval heb ik daar dus totaal niet op gelet. Ik heb daarom ook mijn excuses aan de man aangeboden toen! We hebben allebei gecheckt of er iets met onze honden was en dit was niet zo.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:04

Toothless schreef:
miszblueeyes schreef:

Wil je in dit geval alsjeblieft alle reacties doorlezen?

heb ik gedaan.. en blijf er bij wat ik zei
je zegt zelf als mijn hond zich bedreigt voelt mag ze uitvallen dus ik vind zeer zeker dat het grootste probleem bij jou ligt. je kan niet verwachten dat de andere hond er niet op reageert..

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 11:09

Gillbo schreef:
Ik vind het onbeschoft dat jou hond als eerste aanvalt en je nu die man de schuld overal van geeft.
Je had je hond bij je moeten houden en beter onder controle moeten hebben want blijkbaar doet hij dit vaker omdat je de hond er vaker doorheen moet praten.
Een hond die uitvalt moet aan de lijn, klaar

Gillbo schreef:
En heel eerlijk als jou hond de mijne had aangvallen dan was daar nu bar weinig van over, en was dat mijn schuld geweest? Nee want jou hond dreigt, daagt uit en valt aan. Dus niet heel gek dat andere honden hier op reageren

Hoho wacht even, je hoeft niet boos te worden? :? Teule valt bij geen enkele hond uit omdat ze grotere honden negeert. Waarschijnlijk was het lichaamstaal waardoor het de eerste keer fout is gegaan. Geef ik daarvan de man de schuld? Nee. Ik geef de man er de schuld van dat hij zonder iets te zeggen wegloopt als mijn andere hond piepend in me moeders armen ligt. DAT vind ik erg. En ik heb mijn honden goed onder apel, daar twijfel ik niet aan, want ondanks dat ze inderdaad dreigde, ze bleef met een losse lijn naast me aan me voet lopen en toen we er voorbij waren was ze het kwijt. Ik zeg niet dat ik de perfecte honden eigenaar ben, dit soort dingen gebeuren dagelijks. Ik heb de eerste keer niet goed op mijn hond gelet, zij heeft de andere aangevallen en conflict was geboren. Ik weet nu, door de tips van Bokkers die wel normaal kunnen reageren zonder al deze agressie, dat ik er beter voorbij kan lopen en niet de confrontatie op moet zoeken.

Ik ga niet in op de tweede quote. Vind ik te gek voor woorden zo'n reactie.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:09

Toothless schreef:
PaulinBijoux schreef:

Ik weet zeker dat mijn hond ook signalen afgeeft, alleen in het eerste geval heb ik daar dus totaal niet op gelet. Ik heb daarom ook mijn excuses aan de man aangeboden toen! We hebben allebei gecheckt of er iets met onze honden was en dit was niet zo.

Dan is het de bedoeling dat jij je hond leert dat deze signalen niet nodig zijn. mijn hond bleef echt wel liggen door zijn training als ik dat zei. Maar als jouw hondje te dichtbij zou komen dan was het een eenhapskracker geworden. Die signalen zijn heel gevaarlijk voor het hondje zelf.

Deze signalen geeft hij waarschijnlijk ook al af bij andere honden die er misschien niet zo heftig op reageren. Train dat deze signalen niet nodig zijn. Waarschijnlijk heb je daarna ook helemaal geen last meer van deze man.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:10

Honden geven altijd signalen af alleen herkent de mens deze niet altijd. En dat een hond die op de rug ligt niet zou worden aangevallen is ook een fabeltje. Zo te lezen word de onzekerheid bij alle 3 de honden steeds hoger dus zullen ze zich daarin ook steeds fanatieker gedragen. Daar is niks raars aan als jullie daar niet zelf in corrigeren.

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:10

Voor jezelf zou het fijn zijn als je een keer een klein gesprekje met de man aan kon gaan. Dat klaart de lucht misschien een beetje op. En verder inderdaad honden aan de lijn, probleem opgelost. Succes!

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 11:12

Wilawander schreef:
Honden geven altijd signalen af alleen herkent de mens deze niet altijd. En dat een hond die op de rug ligt niet zou worden aangevallen is ook een fabeltje. Zo te lezen word de onzekerheid bij alle 3 de honden steeds hoger dus zullen ze zich daarin ook steeds fanatieker gedragen. Daar is niks raars aan als jullie daar niet zelf in corrigeren.

Als ik eerlijk ben vind ik dat geen fabeltje, waarom een hond aanvallen die zich aan de ander overgeeft? Dit is de natuur. Maar inderdaad, het kan zijn dat ze dit inderdaad uit onzekerheid doen. En als haar daar in corrigeer is er ook niks aan de hand. Het is vaak alleen die eerste uitval die het hem al doet. En meestal zie ik dit aankomen maar soms ook niet zoals hier het geval is

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 11:13

LadyUrsy schreef:
Voor jezelf zou het fijn zijn als je een keer een klein gesprekje met de man aan kon gaan. Dat klaart de lucht misschien een beetje op. En verder inderdaad honden aan de lijn, probleem opgelost. Succes!

Ja misschien als ik hem ooit tegenkom dat ik een keer zeg dat het me spijt dat mijn honden zo maf zijn. Ik denk dat als mijn honden zien dat ik normaal met hem praat dat er met de honden onderling ook niet zoveel meer aan de hand is!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:15

Je vind het wel oke dat jouw hond defensief reageert en zichzelf wil verdedigen als ze de andere hond ziet, maar je vind het niet oke dat de hond van die man dat doet?
Jouw hond is begonnen met de aanval, daar heeft de hond van die man defensief op gereageert, die zal dat normaal vast ook niet doen anders liep hij niet los. Jouw hond heeft schijnbaar iets tegen de andere hond die nu ook iets tegen jouw hond(en) heeft (hij is wel in de minderheid) en dus reageren ze beide defensief.
Ze zijn dus allebei fout maar jouw hond is er wel mee begonnen. (dikke kans dat het opgelost is als jouw hond ermee ophoud)

Maar als je nu gewoon omloopt en deze man zoveel mogelijk vermijd, wat is dan je vraag nog?
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 27-01-15 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 11:16

PaulinBijoux schreef:
Dan is het de bedoeling dat jij je hond leert dat deze signalen niet nodig zijn. mijn hond bleef echt wel liggen door zijn training als ik dat zei. Maar als jouw hondje te dichtbij zou komen dan was het een eenhapskracker geworden. Die signalen zijn heel gevaarlijk voor het hondje zelf.

Deze signalen geeft hij waarschijnlijk ook al af bij andere honden die er misschien niet zo heftig op reageren. Train dat deze signalen niet nodig zijn. Waarschijnlijk heb je daarna ook helemaal geen last meer van deze man.

Ga ik zeker meenemen in haar training! En ik snap je reactie dat ze dan een eenhapscracker wordt hoor, ze moet niet zo'n grote mond hebben voor een beestje van 6/7 kilo :Y) Zowel ik als mijn ouders corrigeren dit gedrag ook, bij mijn vader ( oftwel de Alfa) doet Teule het ook niet meer omdat ze dan weten dat ze een probleem hebben. Maar bij mij nog niet, en hier moet ik ook op trainen, dat geef ik toe.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 11:17

anneliesdj schreef:
Je vind het wel oke dat jouw hond defensief reageert en zichzelf wil verdedigen als ze de andere hond ziet, maar je vind het niet oke dat de hond van die man dat doet?
Jouw hond is begonnen met de aanval, daar heeft de hond van die man defensief op gereageert, die zal dat normaal vast ook niet doen anders liep hij niet los. Jouw hond heeft schijnbaar iets tegen de andere hond die nu ook iets tegen jouw hond heeft en dus reageren ze beide defensief.
Ze zijn dus allebei fout maar jouw hond is er wel mee begonnen. (dikke kans dat het opgelost is als jouw hond ermee ophoud)

Maar als je nu gewoon omloopt en deze man zoveel mogelijk vermijd, wat is dan je vraag nog?

Mijn vraag is al beantwoord hoor! Ik heb nu een goede oplossing en een nieuwe uitdaging voor mij en Teule!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:22

Citaat:
En als mijn hond zich bedreigd voelt mag ze uitvallen,

Eh,nee dus.
Jíj bent baas, jíj lost de problemen van de roedel op en je hond moet erop vertrouwen dat jij dat kundig afhandelt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:34

Toothless schreef:
Vond het onbeschoft van meneer dat hij zomaar wegliep zonder ookmaar even te vragen of het goed ging met mijn hondje die aan het piepen was van de pijn. Maar dat ter zijde, ik ga ook niks opzoeken en idd elkaar uit de weg blijven gaan! Ik zou gewoon even weten hoe bokt hier tegenover stond :)

Als je een hond niet kent is het natuurlijk lastig in te schatten of hij piept van pijn of angst. Onze hond is heel sociaal maar laat niet alles over der kant gaan, als ze het er niet mee eens is schopt ze flink herrie maar bijt ze eigenlijk nooit toch gaan honden vaak genoeg piepen als ze dat doet. Op zo'n moment neem ik mijn hond altijd liever mee en vraag ik niet of het gaat. Had de man wel door dat zijn hond (flink) beet?

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 11:35

liedje89 schreef:
Toothless schreef:

Als je een hond niet kent is het natuurlijk lastig in te schatten of hij piept van pijn of angst. Onze hond is heel sociaal maar laat niet alles over der kant gaan, als ze het er niet mee eens is schopt ze flink herrie maar bijt ze eigenlijk nooit toch gaan honden vaak genoeg piepen als ze dat doet. Op zo'n moment neem ik mijn hond altijd liever mee en vraag ik niet of het gaat. Had de man wel door dat zijn hond (flink) beet?

Weet ik niet zeker, maar als een hond door blijft piepen lijkt het mij logisch dat je even vraagt hoe het met de hond gaat.

gohya

Re: Vervelende hond in de buurt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:55

TS hier ga ik sommige honden ook uit de weg,ik weet welke honden er door mijn krengetje uitgedaagd worden.Zie ik ze aankomen,dan maak ik een grote bocht er omheen of ik neem een andere weg.Sommige mensen zeggen dan: hij doet nix hoor.Nee maar de mijne wel,zeg ik dan.

En zo kan jij het ook doen,weg zijn de problemen en je kan weer genieten van het uitlaten van je hondjes.