Met Zazu naar de dierenarts : help?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Re: Met Zazu naar de dierenarts : help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 00:52

Zal morgen ook vragen of ze de rontgenfotos naar mij kunnen mailen. Dan plaats ik ze hier :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 00:57

Ik ben geen dierenarts hoor, ik denk gewoon mee. Maar wellicht is er iemand die er wat zinnigs van kan zeggen. :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 07:35

snap niet dat er geen bloed geprikt is of in elk geval niet voor de zekerheid een hele stevige brede antibiotica kuur ingezet is. Zelf ben ik niet snel voor antibiotica geven maar in dit geval had ik dat gelijk in gezet. Immers een ontsteking bij de bek en ogen kan zo snel verder door slaan in een heel gevaarlijk gebied.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 07:46

Ik denk eerlijk gezegd ook gelijk aan myositis van de kaakspieren. Zeker omdat de reactie 0,0 is op nsaid. Ik heb het een keer eerder gezien. Pijn en bekje niet open kunnen doen. Denk erom dat het een pitbull is. Die mogen doodziek rondlopen, nog tonen ze weinig.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:35

Hier dezelfde gedachten wat betreft de kaakspiermyositis. Als je afspraak voor de scan pas volgende week is, zou je t een week op de corticos kunnen proberen om te kijken of t aanslaat? Uiteraard in overleg met je da.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 10:15

Is het bij kaakspiermyositis ook aannemelijk dat ze zelfs onder narcose (en met extra spierverslappers) de kaak niet kunnen openen? Ik ga zo bellen :-)

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:28

Hoop dat het snel opgelost wordt.. Vind volgende week wel laat voor scan aangezien ze d'r bek amper open kan krijgen...

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 10:30

Er zit geen haast bij omdat ze gewoon kan eten en drinken, een gewone eetlust heeft, geen koorts en ook geen arme gedragingen... Aldus de dierenarts.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 13:57

Gebeld met de kliniek, mijn eigen dierenarts en ook een andere dierenarts nog voor zijn mening.

Myositis kan heel erg goed, maar toch moet ik daarvoor naar de kliniek en willen ze daar voor nu niks aan doen :-(
Bij de kliniek kom ik dan terecht bij een internist, maar ik weet niet zo goed of ik evt daarbij aan het goede adres ben. Wat een verrot zooitje zeg. Voel me zo ellendig.....

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:05

Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar ook in je kaakgewrichts zit kraakbeen. Nu kijk ik even naar mezelf en mijn kraakbeen zit niet vast. Dit kan verschuiven waardoor ik dus mijn mond niet open kan doen. Honden hebben immers ook kraakbeen daarin zitten en misschien is dat verschoven door inderdaad een boomstam ofzo. Soms gaat het weer terug maar soms ook niet. Ik kan het zelf terug "zetten". Wel kenmerkend voor de klachten behalve die zwelling dan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:52

Jolindaa schreef:
Is het bij kaakspiermyositis ook aannemelijk dat ze zelfs onder narcose (en met extra spierverslappers) de kaak niet kunnen openen? Ik ga zo bellen :-)

Volgens die website is dat inderdaad wel zo.
Jammer dat ze nu niets kunnen of willen doen :(

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:01

Mss 2nd opinion?

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:12

Jolindaa schreef:
Gebeld met de kliniek, mijn eigen dierenarts en ook een andere dierenarts nog voor zijn mening.

Myositis kan heel erg goed, maar toch moet ik daarvoor naar de kliniek en willen ze daar voor nu niks aan doen :-(
Bij de kliniek kom ik dan terecht bij een internist, maar ik weet niet zo goed of ik evt daarbij aan het goede adres ben. Wat een verrot zooitje zeg. Voel me zo ellendig.....

Tjeetje, geven ze toe dat dat de oorzaak kan zijn, hond is al een tijdje niet lekker in zijn/ haar vel en omdat het niet acuut toont wachten ze af? Is je hond verzekerd? Zou na dit debacle een hartig woordje en/of klacht neerleggen bij de dienstdoende DA. Al is het maar omdat ze je op onnodige kosten hebben gejaagd (12 röntgenfoto's) en niks willen/ durven te doen terwijl je hond er last van heeft. Om nog te zwijgen van eventuele pijn(tje).
Er zijn honden(rassen) die hard zijn voor zichzelf. Hier een teef gehad die achteraf meer pijn had dan dat ze toonde. Zij had een inwendige ontsteking zonder koorts te hebben, dus dat een DA roept koortsvrij= geen ontsteking komt er bij mij niet meer in.

Waar ik zelf aan dacht toen ik de OP las, een ontsteking door een houtsplinter die onder de huid rondzwerft (ja ook ervaring mee :') ). Een kneuzing zorgt juist voor een zwelling.

Ik hoop dat de hond snel geholpen word door een kundige DA, sterkte!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:13

Zou doorzoeken naar een kundige DA die wel tijd heeft of kan maken...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:16

LhinnOlijf schreef:
Jolindaa schreef:

Tjeetje, geven ze toe dat dat de oorzaak kan zijn, hond is al een tijdje niet lekker in zijn/ haar vel en omdat het niet acuut toont wachten ze af? Is je hond verzekerd? Zou na dit debacle een hartig woordje en/of klacht neerleggen bij de dienstdoende DA. Al is het maar omdat ze je op onnodige kosten hebben gejaagd (12 röntgenfoto's) en niks willen/ durven te doen terwijl je hond er last van heeft. Om nog te zwijgen van eventuele pijn(tje).
Er zijn honden(rassen) die hard zijn voor zichzelf. Hier een teef gehad die achteraf meer pijn had dan dat ze toonde. Zij had een inwendige ontsteking zonder koorts te hebben, dus dat een DA roept koortsvrij= geen ontsteking komt er bij mij niet meer in.

Waar ik zelf aan dacht toen ik de OP las, een ontsteking door een houtsplinter die onder de huid rondzwerft (ja ook ervaring mee :') ). Een kneuzing zorgt juist voor een zwelling.

Ik hoop dat de hond snel geholpen word door een kundige DA, sterkte!

Maar bij een splinter verwacht je dat het sneller een weg naar buiten zoekt, gaat doorbreken.
Daarbij verandert het bij ts van kant toch.

Ts je weet dat zo n myositis heel pijnlijk is, ik zocht door als ze niets willen doen.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 16:47

Ik heb alle dierenartsen hier inmiddels aan de telefoon gehad en iedereen weert me af :-( hoe is dat nou mogelijk?!

Ik ga vanavond om te beginnen naar het spreekuur en "eis" ik dat ze een uitgebreid bloedonderzoek doen, om te beginnen... Er MOET iets te zien zijn en miss dat ze dan ad hand van dat onderzoek wel durven/kunnen/willen handelen...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:47

Anders een contact opnemen met een 2e lijn kliniek/da

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:51

ik vermoed... dat het komt door het ras en dat het grote kans is dat de kaak inderdaad ontwricht is, vaak ten gevolgen van het met geweld 'openbreken' van de bek tijdens een gevecht als de kaak tijdens de beet op slot is geslagen, da. zullen miss bedenkingen hebben te helpen in zo'n geval.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:03

'Lichtgrijze boog' klinkt mij als een ontsteking.. maar ik ben geen da :) ik ben benieuwd wat het is en ga jullie volgen.
Heel veel sterkte aan jullie beiden :) hoop dat het gauw goedkomt!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:45

speurneusc schreef:
ik vermoed... dat het komt door het ras en dat het grote kans is dat de kaak inderdaad ontwricht is, vaak ten gevolgen van het met geweld 'openbreken' van de bek tijdens een gevecht als de kaak tijdens de beet op slot is geslagen, da. zullen miss bedenkingen hebben te helpen in zo'n geval.

Huh waar haal je dat nu vandaan? Hond was toch gewoon op eigen terrein en niemand heeft iets geks gezien?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 07:37

anneliesdj schreef:
speurneusc schreef:

Huh waar haal je dat nu vandaan? Hond was toch gewoon op eigen terrein en niemand heeft iets geks gezien?

gaat om vooroordeel dierenarts, ik zeg toch niet dat het zo gebeurt is

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 07:59

Ik zou ermee naar Utrecht gaan!
Een heel vreemd verhaal van je dierenarts zeg!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:16

Ik kan je niet helpen, maar wil graag volgen.

Veel sterkte.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:39

Dat is week een hele aparte aanname speuneusc. Alsof dierenartsen een bepaald ras niet willen helpen.
De meeste dierenartsen zijn dierenarts geworden omdat ze van dieren houden. Ze doen vast hun best om TS' hond te helpen.

Ik hoop dat er wat uit het bloedonderzoek komt!

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:12

In welke buurt woon je?
Ik heb een SUPERgoede dierenarts in Noord-Holland, die al zóveel problemen heeft opgelost waar andere dierenartsen niet uitkomen.
Veel dierenartsen verwijzen ook naar hun door.
Héle betrokken, kundige kliniek!