honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:43

Wij hebben bij toeval een hond uit Spanje. Wij konden in Nederlandse asiels ook niks vinden. En echt lang gezocht hoor! Dus toen bij http://www.tiervermittlung.de/ gekeken. Super site met een uitstekende zoekfunctie. Daar waren wel honden bij die ons zouden kunnen passen.

Een ervan was via http://hund-aus-andalusien.de/ naar Duitsland gekomen. Dat was de eerste hond die we gingen kijken. Ze zag eruit als een stripheld, maar wat een geweldig beest. Echt een droomhond! De fijnste die we ooit gehad hebben, een lot uit de loterij. Met de stichting hebben we nauwelijks contact gehad, maar volgens mij is die wel oké.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:44

Ik heb ook een hondje uit Spanje. In het begin inderdaad wel wat problemen (van alles bang hebben, verlatingsangst) maar met tijd, geduld, liefde en training krijg je er een hele hoop uit. Ondertussen loopt ze op wandelingen ook vaak los. Dit had ik nooit durven dromen in het begin.

Zondag mag mijn broer zijn hond uit Spanje gaan ophalen. We hebben eerst in de asiels gekeken in België en Nederland, maar daar zat niets wat bij hem past.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 20:49

koeke schreef:
Wij hebben bij toeval een hond uit Spanje. Wij konden in Nederlandse asiels ook niks vinden. En echt lang gezocht hoor! Dus toen bij http://www.tiervermittlung.de/ gekeken. Super site met een uitstekende zoekfunctie. Daar waren wel honden bij die ons zouden kunnen passen.

Een ervan was via http://hund-aus-andalusien.de/ naar Duitsland gekomen. Dat was de eerste hond die we gingen kijken. Ze zag eruit als een stripheld, maar wat een geweldig beest. Echt een droomhond! De fijnste die we ooit gehad hebben, een lot uit de loterij. Met de stichting hebben we nauwelijks contact gehad, maar volgens mij is die wel oké.

m'n duits is heel slecht maar toch even goed mn best gedaan, en die site is handig!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:09

Hier 2 honden uit Spanje en Griekenland. Via Podenco World. Echt perfect geregeld. de verzorger uit het asiel gaat mee met de honden op het vliegtuig en iemand van de organisatie is daar dan al heen gereisd om alles klaar te maken en vliegt dus ook mee terug. Nooit meer dan 3 honden tegelijk op een vlucht dus met uit de reisbench halen genoeg begeleiding en alle tijd.

Je krijgt van te voren meerdere gesprekken en huisbezoek en je moet kunnen laten zien dat je met honden die angstig oid om kunt gaan.

Er wordt een hond of meerdere uitgekozen die bij jou leven zouden kunnen passen. Honden zijn volledig ingeënt en geholpen.

Oh en van te voren mag je mee naar het asiel tegen betaling van ongeveer 30 euro om het asiel en de honden te bekijken alsje dat zou willen

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:25

Kaus schreef:
Wij hebben onze hond bij Stitching RSDR vandaan. Erg fijne organisatie. Site ziet er wat slordig uit, maar contact is erg goed.
Meeste honden daar zijn wel maatje herder. Hou daar rekening mee.
http://www.rsdrnederland.nl/
https://www.facebook.com/rudozemstreetdogrescue?fref=ts
https://www.facebook.com/rsdrnederland?fref=ts

Hond uit je profiel? Wat een leukerd!

Wij zijn ons ook aan het orienteren voor een hond. We hebben wel een idee wat voor hond we willen. Wij willen ook een hond uit het buitenland een goed thuis geven. We houden ook de asielhonden in NL in de gaten, maar we willen geen hond met een rugzakje omdat we daar geen ervaring mee hebben. Daarnaast hebben we niets met staffords etc.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:38

Hou er rekening mee dat honden uit het buitenland óók een rugzakje hebben!!

Ook in Nederlandse asiels zitten hele leuke kleine en vriendelijke rassen.
Je moet alleen soms even wachten en goed je huiswerk doen om te zien waar wat zit.
Maar dat moet je bij een hond uit het buitenland ook.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:42

RaafSmits schreef:
Hou er rekening mee dat honden uit het buitenland óók een rugzakje hebben!!

Ook in Nederlandse asiels zitten hele leuke kleine en vriendelijke rassen.
Je moet alleen soms even wachten en goed je huiswerk doen om te zien waar wat zit.
Maar dat moet je bij een hond uit het buitenland ook.

Mee eens, maar als ze pup zijn is het vaak toch anders dan wanneer ze al een jaar (of misschien langer!) ellende hebben meegemaakt.

We willen juist een middelgroot ras. Ik hou al ruim een half jaar de asiels in NL in de gaten, maar de leuke honden zijn vaak al direct weer weg. Als er een leuke nieuwe tussenstaat, dan staat ie ook vaak al op ik heb baas of gereserveerd. Nadeel van het buitenland vind ik dat je de hond niet eerst kunt zien of je er een klik mee hebt.

Maar goed we blijven rondkijken en alles in de gaten houden :)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:47

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik ben hier helemaal geen voorstander voor.
Tal van stichtingen halen nu massaal honden uit het buitenland hier naartoe om hier een goed thuis te zoeken....
Maar Nederland heeft ook genoeg honden ( asiels zitten vol. mensen willen van een hond af door de crisis. tal van hondenfokkers fokken ook door,mensen die uit hobby een nest fokken etc)

Daarbij zijn dit vaak honden met een niet al te leuk leven en achtergrond.
Vorige week liep ik met mijn dochter van zes en onze labrador over de dijk en toen werden we aangesproken door een vrouw met zo'n hond ( met alle respect, ik herken die honden al van een km afstand, vaak onbekende kruisingen)
De hond kwam op mij bijzonder nerveus over en was niet sociaal en geen kinderen gewend.
De dame vroeg of de hond even aan mijn dochter mocht snuffelen ( zij stond rustig stil en aaide ook niet)
Maar ik vertrouwde dat beest voor geen meter, grommen en nerveus om zich heen kijken.
Met alle respect, er zijn vast ook succes verhalen, maar zelf zou ik nooit voor zo'n hond kiezen.

lilydj

Re: honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 09:58

ik denk om heel eerlijk te zijn dat het ook geen buitenlandse hond voor mij gaat worden, zou het graag willen maar ben toch bang dat het fout gaat.

en heb marktplaats een beetje in de gaten gehouden en daar staan ook heel veel honden op, dus het wordt of een hondje van marktplaats, of een hondje uit een asiel in nederland. weet wel zeker dat ik geen pup uit een nestje neem, wil wel graag een hondje die een goed baasje nodig heeft.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:16

Goede keus ts :)

En mensen die geen honden met een rugzakje willen, dat hebben honden uit het buitenland óók (misschien we vaker zelfs).

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:17

Er zijn veel stichtingen actief die honden uit het buitenland halen. Wij hebben ervaring met één van die stichtingen omdat hun werkwijze ons aansprak. Zij vangen ook veel Nederlandse honden op die op stel en sprong uit huis moeten (b.v. wegens relatiebreuk of gezondheidproblemen baasje). Door wat de vorige baas en het huidige gastgezin vertellen kunnen ze vrij goed inschatten of de hond bij je past of niet. Als het een match lijkt ga je eerst eens kennis maken met de hond, werkt het niet was het een leerzaam bezoek, werkt het wel kan je de hond adopteren.

Dit is hun site: link, er staan momenteel een paar super leuke hondjes op.

Van de honden die uit het buitenland komen is ook e.e.a. bekend omdat ze eerst zijn opgevangen bij een contactadres in dat land. Vaak mensen die hun hele ziel en zaligheid (en geld) in het opvangen van de honden leggen. Als er dan een hond een goed adres in NL krijgt is dat voor hun ook weer motivatie om door te gaan met het zoveel mogelijk opvangen in land van herkomst.

Daarnaast zijn er ook stichtingen wier doel het lijkt om zoveel mogelijk honden uit .... naar NL te halen. Wat dan bekend is over gezondheid en karakter mag je een vraagteken bij zetten. Gewoon altijd kritisch blijven als je een hond zoekt, je hoeft niet de eerste de beste die je bekijkt te nemen! Wat dat betreft is er geen verschil met de aanschaf van een paard ;)

Asiels: wij hebben ook gezien dat daar vooral de herders en staffords zitten, en ik ben zo vrij aan te nemen dat dit in de meeste gevallen niet de liefste en best opgevoede voorbeelden van het ras zijn. Ik ben laatst zelfs tegengekomen dat er een paar asiels zijn die zelf honden uit het buitenland halen omdat ze anders een gebrek aan aantrekkelijke hondjes hebben!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:25

ravellie schreef:
Tal van stichtingen halen nu massaal honden uit het buitenland hier naartoe om hier een goed thuis te zoeken....

Kwestie van een stichting zoeken die dat niet doet.
ravellie schreef:
Maar Nederland heeft ook genoeg honden ( asiels zitten vol. mensen willen van een hond af door de crisis. tal van hondenfokkers fokken ook door,mensen die uit hobby een nest fokken etc)

De asiels zitten helemaal niet vol en hebben ook nog eens buitensporig veel (kruisingen met) stafford/pitbulls en herders. Er wordt inderdaad gewoon gefokt maar wat als je geen rashond wil?

ravellie schreef:
Daarbij zijn dit vaak honden met een niet al te leuk leven en achtergrond.
Vorige week liep ik met mijn dochter van zes en onze labrador over de dijk en toen werden we aangesproken door een vrouw met zo'n hond ( met alle respect, ik herken die honden al van een km afstand, vaak onbekende kruisingen)
De hond kwam op mij bijzonder nerveus over en was niet sociaal en geen kinderen gewend.
De dame vroeg of de hond even aan mijn dochter mocht snuffelen ( zij stond rustig stil en aaide ook niet)
Maar ik vertrouwde dat beest voor geen meter, grommen en nerveus om zich heen kijken.
Met alle respect, er zijn vast ook succes verhalen, maar zelf zou ik nooit voor zo'n hond kiezen.

Ik ken anders genoeg verhalen van buitenlandse honden die juist ontzettend makkelijk zijn. En opvoeding doet ook veel, het zou zomaar kunnen dat die hond uit jouw verhaal bij een andere baas ook ander gedrag had vertoond.

Dat jij zelf niet zo'n hond wil is prima, maar het lijkt me niet nodig om te doen dat het een slecht principe is. Die keuze moet iemand toch gewoon zelf maken? Dat je toevallig in Nederland woont betekent niet dat je automatisch een verplichting hebt naar Nederlandse asielhonden - jij voelt dat misschien wel zo, een ander niet. Mensen verschillen. :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:26

Ik heb 3 cocker spaniels uit Spanje gehad.
Een was al oud, konden we na 6 maanden laten inslapen zo slecht was hij.
Een bleef in huis plassen. Tig keer mee naar de dierenarts geweest, liep 10x per dag. Laten herplaatsen naar een boerderij.
Een was mijn vriendje. Zo lief zo zachtaardig. Volgens de stichting was hij 5 jaar.
Volgens mij en mijn dierenarts was hij 12+ jaar. Na 1,5 jaar afscheid moeten nemen.
Zoveel verdriet dat wil ik niet meer.

Loopt nu een hulphond rond en een afgekeurde blindengeleidehond.
Laatste komt uit het asiel en hebben we nu bijna 7 jaar.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:40

Om mijn vorige post wat aanvulling te geven.
Onze hond kwam uit Spanje, we hebben 4 geweldige jaren met Simba gehad en het was oprecht een van de meest lieve honden die ik tegen ben gekomen, ook ontzettend makkelijk.

Hij was naar verwachting 1 tot 2 jaar oud toen hij bij ons kwam en heeft 4 jaren bij ons gehad waarbij we 2,5 jaar ongeveer bezig geweest zijn met zijn Leishmania welke hem uiteindelijk fataal is geworden door 2 kapotte nieren.

Ik vind het over een kam scheren van buitenlandse honden zo ontzettend onterecht, ja de honden kunnen een rugzakje hebben omdat ze op straat hebben geleefd maar er zijn er ook genoeg die wel gewoon normaal hond zijn. En in ons geval met Simba zo ontzettend dankbaar.

Het is allemaal niet zo zwart wit als mensen denken dat alle dieren uit het buitenland slecht zijn. Veel van deze honden worden door hun eigenaren slecht gemaakt omdat ze een hond kopen zonder zich in te lezen in de bijbehorende materie.

Je trekt een hond uit een totaal andere leefomgeving (ook als hij niet op straat heeft geleefd), gooit hem in een vliegtuig en verwacht dat hij dan meteen de liefste hond op aarde is.. Om nog maar niet te spreken over de mensen die gewoon niet up tot the task zijn om een hond op te voeden.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:51

Wij hebben onze Eddie ( https://farm8.staticflickr.com/7469/15665138843_7da37d3bbd.jpg ) bij PoorAnimal in Prinsenbeek gehaald.. als je ze door google gooit vindt je zowel goede als slechte ervaringen.

De hondjes die zij hebben, zijn allemaal al in Nederland en lopen daar allemaal los over het terrein en in de schuur (met tig hondenbedden en speeltjes). Wat ik heel fijn vond is dat omdat ze allemaal los liepen Eddie ons zelf uitgekozen heeft!
(een teefje waar wij voor gingen kijken, vond ons helemaal niks/eng terwijl ze bij het oudere echtpaar dat vlak na ons kwam meteen contact met hun zocht)

Wij zijn ook eerst naar meerdere asiels geweest en daar zitten inderdaad veel pitbulls en herders.. allemaal even zenuwachtig in hun eigenlijk te kleine kennel. De juiste zat er voor ons niet bij..
Ik zou je aanraden eens bij PoorAnimal langs te gaan.. wie weet vind je daar wel het maatje wat jij zoekt. Houdt er wel rekening mee dat ze niet veel gewend zijn qua kinderen.. hier zul je ze aan moeten laten wennen.

Wij hebben er een gouden hondje aan, super dankbaar, makkelijk en daarnaast heeeeeel sociaal en vaardig in de hondentaal ;)

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:02

Project galgo en Sphoek hebben beide Spanjaarden. Galgo is dan natuurlijk windhonden en Sphoek is diverser. Met beide stichtings heeft een vriendin in totaal nu 7 honden geadopteerd en dus alleen maar goede ervaringen en lovende woorden.
De ene hond is meer of minder getraumatiseerd/mishandeld dan de ander dus daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden en tijd in willen stoppen.
Verder heel veel succes met je zoektochtje :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:03

En ik ben dan weer een tegenstander van deze stichting ( Poor Animal).

De reden hier achter mag bij me per PB opgevraagd worden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:31

Mijn Spaanse hond stond op marktplaats. Er stond geen stichting bij en niet dat ze uit Spanje kwam. Daar kwam ik, ondanks een uitvoerig telefoongesprek, pas achter toen we haar gingen bezoeken. Ze was destijds vier maanden en ondanks dat ik nadrukkelijk had gevraagd naar eventueel angstig gedrag ("nee absoluut niet") was ze doodsbang bij de aanblik van mijn andere hond (die haar compleet negeerde). Uiteindelijk hebben we daar een hele tijd zitten praten en waren alle honden rustig, en omdat ik haar toch heel leuk vond en ze nog heel jong was hebben we besloten het erop te wagen.
Geen spijt! Schat van een hond! Wel onzekerder dan ik van eerdere honden gewend was, maar goed mee te dealen.

Mijn toenmalige andere hond kwam uit het asiel via in beslag name. Ook de voorlichting van het asiel bleek niet te kloppen (kan met katten > binnen een week beet ze een kat dood). Dus ik ga maar heel erg op mijn eigen gevoel af en ben ontzettend kritisch. En als je de hond eenmaal uitgekozen hebt moet je er gewoon voor gaan vind ik.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:43

Ik heb 3 honden via SOSStrays, waarvan 1 met een rugzakje, maar alsnog een geweldig lief karakter.
Ook eerst in Nederland gezocht maar alle honden hadden een beperking, geen kinderen, geen katten, geen kippen/paarden.
Volgende hond wordt ook weer een buitenlandse zielepoot, en echt, ze hebben het soms verschrikkelijk slecht. Ik snap het probleem ook niet, waarom een hondje uit Nederland voorrang zou moeten hebben??? Omdat de geweldige eigenaren in dit land een dier zo wegk*akken met een kulsmoes? Vergelijk de omstandigheden hier maar eens met een asiel in het buitenland.
Juist puppies kopen via Marktplaats wakkert het fokken hier aan, kijk maar naar de prijzen, is lekker verdienen zo. Geen stamboom, geen paspoort, niet geënt of ontwormd en toch zo maar een flink bedrag vragen.
Uit het buitenland is alles prima in orde, wel even kijken naar de juiste stichting.

De vergelijking met asielzoekers en de armoede in Nederland is onsmakelijk, of neem je die mensen ook in huis?

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:43

Ik heb een hondje uit spanje stichting siac. Geweldige hond vanaf het beging.
en ben gastgezin voor stichting mirtos. Waarvan ik er 1 heb gehouden :') en heb dus 1 als opvang hond nu van mirtos.
beide goede stichtingen.
Goede zorg mocht het niet klikken, of mochten er problemen zijn
en ook tussendoor krijg je geregeld een mail met de vraag hoe het gaat etc.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:48

Poor Animal zou ik dan echt weer niet doen, ondanks dat de honden die ik er van ken absoluut leuk zijn, maar de manier van werken vind ik niks.

De mensen die roepen dat er in de Nederlandse asiels genoeg honden zitten, hoe vaak komen jullie in een asiel? Op dit moment staan er welgeteld 7 honden jonger dan 1 jaar op ikzoekbaas, welke allemaal herders, bull terriërs of AM staffs zijn. Ook zijn het geen puppen (lees tot 6 maanden meer). Het is namelijk zo dat er helemaal niet veel oh zo leuke honden in het asiel zitten.

Mijn hondje komt van Atlas (goede stichting, met helaas een minder overzichtelijke site) ik heb ook goede ervaringen met Dogsadoptions. Mijn advies is ga voor een zo jong mogelijk hondje, die het liefst al in een gastgezin zit in Nederland zodat je kunt gaan kijken hoe de hond in het echt is.

Mijn hond is echt geweldig, hij is super lief en aanhankelijk, kan perfect met andere honden omgaan. Het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat veel windhondachtige of podenco's etc. eventueel een jachtinstinct kunnen hebben, het zijn geen herders.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:02

In de Nederlandse asiels zitten altijd honden, die gewoon weg niet bij mij passen. Sowieso moet de hond die ik kies bij katten kunnen, vaak staat er nee of onbekend bij --> mijn kat was er eerder dus ik neem gewoon geen hond waar 1 van deze 2 bij staat. Tevens zijn het bijna altijd herderachtige honden, of Bull honden. Zo'n hond wil ik gewoon niet en dat is mijn goed recht!

Ik ben er gewoon klaar mee dat mensen je een mening opdringen. Dat je perse een hond uit Nederland moet hebben.

Mijn hond komt uit Roemenië, hij pas gewoon goed bij ons en bij mijn kat, het zijn vriendjes. Ik wil graag een tweede hond, mijn huidige dieren gaan gewoon ten alle tijde voor.

Mijn tante heeft een hond via www.huizezwerfhond.nl daar zitten lieve dieren bij, met en zonder rugzakje.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:03

Hier ook een hond uit Spanje, via greyhounds rescue holland http://www.greyhoundsrescue.nl/adoptiehonden-overzicht/. Bij de goede stichtingen worden de honden netjes gestest op de veel voorkomende ziektes. Wij wilden een hond die met katten kon en daar zijn op ons verzoek dan ook netjes uitgebreid filmpjes van gemaakt. Niets dan lof over de werkwijze van deze stichting. Weet je al wat voor soort hond je zoekt TS?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:07

Margee: op wiens post reageer je?

Micha: mijn herder uit Spanje heeft ook jachtinstinct :) (ze vangt bijvoorbeeld muizen en eet ze op - en als ik langs een konijnen hok loop wordt ze helemaal wild: die lust ze ook wel)

Ik denk dat een hond ergens vandaan halen waar hij het slecht heeft en hem vervolgens een goed leven geven altijd prima is toch?
Van mij mag de rashonden fok aan banden worden gelegd. Nu weer de hype met de Labradoodle pfff

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:09

Ik zou vooral bang zijn voor Leishmania. Ons hondje - via -via gekregen - bleek uit Griekenland te komen en is er uiteindelijk aan overleden.