Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, Mioux schreef:Ik weet niet hoe t daar geregeld is,maar vaak moet je dan wel een bedrag betalen.
Had je de kat met foto en info al op die ene pagina geplaatst? En was t die Britse kort haar van die pagina wat je dacht?
vaak als je überhaupt een kat brengt moet je die kosten betalen,omdat gevonden vaak als smoes word gebruikt. Daarom gaat t veel via dierenambulance zodat je dat niet hebt als je een dier vind,althans zo is dat vaak hier. Mioux schreef:Dat is ook een bedragvaak als je überhaupt een kat brengt moet je die kosten betalen,omdat gevonden vaak als smoes word gebruikt. Daarom gaat t veel via dierenambulance zodat je dat niet hebt als je een dier vind,althans zo is dat vaak hier.
Mioux schreef:Hier is die smoes al zo vaak gebruikt denk ik dat dat de oorzaak is. Hier had ik bv 2 konijntjes gevonden, ik had er zelf al 2 dus ging ze echt niet houden. Ik moest via de dierenambulance betalen, want de smoes "gevonden" was te vaak al gezegd. (was ook geen vriendelijke man moet ik zeggen). En omdat ik ze even in een extra hok die ik had had gedaan, waren ze dus gewoon van mij zei meneer. En moest ik dus betalen voor alle kosten die er kwamen.
Hier weet ik dat er teveel katten en dieren "gevonden" worden dat je dus moet bewijzen dat het jouw beest niet is...
.
Mioux schreef:Nou dat zei ik ook dees, daarom met een opvang uiteindelijk iets verder overeen gekomen dat ik ze daar kosteloos mocht brengen. Maar je wilt niet weten hoeveel gedoe ik gehad heb met andere opvangcentra en de dierenambulance. Ze wilde ze zonder dat ik de kosten betaalde niet eens meenemen... ook al zijn ze dus niet van mij, ik zei nog kijk ik heb er al 2, heb wel extra hok (staat in de schuur als het extreem koud zou worden in winter) maar deze 2 konijnen zijn niet van mij. De opvangcentra die ik belde voor de konijnen wilde dat ik gewoon afstandskosten betaalde, alleen 1 niet waar ik eerder al een konijn vandaan had voor t koppelen met mijn toen nog alleen zittende konijn.
Ze konden ook niet bewijzen dat het mijn konijnen waren, maar werd maar aangenomen. Ja kon ze moeilijk in een doosje proppen (had gecontroleerd en waren ook nog eens man en vrouw) terwijl ik nog een extra oud hok had staan.
Maar ontopic, ik hoop voor TS dat t katje aangenomen word, en dat toch de eigenaar gevonden word. Ik zou mijn kat toch wel vreselijk missen... Ben nog wel steeds benieuwd naar TS of de kat die op die ene pagina stond dezelfde uiteindelijk was, aangezien TS er contact mee had begreep ik. En of er een amivedi melding is gemaakt, kleine moeite.

Mioux schreef:Nou super dat t bij jullie geen gedoe is met brengen !
Als je wilt kan ik alsnog, wat ik al eerder aanbood, wat plaatsen op die facebook, dan kan ik evt erbij vermelden welk pension je hem brengt. Het is een pagina met bijna 7200 leden ! Dus zeker wel poging waard denk ik dan...
Wat je ook nog kan doen voor je hem naar t pension brengt, is dierenambulance informeren of ze de chip willen controleren. Als die een chip heeft en goed geregistreerd staat heb je kans dat t baasje snel gevonden is ! Dit word overigens gewoon gratis gedaan
Vind dat je al heel goed bezig bent ! kat zit lekker warm en droog, hopelijk zijn de wonden niet zo erg en knapt die snel op.
Mijn kat was ook 'weggelopen' gewoon een deurtje verder gegaan. Iemand vond m ook zielig, maar vooral lief. Ben m 3 maand kwijt geweest.