kat gevonden, en nu ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: kat gevonden, en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:47

Heb je een foto van de kat? Kunnen we misschien meekijken en evt delen op Facebook, ben er lid van gevonden en vermiste dieren wat landelijke pagina is. Dan kan ik delen misschien.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 22:00

Mioux heb niet zon duidelijke foto haha, pb ?

Ik wou anders ook wel in die groep maar kan m niet vinden

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:01

Mag via pb hoor!

Ik ben er al poos lid van als je gelijk info toevoegt dan plaats ik het daar!

Zoals waar gevonden, kater of poes, chip nagekeken, wanneer aangekomen, herkenningspunten enzo.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 22:02

@mioux kun je mij ook een link van de groep geven ?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:06

De link geen idee,heb de app op tablet,zit niet op pc,maar hij heet dieren gevonden vermist of herplaatsing. Is algehele Nederlandse pagina dus voor alle plekken in Nederland :-),

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 10:26

kat zit nog in het hooi, en heeft het vrij koud, dus zal nog ff kijken of ik een lamp kan vinden, of is dat geen goed idee ? ( temperaturen verschil)

vanmiddag als het past gaan we de kat naar een pensioen brengen waar ik zonet mee heb gebeld.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:28

Ik weet niet hoe t daar geregeld is,maar vaak moet je dan wel een bedrag betalen.

Had je de kat met foto en info al op die ene pagina geplaatst? En was t die Britse kort haar van die pagina wat je dacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:31

Mioux schreef:
Ik weet niet hoe t daar geregeld is,maar vaak moet je dan wel een bedrag betalen.

Had je de kat met foto en info al op die ene pagina geplaatst? En was t die Britse kort haar van die pagina wat je dacht?

Als je een kat in overleg met het asiel brengt dan hoef je daar niet voor te betalen hoor. Je betaald alleen afstandskosten als het je eigen dier is.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:33

Dat is ook een bedrag :-) vaak als je überhaupt een kat brengt moet je die kosten betalen,omdat gevonden vaak als smoes word gebruikt. Daarom gaat t veel via dierenambulance zodat je dat niet hebt als je een dier vind,althans zo is dat vaak hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:50

Mioux schreef:
Dat is ook een bedrag :-) vaak als je überhaupt een kat brengt moet je die kosten betalen,omdat gevonden vaak als smoes word gebruikt. Daarom gaat t veel via dierenambulance zodat je dat niet hebt als je een dier vind,althans zo is dat vaak hier.

Nee hoor, als jij een zwerfkat brengt hoef je niet te betalen. Zou mooi worden.. Jij brengt een kat die je gevonden hebt en zal dan moeten betalen? Zo werkt het niet. Breng je je eigen kat dan betaal je alleen afstandskosten, dat is idd een bijdrage in de kosten maar als je een kat gevonden hebt en je belt of je die kan brengen dan zitten daar geen kosten aan verbonden. Voor het asiel is het zelfs goedkoper als jij zelf het dier brengt want als er een onafhankelijke Dierenambulance rijd dan moeten zij ritkosten betalen, als een particulier het dier brengt dan kost ze dat geen geld.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:53

Hier is die smoes al zo vaak gebruikt denk ik dat dat de oorzaak is. Hier had ik bv 2 konijntjes gevonden, ik had er zelf al 2 dus ging ze echt niet houden. Ik moest via de dierenambulance betalen, want de smoes "gevonden" was te vaak al gezegd. (was ook geen vriendelijke man moet ik zeggen). En omdat ik ze even in een extra hok die ik had had gedaan, waren ze dus gewoon van mij zei meneer. En moest ik dus betalen voor alle kosten die er kwamen.

Hier weet ik dat er teveel katten en dieren "gevonden" worden dat je dus moet bewijzen dat het jouw beest niet is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:07

Mioux schreef:
Hier is die smoes al zo vaak gebruikt denk ik dat dat de oorzaak is. Hier had ik bv 2 konijntjes gevonden, ik had er zelf al 2 dus ging ze echt niet houden. Ik moest via de dierenambulance betalen, want de smoes "gevonden" was te vaak al gezegd. (was ook geen vriendelijke man moet ik zeggen). En omdat ik ze even in een extra hok die ik had had gedaan, waren ze dus gewoon van mij zei meneer. En moest ik dus betalen voor alle kosten die er kwamen.

Hier weet ik dat er teveel katten en dieren "gevonden" worden dat je dus moet bewijzen dat het jouw beest niet is...

Ze mogen je niet laten betalen omdat ze toevallig een vermoeden hebben dat het jou dier is..
Dat je moet bewijzen dat het jou dier niet is kan ook niet, hoe moet je dat doen dan?
Ik kan me voorstellen dat als zij echt sterke vermoedens hebben dat het dier niet echt gevonden is dat ze dan niet zomaar akkoord gaan maar omdat je ze toevallig in een hok hebt zitten mogen ze je niet laten betalen.
Het is ook anders als iemand van te voren belt over een gevonden kat met de vraag of ze hem kunnen brengen dan dat er iemand aan de balie staat en zegt ik kom deze kat brengen zonder overleg..

Wij hebben ook wel eens het vermoeden dat het dier niet gevonden is maar die gaat gewoon mee dan, wij zijn er met de ambu 1 keer per toeval achter gekomen dat een hond idd van dezelfde mensen was als die ons belden, die hebben we gebeld met de mededeling dat ze idd een rekening konden verwachten met ritkosten +afstandskosten maar toen wisten we 100% zeker dat de hond van hen was.

Jij hoefde die kosten van de konijnen dan ook echt niet te betalen, laat ze maar bewijzen dat het jou konijnen waren, dat kunnen ze niet..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:10

Nou dat zei ik ook dees, daarom met een opvang uiteindelijk iets verder overeen gekomen dat ik ze daar kosteloos mocht brengen. Maar je wilt niet weten hoeveel gedoe ik gehad heb met andere opvangcentra en de dierenambulance. Ze wilde ze zonder dat ik de kosten betaalde niet eens meenemen... ook al zijn ze dus niet van mij, ik zei nog kijk ik heb er al 2, heb wel extra hok (staat in de schuur als het extreem koud zou worden in winter) maar deze 2 konijnen zijn niet van mij. De opvangcentra die ik belde voor de konijnen wilde dat ik gewoon afstandskosten betaalde, alleen 1 niet waar ik eerder al een konijn vandaan had voor t koppelen met mijn toen nog alleen zittende konijn.

Ze konden ook niet bewijzen dat het mijn konijnen waren, maar werd maar aangenomen. Ja kon ze moeilijk in een doosje proppen (had gecontroleerd en waren ook nog eens man en vrouw) terwijl ik nog een extra oud hok had staan.

Maar ontopic, ik hoop voor TS dat t katje aangenomen word, en dat toch de eigenaar gevonden word. Ik zou mijn kat toch wel vreselijk missen... Ben nog wel steeds benieuwd naar TS of de kat die op die ene pagina stond dezelfde uiteindelijk was, aangezien TS er contact mee had begreep ik. En of er een amivedi melding is gemaakt, kleine moeite ;).

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 11:14

ik heb hem niet in die fb groep geplaatst, is mij te onduidelijk.

en de kat was niet van die advertentie helaas, heb vanochtend nog met de man gebeld wiens kat vermist was. hij miste zijn kat erg, is 9 november weg gelopen, dus kon deze wel zijn omdat ie raar in de vacht zit etc ( verwaarloosd) als het deze kat wel was had ik ook nog een beloning van 100.- :Y)

Ik heb dat pensioen dus gebeld, en heb ook gevraagd of het kosteloos was, dacht je dat ik voor iemand anders kat ging betalen ? ben ook maar een 15 jarige jongen zonder baan ed. :D

maar de vrouw van het pensioen die vond het mooi dat wij hem zouden brengen zodat hun niet hoeven te halen, en het is dus kosteloos.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 11:16

Mioux schreef:
Nou dat zei ik ook dees, daarom met een opvang uiteindelijk iets verder overeen gekomen dat ik ze daar kosteloos mocht brengen. Maar je wilt niet weten hoeveel gedoe ik gehad heb met andere opvangcentra en de dierenambulance. Ze wilde ze zonder dat ik de kosten betaalde niet eens meenemen... ook al zijn ze dus niet van mij, ik zei nog kijk ik heb er al 2, heb wel extra hok (staat in de schuur als het extreem koud zou worden in winter) maar deze 2 konijnen zijn niet van mij. De opvangcentra die ik belde voor de konijnen wilde dat ik gewoon afstandskosten betaalde, alleen 1 niet waar ik eerder al een konijn vandaan had voor t koppelen met mijn toen nog alleen zittende konijn.

Ze konden ook niet bewijzen dat het mijn konijnen waren, maar werd maar aangenomen. Ja kon ze moeilijk in een doosje proppen (had gecontroleerd en waren ook nog eens man en vrouw) terwijl ik nog een extra oud hok had staan.

Maar ontopic, ik hoop voor TS dat t katje aangenomen word, en dat toch de eigenaar gevonden word. Ik zou mijn kat toch wel vreselijk missen... Ben nog wel steeds benieuwd naar TS of de kat die op die ene pagina stond dezelfde uiteindelijk was, aangezien TS er contact mee had begreep ik. En of er een amivedi melding is gemaakt, kleine moeite ;).

Amivedi heb ik gister al een melding gemaakt, maar geen foto bij gezet, want dat kon zo niet.

en ik ben sinds een tijd dol op katten geworden ( zelf hebben we ook een) dus heb er wel wat voor over :Y)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:18

Nou super dat t bij jullie geen gedoe is met brengen !

Als je wilt kan ik alsnog, wat ik al eerder aanbood, wat plaatsen op die facebook, dan kan ik evt erbij vermelden welk pension je hem brengt. Het is een pagina met bijna 7200 leden ! Dus zeker wel poging waard denk ik dan...

Wat je ook nog kan doen voor je hem naar t pension brengt, is dierenambulance informeren of ze de chip willen controleren. Als die een chip heeft en goed geregistreerd staat heb je kans dat t baasje snel gevonden is ! Dit word overigens gewoon gratis gedaan :)

Vind dat je al heel goed bezig bent ! kat zit lekker warm en droog, hopelijk zijn de wonden niet zo erg en knapt die snel op.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 11:21

Mioux schreef:
Nou super dat t bij jullie geen gedoe is met brengen !

Als je wilt kan ik alsnog, wat ik al eerder aanbood, wat plaatsen op die facebook, dan kan ik evt erbij vermelden welk pension je hem brengt. Het is een pagina met bijna 7200 leden ! Dus zeker wel poging waard denk ik dan...

Wat je ook nog kan doen voor je hem naar t pension brengt, is dierenambulance informeren of ze de chip willen controleren. Als die een chip heeft en goed geregistreerd staat heb je kans dat t baasje snel gevonden is ! Dit word overigens gewoon gratis gedaan :)

Vind dat je al heel goed bezig bent ! kat zit lekker warm en droog, hopelijk zijn de wonden niet zo erg en knapt die snel op.

ik hoop het ook ! ik pb je wel ff over FB.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:37

Ik zou wel de kat zsm bij een asiel of dierenambulance melden.
Voort zelfde geld is het beestje idd ziek, heeft het wel een eigenaar die nu geen medicijnen oid kan geven.
Niet elke eigenaar zit op facebook.

Ik kan het weten :) Mijn kat was ook 'weggelopen' gewoon een deurtje verder gegaan. Iemand vond m ook zielig, maar vooral lief. Ben m 3 maand kwijt geweest.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:39

Niet elke eigenaar zit op facebook, klopt. Maar met die pagina zijn er al heel veel gevonden via via. Vaak is het dan van "hey ik ken die en die die haar kat kwijt is ik laat het even zien".

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:40

@TS ben je er? zie pb ik heb mogelijk een eigenaar gevonden... kreeg inene facebook berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:42

Nou schijnbaar/blijkbaar is het niet de eigenaar gok ik zo. Word inene vrij bot...

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:52

Is er al gecheckt of hij een chip heeft? Kwestie van even langs de dierenarts..
Is een van de eerste dingen die je kunt doen om zsm achter een eigenaar te komen :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:55

Zal even update doen ik heb ts net gesproken, hij is nu met de kat naar de dierenarts. Hij moest wachten op zijn ouders begreep ik.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 17:42

En ik ben weer terug. Het ging vanmiddag heel slecht met de kat. Kruik bij hem gelegd.

toen maar naar de da gegaan en die heeft hem ingeslapen.
kat was gechipt en de eigenaar woonde rond de 17 km verderop.

Iedereen super bedankt voor de hulp en tips !