Hondenbrokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Foundtheone

Re: Hondenbrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:17

Sowieso even goed internet af zoeken als je voer hebt gevonden, qua prijs is het ontzettend verschillend... Zo is ons voer bij de ene winkel €60,- en in twee winkels verderop €54 & op internet scheelt het nog weer €2,-!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:18

Wij voeren deze:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... nen/132916

We zijn er tot nu toe heel tevreden over, hond stinkt minder maar ze eergister een halve pan frituurvet naar binnen gewerkt waardoor ze nogal vieze scheten laat en heel vaak kotste dus heel goed kan ik het nog niet zeggen. :j

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:18

Hier ook tijdje op Farmfood gestaan maar dat leverde pikzwarte plakaten kak op zo'n 7 keer per dag :D

Zelf staan mijn honden op kvv maar wat ik om me heen hoor is;

Taste of the wild
orijen
renske graanvrij brok
Wolfsblut.

Allemaal hoogwaardige brok zonder graan.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:19

MarlindeRooz schreef:
Wij voeren deze:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... nen/132916

We zijn er tot nu toe heel tevreden over, hond stinkt minder maar ze eergister een halve pan frituurvet naar binnen gewerkt waardoor ze nogal vieze scheten laat en heel vaak kotste dus heel goed kan ik het nog niet zeggen. :j

Omygod :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:20

Halve labrador he, die vreet alles. :=
En ziek dat ze was... :=

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:20

Kan me voorstellen ja!! Gaat t wel weer?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:21

Jahoor, het is een asbakje en dus half labrador. Oersterke maag. :=

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:21

Haha Gelukkig :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:23

Heb je Nutro natural choice al eens bekeken? Brok met hoog gehalte aan vlees en daarnaast geen kleurstoffen, geurstoffen of conserveringsmiddelen! Ideaal! Ik ben er zelf erg tevreden over en de hond eet het met smaak. :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:24

die van mij krijgt doglovers gold. bestel het altijd via hun site dus gratis aan de deur gebracht.
super voer en mijn hond doet het er heel goed op.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:24

Bij het vlees aandeel moet je ook opletten hoe ze dat berekend hebben, zijn ze uitgegaan van het natte gewicht van vlees en dat afgezet tegen de overige droge ingrediënten of zijn ze van het gedroogde gewicht uit gegaan.
Bij berekening met het natte gewicht komt het vleesaandeel veel hoger uit dan wanneer je het percentage van de droge stof neemt.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 20:25

Foundtheone schreef:
Sowieso even goed internet af zoeken als je voer hebt gevonden, qua prijs is het ontzettend verschillend... Zo is ons voer bij de ene winkel €60,- en in twee winkels verderop €54 & op internet scheelt het nog weer €2,-!

Okee bedankt! Meeste webwinkels vragen wel vaak verzendkosten..
Helaas staan de brokken waar we waarschijnlijk voor willen gaan (DLG of FPG) niet op de site van brekz.nl (of ben ik scheel?)

Bij ons in de buurt is er in ieder geval een hondenuitlaatservice die DLG verkoopt, en ik ga morgen weer even rondfietsen in de stad voor FPG. Hij heeft nu nog voer (FPG vind hij heeeerlijk) dus ik heb rustig de tijd om te kijken, het liefst blijf ik dan bij het soort voor dat ik nu heb :D

Bedankt allemaal! Voorlopig weet ik genoeg, en anders schakel ik graag weer jullie hulp in!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:26

Op zooplus zijn genoeg brokken te vinden met een hoog vleesgehalte. En daarbij veel reviews.
Maar KVV is natuurlijk ook een optie.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 20:28

Mizora schreef:
Edit: je moet niet naar de poten kijken, maar naar de taille en hoe je de ribben kan voelen. Dat zijn richtlijnen of een hond te zwaar begint te worden. De poten hebben niets met de conditiescore (of hij goed, te zwaar of te licht is) te maken.

Nee dat weet ik, maar het ging om de bouw van de hond, of kan dat ook niet? Het ging niet om de zwaarte, dat wegen we. Is ook bijna niet te zien door zijn vacht.

Hoe sluit ik trouwens een topic?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:33

Farmfood weinig granen?
Rijst, tarwe en mais, 45%
En vlees'meel' maar 21%

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:38

Farmfood heeft ook graanvrij versie dacht ik.

En je kan niet je eigen topic sluiten TS :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:40

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:44

Tamzel schreef:
Ah okee. Nou is mijn Border best stevig aangelegd al, en wordt ook gauw wel wat dikker. (Niet te dik, ik bedoel: hij blijft elke dag uren bewegen, maar dikker dan andere BC's die ik ken) maar wie weet! Het is het proberen waard natuurlijk. Bedankt!

Als je dit beschrijft, dan ga ik er vanuit dat je conditiescore bedoeld. Dit kan je niet zien aan de poten. Maar ik heb je dan verkeerd begrepen.

De conditiescore van je hond kan je ook niet zien aan het gewicht, dit moet je echt letterlijk scoren door middel van kijken en voelen.

Afbeelding

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:45

PenP2014 schreef:

Glutenvrij, dat is niet hetzelfde als graanvrij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:47

Dat gaat ook niet voor elke hond op, onze hond heeft bij haar nek veel van die echte labradorplooien... Maar heeft wel een mini hoofd waardoor ze altijd wat te dik lijkt... :P

Foundtheone

Tamzel schreef:
Foundtheone schreef:

Okee bedankt! Meeste webwinkels vragen wel vaak verzendkosten..
Helaas staan de brokken waar we waarschijnlijk voor willen gaan (DLG of FPG) niet op de site van brekz.nl (of ben ik scheel?)

Bij ons in de buurt is er in ieder geval een hondenuitlaatservice die DLG verkoopt, en ik ga morgen weer even rondfietsen in de stad voor FPG. Hij heeft nu nog voer (FPG vind hij heeeerlijk) dus ik heb rustig de tijd om te kijken, het liefst blijf ik dan bij het soort voor dat ik nu heb :D

Bedankt allemaal! Voorlopig weet ik genoeg, en anders schakel ik graag weer jullie hulp in!

Klopt, maar wij zijn naar de dierenspeciaalzaak gegaan met deze prijzen en toen heeft de eigenaar gezegd: "Wij verlagen voor jullie dan de prijs aangezien we jullie niet kwijt willen als klant.'' Heel erg netjes al zeg ik het zelf.

TeSzZz

Dogloversgold kan je bestellen via hun eigen webshop, wordt aan de deur afgeleverd zonder kosten.
Taste of the wild bestellen wij via food4pets.be Wordt boven de €50 ook gratis bezorgd.

Beste manier van weten of je border goed op gewicht is blijft toch voelen. Zonder druk te zetten moet je de ribben net kunnen voelen. Voel je ze heel duidelijk mag er wat bij, moet je meer druk zetten dan mag er wat af.
Al heb ik hier geen ervaring met t laatste, die van mij is er zo een die niet dik te krijgen is haha, en de jongste is nog aan t groeien.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 20:50

Mizora schreef:
Tamzel schreef:
Ah okee. Nou is mijn Border best stevig aangelegd al, en wordt ook gauw wel wat dikker. (Niet te dik, ik bedoel: hij blijft elke dag uren bewegen, maar dikker dan andere BC's die ik ken) maar wie weet! Het is het proberen waard natuurlijk. Bedankt!

Als je dit beschrijft, dan ga ik er vanuit dat je conditiescore bedoeld. Dit kan je niet zien aan de poten. Maar ik heb je dan verkeerd begrepen.

De conditiescore van je hond kan je ook niet zien aan het gewicht, dit moet je echt letterlijk scoren door middel van kijken en voelen.

[ Afbeelding ]

Dat stond daar los van, ik kreeg namelijk de vraag of mijn hond niet gewoon fors was in plaats van dik, met fors wordt de bouw bedoeld nam ik aan.
Maar naast dat hij fors is komt hij niet moeilijk aan :)

Bedankt voor het schema!

@TeSzZz, dankje :)

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:17

Mizora schreef:
13/0.2 = 65 dagen met 1 zak.
55€(per zak) / 65 = 0.85€/dag bij Acana

Ik geloof niet dat rekenen je sterkste kant is liekensancho.

Ja, sorry, stond een man in mijn nek te hijgen die ergens naartoe moest dus zat zonder rekenmachine fout, excuse me :+

dan is het nog geen wereldbedrag per dag in mijn ogen, omdat je, zoals ook vernoemd wordt, je dieren hun gezondheid in stand houdt.

ts, succes met keuzes maken. Farmfood heb ik ook 2 jaar gevoerd, deden honden het ook prima op :-) maar wilde alsnog een voer met nog meer vleesinhoud en de rest van ingrediënten sprak mij gewoon aan.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:23

_CS_ schreef:
PenP2014 schreef:

Glutenvrij, dat is niet hetzelfde als graanvrij.

Best wel misleidend kan het zijn want bijvoorbeeld deze:

http://www.graanvrijhondenvoer.nl/prijs ... lutenvrij/

doen ze via de vergelijkers voorkomen als graanvrij terwijl hij dat niet is. Als je gaat googlen op graanvrij komt deze gewoon naar boven :+