Benfan schreef:Ik adviseer in de winkel altijd tegen een kom, maar soms kun je gewoon niet meer dan dat. Het is immers gewoon nog toegestaan en hoewel veel mensen toch de kom laten staan zullen meerdere er toch voor gaan. Het idee dat de vis zich aan past aan de kom.. man hoe vaak ik die wel niet voorbij horen komen! Ik ben vrij blunt en eerlijk, zeg dat de vis niet zich aan past aan de kom maar klein blijft door een slechte leefomgeving. En dan nog heb je mensen die het niet zoveel kan schelen. Dus tja.. wat doe je eraan? Het hun niet verkopen heeft geen zin, krijg dan gezeik van mijn baas en ze halen het wel elders.
Goed adviseren blijft dus een must, ook bij andere dieren. Maar je merkt wel dat vrij veel mensen eigenlijk niet eens zo heel veel voor hun huisdier over hebben. Vrij deprimerend kan ik je vertellen.
Ze passen zuch idd niet aan.
Mijn zus had voor haar verjaardag jaren terug een sluierstaart gekregen in zo'n kommetje als Ts poste.
Ze was toen 9/10, en had dus verder totaal geen verstand van hoe groot een kom moest zijn.
Maar Wimpie bleef maar groeien
Dus is hij toch verhuisd naar een veel grotere kom, en ik geloof dat hij nu wel 3 keer zo goot was als aan het begin (incl. staart)
EDIT: wie koopt zo'n sleutelhanger?