Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 16:25

Snooki schreef:
j1988 schreef:
Ik vind het vies. Zie het idd wel vaker. Zou het niet erg vinden als er dezelfde regels zouden gelden als bij een supermarkt.

idd ik vind het ook vies. Geleidenhond vind ik dan iets anders

Want? Een hond is een hond... En is dan dus net zo vies.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 16:26

idd vies maar ik zal het accepteren omdat die persoon die hond echt nodig heeft dus is het anders

xTammyy

Re: Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 16:31

Ligt er aan waar.
Ben van mening daar waar met eten wordt gewerkt: geen dieren.
Toevallig gister een berichtje op fb: kennis was ergens wezen eten waar ze een kat hadden. Beest liep dus gewoon in het restaurant, dat vind ik echt een vies idee want dan lijkt het me dat ie ook bij de bar en keuken zou kunnen komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:40

Kinderen mogen ook mee en daar heb je vaak meer last van dan een hond :+ Dus als het iom het restaurant akkoord is, waarom niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:44

Ik neem ze niet mee tenzij het duidelijk aangegeven is dat het mag.
Vorig jaar zijn we uiteten geweest bij een restaurant waar honden welkom zijn, we hadden iets te vieren dat om de honden ging en zodoende had iedereen een (of meerdere) hond(en)mee. We hebben daar buiten gezeten en de honden lagen allemaal bij ons zonder dat een ander last van ze had.
Wel hebben we toen van te voren gevraagd of het goed was en dat was geen probleem.
Verder blijven ze eigenlijk altijd thuis, tenzij we op een terrasje zitten na een wandeling.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:09

vroeger nam ik dootje altijd mee :+: ,die vond het overigens geweldig,áls ie maar mee mocht,en die ging ook gewoon heel rustig liggen,nooit maar 1 iemand over gehoord,meeste mensen wisten niet eens dat er een hond mee was.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:17

Relaxed schreef:
Kinderen mogen ook mee en daar heb je vaak meer last van dan een hond :+ Dus als het iom het restaurant akkoord is, waarom niet?

_/-\o_

Het ligt denk ik heel erg aan de hond. De één wil ten alle tijden bij de baas zijn en ligt er dan gewoon relaxed bij, terwijl de ander liever thuis zijn eigen gang gaat en een stuiterbal wordt als hij maar meegesleurd wordt. Bij een kerstdiner zou ik de hond ook minder snel meenemen dan bij een broodjeszaak.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:55

Als ik echt uit eten ga dan verwacht ik geen honden in het restaurant. ( muv hulphonden misschien)
Na een strandwandeling, pannenkoekenhuis of mac donalds ofzo dan kan het nog.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:31

In McDonald's zijn honden juist niet toegelaten geloof ik. :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:34

Als het zo uit kom gaan ze mee maar meestal blijven ze thuis of in de auto (combo).

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:35

Loolotte schreef:
In McDonald's zijn honden juist niet toegelaten geloof ik. :P

Oh jawel gaan daar vaak mee naar toe

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:39

Ik vind het dan weer onzin dat een grote hond not done zou zijn, maar een kleine hond wel zou kunnen.

Mijn grote honden zou je niet eens opmerken, maar die nemen we alleen mee naar een strandtent of een terras om wat te drinken na een wandeling. Maar vaker nemen we zelf wat mee en drinken we wat bij de auto. (iets te vaak onopgevoede honden meegemaakt op een terras) Naar een restaurant gaan ze niet mee, als wij uit eten gaan, gaan we netjes en mogen de honden thuis blijven. Daar hebben ze niks aan en in een restaurant vind ik het niet nodig om ze mee te nemen, niet iedereen zit er op te wachten.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:44

Don't, omdat er mensen kunnen zijn die de hond niet net zo leuk vinden als de eigenaar dat vindt. Bijvoorbeeld iemand die allergisch is of iemand die bang is voor honden en sommige mensen vinden honden vies. Blindengeleidehonden vind ik wat anders, die zijn er voor om de eigenaar echt te helpen en heeft de hond vaak ook echt nodig. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat je een hond er een plezier mee doet als je die uitgebreid mee uit eten neemt. Een rustig terrasje zou naar mijn mening misschien nog kunnen, als andere mensen er geen last van hebben.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:50

Bij de burgerking mogen ze niet naar binnen LooLotte

Ik stond er ook van te kijken eigenlijk
Ik loop er eigenlijk wel vaak tegen aan
(hulp) hond mee in de winkel desnoods in de jas (klein hondje) en nog naar tekst en uitleg moet de hond buiten blijven
Ik vind het echt geen prettig gevoel die honden zijn er juist niet voor niks ze zijn er om mensen met blindheid, epilepsie, PTTS en ADLte helpen en word dan altijd wel een beetje boos dat ze buiten moet blijven

In een restaurant vind ik het weer iets anders ip ga je hier nooit zo snel alleen heen zeker niet als je een hulphond ''gebruikt'' dan kan die gene wat bij je is je best naar de tafel begeleiden

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:53

Dat ligt er maar net aan waaróm je de hulp hond hebt Gentlegiant.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:54

j1988 schreef:
Ik vind het vies. Zie het idd wel vaker. Zou het niet erg vinden als er dezelfde regels zouden gelden als bij een supermarkt.

mee eens. Net als van die mensen die de hond door de hele bus laten wandelen. Bah.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:56

Ik vind in alle gevallen van het bezitten van een hulphond aannemelijk om de hond mee te mogen nemen
Deze honden zijn er niet voor niets
ze lopen niemand in de weg en zullen nooit een mens ''lastig vallen'' buiten misschien de baas
Deze honden lopen niet overal heen met een lange flexilijn deze blijven in een bereik van slechts een meter.
hier worden ze op getraind

Ik praat in dit geval over een epilepsie hond die ongeveer 30 minuten voor de aanval waarschuwt zodat je zelf een rustig plekje kan zoeken
omgeving waarschuwen en op tijd je medicijnen kunt nemen enz
hond die helpt je in de stabiele zijligging te leggen en je na een aanval bij bewustzijn brengt door zijn neus en allemaal zn dingen

Dat is niet voor niets dat mensen een hond hebben
Wie weet er tegenwoordig wat ze met epilepsie moeten doen?
Hoeveel epilepsie patienten worden niet vast gehouden tijdens een aanval en als iets slecht is is het dat wel

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:58

Ineke2 schreef:
Dat ligt er maar net aan waaróm je de hulp hond hebt Gentlegiant.

Een hulphond heb je nooit zomaar. Dus die zou imo overal mee naar toe moeten kunnen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:02

Ik vind een hond niet vies, een paard ook niet , best verbazingwekkend dat er hier zoveel mensen een hond vies vinden, ik heb altijd gedacht dat paardenliefhebbers honden niet smerig vinden.........hmmm daar moet ik dus anders over gaan denken. Als mensen een hond meenemen naar een restaurant dan ga ik er vanuit dat die hond opgevoed is, goed opgevoed zodat hij netjes en rustig ligt tijdens het eten. Eerlijk gezegd heb ik in de betere restaurants waar honden mogen komen ook alleen nog maar rustige braaf liggende honden gezien. Onze kleine hond gaat overal mee naar toe dus ook mee uit eten. Hondje kent dat, heeft altijd haar eigen ( fris gewassen) dekentje bij , krijgt een botje en is zielsgelukkig dat ze bij ons en wij dat ze erbij is. Ik vind het gewoon gezelliger als er een hondje onder mijn tafel ligt. Nu hebben wij hier in de regio een aantal restaurants liggen die aan de bosrand staan, wij lopen daar naar toe, eten en drinken en lopen weer terug, dat is dan ook meteen de reden dat hondje mee gaat.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:02

Dat vind ik ook, maar lees een stukje terug wat er word gezegd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:25

romyloverrr schreef:
j1988 schreef:

mee eens. Net als van die mensen die de hond door de hele bus laten wandelen. Bah.

Je kan ook overdrijven. Hond mag nu eenmaal in de bus. En als je geen auto hebt en een dagje naar strand/bos wil heb je niet altijd keus.

Ik heb het eerder in een dergelijk topic gezegd: gewoon rekening met elkaar houden.
Niet honden liefhebbers moeten niet overal om zeuren en wel honden liefhebbers kunnen er best rekening mee houden dat niet iedereen op hun viervoeter zit te wachten....

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:28

Ondanks dat ik zelf een hond heb vind het erg vies om een hond mee naar een restaurant te nemen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:30

Wij nemen onze honden regelmatig mee als we ergens gaan eten. Als we gaan uit eten is dat ook meestal na een lange wandeling ergens. De honden gaan netjes onder tafel liggen en zijn niemand tot last. Ze gaan liever mee dan dat ze alleen thuis blijven..
Ik heb meer last van andermans kinderen die zitten te jengelen, te schreeuwen of door het restaurant rennen dan van mensen die hun hond meenemen. De meeste honden die mee komen naar een restaurant gedragen zich netjes en zijn niemand tot last.
Jaren geleden was het veel normalen om honden mee te nemen, honden waren ook op meer plaatsen welkom. Ik verbaas me er over dat zoveel mensen honden vies vinden.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:32

Hoezo vies? Paard zit toch niet op je tafel te schijten? Zeker als de hond netjes bij z'n baas blijft lijkt me het niet 'vies',

Denk dat de keuken van sommige eetgelegenheden viezer in dan een hondje paar tafels verderop := .

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:33

Ik vind het niet vies, je eet tenslotte niet van de grond en de hond komt niet in de keuken. Op net opgevoede honden heb ik ook geen probleem, die, die het halve restaurant samen blaffen is wel vervelend. Onze hond gaat meestal mee in cafés en restaurants als we een dagje weg zijn, als we gewoon vanuit huis doordeweeks een keer uit eten gaan dan blijft ze gewoon thuis die paar uur.