Teckel weggeschopt in Zwijndrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Teckel weggeschopt in Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:27

Het ras.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:30

Dus als iemand in het park een pitbull als een strafschop weg schopt, is het goed?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:31

Sneu voor het hondje, heel fout van diegene die schopte het is wel vreselijk onnodig om nog een trap na te geven.
Hoop dat het diertje weer opknapt en er niets aan over houdt.
Maar alle honden groot of klein horen ook in een losloopgebied onder controle te zijn en niet andere honden of daar recreërende mensen lastig te vallen door er blaffend of wat dan ook op af te rennen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:32

Mja, klinkt super asociaal van die man maar toch.....lijkt me wel een verhaal met kanten als je het artikel leest.....in het artikel staat dat de mensen langs liepen.

Vervolgens vindt teckel het nodig om er keffend achteraan te gaan.
Man is hier niet van gediend.
Geeft teckel een tikje met voet.
Dat maakt dan blijkbaar niet genoeg indruk om die man met rust te laten want teckel krijgt vervolgens een schop.
En dan gaat hij nòg niet uit de buurt van die man waardoor die overgaat tot een nog duidelijkere schop.

Man voert zijn reactie dus in fases op....die teckel had gewoon in eerste instantie niet achter die mensen aan moeten gaan of al eerder een eindje op moeten zouten / teruggeroepen moeten worden voordat die man uiteindelijk aan de derde schop toe was omdat het beest nog steeds niet opgehoepeld was....

Klinkt mij toch als een stukje "eigen schuld" hoor, hoewel je in principe natuurlijk niet een hond lam hoeft te schoppen :(:)

Citaat:
Ze maakt een praatje met een buurtgenoot terwijl de honden samen in het gras spelen. Een echtpaar passeert. De oudste teckel, Puk, krijgt de man in het vizier en holt keffend achter hem aan. ,,Maar die bleek daar niet van gediend,'' vertelt Van Deijk beduusd.

Wat er zich vervolgens afspeelt, kan ze nog steeds niet bevatten: ,,De man gaf Puk een tik met zijn voet. Daarna volgt een schop en stopt Puk met keffen. Dan haalt de man uit, alsof hij een strafschop gaat nemen en schopt Puk meters door de lucht. Een stukje verderop smakt hij neer. Mijn eerste reactie was ongeloof.''

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:35

Wat naar! Nou moet ik wel zeggen dat als die persoon bang is voor honden en zich bedreigt voelt, ik de eerste reactie wel kan snappen. En als je hond achter mensen aangaat, lijn je hem aan.

Echter, de hond na trappen is absoluut niet nodig ter verweer. Ook het doorlopen na zo'n incident hoort absoluut niet.

Het verhaal heeft natuurlijk twee kanten, beide partijen waren wat mij betreft fout. Al heeft de fout van de man wel ergere consequenties.

Even voor de duidelijkheid: het trappen naar een hond praat ik niet goed.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:36

wyko schreef:
Dus als iemand in het park een pitbull als een strafschop weg schopt, is het goed?

Als een hond mijn aanvalt ongeacht het ras geef ik die ook een schop onder zijn hol ja . Maar vele roepen nu dat deze man fout zit maar als het een pit achtige zou zijn geweest waren de meeste het eens man de man.

Als ik het verhaal lees van de man kan ik hem ergens geen ongelijk geven

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:37

De hond is de dupe geworden van zowel zijn eigen baas, als de man die hij 'aanviel'.

Als baas ben je verantwoordelijk voor je hond en had dit in eerste instantie niet nodig hoeven zijn als ze ipv te gaan beppen met een ander, gewoon op de hond had gelet of aan had gelijnd. Achteraf is het altijd makkelijk praten, maar ze had ook kunnen beseffen dat niet iedereen erop zit te wachten zo'n blaffende hond op je af. En voor diegene die zegt dat je dan maar niet in een losloopgebied moet lopen is natuurlijk ook te zot voor woorden. Ook in een losloopgebied hoort je hond zich gewoon te gedragen.... En daar ben je als baas gewoon bij. Of het nou om een chihuahua gaat of een Herder.

Ben benieuwd hoe het verhaal van die man is, want dit is wel heel eenzijdig en teckels kunnen evengoed gemeen happen.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:03

Natrappen hoort gewoon niet! En als het dan een pittbul was geweest, vraag ik mij af of die vent nog had na durven trappen. Want dat is mijn idee, dat het wel lekker afreageert op zo'n formaat hondje.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:13

essiesilly schreef:
Hersenloze zielenpoot!!! Meer kan ik er niet van maken! Als volwassen vent uithalen naar zo n klein hondje {:)-:(

Ik ben het helemaal met je eens. Maar is toch geen reden om de kerst smiley te meppen?

Zonder dollen: echt heel triest dat iemand op deze manier zijn mannelijkheid wil tonen. Zo van:ik kan die hond wel aan

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:57

Maar als je het verhaal van de man leest is het niet zomaar een trap na geweest. De hond kwam terug.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:42

Ja en toen gaf hij hem nog een schop waarop de hond stil bleef( en naar mijn idee dus niets meer deed) en toen schopte hij hem nog een 3e keer waarbij hij enkele meters door de lucht vloog!
Maar goed , misschien ben ik wel te week.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:48

Het lijkt erop dat het beeld van het schoppen van een half bewusteloos liggende hond er door de TS zelf bij verzonnen is...of door iemand anders van wie ze het verhaal gehoord heeft want in het artikel staat het zo niet volgens mij Y;(

Ik weet natuurlijk ook niet wat er gebeurt is maar het klinkt mij in de oren alsof het een zeer goed mogelijke optie is dat hond na tikje met voet nog niet uit zichzelf ophield met geklier tegen die man en ook niet teruggehaald werd, vervolgens een wat duidelijkere correctie met voet ook niet er voor zorgde dat hondlief eens ging wieberen maar dat hij alleen stopte met keffen, en dat de man er ondertussen zo klaar mee was dat hij maar eens een duidelijkere schop besloot uit delen.

Ik zou het verhaal van de man best willen horen, kan me er op zich best iets bij voorstellen dat het iets genuanceerder was dan het beeld dat het verhaal van TS "van horen zeggen" was :(:)

Nogmaals: je hoeft een dier niet lam te schoppen, maar er zijn situaties waarbij je je er wel iets bij voor kan stellen dat als dier geen fatsoen heeft en baas doet er ook niets aan, dat het "slachtoffer" dan maar zelf besluit in te grijpen en dan loop je het risico dat dat niet zo zachtzinnig gaat :(:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 00:15

Pardon? De eigenares was op de radio. Ik ga hier geen dingen roepen die "van horen zeggen" zijn hoor. En bedankt :\

Ze zei nota bene zelf dat ze die eerste schop kan begrijpen. Ze liep in het losloopgebied, kwam iemand tegen, niemand in de buurt te bekennen dus ze liet haar hondjes gewoon doen. Ze kon het best begrijpen dat bij een blaffende hond die op je af rent je eerste reactie een schop is, ECHTER waar mij de haren van overeind gaan staan is die trap na. Een klein hondje wegtrappen als een voetbal doe je gewoon niet :\

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:18

Bij een pittbull had hij het vast niet gedurfd!! Bah zeg! Ga dan niet op een losloop gebied wandelen en doe voor de verandering een keer niet zo aggressief! Sommige mensen tegenwoordig! Bah! Bah! Bah!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 05:28

Allereerst ben ik het er mee eens dat het onnodig naschoppen echt not done en exessief geweld is , maarrrr,
ik vind echt dat mensen die hier reageren van, ga dan niet in een losloop gebied lopen wel een heel domme denkwijze hebben, je moet gewoon je hond onder controle hebben, waar je ook loopt, een hond mag gewoon nooit blaffend achter iemand aangaan of ertegenaan springen.
Ik ben groot hondenliefhebber maar besef heel goed dat er mensen zijn die ze minder leuk vinden, mijn hond is niet altijd heel vriendelijk maar staat erg goed onder appel, als er iemand aankomt haal ik hem bij me en zet hem onder appel, en mocht degene die er aankomt een hond bij zich hebben ga ik er ook vanuit dat die zijn hond ook bij zich houd.
Als iedereen hierin nu eens zn verantwoordelijkheid nam dat zou dat een hoop gezeur schelen, val anderen niet lastig met je hond.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 07:17

Rowenah schreef:
Bij een pittbull had hij het vast niet gedurfd!! Bah zeg! Ga dan niet op een losloop gebied wandelen en doe voor de verandering een keer niet zo aggressief! Sommige mensen tegenwoordig! Bah! Bah! Bah!

Dit soort opmerking slaan echt kant nog wal, net alsof pittbulls vleesetende monsters zijn :').
Tevens kunnen teckels ook erg hard bijten.

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 07:31

LOL kan me er erwat bij voorstellen dat je uithaald. ik heb zelf een teckel allergie.
Die klere beesjesbijten verduveld hard. en jij zit bij de ehbo en dat poedersuiker beestje doet eht de volgende keer weer. Een goed opgevode hond komt niet blaffend naar je toe.

Misschien een iets te harde trap. Maar kan de reactie best begrijpen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:12

Rowenah schreef:

Je hebt gelijk, die vrouw had er inderdaad niet met haar hond los hoeven lopen :j want zij liet de honden los terwijl ze ze niet onder appèl had staan.

Ik heb ook een schurft hekel aan van die onopgevoede loslopende honden die maar keffend op je af stormen; moet ik dan maar thuis blijven omdat hun eigenaar die ze dan zo leuk los laat? Omgekeerde wereld, moet niet gekker worden :')

En ja ook die kleine opdonders kunnen hard bijten! Teckels zijn ook jachthonden en zijn vaak bloedfanatiek :=

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:17

Een hond die blaffend op mij af komt rennen zal ik waarschijnlijk ook met mijn benen van mij af weren, maar een 'strafschop' geven zodat deze door de lucht vliegt..nee. Tenzij ik verslonden word. Pitbull of teckel.

maar er zal wel meer meespelen dan nu wordt verteld.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 15:19

vuurneon schreef:
Rowenah schreef:

Je hebt gelijk, die vrouw had er inderdaad niet met haar hond los hoeven lopen :j want zij liet de honden los terwijl ze ze niet onder appèl had staan.

Ik heb ook een schurft hekel aan van die onopgevoede loslopende honden die maar keffend op je af stormen; moet ik dan maar thuis blijven omdat hun eigenaar die ze dan zo leuk los laat? Omgekeerde wereld, moet niet gekker worden :')

En ja ook die kleine opdonders kunnen hard bijten! Teckels zijn ook jachthonden en zijn vaak bloedfanatiek :=

Maar ik mag hopen dat jij alleen jezelf verdedigt in zo'n geval en niet natrapt.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:20

Ik heb van de week een rhodesian ridgeback een rotschop verkocht. De hond (los) kwam op me af gerend spring op richting mijn gezicht en raakt mijn neus..... let wel ik bijna 1.80. En de eigenaar doet de hond nog steeds niet vast.. liep er achter aan "voorzichtig sara". Sorry maar dan gaat mijn bloed echt koken!!!
Ik heb voorzichtig gezegd dat de hond wel wat opvoeding kan gebruiken!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:20

wyko schreef:

Nee dan had die man niet rustig verder kunnen lopen :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:25

Ik verdedig mij, maar als ik word aangevallen geef ik geen duw maar wel een flinke schop. T is niet terecht dat er mensen zijn die alleen een vinger naar de man wijzen; de eigenaar van de hond zit in eerste instantie al fout en is primair verantwoordelijk voor het gedrag van haar dier.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:28

Magrathea schreef:
Naar mijn weten doet het hondje het momenteel goed op morfine := dus hij zal het hopelijk redden. Was wel even spannend, hij was in shock, bloedingen overal... Maar ze moeten het dus nog zien.

jee,die heeft flink hard getrapt dan :7 Waarom liep die hond los?

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:29

Magrathea schreef:
Maar ik mag hopen dat jij alleen jezelf verdedigt in zo'n geval en niet natrapt.

Maar wie zegt nu daadwerkelijk dat hij dat gedaan heeft? Ik lees alleen het verhaal vanuit de eigenaresse. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik heb nog nergens een andere bron gelezen die kan bevestigen dat hij de hond nog een schop na heeft gegeven.