Geen maatje. Hoe kan ik het oplossen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Re: Geen maatje. Hoe kan ik het oplossen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 19:46

Ik heb besloten dat ik geen konijntjes neem tot mijn vader met zijn vriendin gaat samenwonem. Dan komen er 2 dwegkonijntjes uit de opvang.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:48

Kan je oma niet vragen om een cavia ipv een konijn? Dan heeft je cavia een maatje en heb je niet een eenzaam konijntje.

edit: mooi dat je wacht tot dat je twee konijntjes een goed huis kan geven :)
Denk er trouwens wel aan dat als je twee dwergjes koopt bij een gewone dierenzaak dat ze vaak toch gewoon groot worden. Je kan dus beter langs de opvang.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 05-01-15 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 19:49

Evelijn schreef:
Kan je oma niet vragen om een cavia ipv een konijn? Dan heeft je cavia een maatje en heb je niet een eenzaam konijntje.

Heb al 2 cavia's :D

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:12

Ts, heel goed dat je wacht tot je 2 konijnen mag :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:21

Cas123 schreef:
Ik heb besloten dat ik geen konijntjes neem tot mijn vader met zijn vriendin gaat samenwonem. Dan komen er 2 dwegkonijntjes uit de opvang.

Wat super TS! Waren alle mensen maar zoals jij! *\o/*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:25

Super TS +:)+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:26

Cas123 schreef:

_/-\o_

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:31

Super :D

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 07:48

Super goed van je TS, dat je het belang van de nijntjes voorop zet. Pluim voor jou!!!

Ik hoop dat je snel twee gezellige nijntjes hebt. :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 07:59

Slim dat je wacht, vroeger zaten konijnen alleen., vroeger had je ook prikkeldraad, nog nooit iemand een tandarts laten komen en stonden paarden ook alleen. betekend niet dat dat goed is.

Bij de opvang kun je ook een koppel adopteren, gecastreerd mannetje en vrouwtje, niks leukers dan te zien hoe ze elkaar wassen en liefhebben

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:09

Een knuffel (ter grote van het konijn). Rel gezelschap. Minstens 3 m2 groot

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 15:47

Anniek22 schreef:

Oke dankjewel :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:59

Een knuffel is geen levemd wezen, dat weet een konijn prima, dat werkt dus ook niet ;)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:09

Anniek22 schreef:

Een knuffel is geen gezelschap voor een konijn maar gewoon een ding wat hij ook nog eens zou kunnen opknabbelen en die stofvezels lijken mij niet bepaald goed voor een konijn.

Heel goed dat je wacht met een konijn in huis halen tot dat je er twee kunt nemen TS!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:18

ja ja annepaardoes mag ik vragen hoeveel jij eigenlijk van konijnen af weet?! Ik werk in een grote konijnenopvang en daar heeft IEDER konijn een knuffel. TS, ik zou inderdaad proberen om wel een kleintje te regelen. Ik heb laatst ook met ontzettend veel pijn in mn hart mijn allerliefste konijntje (ooit) weg moeten doen omdat ze nou toch al 8 maanden alleen zat en het niet klikte tussen het andere voedstertje maar wel tussen haar en het rammetje. Een knuffel heeft geholpen.

verder zou ik nu zorgen voor veel afwisseling, niet te veel natuurlijk maar ongeveer 1x per week dingetjes verplaatsen in de kooi of in de ren. De knuffel moet je trouwens niet in de was doen. En ook geen vreemd ander dier, zoals een vogel, vis, kat, hond, paard, geit, hamster, cavia etc etc...!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:33

Anniek22 schreef:
ja ja annepaardoes mag ik vragen hoeveel jij eigenlijk van konijnen af weet?! Ik werk in een grote konijnenopvang en daar heeft IEDER konijn een knuffel. TS, ik zou inderdaad proberen om wel een kleintje te regelen. Ik heb laatst ook met ontzettend veel pijn in mn hart mijn allerliefste konijntje (ooit) weg moeten doen omdat ze nou toch al 8 maanden alleen zat en het niet klikte tussen het andere voedstertje maar wel tussen haar en het rammetje. Een knuffel heeft geholpen.

verder zou ik nu zorgen voor veel afwisseling, niet te veel natuurlijk maar ongeveer 1x per week dingetjes verplaatsen in de kooi of in de ren. De knuffel moet je trouwens niet in de was doen. En ook geen vreemd ander dier, zoals een vogel, vis, kat, hond, paard, geit, hamster, cavia etc etc...!

Ik weet niet hoeveel jij van konijnen weet, maar konijnen zijn sociale dieren die een soortgenoot nodig hebben, geen knuffel of ander dier, net zoals paarden, geiten, schapen, koeien, mensen, gerbils, cavia's en ieder ander groepdier

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:24

Anniek22 schreef:

En die knuffel is tijdelijk gezelschap tot ze gekoppeld worden aan een maatje.
In een opvang zitten ze tijdelijk alleen en geven dus tijdelijk een knuffel, al doe ik dit niet in de opvang, ivm met alle gevolgen van dien.
Konijnen alleen plaatsen is echt not done :n

@ TS
Echt super beslissing genomen, in belang van de dieren denken is echt een hele mooie eigenschap en dat gaat je ontzettend veel liefde en geluk opleveren.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:38

Tof dat je je wens even opzij kan zetten om te denken aan het welzijn van je toekomstige konijntjes.
Beter 2 tegelijk adopteren, dan nu eentje zielig alleen houden omdat jij het zo graag wil.
Dat is al een teken dat je het echt goed voor hebt met je toekomstige huisdiertjes.

Ondertussen kan je bv wel al spulletjes aanschaffen als je zeker bent van je zaak.
Of zelf beginnen knutselen...
Een konijnenren kan je kopen of zelf maken van panelen met draad erop.
Zo kunnen ze in de zomer ook fijn buiten lopen.
Zou er wel een net of draad bovenop voorzien zodat ze niet in gevaar komen door katten of honden of eruit huppen op zoek naar avontuur.
Vaak vind je ook leuke en grote hokken tweedehands die helemaal niet duur zijn.
Maar voor die zoektocht heb je even tijd nodig, zodat je rustig rond kan kijken.
Zulke dingen kan je nu rustig doen als je de tijd en de centen ervoor hebt, zodat je er "straks" helemaal klaar voor bent als je ze mag adopteren.
Een stel dat al gekoppeld is in een opvang is eens zo leuk, zowel voor jou als voor de konijnen zelf.
Ze hebben zoveel plezier samen !!
Daar kan jij ook alleen maar van genieten natuurlijk :-)

Misschien ook nog een handige tip :
Onze 13 jarige dochter heeft ook een aantal huisdieren waar ze zelf voor zorgt. (grootste kosten blijven natuurlijk voor ons)
Ze vraagt voor haar verjaardag altijd aan minstens 1 persoon een bon van haar favoriete dierenwinkel.
Daarmee kan ze dan weer een hele tijd "kosteloos" gaan shoppen voor haar diertjes.
Ze vind het niet nodig om zelf een hoop pakjes te krijgen, dus vond ze dit een super idee waar ze altijd even blij mee is.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:45

Anniek22 schreef:

Hier gaan mijn oren ook van klapperen... Ik heb een konijnenopvang gerund en ons eerste eis was, dat een konijn nooit alleen uitgeplaatst wordt of in zijn eentje komt te zitten. Konijnen in de opvang hebben bij ons ook een knuffel, als TIJDELIJKE vervanging voor een maatje. Ik begrijp niet dat je, als dierenliefhebber, dit advies kunt geven :n

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 08:00

Ewona schreef:
Misschien ook nog een handige tip :
Onze 13 jarige dochter heeft ook een aantal huisdieren waar ze zelf voor zorgt. (grootste kosten blijven natuurlijk voor ons)
Ze vraagt voor haar verjaardag altijd aan minstens 1 persoon een bon van haar favoriete dierenwinkel.
Daarmee kan ze dan weer een hele tijd "kosteloos" gaan shoppen voor haar diertjes.
Ze vind het niet nodig om zelf een hoop pakjes te krijgen, dus vond ze dit een super idee waar ze altijd even blij mee is.

Dat is een hele handige tip! Wat slim! Had ik ook moeten bedenken! Tja ben blond :+
Hier nog 2 cavia's, 1 hond en een paard :D
Die ga ik onthouden! Bedankt

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:39

Anniek22 schreef:

Je toon mag best wat minder. Dat je in een konijnenopvang werkt en ze bij die opvang alle konijnen een knuffel geven veranderd mijn mening niet. Ik vind een knuffel geen vervanging voor een maatje. Ik vraag mij ook heel erg af of het niet de menselijke emoties zijn die de gedachtegang beïnvloeden dat een konijn iets emotioneels zou hebben aan een knuffel. Een knuffel blijft een ding. Ik plaats een knuffel zelf in de categorie van een speeltje.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:04

Ik heb toch nooit gezegd dat ze geen konijn erbij mag doen...?!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:05

Maar ik heb al met haar gesproken hoor.. Een knuffel is indd voor maar eventjes..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 16:45

Anniek22 schreef:
Maar ik heb al met haar gesproken hoor.. Een knuffel is indd voor maar eventjes..

Dankje. Ik wacht inderdaad even. Ik haal straks 2 nijntjes uit de opvang.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:51

Waarom wil je eigenlijk zoveel diertjes TS? Je bent 14 toch? Wie weet ga je over een paar jaar wel uit huis en dat zit je met al die dieren. Je hebt al caafjes, honden en een paard, waarom wil je dan ook nog per se konijnen?