Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Magrathea schreef:Caesar schreef:Misschien kun je eens rondkijken naar een oudere politiehond. Dan hoef je niet te beginnen met een pup en heb je in ieder geval op de korte termijn wat hulp. En ze zijn gewend om in actie te komen als er echt wat is.
Als je geen ervaring hebt met honden zou ik NIET aan een oudere politiehond beginnen... Zijn al niet de makkelijkste rassen![]()
En je zou versteld staan wat sommige honden voor hun baasje doen, ook al lijken ze zo sufAls er echt nood is staat de gemiddelde hond echt wel z'n mannetje hoor!
), óf voor me op de bank, of op de grond voor de bank. Hij laat me geen moment alleen

Marja schreef:Echter, en het verbaast me dat niemand dat nog niet opgeschreven heeft: ook als ze denken/vinden dat er 's avonds/ 's nachts onraad is, beginnen ze al wat te grommen of 'binnenkeels' te blaffen. En met 2 honden denkt de andere hond dan dat er vast wel iets zal zijn (maar heeft eigenlijk geen idee wat) en gaat dan lekker meedoen...
Waardoor je dus eigenlijk wel weet dat er niets is (of misschien een wild zwijn of een kat ofzo), maar eigenlijk maken de honden je dan juist wat onrustig/bang...
Je was me net voor!
)

die had het niet zo op vreemden, maar die is niet meer.
maar ik wil er wel ook nuchter onder blijven want het is geen pakje boter wat je even koopt.
) geen hondenmens ben, heb ik wel al sinds kleins af aan een zwak voor Duitse herders. De ouders van een vriendin van mij hebben er ook een, ik ben helemaal weg van haar. Heerlijke hond is het. Dat betekent overigens niet dat ik me vastpin op dit ras hoor, ik wil gewoon een lieve, waakse hond en al is hij paars met groene stippen, maakt me niet uit