Dé oplossing, mijn dier leeft in een kist!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:07

geerke schreef:
er zijn heel veel mensen die hun hond de hele dag in een kist opsluiten...maar dan heet het bench en dan is het normaal

nou inderdaad,dat schijnt helemaal gewoon te zijn,sterker nog,sommige hondenkooien worden zo klein gemaakt dat pups zich amper meer kunnen bewegen,dan pissen ze tenslotte niet...

maar we maken ons gerust heel boos en zorgen over vissen in kommen en hamsters die over het algemeen in kooien zitten ter grote waar ook puppies in gehouden worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:02

Zindelijkheids'training' noemen ze dat dan ook nog Femke ;(

Ik denk overigens dat dit topic niet was bedoeld om te zeggen dat honden de hele dag in een bench opsluiten normaal is en iets waar we ons níet druk om moeten maken, ik denk dat dit topic was bedoeld om aan te kaarten dat het óók mishandeling is een goudvis in een kom te houden. En dat argumenten als 'maar ik ken veel mensen die het zo doen', 'hij werd wel 4 jaar' of 'er zijn veel dieren die het slechter hebben' allemaal drogredenen zijn.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:26

Oow bah , was ik na jaren eindelijk de gruwel van de bonsai kittens vergeten .
Post iemand hem ...

Jolene85

Re: Dé oplossing, mijn dier leeft in een kist!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:37

Wahahaha toen ik begon met lezen dacht ik al dat het een grap was, leuk gedaan! Hoop dat mensen ooit ook zullen begrijpen dat konijnen niet gelukkig zijn in n konijnen hok zonder soortgenoten..
Dat vd bonsai kittens was een hoax en heeft gelukkig nooit bestaan, maar die sleutelhangers..? Die dieren moeten ook kunnen ademen dus hoe kan dat dan? En ze moeten ook kunnen eten.. En ze zullen ook poepen en plassen dus dan is je sleutelhanger wel heel snel vies van binnen...

Hoop dat dat dus ook een hoax is...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:45

Ik adviseer in de winkel altijd tegen een kom, maar soms kun je gewoon niet meer dan dat. Het is immers gewoon nog toegestaan en hoewel veel mensen toch de kom laten staan zullen meerdere er toch voor gaan. Het idee dat de vis zich aan past aan de kom.. man hoe vaak ik die wel niet voorbij horen komen! Ik ben vrij blunt en eerlijk, zeg dat de vis niet zich aan past aan de kom maar klein blijft door een slechte leefomgeving. En dan nog heb je mensen die het niet zoveel kan schelen. Dus tja.. wat doe je eraan? Het hun niet verkopen heeft geen zin, krijg dan gezeik van mijn baas en ze halen het wel elders.

Goed adviseren blijft dus een must, ook bij andere dieren. Maar je merkt wel dat vrij veel mensen eigenlijk niet eens zo heel veel voor hun huisdier over hebben. Vrij deprimerend kan ik je vertellen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:49

Ik hoop dat dit mensen aan het denken aan gaat zetten! Die sleutelhangers etc... wil ik niet eens naar kijken, ook niet naar de bonsai kitten :'(

Maar ik heb ook een hamster in een te kleine kooi gehad en twee ratjes. Simpel weg doordat ik slecht ben geinformeerd. Wij gingen expres niet op internet lezen, dat is allemaal tegenstrijdig. Maar ja, ik als ontwetend kind en ontwetende ouders. Inmiddels weet ik véél beter wat ik doe en op welke manier.

Onze hond zit alleen snachts in een bench (anders gaat ze de hele tijd blaffen en houdt ze de hele buurt wakker :P ) en s'ochtends pit ze gewoon lekker verder, ze wil er helemaal niet meer uit :oo Maar mij is altijd verteld op de cursus dat een hond een niet te grote bench moet hebben, omdat ze in een te grote bench gaat poepen en plassen en dat ze dan daar in gaat liggen en dat dat ook niet goed is?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:59

Aah ik schrok echt, ik dacht ook dat je een goudvis had gekocht in dat kleine bakje :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 15:03

:j Dat dus Benfan.

Zeg tegen iemand dat je je kat of hond in een doos houdt of moederziel alleen in een kille stal en deze trots toont, dan krijg je een blik van "hoe zielig, je weet toch dat een dier veel meer ruimte nodig heeft!?"

Laat je trots je vissenkom zien, of je konijn(uiteraard alleen) in zijn veel te kleine kooitje die op de slaapkamer van de 6-jarige staat, dan is dat "enig" en "schattig".

En ik zie het treurig genoeg de laatste tijd ook vaker in wegggeefgroepen op facebook. Vragen en krijgen ze een belachelijke minikooi voor een konijn.
Of laatst was er iemand die een nieuwe vissenkom voor zijn goudvis zocht...toen iemand voorzichte opmerkte dat die daar eigenlijk niet hoort, kreeg hij toch half facebook over zich heen. Je moet je niet moeien...dat was de vraag niet...ik heb mij ingelezen (yeah right) dus ik weet wat ik doe...en dan alle ridders die zeggen dat dat toch niet erg is "want de vis past zich aan".

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:03

supergoede tekst! mag ik hem kopieeren en op facebook zetten?
ik dacht eerst trouwens ook dat je een goudvis had genomen in plaats van een hond... maar gelukkig niet!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 15:07

Tuurlijk :) Voor mij part mag je zelf zeggen dat je het zelf verzonnen hebt. Het gaat mij niet om credits, ik hoop gewoon om mensen aan het nadenken te krijgen dat zelfs het kleinste huisdier als een vis evenveel recht heeft op een goede leefomgeving, en geen drogredenen die we onszelf voorhouden zodat we toch met een gerust geweten naar die kom of 20 literbak op de kast kunnen kijken.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:09

ga m iets aanpassen zodat het meer in mijn situatie past (heb al 2 honden een kat 2 vogels en 2 konijnen namelijk :') )

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:11

Hahahaha, ik was gewoon best wel geschokt toen ik het las _O-

Held haha _/-\o_

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:13

*kijkt tevreden opzij naar haar vissenbak, wetende dat ze ergens de komende weken van hun 90 liter bak naar een 180 liter bak gaan verhuizen*

:D

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:16

Vroeger, toen ik nog muizen had, had ik 4 van die kleine kooien aan elkaar gemaakt met van die pvc buizen. Had toen nog 4 muizen rondlopen, later werden het er 6.

Toen bedacht ik me "het zou leuk zijn als er nog een grotere kooi onder stond met wat klim touwen ed. Op marktplaats vond ik er een van 40x60.
Ik ging dat ding ophalen en die vrouw vertelde me dat ze er altijd cavia's in gehouden had, In een kooi van 40x60!
En toen keek ze me nog raar aan ook toen ik zei dat ik er muizen in wilde houden.

Ik snap echt niet hoe mensen het in hun hoofd kunnen halen om dieren in zulke kleine kooien te houden :n Wat dat betreft vind ik mensen heel vaak egoïstisch, want het is uiteindelijk voor hun eigen kijk plezier.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:23

Heel goed stukje! +:)+ Hier word ik nou blij van.

Ik ben precies om deze reden (domme, niet nadenkende mensen die denken dat ze "wel weten hoe het moet") begonnen met een educatieve/informatieve website voor het aanschaffen en houden van knaagdieren (zie onderschrift). Dit motiveert me alleen maar weer om het af te maken en mensen middels de site "op te leiden"!

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:42

Wat een goed stukje! Ik snap ook niet dat mensen niet eerst informatie zoeken over een dier... Toen ik een konijn wou moest ik van mijn ouders eerst naar de bieb om boeken over konijnen te halen voordat ik een konijn mocht....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:49

Die sleutelhangers zijn een hoax. Er komt geen zuurstof bij dus het is onmogelijk. Gelukkig.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:00

__laura schreef:
Wat een goed stukje! Ik snap ook niet dat mensen niet eerst informatie zoeken over een dier... Toen ik een konijn wou moest ik van mijn ouders eerst naar de bieb om boeken over konijnen te halen voordat ik een konijn mocht....

Jammer alleen dat die boekjes vaak ook verkeerde en verouderde informatie bevatten :(

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:08

Sperziemone schreef:
__laura schreef:

Jammer alleen dat die boekjes vaak ook verkeerde en verouderde informatie bevatten :(

Weet ik maar het is al veel meer dan de meeste mensen doen helaas... Wij hebben de beestjes ook bij kennissen gekocht die konijnen fokken en die hebben ons ook veel vertelt over voeding/huisvesting etc!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:10

AfbeeldingAfbeelding

Om te huilen.

lieveli schreef:
Die sleutelhangers zijn een hoax. Er komt geen zuurstof bij dus het is onmogelijk. Gelukkig.

Dat is het helaas niet, de dieren gaan ook dood. Ze zijn in het nieuws geweest en er heeft een andere bokker die in China woont, een topic over geopend.

Gelukkig is het een 'grapje' TS, ik schrok al.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:19

Echt walgelijk de voorbeelden die hier voorbijkomen!! Ik was laatst in een tuincentrum waar ze ook dieren verkochten. Er stond bij een ontzettend leuke rat een informatie bordje waar op stond dat je ze heel goed alleen kan houden... Triest :(

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:20

China is inderdaad geen hoax, kennis van mij was in China heeft zo'n ding gekocht, open geknipt en toen maanden lang daar een schildpad als huisdier gehad.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:30

Benfan schreef:
Ik adviseer in de winkel altijd tegen een kom, maar soms kun je gewoon niet meer dan dat. Het is immers gewoon nog toegestaan en hoewel veel mensen toch de kom laten staan zullen meerdere er toch voor gaan. Het idee dat de vis zich aan past aan de kom.. man hoe vaak ik die wel niet voorbij horen komen! Ik ben vrij blunt en eerlijk, zeg dat de vis niet zich aan past aan de kom maar klein blijft door een slechte leefomgeving. En dan nog heb je mensen die het niet zoveel kan schelen. Dus tja.. wat doe je eraan? Het hun niet verkopen heeft geen zin, krijg dan gezeik van mijn baas en ze halen het wel elders.

Goed adviseren blijft dus een must, ook bij andere dieren. Maar je merkt wel dat vrij veel mensen eigenlijk niet eens zo heel veel voor hun huisdier over hebben. Vrij deprimerend kan ik je vertellen.

Ze passen zuch idd niet aan.
Mijn zus had voor haar verjaardag jaren terug een sluierstaart gekregen in zo'n kommetje als Ts poste.
Ze was toen 9/10, en had dus verder totaal geen verstand van hoe groot een kom moest zijn.
Maar Wimpie bleef maar groeien :+

Dus is hij toch verhuisd naar een veel grotere kom, en ik geloof dat hij nu wel 3 keer zo goot was als aan het begin (incl. staart)

EDIT: wie koopt zo'n sleutelhanger? :oo

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:34

Mooi stukje! Bizar wat mensen leuk vinden om in huis te zetten. "Leuk toch, zien hoe een dier dat niet kan praten crepeert."

Net als die afschuwelijke 'ecosphere' dingen, volledig afgesloten aquaria met garnalen. De soort die daar in zit is zo gehard dat hij het inderdaad een flinke tijd zal overleven, maar om dan te zeggen dat het mooi/gezond/diervriendelijk is...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:47

Ach en nog steeds is het normaal om een paard in 3*3 op te sluiten. We zijn sowieso hypocriet als het op onze eigen pleziertjes aan komt. Ik betwijfel of je wat gaat bereiken met je verhaal.