wat voor dier op kleine kamer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Re: wat voor dier op kleine kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:58

En daarbij waarschijnlijk ook de nachtrust van je huisgenoten :+

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:59

En ze hebben bovendien ook een flinke kooi nodig, dus een chin valt wel af denk ik.
Degoes kunnen ook behoorlijk lawaai maken. Die ene nacht bij een kennis op de bank jaaaaaaaaaaaren geleden, staat me nog helder bij; hele nacht niet geslapen en rond 5 uur had ik toch redelijke moordneigingen (heb me in kunnen houden hoor :+ ). Man wat kunnen die dieren een herrie maken zeg.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 00:01

Percella schreef:
Ik zou ook ratjes aanraden, heel erg leuk! Ik heb er meerdere gehad, ze kwamen altijd kijken en ik kon heerlijk met ze knuffelen. Ze zijn lekker actief en kunnen de leukste capriolen uithalen.

Gerbils zijn ook heel leuk, alleen als je ze in een lekkere grote bak houd vol met zaagsel, dan zie je ze vrij weinig. In ieder geval dat had ik bij die van mij, ook vond ik ze niet echt knuffelig. Ze zijn wel heel nieuwsgierig en ze zijn wel lekker actief met graven en verplaatsen van zaagsel en spullen.

Tevens is het wel echt iets om rekening mee te houden als je chins wilt gaan houden, ten eerste zijn het schemer/nacht dieren en ze knagen écht aan álles. Het liefst de hele nacht door. En of jij nu slaapt of niet, de sloop en knaagfestijnen gaan gewoon door :Y)

Ik heb een open appartement/studio van 70 vierkante en 3 koppels chins aan de andere kant van het appartement staan. Ondertussen ben ik gewend aan de geluiden die ze maken 's nachts, maar vaak genoeg word ik toch nog wakker van ze omdat ze driftig de speeltjes, takken of plankjes slopen of in de tralies springen.
Toen ze nog bij mijn vader stonden (in de kamer naast zijn slaapkamer) kon mijn vader vaak niet slapen door het kabaal dat ze konden maken O:)
Ik denk dat je je nachtrust gedag kan zeggen als je ze op je kamer zet.

Succes met het maken je keus!

ja die chins die kunnen echt niet los als ik slaap ( maar welk KNAAG dier weg? :+ ) maar zijn ze wel knuffelbaar? las dat ons huidvet niet goed voor ze is?

de muren hier zijn super goed ! ook al is het een heel oud huis. heb nog nooit wat van mijn buurman met luide muziek gehoord. ( die zanger onderin aan de andere kant van het huis dan weer wel :+ )

boerendoek is stiller of niet? maar die hebben nu strenge regels of niet? daar heb ik me helemaal niet op ingelezen, maar die zijn meer een foliere beestje denk ik?

ja het ideale beestje is een kat maar dat gaat niet :+

degoes: die lijken wel leuk! een rat maar dan minder eng :+ maar die hebben ook behoorlijk ruimte nodig?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:05

Ik zou voor een syrische hamster gaan, en zoek dan naar een mannetje, die zijn best knuffelbaar.
De mijne wordt graag geaaid en blijft daarvoor stil zitten.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:08

Hier iemand met een boeroendoek :-)

Het zijn leuke dieren maar ze hebben wel best veel ruimte nodig. Wij hebben een kooi van 1x1x1,5m en dat is echt het minimum. Ze worden inderdaad veel in volières gehouden en hebben speciale zorg / huisvesting nodig in vergelijking met een hamster of cavia. Ik meen ook af te leiden dat je liefst een diertje hebt waar je mee kan knuffelen? Boeroendoeks zijn moeilijker tam te krijgen en eens ze tam zijn komen ze wel op je schouder zitten, maar echt vastpakken en knuffelen zit er niet in, ze zijn wel echt op zichzelf zegmaar... Ook handig om te weten is dat ze echt een winterslaap houden. Die van ons kruipt in z'n nestje en laat zich bijna niet meer zien van november tot februari/maart ongeveer.

Ik dacht ook meteen aan ratjes! Die zijn ideaal. Ik was eerst ook best huiverig, maar op school moesten we er een paar verzorgen en ik was meteen verkocht! Vooral de mannetjes zijn knuffeldiertjes, erg actief ook, kruipen lekker in de zak van je trui of op je schouder. En ze zijn bovendien ook 'zindelijk' te krijgen, dus dat is alleen maar ideaal! Als onze boeroendoek sterft komen er zeker en vast ratjes :D

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:13

unihorses schreef:
Loei schreef:
Tja dan kan ik je een Syrische hamster aanraden. Worden grote hamsters en kunnen zo tam worden dat je ze los kunt laten lopen. Wel onder toezicht. Omdat het grote hamsters worden hebben ze wel een groot hok nodig. Meestal wordt min. 70/80 cm in de lengte aangeraden. Zijn wel solitair dus 1 hamster per hok.

Heb er 7 thuis en als je wil, nog 5 jongen voor je in de aanbieding!;p

heb even gegoogled, dat is best een grote ja? volgens mij hebben wij er zo 1 gehad maar die was nog redelijk klein wel langwerpig. hoe groot zijn die ongeveer?
daar hebben we de kooi nog wel van. die had toen 3 verdiepingen en was iets van 60x50

het moet wel echt vacht hebben :+ stekels of veren heb ik niet zoveel mee. veren ben ik ook bang dat dat zo wegvliegt :+

ik denk dat ik in de dierenwinkel de ratten eens ga bekijken want de ene ratten foto op google denk ik a baaaaaaaah maar de andere ook wel aah lief!

http://www.nsmbl.nl/schattiger-dan-je-z ... knuffelen/
Als dit niet bewijst hoe schattig ze zijn, dan weet ik het ook niet meer :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 00:15

billionache schreef:
Hier iemand met een boeroendoek :-)

Het zijn leuke dieren maar ze hebben wel best veel ruimte nodig. Wij hebben een kooi van 1x1x1,5m en dat is echt het minimum. Ze worden inderdaad veel in volières gehouden en hebben speciale zorg / huisvesting nodig in vergelijking met een hamster of cavia. Ik meen ook af te leiden dat je liefst een diertje hebt waar je mee kan knuffelen? Boeroendoeks zijn moeilijker tam te krijgen en eens ze tam zijn komen ze wel op je schouder zitten, maar echt vastpakken en knuffelen zit er niet in, ze zijn wel echt op zichzelf zegmaar... Ook handig om te weten is dat ze echt een winterslaap houden. Die van ons kruipt in z'n nestje en laat zich bijna niet meer zien van november tot februari/maart ongeveer.

Ik dacht ook meteen aan ratjes! Die zijn ideaal. Ik was eerst ook best huiverig, maar op school moesten we er een paar verzorgen en ik was meteen verkocht! Vooral de mannetjes zijn knuffeldiertjes, erg actief ook, kruipen lekker in de zak van je trui of op je schouder. En ze zijn bovendien ook 'zindelijk' te krijgen, dus dat is alleen maar ideaal! Als onze boeroendoek sterft komen er zeker en vast ratjes :D

ja ik lees hier dan wel op de site dat het 50X75X1 meter moet zijn maar ze nemen alles heel krapjes .. http://www.knaagdierenopvang.nl/?page_id=95

en ik wil het liefst inderdaad wel knuffelen. of bij me zitten en kunnen aaien. en ik wil er 1 uit het asiel denk ik.. maar ja dan kun je ze niet naar eigen hand zetten. wat dat betreft is het zo jong mogelijk het best. twijfels :+

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:21

Een egel is ook grappig.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:22

Ik raad iedereen die op een (studenten)kamer zit voor gerbils! Moet je wel per 2 houden, maar hele leuke actieve diertjes en je kunt ook je creativiteit kwijt in het hok, vaak verbouwen ze zelf het hok dan toch nog 4x :Y)

Voordelen:
- Je hoort ze amper
- Als je genoeg voer en water achterlaat kun je zo gemakkelijk 5 dagen weg. Ideaal als je dus een weekendje weg of even naar je ouders wilt
- Ze zijn bij mij zindelijk op een zandbadje, wat ik eens per week verschoon, verder doe ik de rest van het hok maar eens in de 10 weken, en daar ruik je écht niets van, anders hadden mijn huisgenoten het wel laten weten ;)

Ik vind het echt het ideale studentenhuisdier. Je kunt ze niet zo knuffelen als een kat, maar wel zo tam maken dat ze dingen uit je handen komen eten en over je armen/op je bureau komen lopen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:23

Ikzeg ook ratjes, super leuk! Kunnen prima mee n een reismandje naar huis, maar ook wel een dagje alleen met voldoende water en voer.
Moeten wel met minimaal 2, in een grote, liefst hoge kooi.
Voor kijken kun je best naar een dierenwinkel, maar voor alle Dieren geldt in mijn ogen, haal ze niet bij een DW! Er zijn genoeg opvangadressen die vol zitten en rattery's waar je leuke ratjes vandaan kunt halen. Deze fokken verantwoord ipv ad lopende band en ze zijn een stuk tammer dan uit een dw.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 00:33

Michelle77 schreef:
Ikzeg ook ratjes, super leuk! Kunnen prima mee n een reismandje naar huis, maar ook wel een dagje alleen met voldoende water en voer.
Moeten wel met minimaal 2, in een grote, liefst hoge kooi.
Voor kijken kun je best naar een dierenwinkel, maar voor alle Dieren geldt in mijn ogen, haal ze niet bij een DW! Er zijn genoeg opvangadressen die vol zitten en rattery's waar je leuke ratjes vandaan kunt halen. Deze fokken verantwoord ipv ad lopende band en ze zijn een stuk tammer dan uit een dw.

nee dat heb ik ook al gezegd ik wil geen van de dierenwinkel. genoeg die echt een huisje nodig hebben. maar ik ga morgen wel even kijken in de dieren winkel. kijken is geheel vrijblijvend. O:) O:)
geen geld mee want alles wat pluizig is moet ik hebbuh XD en het moet een bewust overwogen keuze blijven. een dier heb je toch voor een paar jaar.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:37

Ik had toen ik op kamers zat ook ratjes, vond het hele leuke diertjes. Nam ze ook vaak in de trein mee naar ouderlijk huis (had daar ook een kooi staan). Alleen van sommige liet de gezondheid te wensen over, heb er 6 gehad (niet tegelijk) maar slechts 1 werd er 3 jaar, de rest zo rond de 1,5. Kan ook komen omdat het dierenwinkelratten waren misschien. Maar juist de zwakste van het stel had ik het meest mee, die sliep altijd in de col van mijn trui en kon ik zo overal mee naar toe nemen (lang geleden obviously, toen waren die dingen nog in de mode).

Dwerghamster vind ik zelf ook erg leuk maar de mijne was totaal niet aaibaar, nu heb ik die ook op straat gevonden toen ie al volwassen was, dat zal ook uitgemaakt hebben (ik heb iets met in de zomervakantie gedumpte dieren vinden, heeft me ook eens een konijn en een schildpad opgeleverd...)

Konijnen vielen mij tegen, erg veel werk / veel stank binnen. Ik had er één die zindelijk was, nam er 1 bij voor de gezelligheid, wat op zich ook erg leuk was, maar daarna waren en bleven ze beide onzindelijk. En ze knaagden ook dusdanig dat loslopen alleen onder toezicht kon. Buiten houden was op dat moment geen optie helaas. Aaien lieten ze toe en als ze op de grond konden blijven zitten vonden ze dat ook echt fijn, maar echt lekker op schoot zitten was er niet bij. Al verschilt dat ook wel per konijn natuurlijk.

Cavia vroeger als kind gehad, erg leuk op zich, heel knuffelbaar maar inderdaad poepen op schoot enzo, we hadden er altijd een handdoek onder. En mocht bij ons alleen in de gang los op het zeil ivm plassen en poepen.

Gerbils geen ervaring mee, die heb ik nog op de wishlist :)

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:39

`Hier iemand met Chinchilla's . In jou situatie zou ik het echt afraden. Chins zijn over het algemeen absoluut geen knuffeldieren. Je krijgt ze tam maar daar blijft het ook bij. Hun vacht is erg fragiel en ze kunnen weinig stress verdragen ( ze laten plukken vacht los bij stress of schrik) Daarbij is de ideale temperatuur voor een chinchilla 17 graden. Ze mogen niet in de tocht staan en produceren erg veel stof, wat op dit formaat kamer voor veel overlast kan zorgen.

Ze hebben een flinke kooi nodig en moeten eigenlijk dagelijks buiten de kooi kunnen rondlopen. Kabels zijn inderdaad dan echt niet veilig. Ze zijn heel onderzoekend ingesteld en willen alles dan in de mond stoppen. Het zijn ook nachtdieren en maken best veel herrie met het springen. En daarbij. een Chinchilla kan 16 tot 20 jaar worden. Iets dat veel mensen niet weten. ( mijne wordt 21 komende maand )

Ik zou of ratten aanraden of gerbils. Heb zelf ook gerbils gehad. Ze vergen weinig onderhoud, kunnen tam gemaakt worden en zijn een stuk kleiner dan de beestjes die je in je OP hebt staan.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:46

Bij rattery's heb je vaak ook herplaatsers/opvangratjes zitten :j

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:48

De kamer is 3x2.5? Lees ik dat goed? Geen huisdier nemen!
Daar wil jij dan gaan wonen mèt een huisdier? Alle ruimte die het beestje nodig heeft gaat van jou ruimte af.
Bed, kast, tafel, stoel... kamer vol. Waar ga je je wassen, waar kook je, waar doe je de was , de afwas, de strijk?
Moet dat ook allemaal in datzelfde kamertje van 3x2.5? Dan wordt huisdier zijn plaatsje meteen een stuk kleiner.
En hoe realistisch is het eigenlijk om dat allemaal in dat kleine kamertje te doen? Zou het voor het huisdier niet beter zijn om wat later in je leven in te stappen? Als je wèl de ruimte hebt bijvoorbeeld.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:55

Schilpadden zijn ook leuke beesten.
Ze zijn niet zo saai als veel mensen denken ze hebben ook een heel leuk karakter.
En geven ook aan wat ze willen. Heb er zelf drie en het zijn allemaal schatjes.
Waarvan 1 dat wel erg pittig is en een kwaak geluid maakt als ze er niet mee eens is.
Een bak van 1,20 x 60 cm x 70 cm heb je een blije gepanserde viervoeter

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 01:01

danzzz schreef:
De kamer is 3x2.5? Lees ik dat goed? Geen huisdier nemen!
Daar wil jij dan gaan wonen mèt een huisdier? Alle ruimte die het beestje nodig heeft gaat van jou ruimte af.
Bed, kast, tafel, stoel... kamer vol. Waar ga je je wassen, waar kook je, waar doe je de was , de afwas, de strijk?
Moet dat ook allemaal in datzelfde kamertje van 3x2.5? Dan wordt huisdier zijn plaatsje meteen een stuk kleiner.
En hoe realistisch is het eigenlijk om dat allemaal in dat kleine kamertje te doen? Zou het voor het huisdier niet beter zijn om wat later in je leven in te stappen? Als je wèl de ruimte hebt bijvoorbeeld.

valt best mee hoor :) heb een kast in de muur dus die ruimte heb ik al niet nodig. bed past precies tussen mijn wasbak en de muur. dan is er nog 1,5 meter bij 3 over daar heb ik een klein kastje hoog en smal en een stoel . en een zwevende boekenplank. koken heb ik gezamenlijk. wasmachine staat daar ook. afwas stapel ik allemaal beneden ( en direct afwassen ) strijken op de rand van de bank in de gezamelijke ruimte. was staat nu te hangen op de vrije zijde voor het dier. als het dier komt te staan kan ik het wasrek alleen maar niet volledig uitklappen en heb al overlegd, mag mijn rek in de gezamelijke ruimte/badkuip zetten voor extra ruimte.

zal morgen in het licht wel even foto's maken ;) past prima :P

loletjeh: schilpadden zijn niet echt knuffels en als je die veel oppakt heb je kans op salmonella toch?

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 01:10

unihorses schreef:
ja die chins die kunnen echt niet los als ik slaap ( maar welk KNAAG dier weg? :+ ) maar zijn ze wel knuffelbaar? las dat ons huidvet niet goed voor ze is?

Fokkers die ze meenemen op shows zijn hier vooral mee bezig, omdat ons huidvet de kwaliteit van de vacht zou kunnen beïnvloeden. Die pakken ze dan ook liever bij de staartwortel en dan als ondersteuning een hand eronder. Ik heb zelf nog nooit iets gemerkt dat ze last hebben van ons huidvet. Je moet ze wel iedere dag een zandbadje geven zodat ze hun vacht schoon kunnen houden en eventueel overtollig huidvet zo verwijderd kan worden.

Het zijn echter geen knuffeldiertjes, je hebt uitzonderingen natuurlijk. Maar ik heb er al 14 gehad en geen een was écht een knuffel. Je krijgt ze tam en blijven braaf zitten als je ze oppakt als je hier tijd en energie in steekt, maar meer als dat ook niet. Ze zien er misschien knuffelig uit, maar dat zijn ze niet :Y)

En zoals TeSs2411 ook al zegt, ze zijn heel stress gevoelig, ze hebben hun ritme echt nodig. Dus overdag lekker slapen en rond de avond wakker worden. Respecteer je dit niet dan raken ze gestrest, ze gaan vachtbijten of krijgen neurotische trekjes zoals obsessief aan de tralies/ gaas bijten. Ze mogen niet in de tocht staan, hebben speciaal samengesteld voer nodig (dierenwinkel voer is absoluut uit den boze!), ze hebben veel knaagmateriaal nodig ivm doorgroeiende tanden en tegen verveling. Niet om je te ontmoedigen om eraan te beginnen, ze zijn zó leuk <3 maar weet waar je aan begint. Het is heel anders dan het houden van een cavia of konijn.

Over de boerendoek heb ik echt geen idee! Daar kan ik je helaas geen informatie over geven.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 01:16

Percella schreef:
unihorses schreef:

Fokkers die ze meenemen op shows zijn hier vooral mee bezig, omdat ons huidvet de kwaliteit van de vacht zou kunnen beïnvloeden. Die pakken ze dan ook liever bij de staartwortel en dan als ondersteuning een hand eronder. Ik heb zelf nog nooit iets gemerkt dat ze last hebben van ons huidvet. Je moet ze wel iedere dag een zandbadje geven zodat ze hun vacht schoon kunnen houden en eventueel overtollig huidvet zo verwijderd kan worden.

Het zijn echter geen knuffeldiertjes, je hebt uitzonderingen natuurlijk. Maar ik heb er al 14 gehad en geen een was écht een knuffel. Je krijgt ze tam en blijven braaf zitten als je ze oppakt als je hier tijd en energie in steekt, maar meer als dat ook niet. Ze zien er misschien knuffelig uit, maar dat zijn ze niet :Y)

En zoals TeSs2411 ook al zegt, ze zijn heel stress gevoelig, ze hebben hun ritme echt nodig. Dus overdag lekker slapen en rond de avond wakker worden. Respecteer je dit niet dan raken ze gestrest, ze gaan vachtbijten of krijgen neurotische trekjes zoals obsessief aan de tralies/ gaas bijten. Ze mogen niet in de tocht staan, hebben speciaal samengesteld voer nodig (dierenwinkel voer is absoluut uit den boze!), ze hebben veel knaagmateriaal nodig ivm doorgroeiende tanden en tegen verveling. Niet om je te ontmoedigen om eraan te beginnen, ze zijn zó leuk <3 maar weet waar je aan begint. Het is heel anders dan het houden van een cavia of konijn.

Over de boerendoek heb ik echt geen idee! Daar kan ik je helaas geen informatie over geven.

ja over chins heb ik me al ontzettend goed ingelezen en weet dat ik daar net zo lang als een paard aan vast zit :+ dat staat me nog tegen van ze het tam als te handelen maar niet tam en het alles willen slopen als ze los zijn :+ ik studeer, heb 2 paarden en werk bij de mac van 5-12 dus ik zal ze niet storen overdag :D dus wat dat betreft. qua kooi zat ik dan te denken aan een grote hoge kast en die vertimmeren . maar voor nu is het misschien beter eerst geen chin te nemen. die gerbils ga ik naar kijken. en degoe en ratten. en syberische hamster.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 01:22

Oke super *\o/*

Een grote hoge kast is super, alleen zijn deze vaak niet zo diep, en dit vinden chins wel heel fijn.
Het leuke van zo'n kast is dat je hem helemaal zelf kunt inrichten en naar wens kan maken :D

Nogmaals heel veel succes, en plezier, met de zoektocht naar jou perfecte diertje *\o/*

Edit: Mijn stukje hierboven was niet belerend of vervelend bedoeld he, maar ik zie zo vaak dat mensen chins aanschaffen omdat ze er zo leuk uit zien en dan niet de juiste zorg krijgen en de diertjes er uiteindelijk de dupe van zijn. Daarom geef ik liever meteen heel veen info als mensen ervaringen vragen met betrekking tot chins zodat ze meteen weten waar ze aan toe zijn :o

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 01:29

Ik ben zelf ook student en een hamster gehad (dwerg). Was best een knuffelbeestje maar kwam niet echt bij je zitten. Heb nu een egeltje. Wou ik al een hele tijd omdat ik ze onwijs leuk vind. Olli loopt elke dag lekker rond hier, is niet echt een knuffel, wil het liefst op onderzoek uit. Is alleen wel heel lastig om er een oppas voor te vinden... Ik denk dat je het best voor ratten of een Syrische hamster kan gaan!

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:06

Ratjes! :D

Die van mij kwam als ik hem riep. Ik nam hem ook overal mee naartoe in mijn jas. Hij gaf kusjes en als ik ging liggen, kwam hij op mijn borst bij me liggen.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:26

Over die hokken waar je me over vroeg over de syrische hamster, ja die moeten echt zo groot.

De meeste fout die hamstereigenaren maken is dat ze de hamsters in te kleine hokken zetten. Waardoor ze niet actief worden, veel in het huisje zitten of zich gewoon niet laten zien. Ik heb mijn hamsters nu in ieder een eigen hok van 79x48 cm zitten en ze hebben soms echt de gekke 10 minuten. Ze sjeejsen echt soms door hun hokken heen, springen en klimmen overal op en ze zijn dus aanzienlijk veeeel actiever! Ook zijn ze gewoon super leuk, ze wachten me elke avond op voor iets lekkers. Ook weten ze precies wanneer ze het hok uitmogen. Ik zet het deurtje dan open en ze klimmen er zelf uit haha. Het zijj dus beestjes die echt aan je kunnen hechten.

Of je een man of vrouw moet nemen ligt echt aan de hamsters zelf. Het zijn niet bepaald de mannen die liever zijn, dat zegt niets. Wat wel klopt is dat het vrouwtje wat sneller stinkt. Dat komt door haar willigheid eens in de 4 dagen en dan scheid ze een geur af. Dat hebben mannen dus niet.

Mocht je meer info willen mag je me altijd pben!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 12:05

net naar de dierenwinkel geweest, hebben ze daar geen Syrische hamster en geen ratten :+
alleen cavia konijn en van die kleine hamsters...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:09

HarriesHorse schreef:
Een parkiet is ook heel leuk hoor! Een tam grasparkietje...

Niet op zo'n kleine oppervlakte en vogels moet je altijd met z'n tweeen houden..